Stranica 2 od 3

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Ned Jan 12, 2014 10:12 pm
od mmladen
Nisam dosad znao tj.cuo za ovaj varijabilni usis i da moze ovako lako unistit motor,ja mislio zupcasti remen kad pukne je najvece zlo koje moze zadesiti motor ali ocigledno da neznam puno o motorima.Nego da ja vas pitam imal to i kod AR 156 1,9 JTD 8v(2002 god)

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Ned Jan 12, 2014 10:14 pm
od MiloshBg
Nema, opusti se i uzivaj. :D

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Sub Apr 05, 2014 3:33 pm
od G0XY
Najnovije informacije,vezane za varijabilni usis,posto sam u fazi zamene istog.

Cene varijabilne usisne grane:

-1.9 JTDm 16v stari tip do 2007. - 29.300 din - Kit komerc zamenska
-1.9 JTDm 16v Restiling 0d 2008. - 53.900 din - Bogunovic originalna

Razlika u ceni je zbog toga,sto su za stari tip 159-ke, neki proizvodjaci poceli da prave zamenske grane,u ovom slucaju u Kit komercu je Pierburgova.
Za novi tip restiling,ima da se poruci samo originalna usisna grana iz Italije i ceka se oko 10 dana - zamenske se jos ne proizvode.

Najjeftinije resenje kome svi pribegavaju, je vadjenje pokretnih klapni usisa,koje ne kosta nista i gubi se nesto momenta na obrtajima 1000 - 2000 rpm.
U nekoj normalnoj voznji i na visokim obrtajima se to uglavnom manje oseti.Medjutim u nekim specificnim rezimima,kada treba da se izvede neki manevar preticanja, dok je motor na 1000-1500 rpm ,oseti se nedostatak elasticnosti i gubi se vreme odziva na gas.Jasno se npr. oseti u cik-cak preticanju na sirokim bulevarima sa po nekoliko traka,dok se kolone uporedo krecu 20-30 kmh.

U svakom slucaju,poprilicno kosta ako se zeli snaga u svim rezimima rada motora...

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Sub Apr 05, 2014 3:35 pm
od milosabs
a sto bi vadio leptire,jedan uvek ostaje jer nemoze da se izvadi.Ako planiras auto na duze staze stavi nov usis

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Sub Apr 05, 2014 3:38 pm
od G0XY
Kod mene su vec izvadjeni preventivno,a nov usis je porucen u Bogunovicu.
Ovaj auto se planira na duze staze i naravno da ujeda u skladu sa svojim izgledom :gr8:

Mala dopuna

Glavni krivac unistavanja varijabilnog usisa je EGR ventil.On natalozi naslage necistoca,koje razlabave ili zaglave osovinice klapni,sto vodi ka daljim vecim ostecenjima.
Kako sam EGR zatvorio,ocekujem da mi nova usisna grana traje koliko i motor.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Ned Apr 06, 2014 8:57 pm
od mmladen
Ja sam negde citao(jako dobro objasneno) da taj EGR ne sluzi samo radi ekologije,ima tu jos nekih stvari koje EGR odradjuje i mene niko po to pitanju nemoze ubediti u suprotno,ja sam ipak za zamenu usisne grane ali eto nismo svi u mogucnosti priustiti sebi toliki trosak pa prepravljamo sto su neki mnogo pametniji od nas smislili

Poslato: Ned Apr 06, 2014 10:49 pm
od nidza
Samo zbog ekologije je tu. Ne radi ništa korisno za funkciju motora, čak je suprotno zdravom razumu, ali to je način da se temperatura gasova u cilindru drži pod kontrolom čime se minimizira emisija azotnih oksida.

