Stranica 2 od 4
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jan 23, 2013 9:28 pm
od byMaX
milos80 napisao:Sto puta prezvakana tema... Ne znam ko bi mogao da se javi i kaze nesto sto vec nije vise puta receno i isto tako vise puta opovrgnuto ili bar dovedeno u pitanje... Isto tako, ne znam odakle volja da se po hiljaditi put iznova izmislja topla voda bar kada su ulja u pitanju....
Slozimo se da vecina nas na ovom forumu vozi automobile sa 200+ hkm (bez obzira sta pise na cajgeru) i tu svaka filozofija po pitanju ulja pada u vodu... Drug je skoro uvezao 147 1,6 120 bhp i u servisnoj i na haubi stoji Shell 10w40... Mislim da je Starac Vujadin u jednoj od 100 tema o ulju izneo jako bitnu konstataciju, da to sto nekome (ne secam se ko je od kolega u pitanju) auto trosi Racing a ne trosi 20k vise govori o stanju konkretnog motora nego o kvalitetu ulja.... Mi o uljima raspravljamo na jednom akademskom, da ne kazem apstraktnom nivou, i pri tom vozimo automobile sa od 10+ godina i 200+ hkm... What's the use?
Poenta bi bila u sledecem; Kada budem otplacivao NOVOG Mita (posto ne verujem da cu ikada moci da ga kesnem), brinucu o tome da sipam ulje koje je u skladu sa najnovijim tendencijama u auto industriji i preporukama specijalizovanih auto foruma... Do tada sipam ono sto se iskustveno pokazalo kao najbolje/najekonomicnije za moj auto, bez zelje da to plasiram kao postulat i bilo kome preporucijem bilo sta jer ne mora da bude univerzalno primenjivo....
ne treba generalizovati... ja vozim 2.5 godine star auto, koji je u startu presao 80k km i tri mala servisa... i sa ovom 2.4, a i sa prethodnom 2.4jtdm iz 2006. vazilo je tri puta u praksi provereno pravilo... 10w40 - dpf ume i hoce da zeza, sipao aditiv ili ne. sa 10w30 PE - ne zeza, za mene je tu kraj price! potrosnju nisam merio niti poredio, ali su mi price da trosi litar manje sulude...
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jan 23, 2013 9:36 pm
od dusanGT
5W-30...
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jan 23, 2013 10:41 pm
od nidza
I dalje ne kapiram kakve veze ima ulje sa problemima sa DPF, jer nigde ne dolaze u kontakt. Iz drugih razloga se preporučuju posebna ulja za motore sa DPF koji rade po principu kakvi su u našim Alfama.
Tapatalk HD
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jan 23, 2013 11:07 pm
od dusanGT
Selenia WR Pure Energy is a newly conceived fully synthetic lubricant capable of answering the needs of the most modern diesel engines. Passing the ACEA C2 specification certifies the low ash content, which is an indispensable characteristic to protect the particulate filter from residual combustion products that could cause dangerous clogging of the filter itself.
Selenia WR Pure Energy 5W-30 is the first product with High Fuel Economy System, a special formulation that allows considerable fuel saving compared with products of the same viscosimetric rating.
Nisam imao DPF probleme ni sa 5W-40 Motul Super 300v (stil vožnje?), ali je potrošnja ulja bila nešto veća za dizel standarde (oko 1l na 15000km). Seleniu WR PE (5W-30) sam počeo da koristim kad je DPF bio već izvađen (što je i normalna intervencija na JTDm).
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jan 23, 2013 11:25 pm
od byMaX
Ne znam, meni nije normalno da izbacujem nešto što je fabrika stavila...
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Čet Jan 24, 2013 12:29 am
od dusanGT
Fabrika napisao: Selenia WR Pure Energy 5W-30 is the first product with High Fuel Economy System, a special formulation that allows considerable fuel saving compared with products of the same viscosimetric rating.
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sub Apr 27, 2013 8:30 am
od Coo
Da li je imao neko iskustvo sa 5w-30 u Alfi 147 JTDm 120ks sa DPF? Trenutno mi je 5W-40, ali se razmišljam na malom servisu da pređem na SELENIA WR P.E.
Po manualu za 147 ide WR, po Selenia sajtu ide WR P.E.

Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sub Apr 27, 2013 4:50 pm
od dusanGT
Za JTDm sa DPF iz 2007, 5W-30 WR P.E. preporuka.
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Apr 30, 2013 1:22 pm
od Purke
erdeljan napisao:To su preporuke fabrike kao sto svi dobro znamo. U realnosti je stvar drugacija - sipaj sto bolje ulje mozes. Svi 16v (24v) trebaju da budu podmazivani sa full sintetikom.
Ovo je moje misljenje a svako neka sipa sta hoce

Po ovome sto ja vidim, ovo nisu preporuke fabrike. Proverite na
http://www.flitalia.it/en/fl/index.php
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Apr 30, 2013 3:21 pm
od nidza
Ja ostajem na WR p.e. do daljnjeg. Ljudi, ulje je i dalje prozirno posle 2500km! Mrvicu je potamnelo, jer je bilo kao voda u početku, ali i dalje ne može da se vidi gde je kraj. Mislim da je ranije mnogo više tamnelo, nisam siguran u čemu je štos.
U Stila sipamo isključivo WR na 10 hiljada i ono je uvek jako jako dugo prozirno posle zamene.
Tapatalk HD
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Apr 30, 2013 3:55 pm
od mali radojica
neko je ovde spominjao neki blog na temu ulja. jel može link?
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Apr 30, 2013 4:19 pm
od Vlada R
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Apr 30, 2013 6:56 pm
od Kaligula
Da vozim benzinca malo bi i razmislio oko izbora ulja ali što se tiče dizela Selenia wr ili pe i nema apsolutno nikakvih problema!Stvarno je dobro ulje.
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Pet Maj 03, 2013 8:12 am
od mali radojica
hvala!

Re: koji auto koje ulje
Poslato: Pet Maj 03, 2013 10:14 am
od fan
Podelicu sa vama svoje iskustvo.
Pre nekih godinu dana sam kupio u Kit komercu izvikani Castrol konkretno Magnatec 10w-40 za dizel motore.Moja 147 jtd koje definitivno ima dobru kilometrazu pod tockovima ga je pila toliko da sam poceo da brinem dali mi je motor ok.Nakon 5000 - 6000km motor je grubo radio kao da i nema podmazivanja.Kad saberem na 10000km alfa je popila ravno 1,5 lit ulja sto je mnogo.Vartio sam se na Seleniu turbo dizel i sve kako treba dolio sam na 10000km oko 0,8 lit.
Koristio sam u vise navrata i ulja Adinol i imam sjajna iskustva sa istim.
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Pet Maj 03, 2013 6:33 pm
od TheWickerMan
Dolazi ali ne zna šta da vam kaže
EDIT : tema očišćena od offa, možete nastaviti konstruktivno da pišete

Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Jun 04, 2013 10:52 am
od BanE147
Da sipam i ja WR P.E. 5w30 ili da ostanem na WR 5w40 ili mozda WR P.E. 5w40?

Pretezno gradska voznja kreni/stani
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Jun 04, 2013 12:36 pm
od dusanGT
Sad već ide nagradno pitanje: da li je neko našao WR PE
5W40?

Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Jun 04, 2013 4:32 pm
od BanE147
Bice da sam ga ja upravo izmislio

nije WR vec Star PE 5w40
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Uto Jun 04, 2013 6:01 pm
od dusanGT
Gde je šala tu su i mladi...
Star PE 5W40 je za benzince, a sasvim je OK da i u malo starije JTD motore (ali koji nisu dotrajali) ide
WR PE 5W30...
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jun 05, 2013 12:14 am
od BanE147
Hvala

Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jun 05, 2013 2:51 pm
od Nocni
Radim ove nedelje mali servis pa sam danas pokupovao filtere ostala je dilema oko ulja.Vozim 156 1.9 jtd 8v i sipana je selenia 5w-40.Danas nisam nasao u ap sportu ali su mi preporucili elf full sintetika 5-40.
Da li mozda neko ima iskustva sa ovim uljem?
Znam da ide u renoova vozila ali ne znam kako se ponasa kod italijana ,pa ako moze mala pomoc
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jun 05, 2013 6:42 pm
od dusanGT
Mislim da nema potrebe eksperimentisati... Preporuke trgovaca i majstora prihvatiti samo ako su saglasni sa preporukama kolega sa ovog foruma.
Znači ako je postavka standardna - Selenia WR 5W40.
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jun 05, 2013 8:15 pm
od Nocni
ako je tako onda se drzimo selenie
Hvala
Re: koji auto koje ulje
Poslato: Sre Jun 12, 2013 8:39 am
od hard2get
Da podelim sa vama odgovor od
Stalkera na pitanje koje tecnosti (ulja) da koristim u svojoj Alfi 156 1.8 TS 2001:
Evo ovako:
(od najlakšeg ka težem)
1) Za kočnice:
1.1. DOT 5.1 najbolje (nije mnogo skuplje); lako ćete naći OMV (na njihovim pumpam) ili Optima Racing.
1.2. Tzv. "Super" DOT 4; Imaju ga Kroon, Castrol ... (verovatno) Shell
1.3. DOT 4 bilo kog renomiranog proizvođača. (standardno ali minimalno)
Ovde nema greške - sve je dobro!
Menjati na 2 godine ili 60k km (eventualno 3/60).
2) Servo volana:
2.1. ATF III (bilo koja tečnost ovog tipa)
2.2. ATF IID (standardno i minimalno)
3) Motor:
3.1. 5W-50 kao što je Mobil 1 Peak Life; za pretežno gradsku vožnju verovatno najbolje
(inače 5W-40 za mlađe primerke, baš kako treba, npr. Motul X-cess); ovde izričito izbegavati PS ili mineralna ulja koja ispunjavaju 5W-50 zato i Mobil kao primarni izbor.
3.2. 10W-60, bilo koje iole bolje (Shell i Selenia Racing su najčešće korišćena, prednost prvom); ovo je već standardno rešenje za iole oštriju vožnju i druga fabrička preporuka (zbog varijatora).
3.3. 10W-40 što bolje (ako Selenia onda 20K for Alfa (sa više ZDDP-a)), MoS2 LM je neko rešenje kojim se mnogi hvale, teorijski ima logike ali ne bih po svaku cenu.
Ovo je minimum i možda za normalnu vožnju (i još gradsku) i ponajbolje za stariji automobil (inače bi 5W-40 bilo još bolje) koji je u dobrom stanju i koristi se za mešovitu vožnju. Po meni Motul 6100, Shell Helix HX7 i Optima HC Power kao prva tri.
Nije ovo nikako loše a uz to je najjeftinije. Jedino što je za "penzos" vožnju.
4) Menjač:
Ovo je najdiskutabilnije.
Posredna fabrička preporuka je 75W-80 API GL-5 (TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH)
Ovome su najsličnija ulja: Fuchs Sintofluid 75W-80 i Kroon SP 1051.
Ipak (slično motoru) praksa je pokazala da su 75W-90 ulja ponajbolja.
Mogu i kvalitetna PS (skoro sintetička) Fuchs, Kroon (Syngear) ili Motul (Motylgear) ali svakako su još bolja full sintetička (pa udri, najbolja ona koja su GL-4/5).
Obzirom na 12 godina ... može i da se menja ali bih to ostavio (ako nema drugih problema uz proveru nivoa i dolivanje, najbolje pominjanog Selenia ulja, pošto je verovatno ono u menjaču) tek ukoliko se radi nešto "okolo" menjača, lamela, neka manžetna (zaptivka) i slično kada je idealno vreme za promenu, a potrebno je 2 litra.
