Stranica 2 od 2
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Sre Okt 07, 2009 9:31 pm
od alfaskorpion
I ja imam vrlo pozitivno iskustvo sa lukoil-om u zadnje vreme

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Sre Okt 07, 2009 9:51 pm
od 982026
alfaskorpion napisao:I ja imam vrlo pozitivno iskustvo sa lukoil-om u zadnje vreme

Da da u zadnje u vreme

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Čet Okt 08, 2009 11:16 pm
od Flavio
Gde je Luk Oil

?
Ja nesto skontao da su i Ataco i Luk tu,oko Sartidovog stadiona ili ??
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pet Okt 09, 2009 6:45 pm
od 982026
Lukoil ti je na senjaku-kod RODIC-a, a ATACO kod stadiona FK Sartid

Tacnije FK Smederevo
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Sub Okt 10, 2009 12:12 am
od Flavio
982026 napisao:Lukoil ti je na senjaku-kod RODIC-a
Ooo,neverujem sta sam pitao

!
Mali milion puta sam tu prosao

.
Dobro,tacno je da nisam znao da sad imaju i plin

.
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 8:20 am
od alfamen
Evo nekih mojih zapazanja sto se tice kvaliteta gasa!
U Cetvrtak krenem za Banja Luku ali kroz Bosnu tj. Bjeljina,Tuzla,Doboj,Derventa,Prnjavor i juce se vratim skoro istim putem.
Prvo punjenje je bilo na optiminoj pumpi kao i drugo punjenje.
Nemogu nikako da se saberem da je tako malo trosila ali "ako koza laze rog nelaze"
78 lit gasa a presao 951km od kuce do kuce, sto po digitronu izadje 8.2l / 100km.
Tempo je bio u granicama normale bilo je i polako a bogami i ostre voznje iza lokalnih vozila koja poznaju put i radare.
Kada uporedim voznju do Kotora i Banja Luke gde je put skoro indentican a u kolima samo ja i zena, znaci uslovi temperatura,put nacin voznje i sve ostalo, dobio sam ustedu od tacno dva litra na 100km.
Sto se tice cene gasa placao sam 0.76 maraka sto mu dodje 36.5 dinara.
Kvalitet je neuporediv!!!! Auto radi kao satic, vuce ide ,leti. Uzbrdice i preticanja prolaze glatko tako da sam u pocetku stalno gledao da nije slucajno prebacio na benzin...
Eto toliko o kvalitetu gasa kod nas i pljackasa u nasoj drzavi koji nam sipaju neko djubre od gasa
Pozdrav svima.

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 10:33 am
od dekideki
uvek sipajte do plovka, pa sipano gorivo x100 podelite sa predjenim brojem kilometara i to je jedino iole pouzdano merenje.
kod gasa, razliciti pritisci u boci su ono zbog cega merenje kao kod benzina ne moze da se primeni. meni kad nestaje gas, osetim samo kod punog trotla, sa smanjenim trotlom lagano prelazim jos 5km, bez gasenja... plus, drugacije se trosi gas koji isporucuje puna boca i poluprazna. to se najvise manifestuje kod turbo motora koji idu na gas, zimi su skoro uvek mrtvi ako nisu pod punim pritiskom, odnosno preko 6bar. preko leta se desava da na pumpama rezervoari ne pune pod pritiskom 10-12 kao sto je slucaj leti, vec 4-5...
cak i kad punite uvek do plovka, moze da se desi da potrosnja varira kad stanete na potpuno drugaciju pumpu usput koja puni potpuno drugim pritiskom punjenja. npr. ako ste punili bocu sa 6 bara pa na sledecoj dopunjavate sa 10 bara, nagurace vam u bocu mnogo vise gasa nego sto ste potrosili, pa ce potrosnja biti neverovatno veca od uobicajene. kad u povratku budete punili kontra redosledom ispasce da vam auto trosi i 30% manje nego inace...
zbog svega navedenog, potrosnja se jedino moze precizno izracunati ako je pratite duzi period, pa sve te litre podelite sa kilometrima i to je pravi realni prosek potrosnje.
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 11:02 am
od dekideki
TNG nije benzin. kad sam prvih nekoliko sipanja razmisljao kao ti, taksisti koji voze decenijama na gas su mi objasnili ovo sto sam pisao u prethodnom postu, plus istu pricu su mi ponovili i iskusni majstori za gas.
*prezali 1.500 din i posle toga uvek dopunjuj rezervoar do plovka, umesto da cekas da stane pa sipas za 1000din. samo ces da se nerviras a prakticno nikad nemas goriva u kolima. sipas pun, vozis 350km, resetujes km brojac, podelis brojeve, sipas pun...
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 1:22 pm
od 982026
Ej ljudi sada sam totalno zbunjen!!!!!!
Dakle moj zakljucak: napunimo bocu ful, vozimo nekih 200-300 km, pa dopunimo bocu do vrha i tako vidimo koja je realna potrosnja
Iskreno ja sam do sada merio ovako: sipam za 1.000 din vozim dok auto vise ne prima gas-prazna boca i tako ga sracunam.Uvek je pokazivalo 12-13 litara na 100 km.

