EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Proveri i u kakvom stanju su filter vazduha i protokomer. Takodje moze da dimi ako ti je auto cipovan losom mapom

- tempo
- Garaža: 147 JTDM
- Lokacija: --
- Lokacija: Germany
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Nije Auto cipovan , sve je orginal , sta treba da proverim na protokomer ?
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
da nije mozda prljav ili neispravan pa salje pogresnu informaciju na ecu.

- tempo
- Garaža: 147 JTDM
- Lokacija: --
- Lokacija: Germany
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Ako protokomer ne valja , dal pokaze na diagnostici ?
Posto mi servis kacio i nist nije pokazalo
Posto mi servis kacio i nist nije pokazalo

- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
pokazuje kolicinu vazduha koju izmeri. Intake Air Quantity and Desired Intake Air Quantity vrednosti bi trebale da budu priblizne

- Markoni SM
- Garaža: Alfa Romeo 156mjet Facelift
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
posto nije tesko za skidati nista me ne kosta da probam da vratim kako je bilo pa da vidim promene!Da zaboravih reci da je auo pre toga bio na dijagnostici i ocitano je da egr radi kao na pola kao malo je verovatno prljav sto znaci da nije ni iskljucen elektronski nego samo mehanicki jel to moguce ili gresim
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Pozz juce sam uzeo da ocistim egr ventil kada sam ga sinuo ono imam sta da vidim ventil cist ali ima taj lim izmedju ventila i usisa koji je postavljen preko u servisu u nemackoj, posto sam ja uvezao auto za sebe iz minhena prosle godine auto je tamo kupljen od coveka koji ga je kupio 2005 godine sa 20500 km sada da li je on to u konsultaciji sa ovima iz servisa odlucio da zatvori ili pre njega taj vlasnik nemam pojma, jos sam se pitao sto motoru toliko treba da se zagreje i cini mi se da malo vise trosi nego sto bi trebao isto tako pri jacem gasu izbaci crn dim kao visak goriva. Ulje je ok ne trosi mi nista sada razmisljam da kupim negde normalan dihtung pa da vratim egr da radi da vidim hoce se nesto promeniti normalno ovaj napravljeni bi sacuvao za nedaj boze ako mi se onako ne svidi,znao sam da kod nas ljudi vole da eksperimentisu ali nisam znao da i svaba voli da prepravlja fabricki,P.S. Mozda radi neki nas Jugovic u servisu pa posavetovao covekaCoyoteKG napisao:Primetio sam da mi auto dimi u niskim brzinama kada zabodem po gasu...
Čitam po forumima između ostalog zaključio sam da mi je prljav EGR...
Ne mogu da odredim da li auto sporije ubrzava, možda mi se pričinjava jer sam se već navikao na njega... Uglavnom kad iz službene Fabie sednem u moj auto, čini mi se da je brz kao metak
Takođe pročitah da EGR ventil treba da se čisti nekoliko puta godišnje...
Neki kažu da nije dovoljno očistiti samo EGR nego treba i sva ta creva, a njih je teško očistiti...
I na kraju, neki preporučuju da se zatvori. Da on služi samo da doprinese ekologiji i da bi auto bio Euro 3 standard...
Dok drugi su protiv toga ne zbog ekologije nego zbog toga što ECU šalje podatke motoru da je EGR otvoren, i ako je on fizički zatvoren ne dolazi do prave smeše?
Auto se teško zagreva, haba... Tope se klipovi, karike, strada turbina...
Ajd molim vas, znam da na ovom forumu su svi perfekcionisti i obožavaju svoje ljubimce.
Da mnogima nisu bitne samo performanse nego i zdravlje motora...
Šta da radim? Da ga zatvaram ili čistim?




- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
naravno da je moguce, mislim da bar 50% JTD motora ikada prodatih ima zatvoren EGR ventil... to nema veze sa jugovicima
to se svuda radi...
ne vidi kako to moze imati veze sa potrosnjom, izduvni gasovi koji se vracaju u usis osim sto prljaju motor iznutra snizavaju temperaturu sagorjevanja za nekoliko stepeni C (sto na oko 800C koliko je redovno temp sagorjevanja je procentualno zanemarljivo) i time smanjuju emisiju azotnih oksida u atmosferu i to je jedina uloga EGR-a...
Sto se tice crnog dima na auspuhu uvek je normalno da ga ima pri jacem dodavanju gasa, ali ako ima bas previse onda je to pre neki problem sa usisom (busna creva, protokomjer, MAP senzor, zaprljana turbina i sl) nego sa EGR-om koji ti je svakako bio zatvoren... ispravan EGR svakako treba da radi samo na leru i pri voznji na konstantim obrtajima, pri ubrzanjima i punog gasu je predvidjeno da se zatvori upravo da ne bi uticao na smanjenje perfomansi jer svaki motor najvise voli cist vazduh

