Ovo vazi u svim uslovima (uzbrdo, nizbrdo, sam u kolima, sa petoro+ prikolicom itd) cak i po ledu(Brzinomer meri brzinu u diferencijalu a ne broji koliko se tocak okrenuo) ako ne proklizava lamela jer su obrtaji motora u direktnoj vezi preko primarnog, sekundarnog snopa u odredjenoj brzini (ovde se radi krajnjoj brzini 5-oj ili 6-oj) i diferencijala koji ima odredjeni prenos.
Znaci ako lamela ne proklizava sve je ostalo povezano preko zupcanika i tu nema dileme svako svakom prenosi ono sto prima i sve tako do tocka.
Za moje gume i zimske i letnje 215/55/16 obim je 2016mm ili 0.002016 km
Racunacu putnu brzinu za 4500 o/min sa ubacenom 6 u moj menjac na moj diferencijal a ovi obrtaji su mi neki standard na auto putu!
4500o/min x 60min = 270000 o/h
270000o/h : 0.861 (redukcija 6 stepena) = 313588.85 o/h na “izlasku” 6-e
313588.85 o/h : 3.733 (red.mog diferencijala) = 84004.51 o/h ( na poluosovini ili tocku)
84004.51 o/h x 0.002016 km (obim tocka 215/55/16) = 169.35 km/h
Sada matematikom( iz alexine tablice) a i obrtomerotprilike pokazuje tako, za brzinu od
150 km/h treba mi 5-om ……….4272 o/min
4500 : 158 = x : 150 …………gde je x = 4272 o/min
Sa ubacenom 6-om u moj menjac sa mojim diferencijalom za brzinu od
150 km/h treba mi 6-om……….3986 o/min
4500 : 169.35 = x : 150………gde je x = 3986 o/min
Sa menjacem od 6 stepeni koji bi eventualno ubacio za brzinu od
150 km/h treba mi 6-om………..4354 o/min

izvadjeni iz teme:
viewtopic.php?f=13&t=54530&p=1438537&hilit=sest+u+pet#p1438537