Stranica 2 od 7
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 3:35 pm
od Alfa 156 Kacarevo
narode sta se desava ako skala u kabini ne pokazuje tacnu temperaturu kod mene ide do 50 c i to je to kako da znam sta nije ok.hvala

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 5:40 pm
od flojd
Jel stalno na 50 ili nekada u gradu ili u leru digne temeraturu malo?Procitaj auto na dijagnostici ako je termodavac u redu a sigurno jeste onda kupi termosta pa ga zameni!
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 8:21 pm
od Alfa 156 Kacarevo
U gradu malo posigne iznad 50
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 8:24 pm
od flojd
E onda kupi termostat

ja sam ga zamenio proslog meseca kad sam menjao antifriz i sad skazaljka seta izmedju 80 i 90 cisto da covek nikada nije miran

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 8:34 pm
od Sasha
Ajde da vidim da li se još nekom ovako ponaša temperatura:
U gradu je zakucana na 90, a na otvorenom pada do 70, usporenje i stajanje na naplatnoj rampi ide izmedju 80 i 90, auto put 160 km/h pada ispod 70

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 8:40 pm
od alfasud-82
upravo sam to danas doziveo dok nisam izasao iz grada bila je 80-90 na otvorenom putu pala i do 60 step.ali za 10 dana mi stize termostat pa cu i taj problem resiti
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 8:44 pm
od Dragon
Tako je bilo i meni do zemene termostata.
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 8:47 pm
od flojd
Ma posle promene termostata temperatura konstantno raste do 90 onda kad otvori termostat odjednom padne na 70 i polako se vrati na oko 80 i tu drzi svo vreme u voznji na otvorenom jedino u gradu se vrti izmedju 80 i 90 inace stavio sam termostat Vernet mada na dijagnostici citanjem temperature i uporedjivanjem sa skazaljkicom razlika je jedno 10 stepeni sto znaci da satic i nije najprecizniji ustvari pokazuje 10 stepeni manje!
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 8:47 pm
od pejo
meni je stalno na otvorenom malo ispred 90 i samo leti kad stojim dodje do 90 i oma pali fen
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 9:47 pm
od G0XY
Ja sam stavio novi termostat Vernet i situacija je ista.U gradu radi na 90,a otvoreno ne prelazi 70 prema instrumentima.To joj je radna temperatura,a ja sada imam bespotrebno u rezervi jedan Behr termostat

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sub Okt 23, 2010 10:14 pm
od dekideki
ja imam Vernet u rezervi a ugradio sam Behr
meni ne pada na otvorenom ispod 85, i nikad nije...
vracamo se na Santinovu pricu o matorim senzorima, skretnim sistemima sa skazaljkama itd... jesi promenio i senzor, btw?
treba ti lasersko merenje temperature, ono sa crvenom tackom, na daljinu sto meri. prekontrolises na vise tacaka motor pa ces videti koje su zapravo realne tempetature.

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 10:01 am
od Alfa 156 Kacarevo
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 11:58 am
od pejo
ja sam prikopchao fiateku i gledao,temp.mi pokazuje 87.5C a kazaljka pokazuje u kabini malo preko 70 C, kazaljka je za 2 njene debljine iznad 70C pa bi to bilo oko 75C otprilike.bilo bi dobro da neko slika termostat i obelezi crevo na slici koje treba da je hladno dok neotvori termostat.jer kad crkne on ostane u otvorenom polozaju najcheshce i onda rash.sredstvo non stop kruzi pa se tshko postize rad.temp.onda bi svi znali gde da pipaju i shta da gledaju.poshto vidim da mnogi imaju probleme a zima vec dolazi.

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 1:23 pm
od flojd
Pa pomocu dijagnostike moze da se ustanovi iscitavanjem temperature koju pokazuje motorni komp.
A treba pipati ono debelo crevo koje je prikljuceno na plasticni izvod iz termostata ono treba da bude hladno dok motor ne postigne radnu temperaturu.
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 2:38 pm
od Alfanatic
Sasha napisao:Ajde da vidim da li se još nekom ovako ponaša temperatura:
U gradu je zakucana na 90, a na otvorenom pada do 70, usporenje i stajanje na naplatnoj rampi ide izmedju 80 i 90, auto put 160 km/h pada ispod 70