ne vidi kako to moze imati veze sa potrosnjom, izduvni gasovi koji se vracaju u usis osim sto prljaju motor iznutra snizavaju temperaturu sagorjevanja za nekoliko stepeni C (sto na oko 800C koliko je redovno temp sagorjevanja je procentualno zanemarljivo) i time smanjuju emisiju azotnih oksida u atmosferu i to je jedina uloga EGR-a...
Sto se tice crnog dima na auspuhu uvek je normalno da ga ima pri jacem dodavanju gasa, ali ako ima bas previse onda je to pre neki problem sa usisom (busna creva, protokomjer, MAP senzor, zaprljana turbina i sl) nego sa EGR-om koji ti je svakako bio zatvoren... ispravan EGR svakako treba da radi samo na leru i pri voznji na konstantim obrtajima, pri ubrzanjima i punog gasu je predvidjeno da se zatvori upravo da ne bi uticao na smanjenje perfomansi jer svaki motor najvise voli cist vazduh

- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
@Markoni SM
Da li taj lim koji si skidao ima na sebi rupe (3-4). Ako ih nema onda ti je i softverski isključen egr (pošto vidim da vozis mjet), u suprotnom bi ti izbacivao kompjuter gresku. Tako da u slučaju da ti je egr isključen softverski, ništa ne dobijaš skidanjem lima.
Da li taj lim koji si skidao ima na sebi rupe (3-4). Ako ih nema onda ti je i softverski isključen egr (pošto vidim da vozis mjet), u suprotnom bi ti izbacivao kompjuter gresku. Tako da u slučaju da ti je egr isključen softverski, ništa ne dobijaš skidanjem lima.
- Markoni SM
- Garaža: Alfa Romeo 156mjet Facelift
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Nema nikakve rupe to mi i nije jasno posto je majstor na dijagnostici rekao da radi 50%
Poslednja izmena od sErGiO u Čet Feb 14, 2013 2:54 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Rezlog: Ne citiraj prethodni post.
Rezlog: Ne citiraj prethodni post.
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Moj auto je došao iz Austrije sa original setom za redukciju gasova, koji ulaze u usisnu granu od strane egr-a. Znači dve prohromske pločice, jedna između egr-a i usisne grane i druga na ulaz u egr. S tim da su pločice na sebi imale par rupa prečnika 4-5mm kako bi ipak propuštale deo izduvnih gasova. Kada sam radio remap isključen je egr softverski i postavio sam jednu prohromsku blindu na ulaz u egr, koju sam sam napravio.
Nije mi jasno šta majstoru znači radi 50%.
Nije mi jasno šta majstoru znači radi 50%.
- Vlada AR
- Garaža: Alfa GT JTDm (ex 156 1.9 JTDm 16V; Alfa 146 TD)
- Lokacija: 26222
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Sad gledam neke logove iz Fiatecuscan -a , i kod mene stoji stalno
Otvorenost EGR ventila: 1,00 %
Otvorenost EGR ventila: 1,00 %
- Markoni SM
- Garaža: Alfa Romeo 156mjet Facelift
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Nemam pojma razumem se nesto u mehaniku ali ne bas puno vozicu za sada ovako a kada nadjem nekog ok majstora za alfe oteracu mu auto na komplet ciscenje svega i proveru tih creva nadam se da ovako ne skodi ocistio sam malo gares i u usisu sto je bilo oko leptira ako se tako zove
Poslednja izmena od sErGiO u Čet Feb 14, 2013 2:55 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Rezlog: Ne citiraj prethodni post.
Rezlog: Ne citiraj prethodni post.
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Da li neko zna gde mogu da se kupe pločice za zatvaranje EGR?
EGR mi je softverski zatvoren,a preporula je i da se fizički izvrši zatvaranje istog.
EGR mi je softverski zatvoren,a preporula je i da se fizički izvrši zatvaranje istog.
A Man's Got to Know His Limitations...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Mare care,da te nema trebalo bi te izmisliti 
Ne znam da li bih sam mogao to da izvedem,mislim na demontažu hladnjaka i svega komplet

Ne znam da li bih sam mogao to da izvedem,mislim na demontažu hladnjaka i svega komplet

