Stranica 2 od 4

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 5:38 pm
od Djo83
slazem situacija je skroz cudna :) , al sad sam se zainatio da to rjesim, posto definitvno nije do problem do garezi usled svakodnevne gradske voznje sto sam ranije mislio vec nesto negdje ne radi dobro...


aktuator sam ocistio sa wd40 pomera se 1cm glatko bez trzanja ili zapinjanja, provjerio sam sva vakuum crevca jos jednom dobra su, konektor na overboost ventilu je cist i cvrst... sutra ujutru lepim ostatak creva i od drugara sa stilom ako je isti pierburg cu da prebacim i da probam da vidim da li je do njega problem, posto je kod drugara nov... ako nista od toga ne pomogne onda cu vidjeti da testiram protokomjer a ako ni to ne pomogne onda cu ga komplet rasklopiti sve od turbine pa na dalje i da vidimo sta zeza :)

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pet Avg 24, 2012 5:45 pm
od dusanGT
:good:

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Avg 27, 2012 5:16 pm
od dag74
svaka čast na upornosti
:thumbsup:

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 28, 2012 5:39 pm
od Djo83
mali updejt:

u subotu ujutru skinuo katalizator i odem na misheluk da izduvam auspuh i proklize mi kvacilo :) , danas kod majstora skinuli sve, lamela ko staklo izlizana skorz, originalni je set iz 2002-e,znaci niko ranije nije menjao a na satu je 179 hiljada km... usput uzeo da zamenim gornju levu viljusku, zadnje silen blokove, zamenjen semering radilice jer je pustao ulje, "koska" nosac motora... ujutru ce auto biti sklopljeno,ocisticemo usput protokomjer pa cemo vidjeti kako ide...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 28, 2012 7:49 pm
od Sauriann
koliko te koštalo šta od delova...najviše me interesuje koska

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 28, 2012 9:13 pm
od Djo83
kvacilo Valeo 13500din
master cilindar: 3400din
slave cilindar: 1700din
ulje hidraulicno 1L:320din
semering radilice: 2160din
koska: 1600din
gumice balans stangle: 500din
zadnji sileni: 400din

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Uto Avg 28, 2012 9:14 pm
od Sauriann
hvala, u subotu sam kod Deše na redovnom pa bi trebao tu kosku menjati i još par stvari...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Avg 30, 2012 10:51 am
od Djo83
trenutna situacija: zamenio kvacilo milina voziti mekano, ranije odvaja :)

posto sam zurio na put nismo stigli da se pozabavimo problemom sa ubrzanjem i turbinom... jedino sto sam probao je da otkacim MAF i auto je skroz mrtav bez njega, dakle protokomjer je dobar i eliminisan kao uzrok :)

dve stvari mi ostaju - overboost (pierburg) ventil i zaprljana krilca turbine... e sad pitanje ako neko zna odgovor bilo bi super:

- da li je moguce da overboost ventil bude u stanju "radi ali nedovoljno dobro" i za krilca turba da li je moguce da se pomeraju ali ne dovoljno brzo ili uopste nedovoljno? ili za oboje vazi opcija "ili radi ili ne radi" ?

posto se meni aktuator pomera kada dodajem gas ali imam utisak poredeci sa drugim ispravnim jtd-om da se pomera sporije malo i mozda je tu problem dakle da se meni NGT krilca na turbu pomeraju sporije nego sto bi trebalo? e sad sta ih je nateralo da se pomeraju kako treba 4 dana posle zamene gornjeg usisnog creva ostaje misterija :D

ne ususdjujem se jos da napamet bacim 5500din za overboost ventil a nemam drugi odakle da probam...

ovo sve sad pokusavam da dijagnostikujem prime nego sto ugrabim novi termin kod majstora ovih dana pa cemo vidjeti... ali mislim da sam problem definitivno suzio na ili je ventil ili su zaprljana krilca

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Avg 30, 2012 11:55 am
od Dragon
Probaj obicni WD40 da napskas na osovinicu akutatora. Ponekad pomogne. Zaprljanost turbine moze da utice na rad krilaca. Tako je bilo kod mene, ociscena je kod Zeravice za 80 evra i osetno je motor bio elasticniji i bolje je povlacio.

Sto se tice koske, te od 1600 dinara kupljene u Kitu, poceka je guma da puca posle 6 meseci.

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Avg 30, 2012 12:03 pm
od Djo83
evo snimio sam klip kako se pomera aktuator kad se da kontakt i pri dodavanju gasa pa ako stigne neko da pogleda na svom autu ili vec zna koliko to treba da se mrda da mi kaze da li je ovo "kilavo" pomeranje ili je ok? meni ovo ne mirise na zaglavljena krilca turbine, kad sam dao kontakt na pocetku klipa glatko se pomerio aktuator u donji polozaj...

prskao sam vec sa WD40 kompet sve sto je napolju vezano za actuator i vezu na turbini...

http://www.youtube.com/watch?v=7E6qOW1h ... e=youtu.be

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Avg 30, 2012 12:10 pm
od Dragon
Jbg, tesko je reci. I ja kad sam imao problemm cinilo mi se da mi aktuator slabo radi. Najbolje bi bilo da dijagnostikom izmeris pritisak turbine.