Sasha, to ne bi trebalo da je normalno ponašanje kada je temp. u pitanju, barem kada se radi o 156-ici! Tako se sistem ponašao kod mene, na otvorenom se uvek vrtela oko 70 C, a tih nekih 90 C sam jedva dostizao samo baš kada zaglavim u gradskoj gužvi i to leti! Dobio sam preporuku da menjam termostat, iako nije bilo problema sa grejanjem zimi ili sa nešto izraženo većom potrošnjom! Nakon promene kod Stojanova (uz promenu vodene pumpe i rashladne tečnosti pride) sistem se sasvim drugačije ponaša. Sada mnogo brže dostiže radnu temperaturu, penje se bez prestanka sve do nekih 94-95 C kada se sistem otvori i kazaljka prosto potone na nekih 75 do 80 C, pa se potom polako podigne i smiri na nekih 88-89 C! Tako stoji u vožnji konstantno, bez obzira da li je otvoren put ili neka opuštenija gradka vožnja, ali već kada se tokom leta zaustavim na semaforu temperatura brzo skače do nekih 94-95 kada se uključuje ventilator i obara je nazad. U nekim ekstremnim letnjim situacijama na preko 30 C, uz uključenu klimu i gradske gužve na semaforima temperatura je skakala i blizu 100 C, ventilator je često radio punim tempom, ali već nakon malo turiranja u mestu kazaljka je brzo padala i vraćala se blizu 90 C. Ne znam da li merač malo laže u odnosu na prave vrednosti, ali otprilike bi to trebalo biti neko normalno ponašanje kod 156-ice, kada sistem definitivino radi, počevši od ventilatora, vodene pumpe, cirkulacije rashladne tečnosti i termostata. Naravno, u zavisnosti od vrste termostata i nekih drugih faktora verovatno ima i odstupanja, odnosno drugačijih ponašanja i merenja, ali u bilo kojoj varijanti auto u stabilnoj vožnji po otvorenom putu ne bi trebao pokazivati temp. od 70 C, barem na osnovu mnoštva pročitanih mišljenja i iskustava po forumima! Eto, tako je to kod mene, a uvek je zanimljivo čuti kako je kod drugih, gde i čije delove ugrađuju, itd.
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 6:13 pm
od Sasha
Ne znam, letos je temperatura bila zakucana na 90, bez obzira na gužvu i 40 stepeni u hladu. Sada na jutarnjih 7-9 stepeni dodje do 90 za nepunih 3 km vožnje,a tada i počinje lepo da greje. Glupo mi je da bacam pare na termostat ako je sve ok

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 10:39 pm
od Alfanatic
Hm, ne znam šta da ti kažem! Uzgred, da li je u pitanju 156 ili neki drugi model? Ne znam za druge Alfe, ali kod 156 MORA dolaziti do oscilacija i skala ne može biti fiksirana u svim uslovima obzirom da je od starta poznato da 156 meri trenutnu, a ne prosečnu temperaturu! A da li su ove moje sadašnje vrednosti dobre ili je nešto drugo pravilno, to ne mogu da garantujem. Voleo bih da sam nekada vozio ganc novu 156-icu pa da imam iskustvo za poređenje. Ono što je činjenica jeste da mi je ranije retko auto dosezao tih 90 C, a ventilator na najjačoj brzini sam možda u par navrata čuo, dok je sada drugačije i logično mi je da uz pokvaren termostat može doći do pregrevanja, a da auto to "ne prepozna"! Grejanje i koji decilitar veće potrošnje je daleko manji problem od toga pa sam ipak rešio da se ne igram i uložim tih 50-ak E...
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 10:40 pm
od Sasha
Isti motor kao tvoj samo u 147-ci

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Ned Okt 24, 2010 11:10 pm
od Alfanatic
Sasha napisao:Isti motor kao tvoj samo u 147-ci

...ali drugi auto i drugačije komponente gde ne mora značiti da imamo isto ponašanje po ovom pitanju

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sre Okt 27, 2010 2:49 pm
od pejo
ovo je slika temperature rashladne technosti.kada je dule147 prikopcho diag.tem je pokazala 86C.a u kabini procenite sami koliko je to na satu.auto je radio nekih 20min u leru.e sad ko laze diag ili komp.termostat je tek onda otvorio kad smo proveravali rukom crevo.

na otvorenom putu mi stalno tu stoji kazaljka i leti i zimi.chim dodirne 90C na satu pali ventilator 1 brzinu.e sad ja mislim da sat nije izbazdaren dobro zato laze,a mozda je i kod drugih tako pa vi vidite.

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sre Okt 27, 2010 2:58 pm
od Dewillex
pejo napisao:ovo je slika temperature rashladne technosti.kada je dule147 prikopcho diag.tem je pokazala 86C.a u kabini procenite sami koliko je to na satu.auto je radio nekih 20min u leru.e sad ko laze diag ili komp.termostat je tek onda otvorio kad smo proveravali rukom crevo.

na otvorenom putu mi stalno tu stoji kazaljka i leti i zimi.chim dodirne 90C na satu pali ventilator 1 brzinu.e sad ja mislim da sat nije izbazdaren dobro zato laze,a mozda je i kod drugih tako pa vi vidite.

Da ali pazi sad. Da li taj tvoj satic meri temperaturu u motoru ili hladnjaku?
Na dijagnostici je sto posto u motoru. Jel moze neko da razresi dilemu?
Meni je ostao otvoren termostat zauvek. Mora da se menja.
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sre Okt 27, 2010 2:59 pm
od pejo
neznam pedja to jbg.

treba onda uzeti neki toplomer i meriti technost u boci.

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sre Okt 27, 2010 3:04 pm
od cirko83
Meni pokazuje između ovog na slici i 90°, bitno je da ne pada niže na otvorenom, možda laže malo kazaljka

Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sre Okt 27, 2010 3:08 pm
od Dewillex
pejo napisao:neznam pedja to jbg.

treba onda uzeti neki toplomer i meriti technost u boci.

Treba pogledati gde mu se nalaze senzori za temperaturu.
Mozda je senzor los.
Re: Termostat ili termodavač?
Poslato: Sre Okt 27, 2010 3:33 pm
od pejo
moze biti, moze biti.