Stranica 2 od 3
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 9:20 pm
od dejan nis
mladenke napisao:Malo mi je to nelogicno. Po tebi ako nema toplijeg vazduha iz egr-a onda motor stvara bogatiju smesu dodavanjem goriva.
Zbog cega onda postoji interkuler kome je svrha hladjenje vazduha, ako je motoru potreban vruc vazduh da bi ecu manje korigovao odnos vazduha i goriva. Verovatno ne bi ni postojao da sa toplijim vazduhom ide manje goriva a sa hladnijim vazduhom vise goriva.
Postoje mnogi kome je egr koji je ostao u otvorenom polozaju pravio probleme, povecao potrosnju pre svega.
Odnosi se na neispravan egr a i na zatvoren delimicno.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 9:39 pm
od dusanGT
@dejan nis - na ovom forumu (a i na drugim) ima toliko potvrda prednosti potpuno zatvorenog EGR, pa nema potrebe za novim "dokazivanjem". Pored toga, pravila foruma nalažu izbeganje proizvoljnosti, neproverenih i netačnih stvari.
@kACa - nije štetno u tehničkom smislu, ali može da bude neprijatno pri preticanju, kad je svaki zastoj nepoželjan. Navikao sam se na to i prilagodio stil vožnje u preticanju.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Čet Feb 20, 2014 10:16 pm
od dejan nis
Da zatvaranja kad glavi i kad je neispravan a ne kad je ispravan.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 9:27 am
od zivojin
Citajuci Dusanove postove u vezi Egr-a , ja sam moj blokirao pre nekih 6,7 meseci i nisam imao nikakvih vecih problema,osim sto mi izbije dihtung kod izduvne grane zato sto sam ga tu blokirao,ali radim na tome....
Btw....i meni se stvara trzaj pri 2000rpm
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 10:52 am
od dusanGT
Koji dihtung na izduvnoj grani pravi probleme? Obično ima tri: gornji kod izlaza iz motora, donji kod ulaza u turbinu i srednji kod bočnog izlaza ka EGR.
Zatvaranje (5mm pločica+dihtung) bočnog izlaza na izduvnoj grani koji vodi ka EGR, ne bi trebalo da utiče na bilo koji drugi dihtung, jer svi izduvni gasovi sada nesmetano odlaze ka turbini, pa zatim i kroz izduvni sistem, ka auspuhu.
Slično kao u uslovima normalnog funkcionisanja EGR, koji se potpuno zatvori na većim obrtajima.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 11:03 am
od mladenke
Verovatno misli na dihtung na izlazu prema egr-u. Ne znam samo kako izbije dihtung sobzirom da ima 2 srafa koja ga drze.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 12:53 pm
od dusanGT
Ako je suviše tanak lim "poklopca" dihtung izbije između dva šrafa... Zato je i naglašeno "5mm pločica + dihtung".
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 1:03 pm
od rudicmiki
Ma,sta ce mu 5mm!
1 mm lim je sasvim dovoljan.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 1:05 pm
od mladenke
kod mene je 2-3mm plocica + dihtung, stegnuto lepo i nemam nikakvih problema sa izbijanjem.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 6:29 pm
od dusanGT
Deblja pločica => manji rizik da se deformiše pod pritiskom izduvnih gasova čija je temperatura 600°C-700°C.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 6:35 pm
od dejan nis
Kod mene klingerit od 1mm na focusa vec godinu dana i ne mrda!
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 6:38 pm
od dejan nis
I temperatura dok dodje do dihtunga padne nije kao na izduvu.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 7:10 pm
od OMP
kod mene plocica prohromska 2mm ali nisam stavljao dihtung, napravo sam ga od nekog klingerita otpornog na visoke temp. ali na kraju zaboravih da ga stavim
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 7:46 pm
od Super_genije
zavisi sta je u tom prohromu u sustini, mada bih se slozio sa dusanom i ne bih isao ispod 3mm ako se stavlja "poklopac" na izduvnu granu a najbolje 5 i da se ne razmislja.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Ned Feb 23, 2014 9:29 pm
od rudicmiki
Kad se zatvori cev do egr-a,nema vise toliko strujanja izduvnih gasova prema egr.
Kod mene je bio blokiran egr jedno 3 meseca.Neki dan sam ga odblokirao i plocica nije ni cadjava.
Pa,kolika vam je temperatura na katalizatoru,pa od kog je lima napravljen?
Re: Turbina zastaje
Poslato: Pon Feb 24, 2014 6:20 pm
od zivojin
Mislio sam na dihtung koji koristim da blokiram Egr ventil dole na izduvnoj grani.Koristim plocicu od 1mm.Trenutno koristim metalni dihtung sa egr ventila koji s obzirom da egr ne radi smatram da nije potreban(mislim na one koji povezuju metalne cevi...egr hladnjak-egr-usis)...naravno i dosta diht mase...

