Stranica 2 od 2
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Čet Avg 13, 2009 10:53 pm
od vladapoz
Stavio sam drugu turbinu i resio stvar.
Ali imam drugi problem.Naime kada vozim na 2000rpm pocne da mi secka motor,u 1,2,3,4 brzini,jedino u 5 i 6 brzini ne secka.Majtor je stavljao na komp i izbacio je memorijske greske:senzor kvacila,pritisak pumpe i pritisak nad pritiskom.Jel moze pomoc oko toga?
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 7:28 am
od Djo83
^^pa upravo sam i to spomenuo u prethodnom postu. Znaci nejcesce ne radi dobro VGT zbog problema sa nekim od ventila/senzora. Prvo zacepi EGR ventil pa probaj. Ako opet bude trzao onda ides dalje. Tesko je odjednom reci tacno sta je,ali uglavnom to je cesta pojava na modernim dizelima sa VGT turbinama. Posle EGR-a treba paznju usmjeriti na elektroventil koji pokrece VGT i na samu turbinu koja je cesto zaprljana i treba joj ciscenje. Ali to je treca stavka po meni,nakon EGR-a i elektroventila. Znaci dobro je dijagnostika rekla overboost (prevelik pritisak) problem i ECU se zbunjuje na trenutke i prekida dovod goriva/baca motor u safe mode pa ga vraca u normalu i zato ti auto sjecka.
Nije slucajno sto je to svima ili na 2000 ili 2800-3000 obrtaja. Zato sto na 2000 obrtaja turbina ubrzava posteno i ako ima problema sa aktuatorom tj. elektroventilom eto trzanja,a na 2800 VGT treba da pomjeri krilca malo naprijed u mod za visoke obrtaje pa opet ako imamo problem sa tim eto opet trzanja. Takodje EGR treba da se zatvori na punom gasu i ako je zastekan i stalno radi eto opet gusenja motora.
Znaci prvo kreni sa blombiranjem EGR ventila plocicom debljine 1mm (nemoj tanju jer progori vec posle 5000km),a najbolje da ti neki limar napravi od prohroma,tako sam ja sebi uradio. To mozes i sam da odradis.
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 8:05 am
od Vuk 166
Imam pitanje,ne razumem se mnogo u diesel motore pa me zanima sta radi taj EGR ventil i zasto ga treba ukociti?

Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 8:42 am
od dusanGT
Ako je stavljena druga turbina (baš za 166cu) moguće je da je prekratka poluga vakuum aktuatora koji menja ugao krilaca turbine... Ako je poluga (ima maticu za promenu dužine) kraća samo 2mm, na čipovanoj Alfi se javlja overboost greška... To majstor zna da podesi, ali mora po specifikaciji za tu turbinu.
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 8:43 am
od Djo83
EGR ventil sluzi da vraca odredjen procenat ispusnih gasova nazad u usis (oko 10% okvirno) i da time snizi temperaturu zagorjevanja da ne prelazi 2500F i da se ne stvaraju azotni oksdi NOx koji su stetni za okolinu. Ta temperatura je kriticna za njihovo stvaranje. Time motor postaje Euro 3. E sad taj se ventil zapusi od garezi i ostane zaglavljen to jest ne zatvara se,a treba da bude zatvoren na leru i pri punom gasu i time se motor gusi,trza i sl. A i kada je ispravan ti povratni plinovi garave motor iznutra i prljaju ulje.
Posto se cesto prlja,a nov je skup, vecina ga zablombira metalnom plocicom (1mm debljine) umjesto dihtunga bez rupe u sredini i time rijesi probleme sa njim,a motor bude Euro2 u principu sto se tice zagadjenja okoiline.
Evo ovdje se moze vidjeti gdje je EGR na JTD-u. Vidi se desno od njega metalno rebrasto savijeno cijevo koje ide iz njega u usis. Na spoju to crijeva i samog EGR-a se umjesto dihtunga stavi plocica i to je to.

Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 1:00 pm
od VladaJ
Ja sam stavio "blokadu" na drugom kraju tog rebrastog creva... Mislim da nisam pogresio?
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 1:15 pm
od Djo83
Nema veze,u sustini je svejedno. Lakse je odvrnuti dva sarafa na kraju koji se naslanja na sam EGR.

Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 3:53 pm
od VladaJ
DjomlaN napisao:Nema veze,u sustini je svejedno. Lakse je odvrnuti dva sarafa na kraju koji se naslanja na sam EGR.

pa da....
nego da li nema nekih posledica po motor, turbinu ili sta vec ta blokada? Vecina ovde na forumu mi je rekla da nista ne steti, ali neko je bio i suprotnog misljenja, kao ne sme u visoke obrtaje da se vozi ako je blokiran itd...???
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 3:59 pm
od vnov
Da li se povećava potrošnja kad se zapuši., ovde ima tema o tome astra je u pitanju
http://cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=60&t=43447
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 4:11 pm
od VladaJ
Ja iskreno nisam primetio, moracu da proverim....
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 4:22 pm
od dusanGT
Potrošnja bi čak mogla i da se smanji, jer je sagorevanje efikasnije, pa ne "gazimo" pedalu gasa kao pre... To je subjektivni faktor.
Objektivno... ako je MAF senzor izmerio količinu vazduha koja ulazi u sistem, a EGR je ("zapečaćen" ili slobodan) u sistemu posle MAFa, nema nikakvog uticaja na njegov rad, posebno jer ECU "nekapira" da je EGR namerno zapušen.
Priča o povećanju temperature u komori za sagorevanje, ako je zatvoren EGR, je teorijski tačna, a detalje pogledajte u:
http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=336&t=27449
Ovde je PYSON briljirao u analizi, pa ga još jednom pozdravljam i pitam se gde li je?
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 5:28 pm
od VladaJ
Nisam te odmah razumeo... Kada se egr zapusi, zaprlja trosi vise, tj izbacuje crni dim i samim tim izbacuje nesagorelu naftu..
znaci vise mi je trosio kad mi je bio zaprljan egr, nego sada kada sam ga ja blokirao.
Re: slabije vuce 166 2.4JTD
Poslato: Pet Avg 14, 2009 6:23 pm
od Djo83
VladaJ napisao:DjomlaN napisao:Nema veze,u sustini je svejedno. Lakse je odvrnuti dva sarafa na kraju koji se naslanja na sam EGR.

pa da....
nego da li nema nekih posledica po motor, turbinu ili sta vec ta blokada? Vecina ovde na forumu mi je rekla da nista ne steti, ali neko je bio i suprotnog misljenja, kao ne sme u visoke obrtaje da se vozi ako je blokiran itd...???
nema nikakvih posledica... u sustini kada je ispravan EGR mora da se zatvori pri punom gasu da ne bi smanjivao pefomanse tako da ne vidim logiku da ne se vozi u visokim obrtajima... pazi voznja na 4000 obrtaja kolje motor ne bitno da li radi ili ne EGR... u sustini nema potrebe da se auto muci preko 3500 obrtaja ni u kakvom rezimu voznje...
sa potrosnjom takodje nema nikakve veze
Kriticna T sagorjevanja na kojoj nastaju azotni oksidi NOx je 2500 farenhajta. To je oko 900 C okvirno. Nashao sam na netu negdje da zapusen EGR poveca T sagorjevanja za oko 20 stepeni C sto je prakticno zanemarljivo.