Tapatalk Pro

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Uto Apr 08, 2014 8:11 pm
od mmladen
Nemogu a da ne citiram post od nekog na fiat lancia forumu,citiram:

Potpuno te razumem, meni je gomila mehanicara rekla da je to djubre i da se treba iskljuciti, medjutim jedan mehanicar koji radi u krajsleru mi je napomenuo da ga nikako ne ukidam jer se tope klipovi i karike i strada turbo. Isao sam i na dijagnostiku kod jednog coveka koji je zavrsio silne skole u Nemackoj i on mi je isto rekao.

Nasao sam i ovo:

Visa temperatura u cilindrima izaziva ostecenja na karikama, blokiran egr ventil utice na ler gas, voznja sa blokiranim ventilom uzrokuje povecanu potrosnju.
Back to top

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/ind ... ila/page-2

Poslato: Uto Apr 08, 2014 10:05 pm
od nidza
Nije temperatura kritična kod dizela, samo kod benzinca. Takođe, benzinci to obično rešavaju obogaćivanjem smeše, a ne EGR-om.

A sad ću ti reći zašto taj što je napisao nije u pravu. EGR se otvara varijabilno u odnosu na režim motora. Otvoren je u ekonomičnim režimima, kada nema velikog opterećenja motora. Kada se pritisne gas do patosa EGR se zatvara, tako da nikako ne može da utiče na bilo koji način na temperaturu u cilindru, jer je zatvoren.

EGR koji glavi otvoren duši motor i to se oseti na performansama. Auto može da štuca, dimi i slabo vuče. Rešenje je zamena, ako ne može čišćenje, a najjeftinije i najpametnije je zatvoriti ga sasvim.

Tapatalk Pro

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Ned Nov 09, 2014 4:25 pm
od dalibor89
Meni su se raspale klapne na usisnoj grani i to na 159 - 2008 god.
Rezultat: jedna klapna je otpala pre i stradala mi turbina ni kriva ni duzna, odradim turbinu i montiram je, posle 1000 km mi otpadnu jos dve klapne i jedna uleti u stublinu i klip poceo da je sabija u ventile i stradao mi jedan ventil, imao sam srece u nesreci jer sam ugasio odmah motor cim je pocelo lupkati pa nije ogrebalo nista stublinu. Ali sta je bila nesreca, sto sam odneo auto u Ovlasceni servis Annus u suboticu koji je za Fiate. Detaljnije opisan servis na temi za Servisi za Alfa Romeo u Srbiji.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 12:50 am
od bums85
Cekaj, otpala ti je klapna, ostetila turbinu i nisi sredio usisnu granu nego si vozio jos 1000km?
Kako je stradala turbina zbog klapne? Jedino ako je prosle kroz 2 ventila bez ostecenja, prezivela detonaciju u cilindru i stigla do turbine

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 4:06 am
od mali radojica
Ime servisa sve govori. :)

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 10:18 am
od G0XY
Jel ovo neka zahebancija sa imenom servisa?

Edit

Izgleda da je servis stvarno verodostojan,vrlo popularan naziv ima

http://www.annus.rs/

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 11:42 am
od nidza
bums85 napisao:Cekaj, otpala ti je klapna, ostetila turbinu i nisi sredio usisnu granu nego si vozio jos 1000km?
Kako je stradala turbina zbog klapne? Jedino ako je prosle kroz 2 ventila bez ostecenja, prezivela detonaciju u cilindru i stigla do turbine
Neverovatno da su ostavili poluraspadnutu usisnu. Kad se ovo desi, a ne mora da se desi jer po kupovini treba skinuti granu i proveriti je jer je znana slabost u pitanju, onda imaš 2 puta:
1. kupiš novu usisnu, to sam ja uradio i to je najpametnije
2. izvadiš klapne, izvariš rupe gde su prolazile osovine klapni, odjaviš granu iz mape (tzv. swirl flaps removal, neki tjuneri to rade u paketu sa odjavljivanjem DPF i zatvaranjem EGR)

trećeg (pametnog) rešenja nema.

