Stranica 2 od 3

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 12:12 pm
od kilson
dekideki napisao:ako ukucate "Tipo" nema nijedne 155, ali ima nekoliko Stradale hahaha

mada... da imam Stradale, ne bi mi puno taj "Tipo" smetao. uopste! hahahaha
"The Tipo platform spawned five more cars. The first of these was the Lancia Dedra sedan in 1989, followed by the Fiat Tempra in 1990. The large family car Alfa Romeo 155, the coupé Fiat Coupé and the Lancia Delta Nuova were introduced in 1993."

Inace, zaista "slucajno" se sofer sajbna sa Fiat Tipo-a prebacuje na AR155 bez ikakvih modifikacija, takodje kompletno vesanje kao i motorna grupa... Ja ne umanjujem znacaj novijih Alfi - taman posla, ali samo spominjem neke cinjenice. Svidjalo se to nekome ili ne, nije moj problem.

Poenta cele price je nesto nauciti (valjda)?

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 12:21 pm
od dekideki
kilson napisao:Fora je samo u tome da izmedju Alfe i Fiata, uvek biram Alfu. hahaha
Slika
i ja, i ja... :D

*niko ne bezi od korena. ni IMSA nema previse veze sa 75, pa sta. ovo je ista prica kao sto Sevrolet-ima sad zovemo kola koja su se do juce prodavala kao Daewoo... pa? jel nisu sevroleti? jel ARNA nije Alfa?

ej... ajde opustite se. mi ovde koji najvise ucestvujemo u raspravi najvise i znamo i samo se dopunjujemo, rasprava i ne postoji.

ako vam se svidja da imate original Alfu, i smatrate da je 75 poslednja, O.K.
ako vam se gade sve nove, i to je O.K.
ne ubedjujte me da su mi podvalili fijat kome su stavili neke delove sa znakom Alfa. ja vozim Alfu.

pitajte ceo moj komsiluk :D niko nece reci FIJAT hahaha

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 12:22 pm
od SCHUMACHER
Laki,155 V6 TI ima veze sa 155 isto koliko i M3 GTR sa M3 i C sa C AMG DTM.
Za svaki sampionat postoje pravila,nedje su liberalnija nedje ne (ti to znas,ali mozda neko ne zna pa da ne ispadnem budala) i ta pravila su odredjivala koliko auto smije biti razlicit od svoje stock verzije.
Tako npr. u BTCC trkacka 155 ima vizuelno samo vece tockove od 155 Silverstone verzije,dok u DTM je izmijenjena do neprepoznatljivosti,ali je ipakAlfa Romeo 155.
Nije ni Sprint,nije ni 33,nije ni 75 nego je 155 bila od karbona,titanijuma,gline-to je 155.

Sto se platforme tice,mnogi koriste tu Tipo platformu da ponize 155,ali mene licno bas briga i da je na platformi Fice,znam da ni Tipo ni Tempra ni bilo koji Alfa Romeo nisu uspjeli da razvaljuju konkurenciju u takmicenjima sa toliko razlicitih specifikacija.
Razbijala je sa 4-orocilindricnim atmom,turbom,sestakom,sa aerodinamickim dodatcima,bez dodataka,sa pogonom na prednjim,sa pogonom na sva cetiri,kako god obrnete razbijala je i sampionski je auto kao rijetko (ili nijedan) drugi,a da pri tom stock verzija ima prtljaznik u koji mozete da zivite,neunistive motore i trapove,nekorozirajucu limariju,Mc Pherson vjesanje i da ne nabrajam sta sve ne jer meni kad neko puno kenja o nekom autu,ja taj auto vremenom zamrzim pa ne bih da se i vama 155 popne na glavu...