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Avg 30, 2012 12:16 pm
od Djo83
to cu za koji dan izmeriti na dijagnostici, ali 100% nije dobar pritisak jer mi u viskoim obrtajima javlja overboost gresku u 4. brzini na oko 3500 obrtaja a u petoj na oko 3800... prve tri brzine ide bez problema preko 4000...


upoznavajuci sistem rada VGT turbine rekao bih da u situaciji kada dodajem gas aktuator ne ode dovoljno "na gore" tj ne zatvori potpuno krilca i zbog toga imam overboost... e sad ono sto ja pokusavam je ako je moguce da provalim da je to zbog garezi na krilcima ili je zaprljan overboost ventil iznutra... jer ni ventil ni ciscenje turbine nije bas jeftino a nemam para sad za oboje... istrosih se za kvacilo i ostale drangulije... ne bih da odradim jedno a ispostavi se da nije to uzrok problema...

da li je moguce da potenciometar gasa ne salje dobar impuls prema ECU ili bar ne dovoljno brzo o intenzitetu pritiskanja papucice gasa?

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Avg 30, 2012 1:56 pm
od dusanGT
Kad daš kontakt, realizuje se vakuum, pa se šipka aktuatora pomeri ka "pašteti" za oko 10-12mm i ostane u položaju za mali broj obrtaja (ler gas).

Kad daš gas i povećaš broj obrtaja, vakuum se smanjuje, pa se šipka aktuatora pomera ka turbini, možda ne za onih početnih 10mm, ali dovoljno da se vidi razlika.

Ostaje da se proba ono što si rekao, jer 8v ima slabiju regulaciju overboosta u odnosu na 16v, pa, ako su krilca malo zapekla/zaribala ili ako je overboost malo zapušen/prljav - eto problema.

Ima još jedna stvar - majstor bi mogao vakuum pumpicom (imaju je u "NS Turbo" servisu u Veterniku) da napravi podpritisak i da se vidi koliko se pomera šipka aktuatora - zaboravio sam podatak koje pomeranje odgovara podpritisku od, na primer, 600mBar, ali u "NS Turbo" znaju... U tom servisu (Saša - 063/7725026) imaju ispitni sto za testiranje turbokompresora, a čišćenje turba je povoljnije nego što je spomenuto...

Ali pre svega uradi dijagnostiku u vožnji i snimaj:
a) engine speed
b) desired boost pressure
c) boost pressure

Kad se pogleda dijagram promene ovih veličina (može i u MS Excel) i pojave se velike razlike između b) i c), verovatno:
d) se "ulenjio" overboost ili
e) "pašteta" pušta ili
f) su VGT krilca malo zaribala ili
g) podpritisak u sistemu nije dobar ili
h) je neko (prethodni vlasnik) dirao maticu koja određuje dužinu šipke aktuatora...

Znam da ima mnogo "ili"...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Avg 30, 2012 2:53 pm
od Djo83
ok hvala, ovo je rezime bio ukratko :) po tezama kako i treba analizirati svaka cast Dule... tako cu i uraditi dalje... u medjuvremenu sam nasao na poljskom alfa forumu

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... anual.html

kako izgleda jedna od varijanti overboosta ventila na JTD, koja moze da se rastavi, na zalost kod mene je slican ventil ali nije isti, sivi osigurac mi je iz jednog dela presovan i nema otvaranja jer nema sanse da ga presecem kao na linku jer cu ga onda vjerovatno unistiti posto je bas utegnut... uspeo sam samo da ocistim spuzvicu koja je slicna ovoj zutoj sa linka (crna kod mene, bila je solidno zagaravljena) i da ocistim kontakte. Malo kasnije cu voziti pa da vidim ima li ikakve razlike...

u svakom slucaju fina zabava za popunjavanje slobodnog vremena :)

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Ned Sep 02, 2012 12:30 am
od Deki
Da ojacas creva kupi aluminijumsku traku - izgleda kao otmicarka ali je metalna, rastezanje je nula, imas u Metrou oko 700din. Zamotaj nju 2 sloja pa prepeglaj drskom srafcigera da se poravna skroz sa crevima. Preko jos 2 sloja otmicarke.
Za mcsf problem:
Probaj na uzbrdici(moze i blaza) da opteretis motor max- krenes iz mesta normalno prvom pa kad predjes 1500rpm pedala u pod i dalje menjas na 4200-4400rpm brzine sa do kraja pritisnutom pedalom gasa. Vidi da li ce tada u drugoj da ti upali MCSF na oko 4000 (do sada je palio samo u 4 i 5 brzini ako sam dobro razumeo)?

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Ned Sep 02, 2012 6:44 pm
od dusanGT
Probao sam alu traku - odlična je za prave delove creva, ali je preširoka za oblaganje krivih. Pored toga lako se kida smicanjem. Kakva su tvoja iskustva?

