Dobro ti je ostaviti auto koji min na leru kad ga čepaš,tako je bratu otišao turbo na bmw-u. Tad sam i saznao to,kaže mehaničar nevalja auto gasiti odma,ostane turbo prazan,zato je poželjno sačekati min,dva da se napuni i onda gasiš auto!
Послато са HTC One X уз помоћ Тапатока
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Dec 10, 2014 10:06 pm
od mmladen
Moje pitanje nije bas vezano za turbinu ali jeste za obrtaje,koji obrtaji na 1,9 jtd 8V su u crvenom i koja bi brzina na autoputu bila najbezbednija po motor mislim koji obrtaji?Danas vozih jedno vreme 180 km/h 3800 rpm(sto mislim i da nije bas dobro po motor) cisto da malo alfu produvam nakon svakodnevne gradske voznje dok mi se cini da je voznja sa 140 km/h i 3000rpm bas idealna kako za motor tako i za bezbednost.
Da li je ko terao preko 4000 rpm ili je ta brojka granica za jtd 8v?
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Dec 10, 2014 10:29 pm
od cile-pa
ja sam vozio moju do grcke na 3000rpm i radila kao sat,a preko 150km/h nemoj rizikovati zbog presretaca,jer do 150km/h tolerisu...a za napor na 3800 ne znam,produvaces je ja msm i na 3000rpm i to u 3coj brzini ne mora biti 5ta...
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Dec 10, 2014 10:33 pm
od zrnkemiki
Bas tako, ne mora biti velika brzina kretanja a samim tim ni u visokom stepenu prenosa da bi se malo procepila. Tom motoru prija da se pomalo potera posle duge voznje u gradu.
Kao sto ti je rekao kolega dovoljno je i 3 na 3000 obrtaja da je vozis konstantno da se malo procisti.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Dec 10, 2014 10:45 pm
od mmladen
Znaci najboje bi bilo do 3000 obrtaja e sad dal je neko terao obrtaje do kraja, ustvari gde bi bila gornja granica (max.) za obrtaje,jos me to zanima?
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Dec 10, 2014 10:57 pm
od bums85
Ako je maksimalna snaga na 4000, ne vidim zasto bi neko terao preko toga osim cistog izivljavanja, a mislim da pri maksimalnoj brzini ni ne moze preko toga.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Dec 10, 2014 11:42 pm
od mmladen
Znaci max.snaga je na 4000 obrtaja,stvarno onda cemu ici preko toga a opet na satu obrtaja je crveno od 5000-6000 jbg men ni ovo sad nije bas logicno
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sre Dec 10, 2014 11:45 pm
od Kaligula
Čini mi se da voziš na pogrešno gorivo
Poslato: Čet Dec 11, 2014 12:58 am
od nidza
Na oko 5000 menjam brzine kada maksimalno želim da ubrzavam, tako da ima neke koristi od tih obrtaja. Snaga je tad već u padu, ali je redukcija na točku veća pa bolje ubrzava u nižoj brzini sa manje KS na radilici, nego sa manjom redukcijom i više KS.
Nije to neka velika razlika. Mnogi viselitražni benzinci, a pogotovo turbaci, se šaltaju na oko 6000 obrtaja, što i nije neka dramatična razlika zapravo u odnosu na potentan dizel sa 4v po cilindru.
Tapatalk
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Čet Dec 11, 2014 1:51 am
od spin
Vozio sam ja svojevremeno par sati u visokim obrtajima konstantno.
Inace to ne radim, a tada sam zurio iz potpuno debilnih razloga. Od nekih 4 sata puta, oko 2 sam bio oko 4.000 rpm. Sve je proslo bez posledica, i po putnike a i po motor. Istina, tada je imao verovatno pravih 170.000 km.
Crveno za 8v jtd je na 4.500. Na 4.250 u petoj mi brzinomer pokazuje 200 km/h. Moze da se navuce u petoj i na tih 4.500, tada pokazuje 210.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Čet Dec 11, 2014 7:30 am
od nole1985
Ja sam svoj jtdm 16v zavrteo par puta preko 4k obrtaja, možda i do 4,5k obrtaja, i baš lepo prede na tim obrtajima, a ispaljuje kao top kada prešaltujem u viši stepen prenosa sa tih obrtaja!
Ali to je, kažem, na kratko...i mislim da nema razloga za brigu ako je sve ok na motoru i duže da se ganja preko 3k rpm.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Čet Dec 11, 2014 8:22 am
od mladenke
u mapama za 8v je na 5000rpm 24mm3 a na 5200rpm 0 mm3 ubrizgavanja ako se dobro secam. tako da teoretski se ne moze zavrteti vise od 5000rpm uz dosta drugih povoljnih faktora.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Čet Dec 11, 2014 2:05 pm
od MiloshBg
Upravo tako, "blokada" na jtd 8v je na 5200rpm.
Alfa romeo GT
Poslato: Sub Feb 11, 2017 5:31 pm
od Darko_a013
Pozdrav svima.
Moj ljubimac alfa romeo Gt 1.9jtdm 2006 god oko 188.000km
Molim za pomoc,prilikom otpustanja gasa sa nekih 2500 - 3500 ovrtaja cuje se ovakav zvuk :
Taj zvuk se ne cuje bas uvek, ali je nekako prisutan pri svakaom jacem ubrzanju.
Ima li neko ideju sta bi mogao biti razlog, pa da ljibimca popravim.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Feb 11, 2017 8:16 pm
od Djo83
ako mislis na zvizdanje turbine sto se cuje na tom snimku to je manje vise normalno za sve aute koji su presli neku kilometrazu, ako bas puno zvizdi onda je turbina pri kraju, ako je kao na tom snimku onda je to najvjerovatnije ok...
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Feb 11, 2017 8:17 pm
od Pittatore
Otvoren izduv i cuje se kada wastegate otpusta visak pritiska iz turba u auspuh.
Re: Rad na 3000rpm i "hladjenje" turbine..
Poslato: Sub Feb 11, 2017 9:05 pm
od Zex
Za pocetak kupi akumulator sa vecom udarnom snagom Lepo je objasnio pittatore...samo malo cudno 16v da se cuje tako,na 8v je redovno