Stranica 2 od 5

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 5:48 pm
od alaza
alfa&omega napisao: Majstor u servisu u Uzicu mi rece da lambda sonda nema neku funkciju kada se izvadi katalizator,koliko je to tacno?
Tacno 100%.

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 6:10 pm
od Alfanatic
Nisam ekspert i ne znam šta kaže teorija, ali znam da nisam u 145-icu vraćao katalizator, a da mi je sa zamenjenom sondom potrošnja pala drastično!
Samo idi Schumi na dijagnostiku kod dobrog majstora i vidi šta ima da ti kaže! Kolege iz BG će svakako znati ako kažem da je ta 145-ica bila na dijagnostici kod Ninića, a da je Miša sa Mirjeva bio dobro zaposlen dok se nije ustanovilo da začepljen katalizator do te mere ubi auto i potrošnju. Čak mogu reći da nešto i nije osetno gušila u vožnji, ali je gutala kao luda.
Postoji i dijagnostika za sondu, nadam se da neću omašiti ako kažem da se ista proverava osciloskopom, ali neka me ispravi neko stručniji ukoliko sam pogrešio.
Ovo sam sve pokupio iz ličnog "doživljaja" koji me je svojevremeno prilično koštao živaca...

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 8:18 pm
od alaza
Auto prikaci na comp, upali da radi i tako proverava ispravnost sonde, cak mora da postigne radnu temperaturu u jednom momentu kako bi se ispravnost tacno utvrdila.

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 8:45 pm
od losdokosti
alaza napisao:
alfa&omega napisao: Majstor u servisu u Uzicu mi rece da lambda sonda nema neku funkciju kada se izvadi katalizator,koliko je to tacno?
Tacno 100%.

"majstori" imaju obicaj da lupaju gluposti lambda sonda sluzi da odredi tacan udeo goriva u smezi vazduza i benzina za odredjeni vremenski interval da kazem za jedinicu vremena Idealan odnos ove dve materije je 14,7:1 i on se naziva stehiometrijskim odnosom znaci ecu se trudi da odrzi ovaj odnos stalnim na osnovu informacija dobijenih od sonde

to sto je taj "majstor" rekao nema veze sa mozgom

skidanjem katalizatora sa auta vise zagadjuete atmosferu sto ce reci da je katalizator tu kao filter i ne utice na potrosnju (ako je ispravan-nije zapusen) goriva na automobilima sa samo jednom sondom koja stoji pre katalizatora a posle motora

medjutim postoje automobili koji imaju sondu i pre i posle katalizatora to je malo slozeniji sistem gde ecu dobija informacije od obe sonde i meri njihove razlike i na osnovu tih vrednosti (+ ostali senzori na vozilu) regulise da li ce smesa da bude siromasnija ili bogatija u ovom slucaju skidanje katalizatora moze da utice na potrosnju vozila.

ne znam ko je taj "majstor" ali ja bih ga zaobisao sledeci put :wave: :arflag

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:03 pm
od darko qv
Tacno.Auta sa jednim kat-om,nakon vadjenja istog samo mogu bolje da idu i to je to.Sonda i dalje normalno funkcionise,jer je ona ispred kat-a.Evo meni je auto 96 godiste,fabricki je auspuh je na njoj,sta mislis je li meni kat.zapusen nakon 171 hkm??Naravno da jeste,zato cu uskoro da ga :fight_twak: :fight_twak:

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:05 pm
od TheWickerMan
darko qv napisao:T.Evo meni je auto 96 godiste,fabricki je auspuh je na njoj,sta mislis je li meni kat.zapusen nakon 171 hkm??Naravno da jeste,zato cu uskoro da ga :fight_twak: :fight_twak:
I ja isto... kod mene je na satu 177k km, i osecam da ga kat gusi... fik i gotovo :D

