Stranica 2 od 3

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sub Jan 08, 2011 12:41 pm
od dusanGT
Pristalica sam svih "budženja" kod kojih su ulaganja (vreme, nervi, novac...) na nivou dobitka (objektivne performanse, osećaj u vožnji, zadovoljstvo...) ili tu negde (ma šta to značilo). Zbog toga sam i pozdravio (bez ikave ironije i podsmeha) i ovo što je radio delic i njegov zaključak.
Logika "...a što fabrika nije to/tako uradila, ako je to/tako bolje..." je za neki drugi forum. Pozdrav za delica i samo napred!

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sub Jan 08, 2011 1:04 pm
od delic
Hvala,to sto sam ja pokusavao se zove sekvencijalni gas(mehanicka varijanta) a to je onda kostalo oko 1000 evropljana pa sam pokusao da izmislim toplu vodu i tako prosao.Pristalica sam eksperimentisanja u razumnim granicama jel na kraju teorija i ono na papiru je jedno a realnost drugo samo greske treba podeliti sa drugima da ih ne bi pravili i bacali novac bez veze a neko od nas ce jednom vec nesto ubosti i podeliti sa drugima na sveopste zadovoljstvo.
Imam jos jedno stvar koju sam nacrtao ali nisam napravio isto vezana za gas pa kad sprovedem u delo pisem o tome.

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sub Jan 08, 2011 7:04 pm
od dusanGT
delic napisao:...greske treba podeliti sa drugima da ih ne bi pravili i bacali novac bez veze a neko od nas ce jednom vec nesto ubosti i podeliti sa drugima na sveopste zadovoljstvo...
E zato, između ostalog, i služi ovaj i svaki forum... :thumbsup: I nije dovoljno što te stvari ima ko da piše - mora da postoji neko ko čita i razume.

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 8:00 am
od alfaskorpion

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 11:29 am
od TheWickerMan
Ovo olakšali remenicu radilice i dobili 8ks?

Jupi,podržan je i moj motor!!! :yipi: :dadotopic








:roll: hahaha hahaha hahaha

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 2:33 pm
od dusanGT
Evo i iskustva jednog sjajnog entuzijaste sa AO foruma:
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ience.html

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 4:30 pm
od interceptor
Ma da, a možeš zaraditi još ekstra konja ako izbaciš servo volana...

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 4:57 pm
od dusanGT
Performanse, udobnost, estetika, utisak... Koji je redosled?

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 6:44 pm
od Dora
A šta je to udobnost i estetika? hahaha

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 8:07 pm
od Gumetina
Dusane ne obracaj paznju, to su "ovi" sto voze alfu 75.... (pardon, trokrilni sifonjer sa fensi rucnom)

Re: dali ovo vredi

Poslato: Uto Sep 25, 2012 9:34 pm
od Gruja
Ta "fensi" rucna je samo nagovestaj sta ti sifonjeri zapravo mogu... :D

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 6:37 am
od Gumetina
ne umanjujem mogucnosti, samo isticem dizajn de mode :P

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 6:46 am
od dusanGT
Normalno je da se smanjenjem rotacione inercije nekih delova (remenica, zamajac, felne...) dobija na performansama, ali i smanjuje "vozljivost" i udobnost, ako se neselektivno preteruje...

E sad, da li je dobitak mali ili veliki? Možda je to najbolje pratiti kroz odnos ulaganja (vreme, trud, novac...) i dobitka... Ako su ulaganja normalna (šta god to svakom od nas značilo) a dobici srazmerni (šta god to...) i ako postoji zadovoljstvo da se radi na unapređenju, ništa nije teško i bez smisla.

U tom smislu je, na primer, AO forum dobar za ugled: odmereni i duhoviti ljudi koji mnogo znaju, hoće nešto da probaju, uspeju u velikom broju slučajeva i podele to sa drugima...

Rale, ti si na sabajle (7:37am) na forumu?

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 6:54 am
od darko qv
Konkretno,momak na AO forumu kaze da ima poboljsanja sa ovom remenicom iz Singapura.Ali,ne pasuje na prve 145 ts i GTV,koje imaju 7-kanalni kais,nego ove novije verzije sa 6 kanala.