)
Veoma brzo diht masa izgori pa pri naglom dodavanju gasa pocne da propusta i ispusta zvuke slicne sireni kola.Onda ja mrzovoljno skinem sve to,ocistim,opet diht masu i miran sam par nedelja.Nije trajno resenje ali bolje i to nego da ponovo cistim usisnu granu.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Pon Feb 24, 2014 6:24 pm
od mladenke
A siguran si da je pistanje od toga a ne od turbine?
Re: Turbina zastaje
Poslato: Pon Feb 24, 2014 6:26 pm
od zivojin
Jesam,kada ponovo stavim diht masu ne pisti...naravno dok ne izgori ponovo.
Btw licno sam skidao i cistio turbinu tako da znam da je ispravna...

Re: Turbina zastaje
Poslato: Pon Feb 24, 2014 6:33 pm
od dusanGT
To je to - taj "sirena" zvuk sam imao kad su u servisu zaboravili da pritegnu prirubnicu izduva... Treba staviti novi dihtung i pločicu dovoljne debljine.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Pon Feb 24, 2014 6:34 pm
od rudicmiki
Nemoj stavljati nikakvu diht masu.Samo plocicu i dihtung.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sub Mar 01, 2014 1:42 pm
od alfa_gt
Meni majstor isto ne da da zatvorim egr. I meni tesko bilo da se resim i taman prelomim - on ne preporucuje. Mladji majstor kaze slobodno, stariji (vlasnik) nece..... Kapiram i ja da ga fabrika ne bi stavljala da ne treba da bude tu. Ako ga zamenim novim fabrickim, jel postoji jos neki deo koji bi sa njim trebalo menjati da se ne bi ovaj novi odmah "pokvario"? Lupam sada izraze, ali valjda kapirate sta me zanima - da li na egr utice jos neki deo ili on jednostavno vremenom pocinje da zeza? Jer ako je jos neki deo - bolje zameniti i to.
Majstor mi kaze da je moj egr u ok stanju i da ne treba ni da ga menjam, ali do sada smo ga cistili dva puta, nego me zanima sa cime je to sve povezano? Jel postoji neki strani tekst na tu temu? Kakva je veza sa turbinom, mafom, mapom itd.... To je sve vazduh, kapiram da mora biti povezano

Re: Turbina zastaje
Poslato: Sub Mar 01, 2014 4:13 pm
od dejan nis
Promeni majstora nisu njegova kola pa ti neda!Ne diraj ga ako radi,inace radi uz pomoc parametra sa maf i map senzora i kad bi ga menjao ne treba nista drugo jer jedini krivac su izduvni gasovi za njegovo stanje.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sub Mar 01, 2014 5:40 pm
od alfa_gt
Nisam se lepo izrazila, ne mislim bukvalno ne da, taj pojam ne postoji, nego htedoh reci (a mislim da sam kasnije u tekstu i upotrebila tu rec) - ne preporucuje, da je moj auto njegov ne bi to radio, ako ga ja pitam sta da radim posavetovace me da ga ne zatvaram, ako mu kazem da zatvori - zatvorice. Ali mi je slikovitije bilo ovako - da objasnim koliko je on protiv.
Ja - nemam pojma. Samo citam ovaj forum i zbunjujem se

A njemu verujem.
Ali to nije bila poenta posta, nego da skontam sa cime je jos to cudo povezano.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sub Mar 01, 2014 9:42 pm
od spin
Meni je sasvim ok radio egr, cistio sam ga recimo dva puta za 60.000 km a nedavno sam ga zatvorio.
Nikakvo 'stucanje' ili zastoj se ne javljaju, primecujem samo poboljsanja u smislu nesto mirnijeg rada i boljeg prihvatanja gasa, pocevsi od lera pa kroz nize obrtaje.
Istina, cistio sam istovremeno i maf i map, pa ne mogu da tvrdim da je poboljsanje posledica intervencije bas na egr - verovatno je efekat kombinovan, ali pogorsanje ne primecujem.
Re: Turbina zastaje
Poslato: Sre Mar 26, 2014 10:31 am
od rudicmiki
Kako sacuvati log fajl na dijagnostici?
Odem na grafikon i stisnem start,i on snima.Posle stisnem stop.
Ali fajla nigde nema.A dugme Export ne radi?