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 12:42 pm
od brzi_pas
Pa Abi, nikad ja nisam rekao da Fiat pravi loshe automobile, cak imaju i izuzetno istorijski dobre trkacke automobile :rotfl:

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 12:44 pm
od kilson
SCHUMACHER napisao:Laki,155 V6 TI ima veze sa 155 isto koliko i M3 GTR sa M3 i C sa C AMG DTM.
Opet se drzis te price napamet, a ja ti opet kazem da uporedis ostale... Npr. timovi mercedesa i bmw-a su koristili fabricki polumotor za trkanje, tacnije arhitektura motora je bila ista. Alfa je vozila V6 pod uglom od 90 stepeni.

Ali to je "sitnica" koja se "moze" podvesti pod "manje vise"... hahaha

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 1:00 pm
od SCHUMACHER
brzi_pas napisao:Pa Abi, nikad ja nisam rekao da Fiat pravi loshe automobile, cak imaju i izuzetno istorijski dobre trkacke automobile :rotfl:
Da,da,kad se nabroji sta je sve 155 osvojila i dje,ispada da je Fiat uspjesniji od "prave" Alfe sa 75-icom :rotfl:
Kilson:Ako su smatrali da postojeci V6 nije dovoljno dobar za trke,a pravila su dozvoljavala razvoj i ubacivanje drugog motora-zasto ne iskoristiti i to pravilo?
Italijani su barem poznati po nalazenju "rupa" u zakonu.
Ali ja bih zavrsio ovdje jer svi imamo formirana misljenja koja niko ne moze da promijeni.
:wave:

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 1:06 pm
od kilson
Neko formira misljenje po ubedjenju, neko po cinjenicama.. ;)

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 1:09 pm
od SCHUMACHER
Mislis na ove titule 155-ice ???
Slazem se :grin:
Dobri ste momci i ti i Mijo pa necemo dalje :wave:

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 1:11 pm
od brzi_pas
SCHUMACHER napisao:
brzi_pas napisao:Pa Abi, nikad ja nisam rekao da Fiat pravi loshe automobile, cak imaju i izuzetno istorijski dobre trkacke automobile :rotfl:
Da,da,kad se nabroji sta je sve 155 osvojila i dje,ispada da je Fiat uspjesniji od "prave" Alfe sa 75-icom :rotfl:
:

Pa da, i Fiat je sa Abarthom najuspjeshniji uopste na trkama, nije sramota, gotivim ja i abarth ;)

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 1:14 pm
od SCHUMACHER
Sad stvaras neku bzv atmosferu i rivalitet izmedju 155 i 75 iako su obje Alfa Romeo i cini mi se da je to sasvim nepotrebno.
;)

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 1:18 pm
od darko qv
Diego napisao:
Kod 33 i 75 prestaje alfa...
:scratch:

U pravu si ali se ne bih slozio da kod 33 i 75 prestaje Alfa. Bez obzira sto je Fiat postao vecinski vlasnik Alfe, mislim da je Alfa i dalje ostala ono sto je bila: Alfa.

Pod Fiatom su izasle:

-164 (projektovana u CAD/CAM filozofiji sto je za ono vreme bio vrhunac primene racunarske tehnike, samo su Boeing i Airbus imali tako nesto u ponudi; pogon je prebacen napred ali ni to ne bi trebalo posmatrati jednostrano)

-155 (vrhunska limuzina, prosto ne znam sta da kazem o njoj; mozda samo dve stvari-DTM, a posle i Q4. Fiat nudio Tipa i Tempru.)

-145/146 (dizajnirao ih sada vec cuveni Kris Bengl; mislim da su bili pun pogodak. FIat je u tom segmentu imao ponudu Bravo/Brava ali mislim da se nikako ne moze zakljuciti da su isti)

-GTV/Spajder (odlicni u svakom pogledu. Fiat nudio Coupe koji je bio fenomenalan-bar za mene,2.0 turbo...)

-156 (bolje da ne kazem nista o 156-ici, ali to je i dalje jedan od najboljih modela koje ja Alfa ikada izbacila; odlican izbor motora, izuzetne vozne karakteristike, fenomenalan estetski utisak, ma lepota bozija...)

