Stranica 2 od 17
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Jan 26, 2012 9:42 am
od kilson
Alati od br. 83 - 86. Ako budes dobar, dobices i dimenzije

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Jan 26, 2012 9:35 pm
od dekideki
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Jan 26, 2012 9:37 pm
od vojaalfa
Propustaju vazduh u spirali kao ono čudo što reklamiraju da povećava snagu.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Jan 26, 2012 10:04 pm
od edin
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Jan 27, 2012 12:19 pm
od OMP
dobra ideja za ovaj alat od ventila

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 8:25 pm
od kilson
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 8:31 pm
od darko qv
Ovo ce Shumi copy-paste.
Koliko se realno moze ocekivati poboljsanje i sta imas jos u planu?

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 8:53 pm
od kilson
Nemam ja, dr. Crni ima - ja samo izvestavam. Sto se tice motora i ubrizgavanja, radice se jos:
Usisni kanali + malo dorade oko leptira i port maching na svim spojevima.
Profilisanje bregastih zarad povecanja lifta (+1mm)
Izduvne grane ce verovatno sa novije serije - tu je potrebno malo prosirenje u odnosu na izduvni kanal.
Ventili, olaksavanje + slajfovanje u siceve + jace opruge za ventile (mada nije neophodno jer nece ici preko 7K rpm za sada).
Olaksavanje radilice i zamajca + balansiranje.
Kubiciranje glave i dizanje stepena kompresionog odnosa na nekih 11:1.
Za pocetak ce ici verovatno std ECU + remap.
Ocekuje se zdravih 170KS+ na 6800 rpm i tezina automobila od oko 1050 kg.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 9:05 pm
od erdeljan
Kada stizete to da radite? (Skidam kapu)
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 9:09 pm
od darko qv
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 10:08 pm
od YUgisa
kilson napisao:... nece ici preko 7K rpm za sada...
Ocekuje se zdravih 170KS+ na 6800 rpm....
Pa morace ici jos malo preko 7k ako se zeli savrseno saltanje brzina... Ovako ce mu previse pasti obrtaji...

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 10:46 pm
od kilson
"Padanje obrtaja" ima veze sa prenosnim odnosima u sklopu menjacke kutije, sa vrtenjem motora nema ama bas nikakve veze.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 10:58 pm
od YUgisa
Pasce mu previse nisko obrtaji tokom saltanja... Tj zavisi kakva mu je kriva razvoja snage kroz obrtaje ali vecinom su na motorima bez turba je prilicno spicasta pa za savrseno saltanje treba navrteti motor jos nekih 600-700 obrtaja preko max snage plus naravno ima uticaj i menjac od kojeg zavisi koliko ce mnogo da padaju obrtaji isto

Pa ako se ocekuje max snaga na 6800 obrtaja onda ce ga trebati zavrteti na preko 7000 obrtaja, mozda i 7500 obrtaja...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 11:01 pm
od StefanMih
Jes da nisam previshe upucen u 8VTS tips'n'tricks, ali zar nije ovo malo preozbiljno portovanje za relativno std motor ?
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 11:37 pm
od SCHUMACHER
darko qv napisao:Ovo ce Shumi copy-paste.
Nece,nece,ali bolje da cutim (za sad)
Hoce li biti neko mjerenje tezine,snage,i ubrzanja nakon sto auto bude spreman za stazu?
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Feb 02, 2012 11:59 pm
od kilson
@YUgisa: Obrtaji padaju, samo i jedino u odnosu na duzinu brzina u menjacu. Ako su ti losi odnosi, imaces lose iskoriscenje snage. Pored toga, ne moze se sa sigurnoscu znati gde ce tacno biti maksimalna snaga, ali obzirom da idu blago profilisane fabricke bregaste, ocekuje se da ce biti u navedenoj cifri - limiter je najmanji problem.
Jes da nisam previshe upucen u 8VTS tips'n'tricks, ali zar nije ovo malo preozbiljno portovanje za relativno std motor ?
Nije, moze to jos ludje. Neke stvari se rade po knjizi, a neke po iskustvu - rezultat cemo znati kada se sve sklopi.
@SCHUMACHER: Naravno da hoce, osim ako bude isao toliko dobro da merenje ne bude bitno.