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 8:20 am
od alfaskorpion
Konkretno pitanje vezano za remenicu , koliko može da bude loše za radilicu i ležeće ležajeve da se na jednoj strani olakša remenica a da se sa druge strane ne olakša zamajac ?
Pretpostavljam da ljudi koji su konstruisali fabričku remenicu nisu nasumice odredili njenu težinu , pogotovo na 2.0 ts motoru .
Šta je sa radom klime na leru sa olakšanom remenicom ?
Fabrička remenica ima gumeni sloj izmedju dva dela remenice koji upija vibracije , ovde tog dela nema , neznam koliko je ovo pametno rešenje na duže straze :scratch:
Mada me vuče da je napravim :D

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 8:43 am
od Santino
Poenta dobitka snage nije samo u laksoj remenici, nego u opterecenju alternatora.
Laksa remenica ce dati nesto zanemarljivo snage autu ali glavno rasterecenje je punjenje alternatora. U sustini ako nemate jaku muziku u kolima nema problema.

Neki kazu da ta guma upija vibracije sa kaisa, odnosno ne prosledjuje ih na lezajeve i tako produzava vek istih. Iskren da budem nisam siguran preterano u to jer stariji automobili nisu imali tu gumu na remenici i nisu imali problema.

Da li je istina da neki proizvodjaci balansiraju zajedno zamajac radilicu i remenicu to ne znam. ima razlicitih prica. Kod recimo v6 modela se mogu videti rupe od balansiranja dok kod ts-a toga nema. Da li je balansirana sama ili zajedno ili uopste nije balansirana (kod ts-a) niko ne zna sa sigurnoscu...

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 9:43 am
od OMP
za serijski auto sve to bas i nema smisla, dobici su mizerni (ako i postoje uopste tj ako ih neko i moze ostetiti) a posao ne bas tako mali, tako da je po meni to gubljenje vremena i bacanje para.
mozes da pravis i nove lakse remenice od aluminijuma i sl. neki cak prepravljaju remenice alternatora, pumpe i sl. sa klinastih na pk ili zupcaste kaiseve ili menjaju broj kanala u kaisevima pa idu sa sirih na uze i obrnuto, itd. (ovo pricam za trkacke automobile, za seriju je to glupost)

ne mora da se sve balansira zajedno, zamajac se balansira sa radilicom ali ne i sa remenicom.

to za gumu izmedju remenica se slazem da vecina automobila nema tj da su to u novijim generacijama dodali kao i gomilu drugih "nepotrebnih" stvari a pitanje del to nesto stvarno znaci tj znaci verovatno ali na neke bas duge staze

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 12:09 pm
od Santino
OMP napisao: ne mora da se sve balansira zajedno, zamajac se balansira sa radilicom ali ne i sa remenicom.
Jim Kartalamakis kaze suprotno, u sustini mozda i ne mora ali ima logike jer je sve zajedno na istoj osi. Kod nekih motora je remenica uzasno teska pa ima smisla nju balansirati, kod nekih je perce.

p.s. ne znam da li je pisalo negde, ali remenica konkretno za ts-a je manja u ovom slucaju te je potreban i kraci kais...

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 1:38 pm
od OMP
ja sam napisao iz nekih mojih iskustava na nekim automobilima ne za alfu konkretno a i kad se radi o manje vise serijskim motorima, verujem da profi tjunug radionice bilo da je trkacki motor ili obican a nasviran u pitanju to rade u kompletu ali generalno mislim da nije obavezno za neki stock motor sem u slucajevima kao sto kazes kad je remenica velika i teska :roll:
npr. na trkackim jugicima se balansira samo zamajac i radilica a taj motor ipak izvlaci nekih 40% vise snage u odnosu na stock varijantu, mozda ima i onih koji balansirjau sve zajedno sa remenicom ali jugiceva remenica pa jos olaksana je prilicno lagana