A Man's Got to Know His Limitations...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
hehe, pa i ja sam skoro to radio pa se setih ovog linka mada sam ja ipak sam pravio plocice od prohroma 2mm.
bez problema sam zatvorio egr na usisu i na izduvu u domacoj radinosti, e sad demontazu hladnjaka i prateceg sadrzaja nisam radio iz prostog razloga sto smatram da nema potrebe i ne smeta da ostane kako jeste a i treba da se premosti neko crevo kod termostata pa nisam hteo da se zezam sa tim
bez problema sam zatvorio egr na usisu i na izduvu u domacoj radinosti, e sad demontazu hladnjaka i prateceg sadrzaja nisam radio iz prostog razloga sto smatram da nema potrebe i ne smeta da ostane kako jeste a i treba da se premosti neko crevo kod termostata pa nisam hteo da se zezam sa tim
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Znači kada se zatvori ulaz u hladnjak EGR,nema opasnosti da se isti pregreva?Zbog povećane temperature sagorelih gasova, usled odsustva izduvnih gasova iz EGR?
A Man's Got to Know His Limitations...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
ovo je skica kako se na jtdm blokira egr

e sad logicnije je da ovu malu plocicu (br.3 na skici) stavis na mesto br. 7 na slici, to je izduvna grana i automatski gasovi vise ne idu nigde van grane tj ne stizu do hladnjaka pa ne mogu ni da ga ostete, ako blokiras kao na slici tj na mestu br. 3 onda se hladnjak puni gasovima iz grane i postoji mogucnost da ostete isti.
u svakom slucaju ako bi hteo da izbacis hladnjak i sve sto ide uz njega morao bi da blokiras na mestu br. 7 a oni na slici stave mesto br. 3 kao lakse resenje jer je na grani malo napristupacnije
ja sam kod sebe uradio na izduvnoj grani (kao na slici mesto br.7) i gore na samom usisu ali kod mene je malo drugacije nego kod tebe jer idu ove dve manje plocice nema ova kockasta ali princip je isti

e sad logicnije je da ovu malu plocicu (br.3 na skici) stavis na mesto br. 7 na slici, to je izduvna grana i automatski gasovi vise ne idu nigde van grane tj ne stizu do hladnjaka pa ne mogu ni da ga ostete, ako blokiras kao na slici tj na mestu br. 3 onda se hladnjak puni gasovima iz grane i postoji mogucnost da ostete isti.
u svakom slucaju ako bi hteo da izbacis hladnjak i sve sto ide uz njega morao bi da blokiras na mestu br. 7 a oni na slici stave mesto br. 3 kao lakse resenje jer je na grani malo napristupacnije
ja sam kod sebe uradio na izduvnoj grani (kao na slici mesto br.7) i gore na samom usisu ali kod mene je malo drugacije nego kod tebe jer idu ove dve manje plocice nema ova kockasta ali princip je isti
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- G0XY
- Garaža: Mito QV
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd-Bele Vode
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Mislim da ovo neće biti problem,jer je JTDm,pristupačniji za rad od PUG 407,gde se EGR,hladnjak itd,nalaze zabačeni skroz kod požarnog zida.Pola dana sam bio potrošio na čišćenje EGR-a i cevke od njega do usisne grane...sve torex do torexa od srafova 

A Man's Got to Know His Limitations...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
pa dobro onda ces i ovo moci sam da sredis, kazem ti mene samo zezala izduvna grana tj ona cevka na njoj jer su srafovi malo zezuti za odvijanje i ne moze kljuc mnogo da se okrece samo po malo a i posle dok sam ponovo ucentrirao srafove, ovo gore na usisu bilo laganica 10min. nikakva mudrost da bi morao da placas majstore 

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Ja na mom Jtd vratio Egr u funkciju.Slabo mi se auto zagrevao na malim obrtajima.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
pa svaki dizel se slabo zagreva posebno na leru i malim obrtajima
ja nisam primetio nikakvu bitnu razliku pre i posle zatvaranja egr-a a logicno je da se sporije greje samo sto to sumnjam da je nesto toliko osetno i primetno, da tebi nije ipak termostat poceo da zeza 


Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- rudicmiki
- Garaža: Alfa 147 1.9 JTD
- Lokacija: odzaci
- Lokacija: Deronje
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
Nije termostat.Stavljen je od R4.Crevo je redovno hladno.
Ali se jako tesko zagreva.Ako upalim grejanje na pola i vozim ispod 2000 obrtaja,treba mu jedno 30 ak km da se ugreje.Bas mu treba obrtaja da se ugreje.
Ali se jako tesko zagreva.Ako upalim grejanje na pola i vozim ispod 2000 obrtaja,treba mu jedno 30 ak km da se ugreje.Bas mu treba obrtaja da se ugreje.
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: EGR - Zatvaranje ili čišćenje?
30km je bas mnogo, trebalo bi posle 7-8km da greje, ne verujem da egr bas toliko utice na temperaturu...
