Re: Alfa Romeo Brera i Spider sa 1750 TBi i 2.0 JTDM motorima
Poslato: Uto Sep 15, 2009 12:13 pm
na malim obrtajima je "pomogao" da se prevazidje turbo lag, ali nije to jedini razlog za full boost na 1400 rpm... bez male turbine je neizvodljivo, tako da ajde da kazemo da je instant boost efekat postignut kombinacijom malog turba i scavenging efekta.
lepo se vidi kriva obr momenta na dyno graficima koje je prilozio mirdza, turbo umire na 5000 rpm, sto je i za ocekivati. sta mislis zasto bmw koristi sistem sa dve (malom i velikom ) turbine ?
jednostavno, ovde je napravljen (truli) kompromis izmedju instant powera i high-end powera.
lepo za prosecnog vozaca, ali nekako vise ide uz vw vozace nego uz alfa vozece
naravno, kao i u drugim slicnim slucajevima, veci turbo resava probleme, recimo neces imati full boost na 1400 nego 2000-2500 uz pomoc scavenging efekta i dodatnog malog ubrizgavanja goriva koje se radi kad su gasovi vec ekspandirali,
ali ce motor biti ziv do 6.5-7 krpm
inace ako pogledas profil bregastih u trkackim atmo motorima, videces da imajo ogroman overlap, i vrte se do 10krpm, kod turba se izbegavaju jer je veliki gubitak smese , kod klasicnog ubrizgavanja, ali posto je ovde direktno ubrizgavanje u pitanju i kontrolisan overlap, ovde on ima samo pozitivan efekat i na vecim obrtajima, normalno uz preciznu kontrolu kakvu su odradili, a zbog direktnog ubrizgavanja ono malo sto se gubi je vazduh a ne smesa vazduh/gorivo
lepo se vidi kriva obr momenta na dyno graficima koje je prilozio mirdza, turbo umire na 5000 rpm, sto je i za ocekivati. sta mislis zasto bmw koristi sistem sa dve (malom i velikom ) turbine ?
jednostavno, ovde je napravljen (truli) kompromis izmedju instant powera i high-end powera.
lepo za prosecnog vozaca, ali nekako vise ide uz vw vozace nego uz alfa vozece

naravno, kao i u drugim slicnim slucajevima, veci turbo resava probleme, recimo neces imati full boost na 1400 nego 2000-2500 uz pomoc scavenging efekta i dodatnog malog ubrizgavanja goriva koje se radi kad su gasovi vec ekspandirali,
ali ce motor biti ziv do 6.5-7 krpm
inace ako pogledas profil bregastih u trkackim atmo motorima, videces da imajo ogroman overlap, i vrte se do 10krpm, kod turba se izbegavaju jer je veliki gubitak smese , kod klasicnog ubrizgavanja, ali posto je ovde direktno ubrizgavanje u pitanju i kontrolisan overlap, ovde on ima samo pozitivan efekat i na vecim obrtajima, normalno uz preciznu kontrolu kakvu su odradili, a zbog direktnog ubrizgavanja ono malo sto se gubi je vazduh a ne smesa vazduh/gorivo