Mislim da je za za tebe najbolja kombinacija prvo da prodas auto, znam da to nije lako pogotovo sto je tvoj meca u odlicnom stanju ali nije nemoguce. Kada imas keš kod sebe puno je lakse, čak i da nenadješ Alfu odmah a treba ti auto uvek možeš da kupiš Yuga i prodaš ga za iste pare za par meseci a i da ga neprodaš odmah, on ionako vredi 600-700E.
Za 3000E dobru Alfu je jako teško naći, odnosno ima ih koliko hoćeš ali su potrebna ulaganja. Za 4000E već je situacija dosta bolja, samo što kao što i sam znaš niko neprodaje dobru 155-ticu, uvek će pre da se proda komšiji, rođaku nego da dođe u oglase, mada onu Belu 155-ticu sa carine ja bih išao odmah da pogledam makar se zadužio da je kupim ako je dobra. Tvoj auto je kao što i sam kažeš je odličan, kako se sećam cena je 3500E, to je za Mercedesa 190D tog godišta zaista mnogo, bez obzira što on toliko vredi, jednostavno taj auto više nije na ceni.
Šta meni vredi što sam za 10-tak meseci potrošio oko 1700E u sređivanju moje 155-tice tako da je ukupna cifra bez registracije naravno koja ide ovih dana oko 4000E, to za nauk kada čovek kupuje zapušten auto a menjao sam svašta:
Amortizeri x4
Diskovi i pločice x4
Alu Felne x4
Gume hitis x4
novi hladnjak
glavčine x2 (jedna bila loša drugu sjebao vulkanizer)
Prednji levi lager
Cilindri kvačila x2
sređivanje limarije (ogrebotine, malo truleži po gepeku, sređivanje i farbanje krila)
sajla ručne
zatim sređivanje cele glave, jedan izuvni ventil je crko (odnosno gumice su crkle, pa je sve sređeno, vođice, nove gumice, novi dihtunzi........)
termostat
ventilator (instalacija ventilatora)
uh, sigurno sam bar trećinu stvari zaboravio
Uglavnom ako danas prodam auto za 3000E mogu se smatrati srećnim, mada obzirom da je život sve skuplji i evro divlja, ljudi ostaju bez posla tako da će ponuda automobila biti sve veća a cene će ići dole, elem i ako ti neko ponudi 2800-3000E za tvog mecu slobodno ga prodaj. Nezgono vreme za prodaju i ponovnu kopovinu a vema dobro za ljude koji imaju suvi keš, nikada nije bilo povoljnije a biće još niže cene siguran sam dosta ljudi su se zaleteli sa lizingom i kreditom tako da ćeš imati i relativno nova auta da kupiš od strane lizing kuća koje su oduzele automobile neredovnim platišama.
I ja sam u sličnoj dilemi da prodam auto i kupim nešto bolje ćale ima 4-5000E u šteku to mu je zadnja rezerva i moj auto i mogli bismo da kupimo sasvim pristoju 156-ticu, ali mi se iskreno nešto nežuri, dati toliki novac nije mala stvar za naš standard, zato ću najverovatnije sačekati da ove zadnje 2004-2005 budu pristupačnije ili cu uvesti perfektu 155-ticu iz Italije ili Slovenije (rođeni brat mi je u Sloveniji) i kasnije prepakovati motor i sve što mi treba u ovu moju, samo ni to nije baš jeftino ako neračunamo prevoz i carinu motora dobra 155-tica u italiji košta od 2000-2500E. Sa druge strane čim se nešto pakuje budži to nikada nemože da ispadne kao iz fabrike, nekažem da je nemoguće ako je majstor stručan i stvarno zna šta radi ali u većini slučajeva se to samo pokrpi da ide...
Elem malo sam otišao u off, kada kupuješ gledaj sledeće:
1. Motor mora da bude dobar i da lepo radi (negledaj auta gde je auspuh u raspad stanju pa bukom vlasnici žele da zamaskiraju rad motora)
2. Menjač i kvačilo takodje moraju biti dobri, kvačilo mora biti mekano i da hvata negde na polovini a ne pri vrhu, menjač ima duže prenose ali mora lepo da upada u brzine može da se desi da zeza rikverc odnosno da se neubaci uvek ali to se dešava i na 164-ke treba malo veštine da se navikneš da ubacuješ u rikverc.
