Varijabilni usis kod 159-ke
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Nisam dosad znao tj.cuo za ovaj varijabilni usis i da moze ovako lako unistit motor,ja mislio zupcasti remen kad pukne je najvece zlo koje moze zadesiti motor ali ocigledno da neznam puno o motorima.Nego da ja vas pitam imal to i kod AR 156 1,9 JTD 8v(2002 god)
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Nema, opusti se i uzivaj. 

Alfa Romeo - The car inside the driver.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Najnovije informacije,vezane za varijabilni usis,posto sam u fazi zamene istog.
Cene varijabilne usisne grane:
-1.9 JTDm 16v stari tip do 2007. - 29.300 din - Kit komerc zamenska
-1.9 JTDm 16v Restiling 0d 2008. - 53.900 din - Bogunovic originalna
Razlika u ceni je zbog toga,sto su za stari tip 159-ke, neki proizvodjaci poceli da prave zamenske grane,u ovom slucaju u Kit komercu je Pierburgova.
Za novi tip restiling,ima da se poruci samo originalna usisna grana iz Italije i ceka se oko 10 dana - zamenske se jos ne proizvode.
Najjeftinije resenje kome svi pribegavaju, je vadjenje pokretnih klapni usisa,koje ne kosta nista i gubi se nesto momenta na obrtajima 1000 - 2000 rpm.
U nekoj normalnoj voznji i na visokim obrtajima se to uglavnom manje oseti.Medjutim u nekim specificnim rezimima,kada treba da se izvede neki manevar preticanja, dok je motor na 1000-1500 rpm ,oseti se nedostatak elasticnosti i gubi se vreme odziva na gas.Jasno se npr. oseti u cik-cak preticanju na sirokim bulevarima sa po nekoliko traka,dok se kolone uporedo krecu 20-30 kmh.
U svakom slucaju,poprilicno kosta ako se zeli snaga u svim rezimima rada motora...
Cene varijabilne usisne grane:
-1.9 JTDm 16v stari tip do 2007. - 29.300 din - Kit komerc zamenska
-1.9 JTDm 16v Restiling 0d 2008. - 53.900 din - Bogunovic originalna
Razlika u ceni je zbog toga,sto su za stari tip 159-ke, neki proizvodjaci poceli da prave zamenske grane,u ovom slucaju u Kit komercu je Pierburgova.
Za novi tip restiling,ima da se poruci samo originalna usisna grana iz Italije i ceka se oko 10 dana - zamenske se jos ne proizvode.
Najjeftinije resenje kome svi pribegavaju, je vadjenje pokretnih klapni usisa,koje ne kosta nista i gubi se nesto momenta na obrtajima 1000 - 2000 rpm.
U nekoj normalnoj voznji i na visokim obrtajima se to uglavnom manje oseti.Medjutim u nekim specificnim rezimima,kada treba da se izvede neki manevar preticanja, dok je motor na 1000-1500 rpm ,oseti se nedostatak elasticnosti i gubi se vreme odziva na gas.Jasno se npr. oseti u cik-cak preticanju na sirokim bulevarima sa po nekoliko traka,dok se kolone uporedo krecu 20-30 kmh.
U svakom slucaju,poprilicno kosta ako se zeli snaga u svim rezimima rada motora...
A Man's Got to Know His Limitations...
- milosabs
- Garaža: e39 525 d sport m optic touring
- Lokacija: Novi Sad Nis
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
a sto bi vadio leptire,jedan uvek ostaje jer nemoze da se izvadi.Ako planiras auto na duze staze stavi nov usis
bio jednom jedan TI
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Kod mene su vec izvadjeni preventivno,a nov usis je porucen u Bogunovicu.
Ovaj auto se planira na duze staze i naravno da ujeda u skladu sa svojim izgledom
Mala dopuna
Glavni krivac unistavanja varijabilnog usisa je EGR ventil.On natalozi naslage necistoca,koje razlabave ili zaglave osovinice klapni,sto vodi ka daljim vecim ostecenjima.
Kako sam EGR zatvorio,ocekujem da mi nova usisna grana traje koliko i motor.