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 5:50 pm
od dekideki
982026 napisao:Iskreno ja sam do sada merio ovako: sipam za 1.000 din vozim dok auto vise ne prima gas-prazna boca i tako ga sracunam.
nije istina, evo i zasto: kad ti nestane benzina - zavrnuo si slavinu - i
odjednom nestane, tak, nema vise, cao, ostao si pored puta... a kad ti nestaje gasa to se desava slojevito, zapravo ti se pred kraj postepeno osiromasuje smesha, a na gasna isparenja mozes da vozis jos neko vreme, ako oduzmes malo gas... ja sam znao da na autoputu vise puta da tako eksperimentisem, bas da vidim koliko moze jos da vuce auto na tzv, prazan rezervoar. moze da se predje jos nekoliko kilometara. i kad potpuno prestane da vuce - i dalje moze da radi na leru. tad postaje zaista besmisleno cimati se oko gasa i prebacujem na benzin.
ajde da ti dam primer, ako ti nije jasno:
sipas pun, vozis 350km, sipas pun, stane do plovka 35l.
35*100=3500 3500/350=10(l/100km)
da li znas koliko prima u sebe gasna instalacija, od izlaza boce, preko ventila, pa kroz ceo isparivac? sigurno ta zapremina nije 0dcl...
*da li ti imas preciznije merenje od mene? uvek sipam na istoj pumpi, na istom pistolju, i isto doba dana pod istim pritiskom.
@aca: nije forum za tebe, druze. ovo klinacko ismejavanje ne moze da se shvati na vise nacina, sem na onaj uvredljiv. ok si lik, ali malo pazljivije kucaj.
poslednji put: ovo je samo preporuka, ljudi (i ne samo moja vec vecine ljudi koji su dvadesetak puta iskusniji od svih nas sto se gasa tice). ako vam je totalno nelogicna, radite kako vam je volja.
***edit:
zaboravio sam najvazniju stvar: pogledajte kako vam sipaju tih "1000din".
kad brojac dodje na 950din, iscupaju pistolj i eto ga u trenutku 1000 na satu na pumpi! svaki put UKRADU 50ak dinara. e, to je jos jedan razlog zasto sipam dok se ne oglasi plovak koji zatvori ventil, platim karticom, i niko me ne krade. ni na sipanju ni na sitnini (koju nikad nemaju, btw)...
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 7:03 pm
od 982026
OK.Skapirao sam ovu teoriju.Probam pa cemo videti.Hvala ti za iscrpno izvestavanje.
Takodje, ovo sa varanjem na pumpi jos nisam primetio jer
uvek sipam na pumpi kod mene u Smederevu, znam ljude koji tu rade i nema lazi nema prevare.
Nemoj se omda' vredjas nema potrebe.

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 7:06 pm
od dekideki
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 7:07 pm
od Dora
Isparivač je prostačka mašina, zove se isparivač jer isparava tečni gas u njemu uz korišćenje toplote motora. Uz to je i reduktor koji smanjuje pritisak iz boce na odredjeni zadati pritisak. projektovan je za neke normalne pritiske koji vladaju uz pravilnu smešu gasa i relativnu temperaturu okoline.
Boca na 20 stepeni (karikiram, mrzi me da tražim tablice) jednu trećinu puna ima 10 bara pritiska, sva dve trećine ima 20 a sa punim rezervoarom ima 30, sa prepunim ima 40. Daklem nije svejedno da li se vozi na prvih 1000 dinara ili na poslednjih 1000 dinara.
Isto tako ako se sipa samo za 1000 dinara nije svejdno kako se vozi auto, ujtru (hladnije) u podne(toplije) ili otvoren put ili grad.
Deki je u pravu.
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 8:26 pm
od dexxxter
Ljudi sta je vama u poslednje vreme?!?!?
Iscoolirajte malo...
Poenta ovog foruma nisu rasprave i teske reci... Imati Alfu nije dovoljno da bi neko bio Alfista!!!

