Stranica 2 od 2
Poslato: Sub Apr 26, 2008 4:26 pm
od Gost
Nema brige...
Re: kolega
Poslato: Sub Maj 03, 2008 11:03 pm
od Gost
bojann napisao:e nemoj da te zavarava taj komp,, laze u proseku za 2 litre
auto ti trosi po gradu 8.5l nema sanse manje
hehe kod mene obrnuto, kad pise 6.2 on ustvari trosi 5.5

po punjenju uvek ga punim do vrha, dok ne pocne da curi
Najaca fora bila kad sam na OMV probao da sipam 30trebalo mi toliko da mi sve ispecatiraju za onu nagradnu igru, uspe sam da naspem 28.7l, ostatak sam morao u balonce

Poslato: Ned Maj 04, 2008 10:24 pm
od Gost
i meni je bilo tako kada sam imao problem sa EGR-om. izmedju 7.5 i 8.5 po gradu.
a sada kada sam ga otkacio, i ocistio over boost ventil pride pre neki dan, vratio se na 6.2-6.5 koje je i imao kada sam ga kupio pre par godina. snaga vracena na deklarisanu tj. chupa kao nekad

tako da sam sklon da poverujem da Coha-V6 ima zaista od 6 do 6.5
naravno sve po bordu.
inace bi taj bord trebao da bude mnooogo tacniji po pitanju potrosnje od benzinki.
ipak se kod jtda meri svaka kap kada je ubrizgavanje u pitanju i mnogo zavisi rad motora od tacnosti kolicine ubrizganog goriva.
Poslato: Ned Maj 04, 2008 10:28 pm
od Gost
mene recimo zanima koja je najveca potrosnja koju ste videli na boardu u actual consumption-u?
kod mene na nekim kratkim i strmim uzbrdicama 13.7 l/100km
interesantno je da na toj uzbrdici UVEK pokaze toliko.
ostalo ni blizu.
Poslato: Pon Maj 05, 2008 12:52 am
od dusanGT
Kod mene je .actual consumption. pri startovanju (relativno hladne) mašine ponekad čak i preko 20l/100km, a sa zagrejanom mašinom (oko 85°C) pri naglom ubrzanju bude oko 13-14l/100km. Mogao bih da zapušim cev koja izlazi iz EGR, pa da vidim šta će da se dešava sa actual consumption.
Pozdrav. Dušan.
Poslato: Pon Maj 05, 2008 7:27 am
od Gost
Meni isto tako pokaže kad je hladan.. ÄŚim se maaalko zaagreje pada drastično.. evo, recimo imao sam za nijansu duže relacije - po 5 km-a i to svake subote i nedelje,, sve ostalo je teeeežak grad sa ladnim motorom i sa 20l prešao sam ~ 250km tako da... samo zagrejan motor i nema frke.. e sad kako ga zagrejati to je pitanje

neko loženje vatre ili da mu ugradimo modul da se upali 5 minuta pre vožnje

Poslato: Pon Maj 05, 2008 9:01 am
od Gost
20 ???
pa ja to nisam video u zivotu!!
ni kada sam ga palio na -15 sa otvorenim egrom i shebanim over boostom
momci , pa vama nesto stvarno nije u redu sa makinama.
kladim se u levi bubreg da je tako!!
za potrosnju je over boost ventil mnogo bitniji od EGRa.
jel mozete u trecoj preko 3000 o/min ?
Poslato: Pon Maj 05, 2008 9:53 am
od E_K_V
evo mali update

ja rekoh da mi krzo grad trosi izmedju 10 i 11 litara....ali sad za ove praznike sam presao oko 100km kroz grad i 350km na otvorenom i iznenadih se kad sam vidio prosjecnu potrosnju koja je bila ispod 7litara...tacnije nesto oko 6.7 litara.....da napomenem opet da je 2.4JTD motor
Poslato: Pon Maj 05, 2008 10:11 am
od Gost
@ PYSON
a pri kojoj voznji on tebe trosi 6,2-6,5l? Jer evo mene sa 1.9 i masinom u tip-top stanju prosecna potrosnja je bila oko 7 litara sa 65% teske Beogradske voznje i 35% autoputa na ~140km/h. Naravno da moze da potrosnja da padne na 5-5.5 litara a to je penzionerska voznja 90km/h. A ti jos imas 2.4, tako da mi tu nesto bas ne stima, bez uvrede

