Stranica 2 od 3
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Uto Jan 08, 2013 11:53 pm
od dusanGT
Novi ECU sa podrškom za 6-stepeni menjač? Ili da se reprogramira postojeći?

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:00 am
od edin
Sumnjam da bilo kod nas je razmisljao o novom menjacu, vec o polovnom, kojih verujem da ima i da nisu skupi, ne verijem da bi cela avanura bila vise od 400 evropslih a i postoji varijanta prodaje njegovog menjaca, pa da se nesto izvuce para.
A ne zna sto bi problem sa ECU, kakave to ima veze sa menjacem????

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:05 am
od starac vujadin
Pa ima veze jer su razliciti parametri motora u odnosu na drugi menjac, ali ni to nije nepremostiva stvar. Uzme se ECU sa Alfe 166 sa 6 brzina i to je to.
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:09 am
od edin
WTF!!!!!!
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:09 am
od dusanGT
Da ne bi bilo previše proizvoljnosti, potrebno je da se vidi (može u ePer) tačan spisak razlika (menjač, diferencijal, ECU, ostalo) TS 166ce sa različitim menjačima... To bi dosta pomoglo alfamenu (da vidi šta bi stvarno trebalo da nabavi)...
Sledeće što bi dosta pomoglo je da se proveri (može u eLearn) da li su izvodi tih različitih ECU isti i da se nada (molitva?) da će softver u novom ECU da servisira izlaze na postojećim uređajima (uglavnom senzori) na zadovoljavajući način.
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:19 am
od edin
A a nije mozda euro 2 motor bio uparen sa 5 stepenim menjacem a euro 3 motor sa 6 stepenim menjcem pa sam tim i razlika u ECU...
Samim tim bi i zamna ECU bila ne samo nepotrebna nego i zesca greska!!!
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:19 am
od starac vujadin
Ako Alfamenu bude trebala pomoć, obratiće nam se. Pismen je čovek, alfista i zna jednog od najboljih majstora za menjače u Srbiji. On će mu verovatno i reći sve šta mu treba, a posle će sabrati cifre i videti da li mu se to isplati. Ovde je, za sada, bilo bitno da čovek ne uleti u grešku da radi nešto u petobrzinskom menjaču (sa neizvesnim ishodom

), već da jednostavno nađe na otpadu neku 166 sa 6 brzina i kupi šta mu treba.
Re: Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:23 am
od carov
alfamen napisao:sErGiO napisao:Verovatno na 4000-4500

Tu je negde oko 4250
5000 je 165km (mnogo kume za malu brzinu)

Kod mene sa sestostepenim 140kmh ide na oko 2600rpm
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:26 am
od edin
Eto, konacno neka korisna informacija

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:53 am
od Alex V6
Ne znam oko cega se napravila ovolika rasprava. O kakvim razlikama u biracu i kompu govorite?
Samo je potrebno nabaviti menjac od CF3 TS 166ice (sto nije lako, rasturam ih, znam o cemu govorim) i ubaciti ga umesto starog menjaca.
Nikakve druge prepravke nisu potrebne.
Mada, ne mora samo taj menjac. Mozes bez prepravki da ubacis i petobrzinski menjac npr. od Lancie Kappe 2.4 20v ili 20vt ili sestobrzinski od 166ice JTD.

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:59 am
od edin
Zasto jednostavno kad moze lepo da se zakomplikuje

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 1:26 am
od Alex V6
Na gornjoj tabeli se vide brzine na 3000, 4500 i 6000 obrtaja. Ispada da je sesta brzina setobrzinskog menjaca kraca nego peta petobrzinskog. Ali moze i neki drugi menjac da se ubaci, kao sto sam napisao. Ima mnogo alternativa.
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 12:50 pm
od milos80
A 2.4 JTD ide 312 km/h u kojoj brzini???
A sada vidim to je hipoteticki kada bi se vrteo na 6000o/min
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 2:40 pm
od alfamen
Da bi dosli do nekog resenja dileme i isplatljivosti malo sam se poigrao matematikom pa stoga molim kolege masince i saobracajce a mogu i gradjevinci, koji to bolje znaju od mene jer na arhitekturi i nije neka matematika