Jesam se podsetio ali samo prelistavajući neka moje starije odgovore, a kako se odavno ovim nisam bavio, te ne mogu da nađem uputstvo za Alfu moram malo da se ogradim (nešto mi iz sećanja da fora, kao i kod motora, jeste da originalna fabrička preporuka nije bila i najbolja). Stoga, ovo ipak proverite sa nekim "Alfistom" ili mehaničarom koji ih održava ali je 99% ovako.
5) Antifriz:
Nije najteže ali sam se setio na kraju.
Selenia Paraflu up (OAT, malo specifičniji) je fabrička preporuka, ako dolivate, dolivajte ovim. Menja se na 4 godine.
Proverite na koliko smrzava pa ako je O.K. (i bistar je) ... možda da ostavite i za sledeću zimu. Ipak, uz veliki servis je jako dobro zameniti i RT. Mislim da je čak preporuka 24 meseci/60k km, ali onda bi se lako našla i zamena.
Klasični OAT-i (čitaj G12) samo posle dobrog ispiranja sistema. Ipak, "svi" nešto preporučuju GM 1899 ili slična, pa mi se čini da je bolje držati se Selenia-e.
Pozdrav,
Steva
Odgovor na konkretno pitanje da li Seleniu Racing ili Motul 300V
10W-60 Racing ulja (Selenia je čak među lošijima al' ajde može i ono, malo je i jeftinija; ponavljam Shell je sigurno bolji) su proverena stvar i to će funkcionisati "kao sat". Mogu se menjati na oko 10 hiljada km (sa sve oštrom vožnjom a i 1-2 Truck Day-a će podneti; možda će posle 7 ili 8 hiljada km motor početi da ih troši ali nije uvek slučaj).
Sa druge strane Motul V300 je specifično ulje. To je pre svega Racing ulje (ali pravo, ne kao 10W-60 "racing" ulja) te prema tome i primena. U normalnim okolnostima neće posebno doći do izražaja (kao na Truck Day).
Tu je (dalje) pitanje da li 10W-40 ili 15W-50 ili (čak) njihova mešavina. Za normalnog korisnika je veoma nezahvalno reći (verovatno 15W-50 za duži period izmene i dužu vožnju u visokim obrtajima) dok kod sportskih takmičenja zavisi šta se želi postići i koliko takmičenje traje.
Iako je nova generacija iz 2012. (Ester Core) trebala da bude prilagođenija normalnoj upotrebi IPAK mi se čini da je JOŠ više gurnuta ka ekstremnim opterećenjima motora. Po onome što ja znam sada je ova serija RACING više nego ikad (gotovo identična 100% TRKAČKIM ULJIMA ELF koje sam opisao na blogu i koja se i ne mogu kupiti u slobodnoj prodaji). Ovo baš liči na slučaj "vojna municija" za lov ... jeste superiorna po svim balističkim karakteristikama ali ... nije za to.
Shodno tome i aditivi. Ovde manje detergenata ali i onih za oksidacionu stabilnost.
Inače nije sporno da su bazna ulja VRHUNSKA i dve klase iznad 10W-60.
Estri (iako "ukroćeni") su uvek potencijalna opasnost i za zaptivke (mada je to kompenzovano manjom upotrebom detergenata).
Suštinski nisu ni za duge intervale zamene, recimo 5000km ili maksimalno 7500km (moglo bi i 10 ili 15 ali da se odveze "iz jednog", tj. u kraćem periodu, 3-6meseci).
Ipak, mnogo hiljada ljudi godinama koristi iste u svojim automobilima za normalnu vožnju i vrlo su zadovoljni.
Recimo da VREDI PROBATI (makar jednom) a zameniti na 5-6 hiljada km ili maks. 6 meseci.
INAČE, za dugogodišnju primenu sigurno su bolja 10W-60 ulja "Racing" ili "High Mileage" (Mobil).
Možda da se sipa Motul (i to 15W-50) sad, pred leto pa pred zimu 10W-60 a posle menjati 10W-60 na godinu dana.
Pozdrav!
Toliko za sada od mene. Cim ugrabim priliku, predstavicu se i svoju Alfu.
Pozdrav,
Pedja.