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 10:33 pm
od Dora
Upavu si što se tiče pumpe sem jedne stvari, imaju kompresor koji treba da ostvari uvek jednak pritisak bez obzira na nivo goriva u rezervoaru pumpe. Takodje treba i aparatiura koja odredjuje trenutnu temperaturu okoline da radi tako što će kompenzovati razliku temperature recimo leti i zimi (ekstremi) da biti dobio uvek isto litara bez obzira na spolnju temperaturu. Oni ga kupuju na kilograme a prodaju na litre. 1Kg varira od 1.5-6 do 1.8 litara u zavisnosti od temperature i pritiska. Kompresor često ne radi jer im tako odgovara pa zato bude varijacija pritiska na pumpi kad gledaš manometar. Isto tako im ne odgovara ni da radi to za temperaturu. Uglavnom bilo bipošteno da ga prodaju na kilogram ali onda ne bi mogli da mažu oči

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 10:57 pm
od DushanSD
Ja sam se pre non-stop nervirao oko potroshnje gasa jer sam sve sipao za 400, 500, 1000din. Nikad pun. Onda sam poslushao ljude koji su me savetovali da napunim bocu do kraja (dekideki, Flavio, Tihomirce) i da tek tad mogu da vidim shta je i kako je. S tim sto sam ja chekao kad ce auto da stane tj sve da istroshi...
Pred skup u KG-u napunjena boca (48.5l), nashtelovan LCS, nov filter za vazduh, sve podesheno.
Voznja do Kragujevca, tamo i nazad od 120 do 200 autoputem, posle voznja po Smederevu. Vozena kako sam hteo i kako mi dodje (gazenje, mazenje, malo ostrija voznja). Prosek 410km sve skupa i ugasi se u petak. Sad znam koliko troshi...
Drugi nachin izracunavanja ne postoji (a da se ne nervirash

) ...
Ovih dana sam vozio na benzin i jutros sipam gas za 500din i zabelezim kilometrazu. Bas me zanima kad ce da se ugasi

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Pon Okt 12, 2009 11:16 pm
od REDZEP
dexxxter napisao:Ljudi sta je vama u poslednje vreme?!?!?
Iscoolirajte malo...
Poenta ovog foruma nisu rasprave i teske reci... Imati Alfu nije dovoljno da bi neko bio Alfista!!!

u Nedelju se videlo ko je alfista....hehehe
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Uto Okt 13, 2009 9:12 pm
od Neewbie
A punjenje treba prekinuti cim krene da "puca" ili?

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Uto Okt 13, 2009 9:18 pm
od dekideki
da. maltretirati ventil koji gura plovak je zaista besmisleno...
Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Uto Okt 13, 2009 9:27 pm
od Neewbie
dekideki napisao:da. maltretirati ventil koji gura plovak je zaista besmisleno...
ok...tako sam i mislio...Hvala

Re: O kvalitetu gasa
Poslato: Uto Okt 13, 2009 10:15 pm
od dejan555
U Alfi nemam plin, ne verujam ni da ću ga ugrađivati ... tako da je možda
odma off
U Bravi 1.6 sam ugradio monopoint plin,
klasičan najjeftiniji sistem od 350e (torusna boca inače bi bio 300)
na taj multipoint motor. I to isam vozio sključivo na plin
sa sve paljenjem na plin zimi, bez prebacivanja na benzin ikada.
Troši 14l plina po gradu,
tako da se investicija isplatila nakon, čini mi se, 7.500km,
Od tada sam se vozio upola cene u odnosu na plin i to me činilo srećnim.
Sve računice nakon toga su mi padale u ovdu tako da se nisam opterećivao
niti ih pravio dalje a bio sam srećan i vozio se upola cene.
To i vama savetujem - vozite se upola cene i samo uživajte, ne terajte mak na konac.