Ovaj auto se planira na duze staze i naravno da ujeda u skladu sa svojim izgledom

Mala dopuna
Glavni krivac unistavanja varijabilnog usisa je EGR ventil.On natalozi naslage necistoca,koje razlabave ili zaglave osovinice klapni,sto vodi ka daljim vecim ostecenjima.
Kako sam EGR zatvorio,ocekujem da mi nova usisna grana traje koliko i motor.
A Man's Got to Know His Limitations...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Ja sam negde citao(jako dobro objasneno) da taj EGR ne sluzi samo radi ekologije,ima tu jos nekih stvari koje EGR odradjuje i mene niko po to pitanju nemoze ubediti u suprotno,ja sam ipak za zamenu usisne grane ali eto nismo svi u mogucnosti priustiti sebi toliki trosak pa prepravljamo sto su neki mnogo pametniji od nas smislili
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Nemogu a da ne citiram post od nekog na fiat lancia forumu,citiram:
Potpuno te razumem, meni je gomila mehanicara rekla da je to djubre i da se treba iskljuciti, medjutim jedan mehanicar koji radi u krajsleru mi je napomenuo da ga nikako ne ukidam jer se tope klipovi i karike i strada turbo. Isao sam i na dijagnostiku kod jednog coveka koji je zavrsio silne skole u Nemackoj i on mi je isto rekao.
Nasao sam i ovo:
Visa temperatura u cilindrima izaziva ostecenja na karikama, blokiran egr ventil utice na ler gas, voznja sa blokiranim ventilom uzrokuje povecanu potrosnju.
Back to top
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/ind ... ila/page-2
Potpuno te razumem, meni je gomila mehanicara rekla da je to djubre i da se treba iskljuciti, medjutim jedan mehanicar koji radi u krajsleru mi je napomenuo da ga nikako ne ukidam jer se tope klipovi i karike i strada turbo. Isao sam i na dijagnostiku kod jednog coveka koji je zavrsio silne skole u Nemackoj i on mi je isto rekao.
Nasao sam i ovo:
Visa temperatura u cilindrima izaziva ostecenja na karikama, blokiran egr ventil utice na ler gas, voznja sa blokiranim ventilom uzrokuje povecanu potrosnju.
Back to top
http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/ind ... ila/page-2
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Nije temperatura kritična kod dizela, samo kod benzinca. Takođe, benzinci to obično rešavaju obogaćivanjem smeše, a ne EGR-om.
A sad ću ti reći zašto taj što je napisao nije u pravu. EGR se otvara varijabilno u odnosu na režim motora. Otvoren je u ekonomičnim režimima, kada nema velikog opterećenja motora. Kada se pritisne gas do patosa EGR se zatvara, tako da nikako ne može da utiče na bilo koji način na temperaturu u cilindru, jer je zatvoren.
EGR koji glavi otvoren duši motor i to se oseti na performansama. Auto može da štuca, dimi i slabo vuče. Rešenje je zamena, ako ne može čišćenje, a najjeftinije i najpametnije je zatvoriti ga sasvim.
Tapatalk Pro
A sad ću ti reći zašto taj što je napisao nije u pravu. EGR se otvara varijabilno u odnosu na režim motora. Otvoren je u ekonomičnim režimima, kada nema velikog opterećenja motora. Kada se pritisne gas do patosa EGR se zatvara, tako da nikako ne može da utiče na bilo koji način na temperaturu u cilindru, jer je zatvoren.
EGR koji glavi otvoren duši motor i to se oseti na performansama. Auto može da štuca, dimi i slabo vuče. Rešenje je zamena, ako ne može čišćenje, a najjeftinije i najpametnije je zatvoriti ga sasvim.
Tapatalk Pro
- dalibor89
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 16v
- Lokacija: Ruski Krstur
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Meni su se raspale klapne na usisnoj grani i to na 159 - 2008 god.
Rezultat: jedna klapna je otpala pre i stradala mi turbina ni kriva ni duzna, odradim turbinu i montiram je, posle 1000 km mi otpadnu jos dve klapne i jedna uleti u stublinu i klip poceo da je sabija u ventile i stradao mi jedan ventil, imao sam srece u nesreci jer sam ugasio odmah motor cim je pocelo lupkati pa nije ogrebalo nista stublinu. Ali sta je bila nesreca, sto sam odneo auto u Ovlasceni servis Annus u suboticu koji je za Fiate. Detaljnije opisan servis na temi za Servisi za Alfa Romeo u Srbiji.