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 3:12 pm
od dusanGT
Koja je logika "balansiranja" samo zamajca+radilice, a ne zamajca+radilice+remenice? ;)

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 3:44 pm
od OMP
cek malo, da nismo mi pomesali ovde babe i zabe, jel se prica o remenici bregaste ili remenici na radilici? ako je remenica bragaste onda ne postoji mogucnost niti je potrebno da se balansira sa skolopom radilica+zamajac, mada sam cuo da ameri imaju neku najnoviju tehnologiju kod koje je mogu tako nesto izvesti ali to je onda sklop sa celim motorm mada nisam sirugan za detalje pa da ne lupam.

sto se tice remenice radilice u praksi se ona ne balansira (posebno ne za serijsku upotrebu) bez obzira na njeno olaksavanje ili pravljenje nove jer ona svakako ima precizno vodnjenje ako se taj deo i precizno napravi, drugo ako nije teska i velika nema potebe jer je kod vecine automobila mala i lagana a kao treca stvar na nekim skolopovima(kod nekih automobila) remenica+radilica+zamajac nije to uopste izvodljivo jer prilikom balansiranja nije moguce uhvatiti sve zajedno tj tako je reseno kacenje remenice za radilicu da nema za sata da uhvati masina, pa se onda skida remenica i samo radilica+zamaajc se balansiraju, kod alfi konkreto ne znam kako je to reseno :roll:

e sad kad se pravi ful trkacki motor od samog pocetka u nekoj ozbiljnoj radinosti ili fabrici radi onda se vec u startu sve proracunava i tako pravi da nema ni potrebe balansirati

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 4:17 pm
od dusanGT
Mislio sam, naravno, na remenicu radilice...

Rotaciona inercija zamajca je ubedljivo najveća (otuda mu je i naziv), raspored mase mu nije uvek rotaciono simetričan (posebno ako je DMF), a radilica nije baš jednostavna osovina.

Gotovo je nemoguće "upariti" ova dva sistema ako se "balansiraju" posebno... Međutim, kod remenice je odstupanje od rotacione simetrije najmanje, pa može da se relativno lako uklopi u posebno "balansirasni" sistem zamajac+radilica, bez zajedničke probe. Inače, proračun je odlična stvar (to mi je posao), ali bez probe (i to mi je posao) nema uspeha.

Smanjenjem mase, zamenom materijala, a da sve ostalo (geometrija) ostane isto, postiže se manja rotaciona inercija, a to može da bude samo korisno, čak i za 24/7 vozila...

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 7:53 pm
od interceptor
Sve to stoji ali u ovom pomenutom slučaju zamene remenice primarni dobitak na snazi se dobija smanjenjem remenice na radilici (pomenuto na sajtu...) čime se dobija manje obrtaja na ostalim agregatima a time se i troši manje snage na iste a više ostaje da se isporuči prema menjaču i točkovima (zato sam i napisao da se može još izvući ako se skroz izbaci servo).Čovek je lepo tamo napisao da razlika u snazi serva je skoro neprimetna a za alternator se nezna dali dovoljno dopunjuje čak je napisao da i klima radi dobro. Ja isto mislim da to na stok automobilu je nepotrebno, možda u kombinaciji da se odradi glava,olakša zamajac, neki sport izduv i.t.d. pa bi imalo smisla.

Re: dali ovo vredi

Poslato: Sre Sep 26, 2012 10:11 pm
od dusanGT
Zapravo, suština ovog unapređenje je drugačija, ali je bolje da se tema usmeri na manju ili veću korist od ove intervencije nego na princip/koncept...
U tom smislu, pitanje je: da li ovo vredi za fabričku postavku?
Odgovor: mnogo manje nego remap, manje nego modifikacija usisa, a više nego intervencije na izduvu...

Re: Da li ovo vredi?

Poslato: Čet Sep 27, 2012 12:29 pm
od Santino
Dusane, kakvu modifikaciju usisa predlazes na TS-u?

p.s. Remap ce mozda ali mozda doneti vise samo u slucaju da koristis bolje gorivo, u suprotnom sumnjam da ces ista dobiti na atmo motoru.