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Ned Sep 02, 2012 11:38 pm
od Deki
Ja sam polako namotavao spiralno da se preklapa na sredini trake, na krivim delovima creva takodje lagano namotavanje(unutrasni deo luka preklapa se skoro skroz a na spoljasnjem manje, oko 1cm)- lepljivi deo trake ne dozvoljava smicanje. prvo je rukama ispeglam(stiskanjem) a kad dodjem do kraja creva plasticnom drskom srafcigera ili metalnim delom(sipkicom) prepeglam celo crevo. Alu-traka se sasvim prilagodi crevu, kao da je vakumirana. Nazad ponovim postupak i preko svega jos dva sloja otmicarke da zastitim alu sloj.
Malo je teza da se navuce jer nema sirenje nikakvo ali kad sedne to je tip top. Moje crevo je puklo pa sam ga tako zakrpio(deo od 15cm alu trake ko flaster preko pukotine pa namotavanje) i ojacao onda i gornje i donje. Pre dve godine.
Sve radi tip-top. Elasticno je dovoljno za vibracije a nema apsolutno nikakvo rastezanje ili naduvavanje - metal mu ne da ni da mrdne.
Mislim da je odlicna alternativa umesto inox cevi(jeftinija i izvodljiva u varijanti "uradi sam"). Bar sto se tice ponasanja creva, nema deformaciju nikakvu.
6cm sirina trake

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Sep 03, 2012 6:03 am
od dusanGT
E ovako se piše na forumu - informativno i korisno!

U preventivne svrhe je bolje ako se novo (tj. neoštećeno) crevo modifikuje trakama, posebno za remapovane sisteme.

Inače, nije problem da se alu traka ne namota u zonama navlačenja (preko metalnih delova, gde ide šelna), jer tu crevo skoro nikad ne puca, čime ta "mekana" zona postaje "prigušivač" vibracija...

Jedina mana je (kao i kod "otmičarke") što se lepak (zbog povećane temperature, na donjem crevu, naročito) otopi, pa se ceo sistem zaštite malo razlabavi, kao i veoma mala smičuća otpornost alu trake (naročito ako se mota iskošeno). Ali, uzimajući u obzir cenu i jednostavnost ovakve modifikacije, trajnosti se ne može mnogo prigovoriti.

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Sep 03, 2012 11:15 am
od Deki
Bas kako je Dusan napisao -sve je tacno do u detaljl!

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Pon Sep 03, 2012 1:48 pm
od dusanGT
dusanGT napisao:E ovako se piše na forumu - informativno i korisno!
Da ne bude zabune - ovo gore su bile pohvale za Dekija! Što više detalja o nekim aspektima ojačanja turbocreva - više pomoći u rešavanju potencijalnih problema...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Jan 31, 2013 2:32 pm
od Falcon037
Naleteh na ovu traku tragajući za nečim drugim pa mi se učini zanimljivim za ojačavanje turbo-crava.

Da li je neko možda isprobavao ovako nešto ? U pitanju je traka od staklenih vlakana.

http://www.termoplast.rs/default.asp?SIF=68

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Jan 31, 2013 3:30 pm
od dusanGT
Deluje kao da je bolja od "otmičarke" za naš problem... Ima li ta firma neku maloprodaju?

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Jan 31, 2013 3:41 pm
od Djo83
meni otmicarka drzi i dalje jedino se zbog toplote lepak rastopi malo ali i to sve manje vremenom a drzi i dalje crvrsto... ovo djeluje dobro...

inace sto se tice problema koji sam imao, dule i ja smo uradili dijagnostiku u voznji i mscf greska se nije pojavljivala a i parametri su izgledali ok... od tada sam par x vozio auto putem i nije bilo greske vise nijednom a i samo ubrzanje je ja sad mislim onako kako treba da bude... u medjuvremenu sam ocistio i interkuler pa mislim da sad nista tu vise necu ni dirati...

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Jan 31, 2013 3:41 pm
od Falcon037
Nisam zvao da pitam ali verovatno ima načina za nabavku u maloprodaji.

Re: iskustvo sa gornjim crevom usisa JTD

Poslato: Čet Jan 31, 2013 5:19 pm
od dusanGT
"Otmičarka" je skroz OK, samo što se vremenom lepak razliva (rekao i Mlađa).
Ako je traka koju spominje Falcon dovoljno savitljiva (tj. lako "prati" konturu i površinu gumenog creva) i neistegljiva (tj. lepo "armira" crevo) imamo dobru alternativu.

Za GT sam nabavio FMIC i na proleće bih da ga ugradim umesto fabričkog SMIC. Za 147cu sam FMIC sistem pravio sa prohromskim cevima i kolenima, što je skupo i zahteva preciznu izradu. Izgleda da je ova traka ili kombinacija "alu traka+otmičarka" dobra za armiranje tj. sprečavanje naduvavanja creva (koje je još i fabrički armirano) pod pritiskom.