Rezultat: jedna klapna je otpala pre i stradala mi turbina ni kriva ni duzna, odradim turbinu i montiram je, posle 1000 km mi otpadnu jos dve klapne i jedna uleti u stublinu i klip poceo da je sabija u ventile i stradao mi jedan ventil, imao sam srece u nesreci jer sam ugasio odmah motor cim je pocelo lupkati pa nije ogrebalo nista stublinu. Ali sta je bila nesreca, sto sam odneo auto u Ovlasceni servis Annus u suboticu koji je za Fiate. Detaljnije opisan servis na temi za Servisi za Alfa Romeo u Srbiji.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Cekaj, otpala ti je klapna, ostetila turbinu i nisi sredio usisnu granu nego si vozio jos 1000km?
Kako je stradala turbina zbog klapne? Jedino ako je prosle kroz 2 ventila bez ostecenja, prezivela detonaciju u cilindru i stigla do turbine
Kako je stradala turbina zbog klapne? Jedino ako je prosle kroz 2 ventila bez ostecenja, prezivela detonaciju u cilindru i stigla do turbine

- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Jel ovo neka zahebancija sa imenom servisa?
Edit
Izgleda da je servis stvarno verodostojan,vrlo popularan naziv ima
http://www.annus.rs/
Edit
Izgleda da je servis stvarno verodostojan,vrlo popularan naziv ima
http://www.annus.rs/
A Man's Got to Know His Limitations...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
1. kupiš novu usisnu, to sam ja uradio i to je najpametnije
2. izvadiš klapne, izvariš rupe gde su prolazile osovine klapni, odjaviš granu iz mape (tzv. swirl flaps removal, neki tjuneri to rade u paketu sa odjavljivanjem DPF i zatvaranjem EGR)
trećeg (pametnog) rešenja nema.
Ja bih im to sve vratio na reklamaciju. Kakvi slepci. Ime servisa ne želim da komentarišem - prosto ne mogu da verujem da je moguće.
@bums85: Stvarno može da se desi to što si napisao. Više slučajeva sam video kod Deše sa tom pričom. Najviše je pogođen prvi ristajling sa plastičnim klapnama. Moja babuskara je imala metalnu granu i zamenjena je metalnom. Njoj klapne ne otpadaju.
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Neverovatno da su ostavili poluraspadnutu usisnu. Kad se ovo desi, a ne mora da se desi jer po kupovini treba skinuti granu i proveriti je jer je znana slabost u pitanju, onda imaš 2 puta:bums85 napisao:Cekaj, otpala ti je klapna, ostetila turbinu i nisi sredio usisnu granu nego si vozio jos 1000km?
Kako je stradala turbina zbog klapne? Jedino ako je prosle kroz 2 ventila bez ostecenja, prezivela detonaciju u cilindru i stigla do turbine
1. kupiš novu usisnu, to sam ja uradio i to je najpametnije
2. izvadiš klapne, izvariš rupe gde su prolazile osovine klapni, odjaviš granu iz mape (tzv. swirl flaps removal, neki tjuneri to rade u paketu sa odjavljivanjem DPF i zatvaranjem EGR)
trećeg (pametnog) rešenja nema.
Ja bih im to sve vratio na reklamaciju. Kakvi slepci. Ime servisa ne želim da komentarišem - prosto ne mogu da verujem da je moguće.

@bums85: Stvarno može da se desi to što si napisao. Više slučajeva sam video kod Deše sa tom pričom. Najviše je pogođen prvi ristajling sa plastičnim klapnama. Moja babuskara je imala metalnu granu i zamenjena je metalnom. Njoj klapne ne otpadaju.
- ChobbyJTD
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Detelinara Novi Sad
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Koliko sam shvatio ristajling je krenuo od 2008. pa nadalje.
Kakva je grana na modelima do 2008. a kakva na ristajling modelima?
Kakva je grana na modelima do 2008. a kakva na ristajling modelima?
