Stranica 2 od 4
Re: temperatura na 156-cama
Poslato: Pon Dec 05, 2011 1:28 pm
od Minketa
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... hread.html
Vredi pročitati tekst iz linka.
Re: temperatura na 156-cama
Poslato: Pon Dec 05, 2011 1:40 pm
od Sauriann
Ne znam više koja po redu tema o istoj stvari. Admini bacakjte ovo u zaborav i brišite ako može a ostali koristite pretragu kako ne bi pravili cirkkus od foruma

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pon Dec 05, 2011 10:21 pm
od kolence
Imao sam i ja taj problem,po gradu nekako dodje do tih 90,ali van grada jedva preko 60,zamenuo sam ga januara,mislim da je taj behr,i od tada nemam problema,stoji na 90 kao zakucana.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Dec 07, 2011 2:04 pm
od BaneT
po kupovini mi je do 90 temp stizala uz brdo, vrućine i klimu....dođe red na zamenu
3 milimetra ispod 90....kao zakucano i onda sad u zadjih 10 dana malo drugačije...
na autoputu mi je recimo na 88.....u gradu 85....
zanimljivo je da ako ga vozim u 6-toj...dakle veće brzine....pustim gas i isključim se sa autoputa...bukvalno ali bukvalno gledam kako kazaljka pada do skoro 70....i onda se opet vraća nešto oko 80...
aj pa budi pametan u čemu je trip
btw....dijagnostika pokazuje što i kazaljka
156 nesta je gusi
Poslato: Pet Dec 16, 2011 11:22 am
od cko
treba mi mala pomoc!?
od skoro vozim alfu 156 2.4 jtd i sada bih zamolio da mi neko preporuci neki servis gde bih mogao oterati auto da mi zamene termostat jer mikonstantno pokazuje temp 70 stepeni...
to se moze uraditi u bilo kom servisu ali bih voleo da po preporuci odem u neki i ta tamo nastavim odrzavati auto...
unapred hvala i pozdrav
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Dec 16, 2011 12:55 pm
od cholak
Meni je takodje pokazivao na pocetku oko 70c,stim da kod mene nije prelazio istu temp.
Posle zamene term.kazaljka stoji zakucana na 90c.Alfa 156 jtd 2002 115 hp.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Dec 16, 2011 1:48 pm
od cko
pa i kod mene ne prelazi pomenutih 70!
nasao sam neki servis u zemunu u ugrinovackoj ulici zamena sa novim termostatom je oko 50 e...
gde si ti menjao?
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Dec 16, 2011 1:52 pm
od Crni
Jel vam prebacuje preko 70 kada ugasite grejanje? Ako ni u kojim uslovima ne prebaci 70 i ostaje zakucan tu onda je za zamenu. :/
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Dec 16, 2011 2:18 pm
od Djo83
alo bre ljudi jel toliko tesko procitati temu makar i samo ovu...
to 70 nije 70 vec oko 85... cajgeri grijese, svaka dijagnostika ce vam tacno pokazati... ja testirao, pokazuje cajger 70 a temp je 85-6, JTD radna temp po eperu nije 90 vec 86 stepeni C.... da stavimo vise tacku na to, cajgeri Alfini su losi, termostati su vam dobri... provjerite na dijagnostici pravu temp...
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Dec 16, 2011 2:20 pm
od Sauriann
provereno sa više interfejsa.
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Dec 16, 2011 2:30 pm
od Djo83
i kad vam ode temp kad przite uzbrdo na 110 po cajgeru ni to nije tacno, nemojte paranoisati, cim dodje na 97 upali se prva brzina ventilatora i za 20sec skine temp na 86, za to vrijeme cajger ostaje na 110 jos bar 5min...
nisam uspeo da natjeram temperaturu preko paljenja prve brzine, tj da isprovociram da se upali druga, koja bi trebala da se pali na 102 ili 105 stepeni sad se ne sjecam vise...
ostavljam mogucnost da ima izuzetaka, naravno da ne grijese svi cajgeri isto, pogledajte samo na alfaowner.com forumu, ali poenta je:
nemojte menjati termostate prije nego chekirate temp na dijagnostici...
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Dec 21, 2011 5:29 pm
od mmladen
Cekajte ljudi pa ovoliko smo pisali a ja nista ne razumem,koji ce mi onda cajger kad toliko laze znaci moze biti vrlo lako ako je kazaljka na sredini tj.na 90 stepeni to bi bilo stvarna temperatura da je 115 a to vec nije dobro ili jos gore ako predje 90 opet to bi moglo biti i vise od 120 jos ako se potrefi da se ne ukljuci ventilator eto veselja ito skupog
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sre Dec 21, 2011 10:12 pm
od Djo83
pa ne, situacija je jos smjesnija sto greska nije proporcionalna... npr kod mog caleta na Alfi dok je imao, stajala kazaljka stalno na 70 a AlfaDiag na laptopu govorio 86, a onda u gradskoj guzvi kazaljka dodje na 90, a dijagnostika kaze 88... znaci nije proporcionalno...
mislim da ce komp da iskljuci motor ako dodje do toga da se ne pale ventilatori i temp predje preko 105 stepeni recimo...
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Čet Dec 22, 2011 11:21 am
od mmladen
Jel se ti salis ili je to stvarno tako za ovo zadnje sto si napisao,komp iskljuci motor ako se ne pali ventilator a temperatura predje 105 stepeni.Iskreno ja u to neverujem a opet ako je to tacno to je nesto jako dobro,onda nemamo sta da brinemo sto se toga tice.Ja nekako stekao naviku da stalno buljim u temperaturu motora, vise nego sto gledam kud vozim