, da provere ovu racunicu!
Za moje gume i zimske i letnje 215/55/16 obim je 2016mm ili 0.002016 km
Racunacu putnu brzinu za 4500 o/min sa ubacenom 6 u moj menjac na moj diferencijal a ovi obrtaji su mi neki standard na auto putu!
4500o/min x 60min = 270000 o/h
270000o/h : 0.861 (redukcija 6 stepena) = 313588.85 o/h na “izlasku” 6-e
313588.85 o/h : 3.733 (red.mog diferencijala) = 84004.51 o/h ( na poluosovini ili tocku)
84004.51 o/h x 0.002016 km (obim tocka 215/55/16) = 169.35 km/h
Sada matematikom( iz alexine tablice) a i obrtomerotprilike pokazuje tako, za brzinu od
150 km/h treba mi 5-om ……….4272 o/min
4500 : 158 = x : 150 …………gde je x = 4272 o/min
Sa ubacenom 6-om u moj menjac sa mojim diferencijalom za brzinu od
150 km/h treba mi 6-om……….3986 o/min
4500 : 169.35 = x : 150………gde je x = 3986 o/min
Sa menjacem od 6 stepeni koji bi eventualno ubacio za brzinu od
150 km/h treba mi 6-om………..4354 o/min
Ako je sve ova matematika dobra a sve mi se cini da jeste, u moj menjac sa mojim diferencijalom i sa ovim gumama koje vozim a pod uslovom da postoji mogucnost ugradnje 6-og stepena, razlika u obrtajima na …………150km/h je 286 o/mun
U ovoj tablici mi je cudno da je sestostepenom menjacu za brzinu od 150 km/h potrebno 4355 o/min ali opet i nije jer ima kraci diferencijal.
Iz svega ovoga vidim da:
1.Kombinacijom diferencijala ne dobijam ono sto zelim jer ubacivanjem kraceg kod mene dobio bi saltovanje kao motokros jako bi brzo punio brzine a to mi nije cilj a opet ako bi moj dif. ubacio u sestostepeni veliko pitanje bi bilo kako bi vukao jer bi dugo punio a ni to mi nije cilj.
2.Ubacivanjem 6-ostepenog menjaca dobijam bolje ubrzanje( sto ne zelim ) a racunica pokazuje da se motor vise vrti na 150 km/h nego sto je kod mene a to vise je 82 o/min.! Ni to mi nije cilj!
Iz svega sledi da bi mi najidealnije bilo da ubacim 6-u i zadzim ubrzanje do 6-e jer sam zadovoljan kako puni a u sestoj bi imao 286 obrtaja manje na auto putu sto mi je bio cilj.
Izvinnjavam se kolegama ako sam vas “udavio” ali ako mi kolega koji je imao mnogo vise matematike od mene potvrdi da je ova racunica tacna……ja znam sta cu!
http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ovo vam je jedan divan sajt gde je kalkulator za uporedjivanje svih parametara vezanih za pneumatike i felne….odlican je!
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 3:22 pm
od erdeljan
Braaaate... Sedi PET!

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 3:41 pm
od Alex V6
Kucista petostepenih i sestostepenih menjaca nisu ista, tj. sestostepeni su duzi i ne verujem da je moguce ubaciti sestu brzinu u petostepeno kuciste.
Zato sam gore napisao da je najlakse ubaciti drugi menjac da bi se postigao zeljeni efekat.
Lancia Kappa je ista platforma kao i 166ica (a TS motori su petaci sa odsecenim cilndrom), tako da njeni menjaci lezu "sraf na sraf".
Mislim da bi menjac od Kappe 2.4 20v odgovarao najvise, zato sto su brzine lepo rasporedjene i na 4000 o/min auto ide 150km/h, odnosno 5.3 % su nizi obrtaji. Takodje 20vt menjac je interesantan i za 150 km/h mu treba 3560 o/min. Menjac sa takvim odnosima je ugradjivan u Kappu 2.0 20v sa 150 KS i zvao se Comfort Drive sto sve kaze.
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 5:56 pm
od edin
Bez ljutnje alex, ali ja ovu tabelu uzimam sa velikom rezervom, malo mi je nelogicno da je sestobrzinski menjac toliko kraci od petobrzinskog, mora se to malo bolje pretresti pa odluciti kako sta i dalje, u svakom slucaju cela prica je pocela pre oko 24h, sumnjam da je bilo koja dilema na ovom forumu resana tako brzo
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 6:28 pm
od Alex V6
Nema sta da se ljutim, ali svi izneti podaci su tacni i lako se mogu proveriti. Bavim se automobilima, zivim od toga i imam pun plac menjaca pa dobro poznajem materiju. Uostalom, lako je uociti slicnosti kod svih menjaca, tj. fabrika ima nekoliko komponenti koje stavlja po potrebi. Samo sam hteo da pomognem kolegi, posto su se pojavila razna netacna i neproverena misljenja.
Takodje, definitivno nije moguce ubaciti sestu brzinu u petostepeni menjac, kuciste je prekratko. Ovim otpada prvobitna zamisao i kao jedine mogucnosti ostaju ubacivanje drugog menjaca ili zamena zupcanika u postojecem.
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 8:47 pm
od mali radojica
jel nije najlakše da kupi 6-stepeni menjač i ubaci svoj diferencijal? pod uslovom da je to izvodljivo.
prva bi bila malo kraća od tvoje sadašnje. 2-3-4 iste, 5 malo kraća nego tvoja, a 6 duža.
Re: Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Sre Jan 09, 2013 11:06 pm
od Gremlin
"Kod mene sa sestostepenim 140kmh ide na oko 2600rpm"
Bas me zanima kolika je potrosnja pri ovoj brzini?
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Čet Jan 10, 2013 1:09 am
od carov
trenutno je potrosnja katastofa, oko 9l tim tempom.. ali verujem da je to do toga sto mi je trap u uzasnom stanju (pojeo je zadnje gume za nesto vise od 600km, sa 7mm sare na skroz celavu jednu stranu) i zapusen katalizator pa mozda i zbog toga podize potrosnju...
na prolece sredjuem sve to tako da se nadam i manjoj potrosnji
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Pet Jan 11, 2013 11:32 am
od alfamen
Pitanje za alex V6
Posto poznajes materiju a to mi treba interesuje me:
Da li bi moglo u kuciste sestostepenog menjaca prebaciti moj diferencijal i zupcanike prve druge trece cetvrte a mozda bih ubacio i petu koja je nesto kraca od moje i naravno sestu?
U tom slucaju bih dobio ono sto hocu moj prenos u kucistu sestostepenog menjaca sa sestom!