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Od 2008. po mojim informacijama imaš 2 varijante. Metalna grana sa plastičnim krilcima i plastična usisna grana bez krilaca i adekvatnom mapom. Pretpostavljam da vađenje krilaca i korekcija u mapi nisu ništa drugo nego funkcionalno potpuno ista stvar.
Voleo bih da probam 16v bez krilaca i da vidim kako to radi, sad kad imam sa čime da ga adekvatno uporedim.
Voleo bih da probam 16v bez krilaca i da vidim kako to radi, sad kad imam sa čime da ga adekvatno uporedim.
- Roolieman
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- Mac
- Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Kod mene je metalna sa krilcima. Kada je radjen veliki servis, preventivno ociscenja i pregledano stanje krilaca, sve je bilo u skladu sa fabrickim propozicijama. Inace usis i egr su bili bas cisti(po recima majstora usis nikad ranije nije skidan), sto je rezultat voznje na otvorenom. Ako zadrzim SW na sledecem velikom servisu preventivno cu zameniti usis.
Inace u osovinama krilaca uvek mora da bude blagog lufta.
Inace u osovinama krilaca uvek mora da bude blagog lufta.
- Mac
- Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Sta si uradio sa starom usisnom, jesi li probao da je prodas??G0XY napisao:Kod mene su vec izvadjeni preventivno,a nov usis je porucen u Bogunovicu.
Ovaj auto se planira na duze staze i naravno da ujeda u skladu sa svojim izgledom
Mala dopuna
Glavni krivac unistavanja varijabilnog usisa je EGR ventil.On natalozi naslage necistoca,koje razlabave ili zaglave osovinice klapni,sto vodi ka daljim vecim ostecenjima.
Kako sam EGR zatvorio,ocekujem da mi nova usisna grana traje koliko i motor.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
- Mac
- Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Stavi to na oglas, nikad se ne zna.
Sto kroz razgovor sa raznoraznim majstorima, sto kroz pracenje raznih foruma, nisam naisao na info da je neko imao problem sa krilcima kod 2.0 motora. Od 2009 su na trzistu i sigurno ima pozamasan broj primeraka sa zavidnom km, nekom bi morao da zakove do sad.
Sto kroz razgovor sa raznoraznim majstorima, sto kroz pracenje raznih foruma, nisam naisao na info da je neko imao problem sa krilcima kod 2.0 motora. Od 2009 su na trzistu i sigurno ima pozamasan broj primeraka sa zavidnom km, nekom bi morao da zakove do sad.
- Roolieman
- Garaža: Alfa 159 2.0 JTDm
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Metalna je grana, a krilca isto metal ili plastika?
Usis je i kod mene bio cist na velikom servisu kod Deshe prosle godine, ali sam za svaki slucaj zatvorio EGR softverski. Fizicki izgleda i ne moze.
Usis je i kod mene bio cist na velikom servisu kod Deshe prosle godine, ali sam za svaki slucaj zatvorio EGR softverski. Fizicki izgleda i ne moze.
- Mac
- Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Da, ne moze fizicki, ide samo softversko zadvaranje do 2 ili 3%.
Pre neki dan sam preko dijagnostike pratio u voznji neke parametre(cisto rekreativno
), egr na 2500 obrtaja je na 0%, tj nije aktivan. Na nizim obrtajima vrednost je bila nekih 15-27%.
Nisam siguran da li su plasticna ili metalna, pitacu Tomu.
Pre neki dan sam preko dijagnostike pratio u voznji neke parametre(cisto rekreativno

Nisam siguran da li su plasticna ili metalna, pitacu Tomu.
- Stromboli
- Garaža: Giulia 952 QV
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Varijabilni usis kod 159-ke
Znaci na 2.0 ne moze da se zatvori fizicki, to nisam znao. Na 1.9 koliko znam to ide bez ikakvih problema.
`...owning an Alfa is a portal...´ - dovoljno receno.
- Mac
- Garaža: 159 Selective 2.0jtdm, Insignia, BMW G30 Xd
-------------------------
Ex BMW F10
Ex Giulietta Exclusive 2.0jtdm,
Ex 159 SW 2.0jtdm
Ex 156 2.0 TS - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Povratak na “Alfa Romeo 159 | Brera/Spider | 8C Comeptizione/Spider”