AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sport, tjuning, uporedni testovi.
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Jan 26, 2012 9:42 am

Alati od br. 83 - 86. Ako budes dobar, dobices i dimenzije :D
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4465
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Jan 26, 2012 9:35 pm

:arflag

Alfa Corse :drift

:dadotopic
Korisnikov avatar
vojaalfa
Drug Član
Drug Član
Garaža: 156 1.8TS SW
Lokacija: Beograd
Lokacija: Bgd-Zarkovo
Postovi: 2009
Pridružio se: Pon Dec 01, 2008 3:42 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Jan 26, 2012 9:37 pm

Propustaju vazduh u spirali kao ono čudo što reklamiraju da povećava snagu.
Korisnikov avatar
edin
Saradnik Uprave
Saradnik Uprave
Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
Lokacija: zemun
Lokacija: Zemun;Beograd
Postovi: 7670
Pridružio se: Čet Nov 24, 2011 6:32 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Jan 26, 2012 10:04 pm

Bice ovo opaka makina, vidim ja :grin:
Jedva cekam da je vidim na stazi :beerchug:
:arflag :arflag :arflag
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pet Jan 27, 2012 12:19 pm

dobra ideja za ovaj alat od ventila :thumbsup:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 8:25 pm

Grubi radovi na glavi, konkretnije za sada na izduvnim kanalima (podaci i dimenzije kasnije)...

Za kopanje zaduzeni:
Slika

Krenulo se od siceva, pa do kanala. Vodjice otisle takodje.. :D
Slika Slika Slika Slika
Slika Slika Slika Slika
Slika Slika Slika Slika
Slika Slika Slika Slika
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 8:31 pm

Ovo ce Shumi copy-paste. :D :D
Koliko se realno moze ocekivati poboljsanje i sta imas jos u planu? :drink
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 8:53 pm

Nemam ja, dr. Crni ima - ja samo izvestavam. Sto se tice motora i ubrizgavanja, radice se jos:
Usisni kanali + malo dorade oko leptira i port maching na svim spojevima.
Profilisanje bregastih zarad povecanja lifta (+1mm)
Izduvne grane ce verovatno sa novije serije - tu je potrebno malo prosirenje u odnosu na izduvni kanal.
Ventili, olaksavanje + slajfovanje u siceve + jace opruge za ventile (mada nije neophodno jer nece ici preko 7K rpm za sada).
Olaksavanje radilice i zamajca + balansiranje.
Kubiciranje glave i dizanje stepena kompresionog odnosa na nekih 11:1.

Za pocetak ce ici verovatno std ECU + remap.

Ocekuje se zdravih 170KS+ na 6800 rpm i tezina automobila od oko 1050 kg.
Korisnikov avatar
erdeljan
BANOVAN
Contact:
Garaža: Beli fijaker
Lokacija: Malmo
Postovi: 9404
Pridružio se: Ned Dec 26, 2010 10:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 9:05 pm

:gr8:

Kada stizete to da radite? (Skidam kapu)
Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 9:09 pm

:bluechin: :bluechin:
Opa???Odlicno zvuci!!
A,prenos? :scratch: :scratch:
Sa nekim semi-slick gumama bila bi to opasna raketa.Za stazu. :drift
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Lokacija: Subotica
Postovi: 1901
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 10:08 pm

kilson napisao:... nece ici preko 7K rpm za sada...

Ocekuje se zdravih 170KS+ na 6800 rpm....
Pa morace ici jos malo preko 7k ako se zeli savrseno saltanje brzina... Ovako ce mu previse pasti obrtaji... :drink
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 10:46 pm

"Padanje obrtaja" ima veze sa prenosnim odnosima u sklopu menjacke kutije, sa vrtenjem motora nema ama bas nikakve veze.
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Lokacija: Subotica
Postovi: 1901
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 10:58 pm