3. Obavevno proveri kod ljudi koji regliraju trap najbolje negde gde imaju lasersko očitavanje dali je šasija van ose (odnosno dali je auto pretrpeo neku žešću havariju), kada si već tako pogledaj dali na motoru negde curi ulje (čep na karteru zna da bude hronična boljka). Takodje stanje trapa i upravljivost proveri na ravnom i dobrom putu kada pustiš volan dali negde zanosi u stranu.
4. Što se tiče motora obavezno oslušni dali ravnomerno prima gas, dali se davi guši pa zatim naglo krene, dali lupaju ventili, ukoliko se radi o 16V varijanti obaveno proveri zupčasti kaiš, ukoliko stari 8V motor malo zvecka nije preterano strašno malo su ventili raštelovani (da se srediti za relativno malo para). Kada radi na leru ako ti se učini da trokira a auto lepo ide i prima gas, najverovatnije treba da se dizne pročiste što takođe nije preterano skupo ~20E (mada taj problem može da se reši i sipanjem aditiva za čišćenje u gorivo). Ukoliko je dobar motor trebalo bi na usponu od 15-20 stepeni da vuče u drugoj brzini maltene na ler gasu.
Sve ovo govorim zato što motor alfe nije motor kadeta ili golfa koji možeš da popravljaš jednom rukom koliko ima mesta oko njega ispod haube, ukoliko ti kvačilo pri kraju moraćeš da rasturaš ceo motor da bi to zamenio i to je posao za iskusnog majstora bar 2 dana ako ne i tri, računaj 100E za ruke minimum. Ukoliko te zeza šraf na karteru, pa moraš da skidaš karter i praviš novi navoj treba ti bar 3-4 sata samo da ga skineš, neprilazno je moraš da skidaš poluosovine i još dosta sitnica. Ukoliko ato ima plin obavezno proveri kako radi na plinu dali norlano prebacuje na obrtaje (ukoliko je prostiji venturi sistem), kada ugasiš auto na ključ treba odmah da se ugasi bezobzira dali radi na plin ili benzin. Proveri dali šišti na punjaču plina (da nije otišla kuglica obično zardja ako nema zaštitne plastike)
Nemoj da ti izgled bude prioritet, ukoliko je auto očešan ili je ulubljeno krilo (ako je neki deo karoserije druge boje, zamenjen), plastika ili retrovizor puko nemoj tako lako da otpisuješ auto ukoliko je sve gore pobrojano uredu.
Takođe dali radi klima ili ne netreba da te plaši to se da sve naknadno srediti.
Ukoliko su amortizeri pri kraju takođe nije veliki problem dokle god su kočnice uredu.
Važan je utisak u vožnji da ništa neškripi (mada je plastika gde izlazi vazduh iz konzole do šoferšajbne na svakoj 155-tici koju sam video pukla na nekoliko mesta od sunca i zna da malo zvecka preko 3500-4000rpm), ne lupka pogotovo obrati pažnju na zvuk koji dopire sa prednjih točkova. Auto mora da ide glatko i da negubi dah bez obzira o kom se motoru radi pošto i 1.6 verzija ima 120ks tako da nikako nije za izbegavanje.
Limarija je generalno kod 155-tica u dobrom stanju ukoliko nisu udarane, hoće da se pojavi rđa sa unutrašnje strane lima kod zadnjih točkova, kao kod mene (moj auto je skoro 3 godine stajao na otvorenom nije vožen). Kod normalno održavanih Alfa je to skoro nemoguće da nađeš, ali je to nemoguće otkriti dok nerasturiš gepek.
Ovako izgleda posle moje intervencije:
Oko pitanja legalsti i provere brojeva šasije nema šta da ti pričam moj je generalni savet kupiti auto od vlasnika ljubitelja Alfe koji je to koliko toliko ljudski odžavao. Pravi ljubitelj alfe prodaje svog ljubimca samo iz dva razloga: hoće da kupi noviju Alfu (najčešći slučaj) ili su nastale nepredvidive finansijske poteškoće pa mora da je proda.
Prenos 1.8TS je sa tablicama i novom saobraćajnom 13000din, a regitracija oko 20000din (uostalom videcemo za koji dan).
Ukoliko te put nanese u okolini Nis-a, rado ću ti pomoći u odabiru a možeš ujedno i moju alfu da provozaš