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:09 pm
od darko qv
Primjetio sam da kad je cepam malo duze na visoke obrtaje,malo se da kazemo "odpusi" kat.i par dana ide jos bolje,pa onda opet.To sam provalio nakon par jurcanja po Pg sa bracom Alfistima. :drink Jer,kod nas je problem sto nema ni autoputa ni nekog mjesta gdje bi covek mogao da vozi na primer 150 kmh barem 15-tak min. :drift

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:12 pm
od Kaligula
Što ne probaš u 2 brzini na većim obrtajima,malo će da se dere motor ali može da bude nekog rezultata :drink

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:34 pm
od darko qv
Znam,al ne mogu to da joj radim.Mozda trecom da vozim iz Pg do Sutomora.To je 50 km?Cak i po ogranicenjima da vozim to su visoki obrtaji. :scratch:

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:38 pm
od MARJAN 155
:quadrifoglio nece brat da cijepa QV pa nece

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:39 pm
od MARJAN 155
:quadrifoglio sta bbre ne mozes pa to auto kuka za visokim obrtajima

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 10:45 pm
od alfa&omega
Ne znam ljudi,mislim da moja 155 2.0 16V ima jednu sondu i kat koji je skinut,ali potrosnja je mnogo veca nego na mom bivsem Coupe-u 20V Turbo.Doduse, on je imao Lambda control

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 11:15 pm
od losdokosti
koliko ti je teska noga na gasu gradska ili otvorena voznja koliko ti trosi mozda sonda daje lazne info na potrosnju utice dosta faktora filter vazduha,protokomer,dizne,svecice,sonda mozda sam nesto izostavio nema veze

moj 2.0v6turbo trosi po gradu 12l na otvorenom 8-9l i to naravno normalne voznje sa saltanjem na 2-2500 obrtaja 80-90 na sat na otvorenom itd bez divljanja akad mi noga oteza puuuuuuu nisam uspeo da izmerim :grin: kada sam ubacio ovaj motor sonda je bila ostecena odnosno kablobi pokidani na izlasku iz sonde ja to lepo prelemim i pri stavljanju sonde ponovone vidim da sam ih odvalio trosila je u gradu 18l dok je mazis sada je to sredjeno i naravno ja sam zadovoljan sa potrosnjom od 12 l u gradu svaki cas kreni stani sabac je u pitanju ince dok u bg-u trosim mnogo manje :wave: :arflag

Re: Potrosnja:

Poslato: Pon Avg 22, 2011 11:18 pm
od losdokosti
darko qv napisao:Znam,al ne mogu to da joj radim.Mozda trecom da vozim iz Pg do Sutomora.To je 50 km?Cak i po ogranicenjima da vozim to su visoki obrtaji. :scratch:

naravno da nema smisla to raditi skini kat ubaci cev i resis problem zasto muciti masinu bez potrebe :wave:

Re: Potrosnja:

Poslato: Uto Avg 23, 2011 6:20 am
od alfa&omega
Kod mene potrosnja izmedju ostrije i lagane voznje varira litar gore-dole tako da nema neke razlike koliko bi trebalo da bude, a dizne su ociscene, nov filter vazduha itd. Morace ponovo kod doktora :club:

Re: Potrosnja:

Poslato: Uto Avg 23, 2011 6:39 am
od JaMaL
medjutim postoje automobili koji imaju sondu i pre i posle katalizatora to je malo slozeniji sistem gde ecu dobija informacije od obe sonde i meri njihove razlike i na osnovu tih vrednosti (+ ostali senzori na vozilu) regulise da li ce smesa da bude siromasnija ili bogatija u ovom slucaju skidanje katalizatora moze da utice na potrosnju vozila.
delimicno tacno...
ispravka:

ecu uporedjuje podatke od obe sonde i tako proverava ispravnost katalizatora...
kada se skine kat. 2 sonda ispod njega mora da se izdigne iz lezista da bi signali ostali manje vishe ujednaceni, jer ako razlika izmedju sondi nije dovoljna kompjuter pada u safe mod i pali check engine lampicu... i onda auto ide mnogo losije...