Pasce mu previse nisko obrtaji tokom saltanja... Tj zavisi kakva mu je kriva razvoja snage kroz obrtaje ali vecinom su na motorima bez turba je prilicno spicasta pa za savrseno saltanje treba navrteti motor jos nekih 600-700 obrtaja preko max snage plus naravno ima uticaj i menjac od kojeg zavisi koliko ce mnogo da padaju obrtaji isto ;) Pa ako se ocekuje max snaga na 6800 obrtaja onda ce ga trebati zavrteti na preko 7000 obrtaja, mozda i 7500 obrtaja...
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Korisnikov avatar
StefanMih
Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
Lokacija: Podgorica
Postovi: 418
Pridružio se: Uto Avg 10, 2010 8:50 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 11:01 pm

Jes da nisam previshe upucen u 8VTS tips'n'tricks, ali zar nije ovo malo preozbiljno portovanje za relativno std motor ?
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 11:37 pm

darko qv napisao:Ovo ce Shumi copy-paste. :D :D
Nece,nece,ali bolje da cutim (za sad) :D

Hoce li biti neko mjerenje tezine,snage,i ubrzanja nakon sto auto bude spreman za stazu?
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Čet Feb 02, 2012 11:59 pm

@YUgisa: Obrtaji padaju, samo i jedino u odnosu na duzinu brzina u menjacu. Ako su ti losi odnosi, imaces lose iskoriscenje snage. Pored toga, ne moze se sa sigurnoscu znati gde ce tacno biti maksimalna snaga, ali obzirom da idu blago profilisane fabricke bregaste, ocekuje se da ce biti u navedenoj cifri - limiter je najmanji problem. :grin:
Jes da nisam previshe upucen u 8VTS tips'n'tricks, ali zar nije ovo malo preozbiljno portovanje za relativno std motor ?
Nije, moze to jos ludje. Neke stvari se rade po knjizi, a neke po iskustvu - rezultat cemo znati kada se sve sklopi.

@SCHUMACHER: Naravno da hoce, osim ako bude isao toliko dobro da merenje ne bude bitno. :)
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pet Feb 03, 2012 8:23 am

e sad ce disati punim plucima :grin:

negde sam nalazio podatak da ne valja polirati kanale na visoki sjaj jer nema dobro mesanje vazduha i goriva i nema idealnu turbulenciju vaduha a bas sam to uradio i motor se vrteo kolko oces i jos malo

asa std bregastom 250* je na 5000rpm bio kraj a na 1500-3000rpm sve,dok posle sa bregastom 284* sve je bilo na 4000rpm i na 6500rpm je bilo najidealnije saltanje jer su obrtai padali za oko 2000rpm i to je idealna mera a vrteo je i do 9000rpm ali bespotrebno

opruge su bile tanke i izuzetno mekane,kad bukvalno rukom bez sile stisnes

na alfi sam probao bregastu 11mm lift sa 1.6 motora,kopao glavu da moze da se okrene,razni podaci zubcenja i nije to to,nista veliko nisam dobio,vratim originalne 10mm i uzubcim kako treba,motor propevao,tise radi a bolje ide,sto znaci nije pitanje u visini brega nego u sirini brega,ta bregasta 11mm je za manje obrtaje i duze menjace dok ova 10mm je za pun gas i razmisljao sam da stavim mekse opruge ali sam ipak ostavio originalne,dupla opruga nije bezveze stavljena jer sam sa dva motora prebrao iste visine i priblizno iste tvrdoce,jer se moze desiti da jedna pukne i ode motor,a ovako ce ova druga falsirati ali nece stici klip ventil
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Lokacija: Subotica
Postovi: 1901
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pet Feb 03, 2012 9:10 am

kilson napisao:@YUgisa: Obrtaji padaju, samo i jedino u odnosu na duzinu brzina u menjacu. Ako su ti losi odnosi, imaces lose iskoriscenje snage. Pored toga, ne moze se sa sigurnoscu znati gde ce tacno biti maksimalna snaga, ali obzirom da idu blago profilisane fabricke bregaste, ocekuje se da ce biti u navedenoj cifri - limiter je najmanji problem. :grin:
Ma ja govorim ako obrtaji padaju 2000 obrtaja izmedju saltanja, onda je bolje recimo kad motor ima snagu na 6800 obrtaja ga zavrteti do 7500 i presaltati da obrtaji padnu na 5500 obrtaja nego da se salta na 7000 pa da padnu na 5000... Mislim zavisi od razvoja snage kroz obrtaje, treba saltati tako da treba da se salta tako da snaga bude jednaka pre i posle spica max snage i u skladu sa kolicinom obrtaja koliko padaju.... :D Ako treba cu da nacrtam posto lose objasnjavam dok pisem :grin: :drink
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pet Feb 03, 2012 11:15 am

rezultat cemo znati kada se sve sklopi.
jedino merodavno resenje...