Poslato: Pon Maj 05, 2008 10:40 am
od Gost
koliko vidim, ekipa koja vozi 1.9 u kompletu ima istu potrosnju

ipak jedan sulundar viska (cilindar) izgleda ima veze.
mizlim da ipak nije svejedno ako imam 150 ks i 300 nm na tonu i po, za razliku od 115 ks i 250-270 nm na (manje vise) tu istu tonu i po.
ja mogu da saltam u visu i pri 1400-1500 a da povuce.
inace je setup masine izuzetno bitan.
nego:
imam 2.4 JTD dve godine.
kad sam je uzeo bilo je 116000 km na satu a sada 162000.
samo proslog leta:
Beograd-Firenca 1100 km
Firenca-Siena, Verona, Venecija, Viareggio, Maranello, Piza i ko zna sta jos, svaki dan po 100-300 km, ukupno nekih 1500
Firenca-Beograd jos 1100 i kusur
-------------
total preko 3500 km za 12-13 dana
40 stepeni u hladu, klima non-stop, auto pun sa cetvoro i prtljaznik do krova. tockovi usli u blatobrane. od punog rezervoara do cepa i nazad svaki put.
Brzine na auto putevima nikad ispod 150-160, cela Slovenija sa 180.
AVERAGE (po novcaniku, ne po bordu): 6.4 l/100km
mesec dana kasnije Grcka.
Beograd-Halkidiki
onda skoro svaki drugi dan do Soluna i nazad.
i Halkidiki-Beograd
vise od 2500 km za 10-11 dana, ovaj put samo dvoje odraslih + klinche, + klima stalno
prosek brzina malo manji i
-------------
TOTAL jos manji: 6.2 l/100 km (opet po novcaniku od chepa do chepa)
a grad?
pa sad ako vi momci voznju po Vracaru i Starom gradu u spicu zovete voznjom onda je to u redu
mi ipak sa ove strane reke (NBGD i MUNZE) ipak VOZIMO aute

ja u .mojoj. gradskoj voznji stignem i do pete a vi ga ne vadite, da prostite, iz prve

Poslato: Pon Maj 05, 2008 10:50 am
od Gost
na otvorenom je druga priča naravno, recimo, BGD- Loznica i nešto malo bgda posle, potrošnja ispod 6l (auto put do Šabca i onda sve 60-80 do Loznica + recimo 70 tak km BGD vulgaris 2km cold vožnje)
Grad je druga priča... IMam do posla 45 semafora i 2km.. stalno se šalta...
Nešto sam primetio e sad dal sam lud ili... kad sam ga mazio trošio mi više??? Sad brzo prva druga treća i troši drastično manje... WTF

Poslato: Pon Maj 05, 2008 11:16 am
od Gost
naravno:
princip voznje kamiondzija (jbga, diesel, kome se ne svidja, nek batali)
88 ili 89 stara grupacija postojala: Steyr-Daimler-Puch
na Ohridsko jezero dovezli na prezentaciju neke kamione.
Vozaci bili fabricki, pokazivali novinarima kako zu im .zeleni. kamioni, kako malo trose.
sta je radio fabricki vozac?
imao je na obrtomeru zelenu liniju koja je isla od nekog broja obrtaja do nekog.
Stalno je drzao obrtomer tako da kazaljka nikada ne izadje iz zelenog dela.
u tom opsegu je bilo 90% obrtnog momenta.
primer za JTD:
max obrtni moment je oko 2000.
sto ce reci, kada se menjaju brzine, ne treba kazaljka da padne ispod 1800-2000
recimo, kada dodje do 2600-3000 (ma moze i oko 2200-2400), saltati u visu.
nece stici da padne ispod 1800.
a za konstantu brzinu uzmite od 1800 do 2200-2400 pa u skladu sa tim izaberite brzinu...
60 km na sat je mnogo isplativije u cetvrtoj nego u petoj (koliko mi se cini ali provericu koji su obrtaji u pitanju)
uglavnom, probajte i iznenadicete se.
sve to naravno ako je auto u proverenom stanju.
Poslato: Pon Maj 05, 2008 11:30 am
od Gost
E upravo dolazimo do toga sto sam hteo da kazem. Evo primera, kada smo isli na skup u Esztergom ja sam od Beograda do Esztergom pa nazad do nase granice, gde je to bilo oko ~900 km sa 3/4 jednog rezervoara i potrosnjom oko 5,6l/km, sa nas cetvoro u autu. Pri tome je bilo itekako delova brze voznje

.
A sto se tice gradske voznje nikada nisam menjao brzine ispod 3000obrtaja, tako uopste ne cudi moja potrosnja u gradu. Sta ces nikada nisam mogao da tako vozim Alfu penzionerski

Poslato: Pon Maj 05, 2008 11:54 am
od Gost
penzionerski??
pa i sa saltanjem na 2200 sam prvi na semaforu. a u sustini bez ikakvog napora za masinu. resto ekipe ostane u retrovizoru.
bez zezanja.
sve vise od toga je potpuno nepotrebno, iovako sam sam kad pogledam oko sebe a covek je ipak drustvena zivuljka.

2.4 ima sveukupno malo duze prenosne odnose (prve dve kratke, treca odlicna, cetvrta i peta malo produzene)
tako da 2200 na 1.9 i 2.4 nije isto
ALI...
156 je cruiser (iliti krstarica). nije za gradsku voznju, stani kreni. auto put je prirodna sredina.
u Italiji na auto putu nije mi mnogo auta moglo pobeci.
jedino BMW 320d (520d vec nije mogao), 530d naravno da ne ide po putu nego leti nisko), audi a6 3.0 TDI i to ne mnogo a krompirvageni (racunajuci i audi) od 1.9 nisu imali sanse.
situacija:
idem oko 160, prilazi mi nesto velikom brzinom, idem u desnu traku ispred Audi A6 3.0 TDI, a pored nas prolazi Merc A 200 CDI !!!.
video lik u A6 3.0 SW TDI iza mene (u srednjoj) i krenuo u najbrzu za Mercom.
Treba da prodje pored mene. ja i dalje u srednjoj dajem gas.
od 160 na 180-190 nije mogao nista, isli smo uporedo. ja pun do zemlje on sam italijancic ide na posao.
na 190 nastavim konstantnom brzinom, on nastavi da ubrzava i tek posle skoro minut (delovalo mi kao vecnost, majke mi) je otisao dovoljno ispred mene da sam mogao sigurno da se ukljucim u najbrzu traku iza njega.
ah da, onaj merc je u medjuvremenu nestao iz vidokruga i meni i ovom liku iz audia.
pokusao je jednom izmedju Firence i Pize neki slovak u Skodi Oktaviji 1.9 tdi nesto, ali jednostavan pritisak na pedalu i nestao je iz retrovizora posle par km...i neki madjari u Ford Focusu 2.0 tdci su pokusali slicno ali su slicno i prosli.
uglavnom sam zakljucio da kubni centimetri i te kako imaju veze na auto putu.
sto vece to bolje, kako u zivotu tako i na auto putu

osim ako si malechak a povelik ti je (Merc A 200CDI)
Poslato: Pon Maj 26, 2008 6:37 pm
od Gost
Meni je potrosnja po gradu oko 9l, a na otvorenom pri brzini od 170 do 200 kok 7.8l
Poslato: Pon Maj 26, 2008 8:29 pm
od Gost
Ovo iznad je već realna priča koju i sam gledam. Meni troši kroz surovi grad i preko 8 kad se baš zapati. Ĺ˝ivim na nbgd, radim kod Takvuda, pa svaki dan cimanje tamo-vamo, 5 kilometara pola čuke. Slavim kad ubacim u treću.
Otvoren put, zimus, odlazak na Kopaonik 5.3l/100km, povratak sa kopaonika 4.7l/100km. Deonica magistrale ka Kruševcu i Kopu je oko 4l/100km, a autoput sa maksimalno štedljivom vožnjom 120-130 je definitivno preko 5 u svakom momentu, što se svede na neki prosek od sitno preko 5 u jednom odnosno sitno ispod u drugom smeru.
Kad ga pričepim autoputem, proseci budu između 7 i 8 (150 i preko).
Poslato: Uto Sep 30, 2008 5:16 pm
od Gost
Sa obzirom da auto nemam jos ni 10 dana (147 1.9JTD) prosek je kolko mi se cini oko 8l/100km. Mada po averegu pise 8.5l/100km. Mislim da je to zbog toga sto kada krenem brze, podigne puno i jako polako pada na trenutnu prosecnu potrosnju tj pada za nekih 0.2 na sec a ja vec uveliko imam konstatnu brzinu.
Poslato: Uto Sep 30, 2008 8:12 pm
od dusanGT
Povremeno resetujem ECU (ne board computer parametre, već baš ECU - postoji procedura), pa odem na pumpu (OMV), napunim do vrha i počnem merenje... Otkada sam stavio novi protokomer, mnogo brže mi prosečna potrošnja (tzv. Trip B prosek) padne sa max. 25l/100km na čak 6.0l/100km, gradske novosadske vožnje (uveče oko 18sati).
Jednom sam napunio na OMV, kratko se vozio po NS, otišao auto-putem do .Merkatora. u NBGD i vratio se u NS sa prosečnom potrošnjom od 6.1l/100km. Vozio sam na auto-putu od 120km/s do 160km/s (mahom u petoj), po hladnom vremenu... Alfa je načipovana, izvađena su oba katalizatora, stavljen protočni zadnji lonac, zatvoren EGR ventil i BMC-CDA filter za vazduh... Poivremeno sipam Liqui Moly aditiv za dizel...
Kratke relacije (mnogo stani-kreni) i sa periodima pauze kada se motor ohladi sa .optimalnih. 85°C-90°C, mogu da naprave da prosečna potrošnja bude i preko 10l/100km, na JTD mašinama - imam i takve rezultate...
Pozdrav. Dušan
Poslato: Sub Okt 04, 2008 10:22 am
od Gost
Da se priključim
Potrošnja goriva je svakako stvar o kojoj treba voditi računa i preporučio bih svakom da barem jednom u tri meseca izmeri potrošnju na jedini relevantan način, od čepa do čepa. Povećana potrošnja će ukazati na neki kvar, sitan problem koji može dovesti do ozbiljnijeg problema.
Moja uobičajena vožnja je 80 posto Novi Beograd, 10 posto Beograd sa one strane reke i 10 posto otvoren put. Tek sam kupio 156 1.9 JTD (115KS) pa ću menjati post sa svakim novim rezervoarom neko vreme.
1. 7.6 litara/100km, pređenih 624km, 400km otvorenog puta, protokomer sa Brava 1.9 JTD, iživljavanje (kol'ko mož' da razvije), septembar
2. 8.4 litara/100km, pređenih 633km, sve NBG, protokomer zamenjen na zadnjih 80km, dakle bez uticaja, septembar
3. 7.3 litara/100km, pređenih 609km, 250km Ibarske, ostalo NBG, oktobar
4. 7 litara/100km, pređenih 314km, BG-GM-KG-BG, oktobar
5. 7.7 litara/100km, pređenih 694km, jedan odlazak do NS (190km/h

), ostalo NBG, oktobar
Poslato: Sub Okt 04, 2008 2:16 pm
od Gost
Moja 156 ima 115 ks i sva je na standardu.Uobičajena vožnja se sastoji od 2/3 otvorenog puta i manje od 1/3 u gradu(samo koliko se mora).Potršnja po bordu se kreće od 4,7 do 5,2 l/100km s'tim da se vožnja uglavnom odvija izmedju 2000 i 3000 rpm u 4 ili 5 stepenu prenosa.Tempo je uglavnom ujednačen sa brzim preticanjima kada stignem neku kolonu na magistrali.Sa zagrejanim motorom u gradu, potrošnja se penje na 6 l/100km.U gradu vozim kao po jajima zbog lošeg asfalta i šahti koje nikad nisu nivelisane.Grad uglavnom i izbegavam sa alfom jer imam Peglicu i Škodu Fabiju koje obavljaju gradski posao tako da alfa uglavnom rešava zadatke dužih tura!
Poslato: Ned Okt 05, 2008 1:57 am
od igorkrnic
Ja predjoh nesto preko 8000k km otkako imam 1.9jtd+chip
Zapazanja (chep-chep/board +/- 0.1l):
- po gradu 1500-4500 sa punim gasom - 8l /100km - ostavljam za sobom i 320d
- po gradu 1500-2500 sa srednjim normalnim gasom - 5.5-6 l / 100 km
- na otvorenom do 3000 (do 120 km/h) - 4.5 - 5l / 100km
- na otvorenom do 4500 (do 190 km/h) - 6 - 6.5l / 100km
Uglavnom sa nekom mojom voznjom, jer ne moze uvek da se vozi bez punog gasa, bar ne kad ima cipovan 1.9jtd ili 2.4jtd, neka prosecna potrosnja ukupna grad+otvoreno, tj moj stil zivota je 6l /100 km, board mi kaze 5.9

Poslato: Pet Okt 17, 2008 4:53 pm
od Gost
Za na otvorenom nam se poklapa statistika, s tim što meni u gradu manje troši, ali ga ja manje i cepam (nikad preko 3500 rpm)...