zavisno od automobila i kako je ecu programiran, moze se ili druga sonda malo izvuci na gore da ne bude na direktnom putu gasovima tako da "misli" da je kat. jos uvek tu i da nesto radi ili ukloniti potpuno ako ecu software to dozvoljava i flashovati ecu drugim programom da radi bez druge sonde... postoji i treca varijanta da se stave oni emulatori sonde, ali to ne radi na svakom ecu-u i nije preporucljiva varijanta...

u svakom slucaju ako nemas auto sa 2 sonde... skidaj kat... ici ce bolje, trosice manje... dok se na tehnickom ne budu trazili kat. i proveravali izduvne gasove iz nekog opet hira... jer to stvarno nema veze sa zagadjenjem miran si i uzivaj...

@alfa&omega

litar gore dole moze biti od milion faktora pocev od spoljasnje temperature do kvaliteta goriva koje sipas... tako da se ne bih brinuo oko tog litra... ako je samo toliko...

Re: Potrosnja:

Poslato: Uto Avg 23, 2011 7:25 am
od alfa&omega
Ne bih se ja brinuo da je taj litar preko 12-13 nego 16-17 na 100 km :scratch:

Re: Potrosnja:

Poslato: Uto Avg 23, 2011 9:17 am
od darko qv
16-17???Bogami dosta. :scratch: :scratch:

Re: Potrosnja:

Poslato: Sre Avg 24, 2011 9:30 am
od SCHUMACHER
Bas dosta majku mu...
Da ne mislite da se nesto zahebavam,ali sad mi trosi ispod 12l gradske voznje,a nista nisam dirao,a idem na posao po najvecem spicu.Za 3km od kuce do posla treba mi oko 20 minuta...
U toku je jos jedno testiranje potrosnje u istim uslovima.
Ako opet bude oko 12l,na dijagnostiku ne vodim Alfu nego pumpadziju :club:

Re: Potrosnja:

Poslato: Sre Avg 24, 2011 10:38 am
od Pittatore
Pittatore napisao:@Schumi-
A da te nisu mozda rebnuli na pumpi za koji litar? :D
;)

Re: Potrosnja:

Poslato: Sre Avg 24, 2011 11:44 am
od SCHUMACHER
Cim sam izracunao novu potrosnju,pao si mi na pamet :)

Re: Potrosnja:

Poslato: Sre Avg 24, 2011 11:49 am
od alfa&omega
malo sam citao postove iznad, moguce je da sam se ja pogresno izrazio, trosi mi oko 16-17 litara plina po gradu,a benzina ne znam, jer nisam jos uvek testirao :banghead:

Re: Potrosnja:

Poslato: Sre Avg 24, 2011 11:58 am
od Kaligula
Čemu sad sve ovo?Hebem ti ja te pumpadžije :scratch:čovek zamalo rasturio auto,a ono neki tamo Pera ili Mika rešio malo da :twisted: to sve treba :club:

Re: Potrosnja:

Poslato: Sre Avg 24, 2011 12:06 pm
od SCHUMACHER
A jbg brate...Evo testiracu jos jednom,ali to je to...
Alfa&omega:Nije ti to bas neka potrosnja.Ispada te 10e 100km.Na benzin ti 10e ne moze bit ni 60km...
Razumije li se ko u one pistolje na pumpama,kako provaliti da li pumpadzije kradu?
Ranije je na starim aparatima postojala ona staklena poluloptica i mogao si da pratis da li ovaj sipa benzin ili vazduh...

Re: Potrosnja:

Poslato: Sre Avg 24, 2011 1:22 pm
od icemilos
Istankaj do kraja pa onda pun? To je najjednostavnije ja to stalno radim na plinu i bilo je slučajeva da su mi krali 8 litara na 48 litara koliki je rezervar!!! :scratch:
Doduše plin je lakše provjeriti a i natočiti po pitanju para! :dadotopic
Euro benz pod starčevicom je užas bila, sad sam na nestro to su rusi i više puta testirao pumpu kod merkatora i svaki put 47,5-48l
:drink