-166 (drumska krstarica, vrhunska oprema, odlicna... jedini nedostatak je manjak manjeg dizela, ali i to je opet u skladu sa Alfinom filozofijom. Kada je vidim uvek se setim onog Klarksonovog komentara:"You bought the wrong car!")

-147 (mali gradski zvrk, evropski automobil godine; u poredjenju sa konkurentima iz klase kao sto su Megan, 307, VW G4 itd. mnooogooo bolja ; ja bih jedino zamerio na nepostojanju 1.8 benzinca u ponudi, ali to je bilo diktirano zahtevima trzista-injekcija za 156 1.8)

Svi ovi modeli nose u sebi sve ono sto Alfu cini Alfom i zbog cega je svi volimo. Dizajn, performanse, zvuk motora na visokim obrtajima, vozne karakterisitke, udobnost u kabini... Fiat to prosto nema i u tom periodu je imao modele koji su bili namenjeni za sire narodne mase (sto nije lose, ipak im je to filozofija), ali Alfa je ostala Alfa, premium brend. S druge strane, samostalni proizvodjaci (kompletno projektovanje i proizvodnja izvedena u kompaniji) su u zaista nebranom grozdju i verovatno da vise kao takvi i ne postoje. Danas imamo bembaru rodjaci sa PSA motorom, Volvo sa Fordovim motorima, i naravno Alfu na Opelu (bljak). Danas je jaakooo skupo razvijati sve od nule, a krajnji rezultat ne garantuje uspeh na trzistu posto je konkurencija ubitacna. Dok fabrika razvije sve podsisteme od nule, konkurencija zauzme poziciju i dovidjenja prijatno. Zato je svima filozofija da ukoliko mogu da ustede na necemu to i urade: npr. fabrika ima motor (razvoj istog je papreno skup), uklopi neki menjac i malo modifikuje sasiju, a da pri tome vodi racuna o onome sto kupci zele. Kupac Fiata ne razmislja o gasu u krivini ili sportskoj voznji (kao ni Reno, Pezo itd.) ali potenciraju udobnost i sigurnost. Alfa gradi imidz ne nekim drugim vrednostima. Jbg, to je globalizacija, sistem danas kupis-sutra kupis opet, pa ko se bolje snadje. Ostati svoj je mnogo tesko, ali ne i neizvodljivo.

U svakom slucaju, Alfa nije Fiat, mozda po deonicama ali ne kao kompletan proizvod.
Mnogo lijep text!Jednostavno mora covek da se slozi!
Alfa---Alfa!!
Samo pogledajte dekijevu fotku....da se smrznes!!Jes da su mu nesto mali tockovi,al QV pragovi vade stvar... :P :P :drink :arflag

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 7:09 pm
od MARJAN 155
:arflag opucih se od citanja ove teme.nemate druga posla nego se raspravlljate o BRANDU kojeg svi vol;imo.ja bi volio i da imam onaj kombi te je alfa izbacila a ne bilo koji drugoi alfin model,tako da :beerchug: :beerchug: :beerchug: zivjella nama alfica i sve ce biti dobro dok je u rukama ITALIJANA samo da je posrane SVABE ne kupe. :club: :club: bilko kakom bilo jedno je sigurno tesko koji auto moze izgledat lijepo sa bilo kojeg ugla na koji se gleda,prvo sama velicina auta pa aerodionamika pa sve ostalo sto krase 155. :wave: :wave: :wave: CAOO RAGAZZZIII :wave: :wave: :wave:

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 7:23 pm
od Diego
Hm, ocigledno da ima dosta pristalica teze da je Alfa Fiat. I konacni zakljucak je da Alfa ne postoji od 1984.? :scratch:

Uopste se ne slazem!

Moze jedan automobil da deli sa nekim drugim automobilom sve, a ako ne sve onda bar veliku vecinu delova, podsklopova i sklopova, ali osnovna poenta je kako su sklopljeni i sa kojim ciljem, da li mogu da trpe isto opterecenje, kakve su performanse celog sistema itd. Tipo i 155 nisu isto, pa makar delili i soferku i platformu.