Ja bih im to sve vratio na reklamaciju. Kakvi slepci. Ime servisa ne želim da komentarišem - prosto ne mogu da verujem da je moguće. :blink:

@bums85: Stvarno može da se desi to što si napisao. Više slučajeva sam video kod Deše sa tom pričom. Najviše je pogođen prvi ristajling sa plastičnim klapnama. Moja babuskara je imala metalnu granu i zamenjena je metalnom. Njoj klapne ne otpadaju.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 12:22 pm
od ChobbyJTD
Koliko sam shvatio ristajling je krenuo od 2008. pa nadalje.
Kakva je grana na modelima do 2008. a kakva na ristajling modelima?

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 1:03 pm
od nidza
Od 2008. po mojim informacijama imaš 2 varijante. Metalna grana sa plastičnim krilcima i plastična usisna grana bez krilaca i adekvatnom mapom. Pretpostavljam da vađenje krilaca i korekcija u mapi nisu ništa drugo nego funkcionalno potpuno ista stvar.

Voleo bih da probam 16v bez krilaca i da vidim kako to radi, sad kad imam sa čime da ga adekvatno uporedim.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 3:13 pm
od Roolieman
Jel zna neko kakva je usisna grana na 2.0 motoru?

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 4:36 pm
od Mac
Kod mene je metalna sa krilcima. Kada je radjen veliki servis, preventivno ociscenja i pregledano stanje krilaca, sve je bilo u skladu sa fabrickim propozicijama. Inace usis i egr su bili bas cisti(po recima majstora usis nikad ranije nije skidan), sto je rezultat voznje na otvorenom. Ako zadrzim SW na sledecem velikom servisu preventivno cu zameniti usis.
Inace u osovinama krilaca uvek mora da bude blagog lufta.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 4:46 pm
od Mac
G0XY napisao:Kod mene su vec izvadjeni preventivno,a nov usis je porucen u Bogunovicu.
Ovaj auto se planira na duze staze i naravno da ujeda u skladu sa svojim izgledom :gr8:

Mala dopuna

Glavni krivac unistavanja varijabilnog usisa je EGR ventil.On natalozi naslage necistoca,koje razlabave ili zaglave osovinice klapni,sto vodi ka daljim vecim ostecenjima.
Kako sam EGR zatvorio,ocekujem da mi nova usisna grana traje koliko i motor.
Sta si uradio sa starom usisnom, jesi li probao da je prodas??

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 4:56 pm
od G0XY
Eno je u kutiji :D

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 5:11 pm
od Mac
Stavi to na oglas, nikad se ne zna.

Sto kroz razgovor sa raznoraznim majstorima, sto kroz pracenje raznih foruma, nisam naisao na info da je neko imao problem sa krilcima kod 2.0 motora. Od 2009 su na trzistu i sigurno ima pozamasan broj primeraka sa zavidnom km, nekom bi morao da zakove do sad.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 6:33 pm
od Roolieman
Metalna je grana, a krilca isto metal ili plastika?
Usis je i kod mene bio cist na velikom servisu kod Deshe prosle godine, ali sam za svaki slucaj zatvorio EGR softverski. Fizicki izgleda i ne moze.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 6:46 pm
od Mac
Da, ne moze fizicki, ide samo softversko zadvaranje do 2 ili 3%.
Pre neki dan sam preko dijagnostike pratio u voznji neke parametre(cisto rekreativno :D ), egr na 2500 obrtaja je na 0%, tj nije aktivan. Na nizim obrtajima vrednost je bila nekih 15-27%.

Nisam siguran da li su plasticna ili metalna, pitacu Tomu.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 6:48 pm
od Stromboli
Znaci na 2.0 ne moze da se zatvori fizicki, to nisam znao. Na 1.9 koliko znam to ide bez ikakvih problema.

Re: Varijabilni usis kod 159-ke

Poslato: Pon Nov 10, 2014 6:49 pm
od Mac
Stromboli, mozda se vidimo sutra u Ns :gr8: