Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Čet Jan 08, 2009 10:53 pm
od QV lale
Evo je i ovde: ... re=channel
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 09, 2009 1:49 pm
od speedfreak968
Prvi sledeci skup pa jedan turbo V6 12v, atmo V6 24v i atmo V6 12v a da ne zaboravimo da postoje i razlike u zvuku kod carb varijante... dakle u svakom sluchaju kako koji se vec zatekne na skupu pa se parkiraju jedan pored drugog i koncert uzivo... Bice tu lepih arija...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pon Jan 12, 2009 7:42 pm
od superfly tnt
za usporedbu, sudjelovao sam u jednom blesavom natjecanju za zvuk i zavrsio u finalu protiv 75ice v6 koja me glatko potukla
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Čet Jan 15, 2009 2:30 pm
od bokac
Bi li mi neko rekao kakva je razlika izmedju 3.0 v6 24v sa 155kw i 3.0 v6 24v sa 170kw.I majstor koji radi alfe u krusevcu je bio bas ubedljiv da je to bolja varijanta od turba.Kaze sirovo.Odma mi Deki prodje kroz glavu.
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Čet Jan 15, 2009 2:44 pm
od SCHUMACHER
Vjerovatno je ovaj drugi novije generacije.Ako se ne varam ugradjivao se novije 164,a zatim i u 166,ali nisam siguran...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Čet Jan 15, 2009 2:45 pm
od dekideki
aleksa je (jedva) nasao od QV-a one hromirane cevi koje idu od plenuma do samog usisa. obicne cevi koje je dobio s motorom mogu komotno da se ubace u cevi od QV-a, kolika je razlika u sirini...
*kad kazem sirovina, mislim na fizikalca koji rmbaci ceo zivot i kad treba da cimne, ni ne oznoji se i moze tako ceo dan, dok je turbak kao bilder na steroidima koji je u top formi ali - za trku od 50-100m... razlika u snazi i masi i izgledu pri tom uopste nije znacajna...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Čet Jan 15, 2009 2:55 pm
od Sasha
boka napisao:Bi li mi neko rekao kakva je razlika izmedju 3.0 v6 24v sa 155kw i 3.0 v6 24v sa 170kw
Razlika je u sirini usisnih cevi.
Pogledajhttp://www.squadra-tuning.com/ idi na 164 24v i na samom kraju klikni na Intakerunners modification sve je objasnjeno
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Čet Jan 15, 2009 2:57 pm
od superfly tnt
bilderi se svremenom ispusu i objese se ko stare krpe. jos moraju cijeli zivot pazit sta jedu, proteini ugljikohidrati i ta sranja, a u fiziklaca mozes trpat slaninu i rakiju i nist mu nije.
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Čet Jan 15, 2009 6:05 pm
od dekideki
bravo muvo, odlicno receno!
*i corava koka (ja) ponekad ubode zrno
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 12:51 pm
od SCHUMACHER
Nikad se nisam vozio u TB (koji nas inace zanimaju),ali mislim da je atmosferac generalno upotrebljiviji,i vise odgovara manje pazljivim vozacima.Kod TB osim turbine postoji i interkuler,i jos mnogo nekih stvari ciji elementi znaju da "zakazu" u odredjenim slucajevima (razlog-uglavnom nemarnost vozaca).Prije ostrije voznje turbo je pozeljno pripremiti (zagrijati),i nakon iste pozeljno je u najmanju ruku ostaviti auto da radi u leru jos neko vrijeme zbog samog hladjenja turbine.Naravno isto vazi i za atmo,ali u mnogo manjoj mjeri.Sto se tice same voznje turba,vozaci se srijecu sa tzv "turbo rupom",koja je jedan od razloga zbog kog konstruktori motora pribjegavaju ugradnji jos jedne manje turbine (bi-turbo motori) koja radi na nizem pritisku i tu je da omoguci linearniji razvoj snage od nizih prema visocijim obrtajima,sto direktno utice na performanse automobila kao i sami osjecaj u voznji.Jedna od prednosti turba u odnosu na atmo je mnogo veca mogucnost povecanja snage,izmedju ostalog samim povecavanjem pritiska u turbini,pa se kod npr chip tuninga kod turba moze ostvariti povecanje snage i do 30%,dok kod atmosferca taj postotak istim postupkom tesko moze biti veci od 10-15%.Na kraju zakljucak je da su ukusi razliciti i svaki vozac ce izabrati onaj motor koji ce zadovoljiti njegove kriterijume.Vozaci turba ni za sta ne bi mijenjali taj brutalni porast snage u voznji,dok vozaci atmosferskih motora ipak vise uzivaju u rici motora i lavini ciste snage koja ih prati sve dok limiter ne prekine dovod goriva i opomene vozaca da je vrijeme za visi stepen prenosa...Ovo je naravno neko moje vidjenje stvari sto ne znaci da je ispravno.
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 1:34 pm
od JaMaL
pazi posto imam oba odmah da ti sumiram utiske...
atmosferac je ok, cak ga i preferiram za svakodnevnu voznju, laksi je, direktniji, znas sta da ocekujes itd... zvuk je bolji definitivno... sto se toga tice nema slabih strana osim sto ne vuce na niskim obrtajima, ali to i nije toliko bitno jer ko vozi ispod 3000 alfu treba da je proda odmah...
turbo je drugacija zver... kada kazem zver to i mislim... dakle ako si navikao da cujes svoj motor kako radi i ocekujes nesto, ovde toga nema... 2500 rpma... pustis kvacilo nista i dalje ne cujes... ali tockovi se vrte i bulja seta... 3500 rpma ides kroz krivinu das gas nista se ne sesava 1 sek i taman kada pomislis da nesto ne valja bulja opet napolje i samo vriste gume... to je ono na sta moras da se naviknes da vozis po matematici a ne po osecaju... jer motor ne cujes, snaga samo dolazi sa malim zakasnjenjem u odnosu na atmo... i mnogo vishe snage...
ono sto je neprocenjivo kod turba je nacin isporuke te snage na pravcu, dok atmo motori vuku linearno... turbo cima... krenes lagano a kada se turbo zavrti samo te zalepi u sediste... brzina gore, 1-1.5 sek opet lepljenje...
izgled lica vozaca atmo automobila koji stanu pored tebe na semaforu i zele nesto da dokazu svojim novim tatinim automobilom je neprocenljiv... krenete hauba uz haubu ili te malo preteknu ako je dizel neki... posle par sek kada se turbina zavrti i dok ih prolazite lagano sirenje ociju i padanje vilice su najbolji prizor...
definitivno treba vremena da se navikne na to... i nikako ih nije lako voziti... atmo je mnogo laksi za voznju, jer ga cujes i osecas... turbo je malo podmukla zver... kad ides uzbrdo npr tu nema govora... kad atmo pocinje da se gusi, turbo samo ide.... i pita jel ima jos... to me je najvise odusevilo... atmo pocne u trecoj da se gusi na uzbrdici i jasno osetis da ides uzbrdo... na turbu pocne seta bulja na punom gasu u trecoj po beogradskoj uzbrdo jer njemu snaga ne opada samo puni... a ovo je bednih 150ks...
ali turbo trazi i mnogo vishe odrzavanja... jer ima mnogo vise delova i mnogo vishe toplote... sto se grejanja tice nije frka... turbo se generalno greje oko 2 do 3x brze od atmoa... jer i ulje prolazi kroz turbo zbog hladjenja i vazduh se brzo zagreva u turbini tako da... po -2 turbo se zagreje za manje od 2-3 km... leti veoma brzo... dakle racunam dok pritisak ulja ne opadne na radni tj. ulje se ne ugreje, ne voda... voda se ugreje mnogo brze...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 1:49 pm
od SCHUMACHER
Kazem nisam se vozio u turbo ali pretpostavljam da je zaheban...Kod njih mi se najvise svidja to sto su mogucnosti budzenja skoro bezgranicne (naravno dok god blok,klipovi itd mogu da izdrze)...Postoji li mogucnost da te "paljenje" turbine neprijatno iznenadi na prolasku kroz krivinu (posebno kad je zadnja vuca u pitanju)?...I radi li turbina od samog starta ili se aktivira na npr 3.000rpm?-posto sam se naslusao svakakvih prica pa vise ne znam sta je istina,a sta nije.
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 3:38 pm
od QV lale
Turbina uvek radi...
Naravno da postoji,zato je potrebno iskustvo i znanje koje jamal spominje...da sto bolje poznajes masinu i da otprilike ocekujes tako nesto..a ako znas kako tvoj auto funkcionise,onda nema sanse da te iznenadi.
Ja zato zelim da pre integralke probam nesto pitomije,cisto da se naviknem..nebi da izgubim glavu..
Evo sta se nama desilo jednom kada smo vozili integralku 8v (koja baaaas ima izrazenu turbo rupu) Isli smo jako brzo i onda je usledilo kocenje jer je kamion bio ispred nas a iz suprotnog smera je isao auto i nije bilo mesta za obilazak..auto je prosao mi smo bili u drugoj,zmigavac,PUN gas...1,5sec Niiiista se ne desava i onda odjednom silina kojom je auto krenuo da cupa,da ubrzava,da lepi za sediste,je bila tolika da se volan bukvalno istrgnuo iz ruku! Odmah je usledilo instiktivno pustanje gasa,auto trza kao konj,onda opet isti scenario...pun gas.ja sam ostao zaprepascen!Bukvalno smo preskocili kamion...Uglavnom,srecan sam sto ja nisam bio za volanom,jer nisam siguran kako bi reagovao u toj situaciji...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 3:52 pm
od kilson
Pojedinci vecno mesaju par stvari...
Danasnji turbo motori su izdrzljivi kao i svaki drugi, nemojte porediti tehnologiju od pre Hrista sa savremenim sistemima. Atmo motor ne moze niti ce ikada biti bolji od turbo motora i to u kontekstu toga shto mu je stepen iskoriscenosti dosta manji od turbaka. Te priche o hladjenju itd, pa zar mislite da je to prosecan balkanac mislio o tome svih ovih godina, ne palite se...
E sad da ne bismo mlatili praznu slamu, pricali smo o 12v TB i 24v Atmo gde sam izlozio neke stavke u smislu sta i kako. Najbolja kontrukcija po mom mishljenju sto se tice Alfe bi bila neka 2.5 24v supercharged verzija sa map senzorom i wideband sondom. Kratak hod, lak klip ide u obrtaje sumanuto a imao bi snage kroz ceo opseg.
Kada bih ishao linijom klasicnog pojedinca, prichao bih kako je upravo moje reshenje najbolje itd. Svaki cigo svoga konja hvali...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 5:02 pm
od Nigy
Ajd' kao covek koji je isti model - AR 75 vozio u dosta varijanti, a za ovu pricu su bitne 4
2.0 TS
2.0 TS sa skracenim menjacem
1.8 T
1.8 T sa pecurkom na usisu
TS prica se poklapa sa JaMaLovom.
TS sa skracenim menjacem je ogromna razlika od stock varijante. Ubrzanja su kretala vec od 1.5k rpm i u svakoj brzini je bilo snage na pretek. Cak i u 5. na 60km/h sto je negde oko 2k rpm je veoma lepo primala gas. U kratkim crtama - zver.
1.8 T je ista prica kao JaMaLova s tim da je lag kod mene bio veci zahvaljujuci turbini koja i nije u cvetu maldosti.
1.8 T sa 'pecurkom' na usisu daje zvuk tom motoru. Istina, zvuk je samo sistanje vazduha koji se usisava ili probja nazad pri promeni brzine.
Sto rece kili, to su iskustva sa motorima od preko 20 godina.
Auto industrija se posle preporoda TD motora (pa od agregata za poljoprivredne masine proizvela i trkacke motore) vratila nadpunjenju atmosferaca. Da to nije put ka ekonomicnosti, ne bi ga bilo. Neki strucni ljudi smatraju prelazak na T benzince labudovom pesmom ovakvih motora, tj. poslednjom evolucijom posle koje ce ih zameniti drugi koncepti, goriva itd.
Da li su u pravu, sudice buducnost.
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 6:32 pm
od JaMaL
Postoji li mogucnost da te "paljenje" turbine neprijatno iznenadi na prolasku kroz krivinu (posebno kad je zadnja vuca u pitanju)?...I radi li turbina od samog starta ili se aktivira na npr 3.000rpm?-posto sam se naslusao svakakvih prica pa vise ne znam sta je istina,a sta nije.
Naravno da postoji u tome je i ceo problem starih turbo motora... kocis pred krivinu, pustis gas kao na atmou, presaltas na dole, das gas, nadjes se ispod magicnih obrtaja nadpritiska, mislis sve je ok i odjednom kako turbo udje u podrucje pravljenja boosta ti shvatis da te dupe pretice... to je fora... dok naucis sta da ocekujes... ako je jos i mokro mozes zamisliti nekoga ko nije vozio turbo koliko se iznenadi... i napravi prvu gresku... pusti gas... to je definitivno ne... malo oduzeti da... ali naglo pustiti nikako...
drugo, turbina uvek radi... posto je povezana osovinom uvek se okrece od paljenja motora... odnos (eng. trim) izmedju turbinskog tocka i komora turbine odredjuje vreme punjenja, odnosno vreme koje je potrebno da kolicina izduvnih gasova pocne da vrti usisno kolo turbine dovoljno brzo da se stvori nadpritisak... to je ono sto vidis .80 .60 .50 na turbini... od tog dimenzionisanja turbine zavisi kada ce poceti da vuce... tj. da pravi nadpritisak koji ti osecas... male turbine ranije velike kasnije... razlika je u kolicini nadpritiska koji prave... tu ima jos mnogo stvari koje uticu na celu pricu, duzina cevi, velicina intercoolera, duzina usisa, precnik svega itd... sve igra ulogu u tom spool-up time-u iliti punjenju turbine...
kao dizel radi od 1300 rpma ali je mrtav na 3500-4000... a opet drag automobili pune tek od 4500 ali zato prave 2.5 bara nadpritiska do 7500 rpma...
slaganjem kucista, lopatica, zapremine intercoolera i zapremine usisa mozes dobiti ono sto hoces...
ili kao novi automobili mozes ici i na twin scroll turbine sa svim tim i maltene ne primetiti da ima turbo kada se vozi...
a i iskreno ta turbo rupa se primeti samo kada vozis punim gasom... u normalnoj voznji to ne primecujes niti se neki boost pravi... dakle mozes da vozis auto kao zena i nikada neces primetiti turbo rupu, lag, niti svu tu snagu... po normalnoj voznji po gradu i bez nekog jurcanja i preticanja nemas osecaj da vozis bilo sta cudno...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Pet Jan 16, 2009 6:47 pm
od starac vujadin
ili kao novi automobili mozes ici i na twin scroll turbine sa svim tim i maltene ne primetiti da ima turbo kada se vozi...
a i iskreno ta turbo rupa se primeti samo kada vozis punim gasom... u normalnoj voznji to ne primecujes niti se neki boost pravi... dakle mozes da vozis auto kao zena i nikada neces primetiti turbo rupu, lag, niti svu tu snagu... po normalnoj voznji po gradu i bez nekog jurcanja i preticanja nemas osecaj da vozis bilo sta cudno...
Primeti se i kod motora sa twin scroll turbinom. Moze da bude iritirajuce ko je navikao da vozi malo ostrije po gradu. To je moje iskustvo sa Mini Cooper S, sa novim BMW-PSA turbo motorom, za koga kazu da je jedan od meksih turbo masina.
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Sub Jan 17, 2009 2:04 pm
od Masinac
Starac sta je twin scroll turbina???????????
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Sub Jan 17, 2009 2:53 pm
od starac vujadin
U starom tipu turbo kompresora postojao je samo jedan ulaz u kuciste turbine gde su odlazili izduvni gasovi iz cilindara. Taj jedan ulaz nije bas pogodan jer dok neki cilindri izbacuju izduvne gasove u turbinu, drugi u tom momentu primaju svez vazduh radi sagorevanja sto dovodi do loseg sagorevanju u tim cilindrima jer oni dobijaju povratno vrele gasove iz turbine. Tada je dolazilo do poznatog efekta "kliktanja" turbo motora.
U twin scroll turbini postoje dva ulaza u kuciste, tako da izduvni gasovi iz odgovrajucih cilindara idu u odgovarajuci kanal, spiralu i ne mesaju se sa radom drugih cilindara koji ubacuju svoje izduvne gasove kada treba, a ne kada usisavaju vazduh.
Tako turbo radi mekse, s manjom rupom...
Twin scroll turbina - jasno se vide dva ulaza u kuciste
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Sub Jan 17, 2009 3:30 pm
od SIZE
na automobil ja nebih gledao kao zivo bice, na bildera i fizikalca... ni metaforicno. e sad turbo ili atmo sta je bolje odgovor bi bio po meni sedi probaj vidi pa sta ti se vise svidja jer na kraju vozac se prilagodjava automobilu a ne obrnuto. ako turbo ima turbo rupu onda ga vozis kako treba ako trazis vatru trazi je na malo visljim obrtajima. postoje i atmo varijante motora cija je kriva obrtnog momenta slicna kao kod turba. u svakom slucaju ja licno volim i jedno i drugo samo da nije supercharged
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Sub Jan 17, 2009 3:51 pm
od alfaholic
Klanovi, klanovi, klanovi...
Jedni kazu da Alfa vise nije Alfa od kad je presla na FWD, drugi kad je napustila Boxer motore i tako redom, evo sad se prica da turbo nije u duhu i tradiciji Alfe, a opet su to napredniji motori i oni sa vecim iskoriscenjem... Zasto da turbo, a ne Supercharger i ostale dileme, Londonska Autodelta stavlja Supercharger-e, nekima se svidja, nekima ne, ne znam sta ce neki reci kad se napusti SUS ideologija, hehe...
Toliko se prica a masi se poenta, sta je zapravo bolje i dugorocnije, niko ne gleda deset, pa i pedeset godina unapred, ipak u doba recesije mora se misliti na manje potrosace i sto vece iskoriscenje, nije to nova prica, treba samo pogledati Ameriku sezdesetih i sedamdesetih, sadsnji scenario je vrlo slican...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Sub Jan 17, 2009 4:28 pm
od JaMaL
Ako cemo vec tako... alfa i njen legendarni model 6c i 8c... od 1931 su imali supercharger i vladali trkama sa njim dugo vremena... i pre toga 1750 motori su redovno dobijali superchargere... kasnije i 2.0 i 1.8 i jos mnogi alfini motori su fabricki dobijali superchargere i turbo punjace...
Alfa ima vecu tradiciju supercharged i turbo motora nego atmo motora modernog, ekonoskog, doba...
pre zabrane tehnologije skoro svi alfini trkacki motori su bili poboljsavani superchargerima i turbopunjacima... cak i u wttc vreme nisu izabrali 2.0 ili smanjili 2.5 (u to vreme je limit bio na 2.3) nego su isli na 1.8 turbo... tako da ko prica da je prava alfa samo boxer ili atmo... neka procita istoriju malo...
a zasto je to prekinuto... zasto je alfeta i 75 1.8 turbo a ne 2.0? ili nesto jace... i zasto nemaju servo itd...
Italijani imaju poseban porez za jake i luxuzne automobile... tako da im automobili ne bi kostali previshe alfa se odlucila da stavi turbo na 1.8 a dodatnu opremu na 2.0 i jace da ne bi imali problem sa cenama, zato sto ako se secamo vec tada su isli pod led i imali problema sa prodajom...
tu mi je negde clanak...
Re: turbo vs atmo: split Pomrachenje by Alfaholics Barabchine!
Poslato: Ned Jan 18, 2009 9:41 am
od SIZE
u duhu tradicije ili ne ja sam samo izneo svoje licno misljenje o meh. kompresorima a to je da ih bas nesto nevolim. ko god je vozio automobil sa kompresorom zna da je osecaj u voznji razocaravajuc kao da vozis dizela, motor ima snage do 4500rpm, naravno nemislim na neke novitec ferarije ili slr-a i slicno. Alfa kao fabrika ima dugu i bogatu tradiciju i poznata je po mnogim revolucionarnim reseenjima za svoje vreme i u mnogim novim tehnologijama koje su danas prihvacene od strane drugih proizvodjaca je bila prva, npr. prvi serijski automobil sa common rail sistemom na svetu je 156 1.9 jtd, pa u 164 t. spark je prvi motor sa varijabilnim otvaranjem ventila cak pre cuvenog hondinog v-tec sistema. zakljucak bi bio istorija se pise danas i sta god se primeni novo u cilju je poboljsanja a kao sto tema kaze turbo ili atmo i nije tako vazno, dok je god alfa u pitanju.