Svako ima pravo na svoje misljenje. Alfa je jos Alfa, videcemo kako ce (i da li ce) u buducnosti da se izbori i pokaze.

Mozda bi trebalo da organizujemo izbore, pa da tako odlucimo da li je Alfa Fiat hahaha

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 7:47 pm
od vojaalfa
Vozio sam dosta dugo i 75 i 155 sa istom kubikazom.
Laki hoces da se menjamo auta :arflag

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 7:56 pm
od Alfanatic
kilson napisao:
alfanatic napisao:Nije mi jasan stav da je nakon 75-ice Alfa prestala da bude Alfa!
Mozda jedan deo odgovora treba da potrazis u cinjenici da u Alfi vise ne postoji Alfin blok motora, menjac i lucidna resenja sistema oslanjanja koja ne deli ni sa jednom drugom firmom, a sami modeli se zidaju na platformi Fiatovih vozila.

Fora je samo u tome da izmedju Alfe i Fiata, uvek biram Alfu. hahaha
OK, svako ima pravo na svoje mišljenje i ja to poštujem. Ali se ne slažem. NIKADA ne bih danas seo u neku 75-icu pre nego u 156-icu, a ako me neko zbog toga neće videti kao Alfistu - ni sa tim nemam problem :D
Za nekog je blok motora i menjač cela priča, a meni je bitan i dizajn, unutrašnji rad, određeni komfor u vožnji, što su takođe stavke koje karakterišu Alfe, izuzev nabrojanih i nekih koje su se kroz istoriju silom prilika "zaturile". Vremena se menjaju, pa tako i percepcija vožnje, 75-ica je u svoje vreme bila to što je bila, ali mene DANAS takvo vozilo ne ispunjava u potpunosti - barem ni blizu u meri koliko to čini 156-ica.
Ali što neko reče, ne treba se previše prepucavati i natezati, još uvek je sve to ALFA ROMEO, pri čemu mnogo toga mogu progutati, ali ako ode pod VW - e to ne znam kako bih podneo i radije bih gutao poslovične žabe nego da osvane jedna takva vest ;)

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 8:40 pm
od kilson
alfanatic napisao:NIKADA ne bih danas seo u neku 75-icu pre nego u 156-icu, a ako me neko zbog toga neće videti kao Alfistu - ni sa tim nemam problem :D
Ne znam odakle ti ovo da te neko nece prepoznati kao Alfistu? Ja samo navodim cinjenicno stanje sto se tice same konstrukcije automobila, a to sto istina boli je druga prica. Iskreno, boli i mene jer razmisljam sta ce biti sutra kada mi 75ica dosadi?

Btw, ne sedim ja u 75ici zato sto je to "poslednja prava", vec zato sto je rwd i zato sto sa njom mogu da se igram kao sa lego kockicama. Razumem da je vecina ljudi orijentisana ka novijim modelima, cak mogu prihvatiti cinjenicu da nisam bas sasvim citav jer sam pre svega, u extremnoj manjini. Ali zvuk kretenskog v6 u drtini i izgled lica ljudi u fensomobilima koji hoce da se odmere = priceless hahaha

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 8:50 pm
od Diego
75 i Alfetu GTV6 prosto obozavam. Transaksl, RWD plus 3.0 V6 24v... :love: . Ako ti ikada dosadi javi se pa cemo da se dogovorimo ;)

Nije u pitanju misljenje o novotarijama i da li starije Alfe u voznji vise daju od novijih. RWD i FWD i ne mogu bas da se porede. Osnovna ideja je da Alfa nije izgubila identitet pod Fiatom. I oko toga nastade cela zbrka. :wave:

A za fensomobile i tipove u istim nemam reci...udri :good:

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 8:55 pm
od delic
U bre Schumi al si povileneo,meni licno su 75 i 164 ruzni automobili a enterijer 75-ice i kontrolna tabla kao neka merna grupa trafo stanice ali to ne menja istinu i ostale stvari vezane za istu.F-40 unutra izgleda kao kontejner,nema cak ni rukohvat za zatvaranje vrata nego su usrafili kanap i to opet ne menja nista i dalje je naj super auto i iz godine u godinu vredi sve vise i pravi je Ferrari ne kao ovi fenseraji sa klimama,4X4 pogonom...
Alfe 155 i 156 su kola koja su devedesetih digle fabriku iz mrtvih,155 je pokupio na trkama sve sto je mogao dok su hteli da ulazu u iste i to je dokaz da Alfa kad hoce moze da iskonstruise auto za trke i proseta se kroz svaki sampionat na svetu do prva tri mesta.Za svakodnevnu voznju bi svakako uzeo 155 pre nego 75 i 156 pre nego 155 ali te automobile verujem da neces videti kod kolekcionara za 30 god.I ne mislim da su losi,bolji su i savremeniji od ranijih modela i jedinstveni i zato su alfe,155 je napravljen kockast sa visokim dupetom,nazad nepregledan kad je konkurencija pravila zaobljena kola,156(najlepsa alfa ikad napravljena) dok su svi furali fazon farova do sofer sajbne maski kroz koje moze da prodje dete oni odrade sakrivenu kvaku zadnjih vrata male svetlosne grupe retro fazon cajgera i auto godine zato ih volim vozio sam i vozicu ali bi u garazi za dusu pre imao Djulietu ili 75 pa makar i sa trulim rubovima.

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 10:13 pm
od SCHUMACHER
Nisam povilenio,sve to sto si rekao stoji,daleko od toga da ja ne bih volio u dvorisu nekog Sprinta od 850 kg i 130 konja,ali cemu uzdizati jedno,a spustati drugo nije mi jasno.
Dosade stalne konstatacije da je 155 nastala na platformi Tipa,a da pri tom mi 155-icari nikog ne prozivamo i volimo svaku Alfu jer je svaka posebna na svoj nacin,a nasu 155 ubise od prozivanja te ovo pasuje od Tipa,te ono pasuje od Tipa.
Pa jel dao Bog da pasuje,zato mi je zglob 9 eura,a ne da idem da kupujem djelove u muzej jbt.

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 10:27 pm
od MARJAN 155
:arflag :arflag :wave: :wave: :arflag :arflag :beerchug: :beerchug: :drink BRAT MOJ :wave: :wave: :wave: :arflag :arflag :arflag

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Pet Feb 04, 2011 10:48 pm
od delic
Niko ne pljuje 155 cak je jedan moj drugar zakleti VW-ovac(koga sam izlecio vozi Reno) rekao za nju da je najkvalitetnija Alfa i da bi je rado vozio.Iako ima Fiatov blok glava je Alfina kao i gomila nekih resenja i zato i jeste Alfa a ne Tipo za razliku od Audija koji je malo bolje usrafljeni VW za mnogo vise para.

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Sub Feb 05, 2011 1:14 am
od Alfanatic
kilson napisao:Ne znam odakle ti ovo da te neko nece prepoznati kao Alfistu? Ja samo navodim cinjenicno stanje sto se tice same konstrukcije automobila, a to sto istina boli je druga prica. Iskreno, boli i mene jer razmisljam sta ce biti sutra kada mi 75ica dosadi?