teorija cesto nema veze sa praksom... a jos manje sa stilom voznje i navikama vozaca...

go go go...
Korisnikov avatar
srdjan_pop
Garaža: Alfa Romeo 146 1.6 TS
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd
Postovi: 351
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 2:51 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sub Feb 04, 2012 10:31 am

Pad obrtaja kod mene na 8v je <1000 rpm na saltanju navise naravno. Mislim da u celoj prici ima uticaj i recimo tezina zamajca :D.

Samo zbog ove teme dolazim da vidim ima li sta novo i kad vremena nemam :)
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sub Feb 04, 2012 11:26 am

Yugisa, nemoj da crtas molim te...jos nam samo to treba ;) . Logika ti je skroz pogresna. To samo ima veze sa menjcem. I ne treba vrteti motor preko max. snage jer time se nista ne dobija, samo se gubi vreme...o motoru da ne pricam.
Pad od 2000 rpm obrtaja je uzasno veliki za friziran auto, za otprilike ovakav menjac i opseg obrtaja, do 1000 rpm max, a i manje bi trebalo. Ovo cisto teoretski, da se ne bi raspravljalo o toj cifri.
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
YUgisa
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Lokacija: Subotica
Postovi: 1901
Pridružio se: Pet Jul 08, 2011 1:58 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sub Feb 04, 2012 12:11 pm

Iz crteza bi se bolje videlo ali ajde, neka bude da je moja logkia pogresna i necu onda da crtam :grin: :drink
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sub Feb 04, 2012 1:30 pm

Padovi okretaja na fabrickim menjacima su strashni, sto je sasvim jasno. Ono sto ne moze da se promeni je upravo menjac - za izmene oko njega su potrebne cetvorocifrene brojke. Evo ga grafik menjaca od 1.8 TS 8v i padovi pri saltanju koji su obelezeni crvenim tackama.

Slika

Yugisha: Znam na sta mislis, to eventualno ima smisla kod motora gde imas losu krivu obrtnog momenta. Saltanje ce zavisiti najpre od rasporeda snage, ako pad snage bude drastican posle max HP, onda poente nece biti - osim mozda na promeni iz prve u drugu... Rezultate cemo znati kada se izmeri i to najpre sa nekim racelogic-om, teorija je jedno a moment i masa drugo.
alfaskorpion
Garaža: AUDI A4 B8
Lokacija: Smederevo
Lokacija: Smederevo
Postovi: 1593
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 7:53 pm

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Sub Feb 04, 2012 5:25 pm

Slika

Nebi bilo lose , kad bi se imalo :love:
busso trsi Sline
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]

Pon Feb 06, 2012 4:26 pm

Ne znam koliko je relevantan ovaj grafik bas,jer 1.8 TS 2-gom ide na 92-3km/h na 6.500 rpm,a do 7.000 nikad i ne stize.
Osim ako ovo nije grafik s.b.b. kad bi se vrtio na 7k...
...Sudeci po nekim mjerama,vodite se Kartalamakisovom knjigom sto je jako pametno.
Ali,ono sto mi je zapalo za oko u toj knjizi je da se sve to odnosi na snagu do 170 konja,kako bi se sacuvala upotrebljivost auta/motora i za svakodnevnu voznju.
Bi ste li mogli ici (nekako) na nesto malo ekstremniju varijantu s' obzirom da auto definitivno nece biti every-day car?
Obavezno premjerite komore za sagorijevanje,jer kao sto ste imali prilike da vidite,nisu ba iste zapremine.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".

Povratak na “Squadra Corse”