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Feb 03, 2012 8:23 am
od ljube-kugla
e sad ce disati punim plucima
negde sam nalazio podatak da ne valja polirati kanale na visoki sjaj jer nema dobro mesanje vazduha i goriva i nema idealnu turbulenciju vaduha a bas sam to uradio i motor se vrteo kolko oces i jos malo
asa std bregastom 250* je na 5000rpm bio kraj a na 1500-3000rpm sve,dok posle sa bregastom 284* sve je bilo na 4000rpm i na 6500rpm je bilo najidealnije saltanje jer su obrtai padali za oko 2000rpm i to je idealna mera a vrteo je i do 9000rpm ali bespotrebno
opruge su bile tanke i izuzetno mekane,kad bukvalno rukom bez sile stisnes
na alfi sam probao bregastu 11mm lift sa 1.6 motora,kopao glavu da moze da se okrene,razni podaci zubcenja i nije to to,nista veliko nisam dobio,vratim originalne 10mm i uzubcim kako treba,motor propevao,tise radi a bolje ide,sto znaci nije pitanje u visini brega nego u sirini brega,ta bregasta 11mm je za manje obrtaje i duze menjace dok ova 10mm je za pun gas i razmisljao sam da stavim mekse opruge ali sam ipak ostavio originalne,dupla opruga nije bezveze stavljena jer sam sa dva motora prebrao iste visine i priblizno iste tvrdoce,jer se moze desiti da jedna pukne i ode motor,a ovako ce ova druga falsirati ali nece stici klip ventil
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Feb 03, 2012 9:10 am
od YUgisa
kilson napisao:@YUgisa: Obrtaji padaju, samo i jedino u odnosu na duzinu brzina u menjacu. Ako su ti losi odnosi, imaces lose iskoriscenje snage. Pored toga, ne moze se sa sigurnoscu znati gde ce tacno biti maksimalna snaga, ali obzirom da idu blago profilisane fabricke bregaste, ocekuje se da ce biti u navedenoj cifri - limiter je najmanji problem.
Ma ja govorim ako obrtaji padaju 2000 obrtaja izmedju saltanja, onda je bolje recimo kad motor ima snagu na 6800 obrtaja ga zavrteti do 7500 i presaltati da obrtaji padnu na 5500 obrtaja nego da se salta na 7000 pa da padnu na 5000... Mislim zavisi od razvoja snage kroz obrtaje, treba saltati tako da treba da se salta tako da snaga bude jednaka pre i posle spica max snage i u skladu sa kolicinom obrtaja koliko padaju....

Ako treba cu da nacrtam posto lose objasnjavam dok pisem

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Feb 03, 2012 11:15 am
od JaMaL
rezultat cemo znati kada se sve sklopi.
jedino merodavno resenje...
teorija cesto nema veze sa praksom... a jos manje sa stilom voznje i navikama vozaca...
go go go...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sub Feb 04, 2012 10:31 am
od srdjan_pop
Pad obrtaja kod mene na 8v je <1000 rpm na saltanju navise naravno. Mislim da u celoj prici ima uticaj i recimo tezina zamajca

.
Samo zbog ove teme dolazim da vidim ima li sta novo i kad vremena nemam

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sub Feb 04, 2012 11:26 am
od starac vujadin
Yugisa, nemoj da crtas molim te...jos nam samo to treba

. Logika ti je skroz pogresna. To samo ima veze sa menjcem. I ne treba vrteti motor preko max. snage jer time se nista ne dobija, samo se gubi vreme...o motoru da ne pricam.
Pad od 2000 rpm obrtaja je uzasno veliki za friziran auto, za otprilike ovakav menjac i opseg obrtaja, do 1000 rpm max, a i manje bi trebalo. Ovo cisto teoretski, da se ne bi raspravljalo o toj cifri.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sub Feb 04, 2012 12:11 pm
od YUgisa
Iz crteza bi se bolje videlo ali ajde, neka bude da je moja logkia pogresna i necu onda da crtam

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sub Feb 04, 2012 1:30 pm
od kilson
Padovi okretaja na fabrickim menjacima su strashni, sto je sasvim jasno. Ono sto ne moze da se promeni je upravo menjac - za izmene oko njega su potrebne cetvorocifrene brojke. Evo ga grafik menjaca od 1.8 TS 8v i padovi pri saltanju koji su obelezeni crvenim tackama.
Yugisha: Znam na sta mislis, to eventualno ima smisla kod motora gde imas losu krivu obrtnog momenta. Saltanje ce zavisiti najpre od rasporeda snage, ako pad snage bude drastican posle max HP, onda poente nece biti - osim mozda na promeni iz prve u drugu... Rezultate cemo znati kada se izmeri i to najpre sa nekim racelogic-om, teorija je jedno a moment i masa drugo.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sub Feb 04, 2012 5:25 pm
od alfaskorpion
Nebi bilo lose , kad bi se imalo

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pon Feb 06, 2012 4:26 pm
od SCHUMACHER
Ne znam koliko je relevantan ovaj grafik bas,jer 1.8 TS 2-gom ide na 92-3km/h na 6.500 rpm,a do 7.000 nikad i ne stize.
Osim ako ovo nije grafik s.b.b. kad bi se vrtio na 7k...
...Sudeci po nekim mjerama,vodite se Kartalamakisovom knjigom sto je jako pametno.
Ali,ono sto mi je zapalo za oko u toj knjizi je da se sve to odnosi na snagu do 170 konja,kako bi se sacuvala upotrebljivost auta/motora i za svakodnevnu voznju.
Bi ste li mogli ici (nekako) na nesto malo ekstremniju varijantu s' obzirom da auto definitivno nece biti every-day car?
Obavezno premjerite komore za sagorijevanje,jer kao sto ste imali prilike da vidite,nisu ba iste zapremine.