Btw, ne sedim ja u 75ici zato sto je to "poslednja prava", vec zato sto je rwd i zato sto sa njom mogu da se igram kao sa lego kockicama. Razumem da je vecina ljudi orijentisana ka novijim modelima, cak mogu prihvatiti cinjenicu da nisam bas sasvim citav jer sam pre svega, u extremnoj manjini. Ali zvuk kretenskog v6 u drtini i izgled lica ljudi u fensomobilima koji hoce da se odmere = priceless hahaha
Ja zaista ne znam zbog čega misliš da mene išta "boli"!!? Uopšte mi nije jasan taj stav, jer ne da me ne boli nekakva istina, već u 156-ici uživam do neba i poslednja stvar na svetu koja bi mi pala na pamet jeste da razmatram da li je ista "dovoljno" Alfa hahaha
Takođe, nikada mi ne bi palo na pamet da kažem kako neko "nije čist" zato što voli ovo ili ono!? Svako ima slobodu izbora, a ako ne ugrožava drugoga ima sva prava da uživa u svom izboru i da tvrdi kako je baš on najbolji. Zato i ja potpuno razumem ljubitelje 75-ice, ali isto tako kažem da to ne bi bio MOJ izbor.
Ljudi treba samo da shvate kako rwd nije bila jedina stvar koja karakteriše brend Alfa Romeo i da neki ljubitelji stavljaju u plan neke druge Alfine adute, a da zbog toga niko ne treba da se oseća inferioran. Istorija brenda svakako ne počinje u 21-om veku i aktuelnim modelima, ali se svakako ni ne završava sa okončanjem proizvodnje 75-ice. Beše tu svega i svačega, uspona i padova, a ko zna šta će još biti i sve je to deo jedne priče u kom i mi participiramo.
Dakle, super je što neko voli da se ganja od semafora do semafora ili da na parkingu pravi osmice, ali ne igra se svako Alfom na isti način! Bitno je da svi uživamo i poštujemo jedni druge, a to meni nikada neće bitio problem niti će me "boleti" ;)

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Sub Feb 05, 2011 1:42 am
od kilson
Nisam definisao tebe kao nekoga koga boli i ne znam sta se nalazis prozvan? Najpre bih rekao da mene boli, jer sam se zabavljao sa oba sveta i van najprostijeg "volanisanja". 75ica ne moze biti izbor klasicnog korisnika jer zahteva dosta angazovanja. :)

Re: Alfa = FIAT

Poslato: Sub Feb 05, 2011 9:36 am
od SCHUMACHER
SCHUMACHER napisao: Ali ja bih zavrsio ovdje jer svi imamo formirana misljenja koja niko ne moze da promijeni.
:wave:
SCHUMACHER napisao:Dobri ste momci i ti i Mijo pa necemo dalje :wave:
Ok je ljudi,spustite loptu,ovdje smo valjda da se druzimo i naucimo nesto a ne da se nadmudrujemo.
:wave:

Poslato: Sub Feb 05, 2011 10:59 am
od cirko83
Spacemaster napisao:Koja je priča na kraju po sredi? Naime kontam da je ALFA kupljena od strane FIAT-a, međutim ne kontam šta je tu ostalo od ALFE.

Postavljam temu jer me danas ortak smarao zašto ne bi kupio Punta sa 1.9JTD motorom umesto ALFE sa identičnim motorom. Da li je tim za razvoj nove "Đulijete" ostao iz vremena Alfe, ili je to isti tim FIJATA? Ili je zasebna ekipa koja koristi samo motore kao u ovom trenutku jedina alternativna sredstva.

Interesuju me osnovne razlike, a da se ne razmišlja srcem, tj. "volim zato što volim i to je to".
Ovaj čovek koji je otvorio temu bi sad mogao da se oglasi i da kaže: "Ok ljudi, ne morate da se raspravljate zbog mog prilično glupo postavljenog pitanja".
Loše ti je formulisano pitanje i čim je krenula rasprava ničim izazvana ti si se povukao. Razumem da te interesuje razlika između Fiata i Alfe i to je ok, ali koliko treba znanja i mozga čoveku da ne može da uporedi Fiat punto i bilo koju Alfu?! Taj ortak neka ide u Italiju u predstavništvo Fiata pa neka pita koja ekipa pravi koji auto pošto mi to ne znamo jer niko od nas ne radi u Fiat grupaciji.