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pet Dec 23, 2011 12:08 am
od Djo83
mislim da sam nekad procitao na nekom forumu ili nekom sajtu sa tech specs...
ne tvrdim, ali mislim da ima neka protekcija protiv toga da motor prokuva...
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sub Dec 24, 2011 12:39 pm
od edin
meni je jednom na autoputu od Krusevca do Bg-a, doduse zbog curenja na pumpi za vodu pa je auto ostao bez vode, a ne zbog termostata, temperatura naglo skocila preko 110 stepenai i to skoro do crvenog, i motor se nije ugasio tj dok ga ja sam nisam ugasio, sreca pa sam bas u tom momentu pogeldao u termometar inace bay-bay engine

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Čet Dec 29, 2011 12:50 am
od cuore sportivo
Pozz ljudi,
Da se nadovezem na pricu oko termostata,naime,danas mi je majstor stavio novi,dize temperaturu do 90(po cajgeru),tj. radi ko sat.Medjutim,primetio sam da se ne cuje overboost ventil,i da auto slabije vuce.U jednom trenutku mi je izbacio bord "Motor Control System Failure",na blic,i ugasilo se upozorenje.Da li je moguce da je usled montaze pomerio neko crevo od turbine/vakuma,ili je nesto drugo.Napominjem,problem je nastao nakon zamene termostata.Hvala
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Čet Dec 29, 2011 8:09 am
od Djo83
pa recimo da je moguce jer da bi se zamjenio termostat skida se heat exchanger ispod njega koji ide izmedju turba i EGR-a (on smeta da bi se odvrnuo jedan sraf koji drzi termostat), pa mozda tu nesto nije dobro namjestio...
provjeri sam, to je metalna cijev koja je ispod termostata, pogledaj krajeve da li dobro stoje a provjeri i selnu na usisnom crijevu do motora mozda je tu nesto cackano...
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sub Feb 11, 2012 11:29 am
od Sale-Qchewo
Ajde da se pozalim i ja....

kazaljka ko kazaljka ajde da ne kaze tacno..i to sto varira90-85 da kazemo da je ok..medjutim meni se desilo nesto slucajno pa rekoh ajde da pitam mada predpostavljam sta je ali opet..
stoji tako temp 85-90 i grejanje ukljuceno 2 crte..vozim ja tako drugom laganica nekih 2km
greje super.pa rekoh ajde bas da pustim grejanje skroz do kraja da vidim kako to izgleda..kad ono ja pojacao skroz bas se oseti mala razlika a temperatura lagano 85-80-70 i ja tu vratim grejanje na 2 i ne verujem sta se dogadja,temeratura se opet vrati na normalu ,a brzina voznje ostaje ista..ajde ja to ponovim ponovo kad ono ista prica..Dakle??
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sub Feb 11, 2012 11:40 am
od alfaa156
147jtd2002 napisao:Ajde da se pozalim i ja....

kazaljka ko kazaljka ajde da ne kaze tacno..i to sto varira90-85 da kazemo da je ok..medjutim meni se desilo nesto slucajno pa rekoh ajde da pitam mada predpostavljam sta je ali opet..
stoji tako temp 85-90 i grejanje ukljuceno 2 crte..vozim ja tako drugom laganica nekih 2km
greje super.pa rekoh ajde bas da pustim grejanje skroz do kraja da vidim kako to izgleda..kad ono ja pojacao skroz bas se oseti mala razlika a temperatura lagano 85-80-70 i ja tu vratim grejanje na 2 i ne verujem sta se dogadja,temeratura se opet vrati na normalu ,a brzina voznje ostaje ista..ajde ja to ponovim ponovo kad ono ista prica..Dakle??
to se kod mene desavalo i nemoj da se zajebes pa da zamenis termostat bez dijagnostike kao sto sam ja uradio, slusao sam majstore kojima je odmah term. za menjanje, zato sto sam ga promenio ali samo sam dzabe bacio 8000din za delove i rad, opet sve isto. pozdrav
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sub Feb 11, 2012 12:39 pm
od Sale-Qchewo
Jos neko misljenje??
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sub Feb 11, 2012 5:00 pm
od Crni
Bilo je vec reci o tome, jedino dijagnostika i da se vidi "stvarna" radna temperatura. Hajde opet da citiram cuvenog majstora za Alfe ovde nama svima poznat, barem za 16V motore koje imamo Saurian i ja: " Za mrvicu hleba daces mnogo para, neces ni osetiti razliku maltene. Na otvorenom ti motori su uglavnom po cajgeru na 70 zimi."
Inace ovde ima thread o tome kako ga testirati -do it yourself:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... hread.html
BTW Probaj sa ugasenim grejanjem i videces koliko brzo dize.

Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Sub Feb 11, 2012 6:44 pm
od Sone Bg
Aj i ja da ukljucim u temu i to sa jednim pitanjem. Naime kad upalim grejanje na HI jako mu dugo treba da dostigne bar 70C skoro nekih 15km gradske voznje, koliko vama treba na masinama?
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pon Feb 13, 2012 7:09 pm
od edin
Pa naravno da ti treba vise vramena jer mali hladnjak koji greje kabinu dodatno hladi tecnost za haldjenj motora, ne sekiraje se previse, u ovim uslovima to jeskoro naormalno.Pozz
Re: Termostat i pokazivac temperature ... biti pametan
Poslato: Pon Feb 13, 2012 7:32 pm
od Alfanatic
Još jedno podsećanje, 156-ica meri trenutnu temperaturu, a ne prosečnu kao većina drugih automobila kojima je skala zakucana nakon dostizanja radne temperature. Oscilacije su normalne, pogotovo na ovakvo vreme, ali ključno je kakva su odstupanja i da li automobil uopšte dostiže radnu temperaturu u normalnoj eksploataciji. To je već tema za analizu, a beše toga već poprilično ovde...