@erdeljan
Dobro de, samo polako, bez uvreda, čovek ne lupa, samo kaže šta misli...
@Starče
Nije baš da si me najbolje razumeo...
Velika je razlika u percepciji današnjih dizelaša i benzinaca, jer 90% dizelaša ima taj subjektivno-objektivni sportski osećaj, a 90% benzinaca ga odavno nema. Ovi procenti su na globalnom nivou, nemaju veze sa superautomobilima.
Što se tiče pravila u WTCC i Le Mans, na nisam upućen najbolje, ali moram biti realan, evo kako:
Stalno se pominje mešanje baba i žaba kad su u pitanju benzinci i dizelaši, ne slažem se uopšte. Razlike postoje u načinu i brzini sagorevanja tih goriva i potpuno je logično da će i način manipulisanja tim gorivom biti drugačiji, zato ne vidim ništa loše u poređenju dizelaša i benzinaca, bez obzira na aspiraciju.
To najbolje znam iz poređenja dva uređaja sa kojima sam imao prilike da radim, vezano za ono čime se bavim, gde oba koštaju po pola miliona eura.
Bilo je pogrešno poređenje stavljati oba na iste parametre, pa slušati razliku. Posle mnogo sati potrošenih na ta testiranja, poređenja smo pravili tako što smo gledali da dobijemo najboloje iz jednog, kao i iz drugog, tek su onda rezultati bili realni.
Što se tiče SUS motora, poznajem ih onoliko koliko mi je otac od malena govorio šta sa čim radi, kako i zbog čega, nisam inžinjer.
To u vezi sa strujom i nus proizvodima dok se auto prikači na utičnicu i sam znam, ali zato sam i pomenuo Honda Clarity, za koju se koristi vodonik koji se sipa u rezervoar najnormalnije kao benzin, samo što nema štetnih izduvnih gasova, a kao proizvod se ne dobija toplotna energija koja se pretvara u kinetiučku, već električna.
Ne kažem da će i ovo biti savršeno rešenje, ali to je jedan pogled na stvari kakve bi mogle biti.
Da li bi meni bilo čudno kada ne bih čuo zvuk motora, verovatno bi, ali mi smo samo jedna generacija. Naša deca će nas gledati u čudu i govoriti kako smo mogli da se vozimo u tim prastarim, prljavim i bučnim mašinama.
Da ponovim, mislim na više od 90% autoindustrije, ali ono što je rekao Jay Leno, električni automobil će spasiti superautomobile i sa tim se u potpunosti slažem.
Ako preko 90% automobila bude imalo zero emissions, neće niko dirati tu ezoteriju od Ferrari, Lamborghini i ostalih.
Ipak, mislim da si malo zatvoren i sa male visine gledaš na stvari. Ovo je samo sto godina civilizacije, tek početak automobila. Za 400/500 godina ćemo bolje i jasnije sagledati šta je bilo ispravno, a šta ne, koje su ideje bile dobre, a koje ne. Znam da živimo u sadašnjosti, ali to istupanje i pokušaj sagledavanja strani iz nekog drugog ugla stvara napretke i širi ljudski um...