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Pet Jan 11, 2013 5:48 pm
od alfamen
Ako je i bilo sumnje u podatke iz tabele, vise je nema! Tabela je tacna......neverovatno!
Alfa Romeo 166 TS is a 4-door sedan/saloon with front wheel drive (FWD) and 5 seats. This model is produced for the first time in 2003. The automobile is 1415.00 mm high, 4720.00 mm long and 1799.00 mm wide. In addition, the lengths of the front and rear track of this model are 1553.00 mm and 1541.00 mm respectively and its wheelbase is 2699.00 mm. 1420 kg is this automobile's curb weight. The Alfa Romeo 166 TS engine is 4-cylinder with 4 valves per cylinder, naturally-aspirated and has an engine displacement of 1970 cc and double overhead camshaft (DOHC). It is set in the front of the vehicle and has a transverse alignment. It also has inline-arranged cylinders. The piston stroke length is 91.00 mm and the cylinder diameter is 83.00 mm. The compression ratio of the pistons is 10.00:1. The maximum power and maximum torque generated by the engine are 110 kW / 150 ps at 6300 rpm and 181 Nm at 3800 rpm respectively. The fuel system of this model is injection. The oiling system of the engine is wet sump. From 0 to 100 km/h the vehicle can accelerate for 9.80 s. The automobile can make one kilometer for 30.80 s. The Alfa Romeo 166 TS has a manual 6-speed transmission. 0.86:1 is the top gear ratio. Its final drive ratio is 4.06:1. The combined fuel consumption of this automobile is 9.71 l/100 km, the extra urban fuel consumption is 7.25 l/100 km and the urban is 13.77 l/100 km . The fuel tank's capacity is 69.00 l. The CO2 emission rating is 230 g/km. The steering box of the vehicle is power assisted rack and pinion type. The front suspension includes anti-roll bar, coil springs, double wishbones, independent and the rear suspension - anti-roll bar, coil springs, independent, lower wishbone, multi-link. The front wheels size is 6.5J x 16. The rear wheels size is 6.5J x 16. The size/type of tyres in the front is 205/55 16. The rear tyres are 205/55 16. The front brakes are set up with ventilated disks. The rear brakes are provided with disks, servo assistance, anti-lock braking system (ABS). The diameter of the front brakes is 281.00 mm and the one of the rear brakes is 276.00 mm.
razlika postoji kod 5-ostepenog u diferencijalu!
The Alfa Romeo 166 2.0 Twin Spark has a 5-speed manual transmission. The top gear ratio is 0.91:1. Its final drive ratio is 3.94:1.
Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Pet Jan 11, 2013 5:55 pm
od edin
Izvinjavam se zbog izrazenih sumnji
Ali valjda zato ovi forumi i sluze, da se nesto i nauci

Re: Sest u pet !....menjac
Poslato: Pet Jan 11, 2013 6:07 pm
od alfamen
Evo i gomile podataka za sve alfe!
http://www.carinf.com/en/464031247.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kada otvorite svoju alfu odmah ispod teksta moze se selektovati opcija koja vas zanima i tu izbaci gomilu modela!