Cek der malo...
Jesil' ti onaj sto je pitao koju corbu da sipa:
dal' obican ili .eko. dizel?
ako si sipao D2 onda me ne chudi...uopste
a kako 2.4 JTD vuce iz niskih obrtaja
uostalom, kada budes dolazio do BGa, najavi se pa da probas
Moja je inace 2.4 JTD 2002 godiste (150 ks sa varijabilnom geometrijom turbine) pa vuche jos od 1500, a tih 4000 nisam ni jednom (lazem, mozda jednom) dostigao. Jednostavno, nije mi trebalo a i ne volim da muchim motor bez ikakve potrebe. U Italiji na auto-putu cruising speed oko 180 km/h pri otprilike 3000-3200 o/min u petoj (nemam shestu a voleo bih

)
Sta bi moglo biti sa tvojom...hmmm...
svasta
-Ciscenje brizgaljki
(posebno ako si KOJIM SLUCAJEM sipao D2 iliti obican dizel jer D2 pri sagorevanju onog preVISKA sumpora stvara tvrd talog)
ECU .misli. da ubrizgava dovoljnu kolicinu goriva, posto kolicinu goriva odredjuje pritisak + vreme. ECU nema pojma da je promer na brizgaljkama smanjen, pa sa istim pritiskom i vremenskim trajanjem jednog ubrizgavanja dodje manje goriva u cilindar. Manje goriva u cilindru= manje snage.
-Turbina
meni napuklo bilo crevo vazduha taman pre ulaska u motor (znaci posle turbine). ECU bi trebalo da provali po protokomeru da manje vazduha dolazi u motor i da smanji i
kolicinu goriva koje ubrizgava pa samim time i da obori snagu. Desilo mi se i da mi je crevo vazduha spalo (nisam imao metalne shelne pa sam stavio bio plasticne dok ne dodjem do radnje) u toku voznje.
Sta se desilo:
odjednom pad snage (ubrzavao sam sa semafora) i CRNA DIMCUGA pozadi iz auspuha.
Crni dim prestaje posle pola sekunde. ECU video da nema dovoljno vazduha za sagorevanje standardne kolicine goriva, dal preko protokomera ili preko sonde sa katalizatora svejedno, i smanjio kolicinu goriva koje ubacuje u cilindre. Crni dim nestao.
Nastavljam da vozim jos oko 150-200 m do prvog parkinga sa smanjenom snagom ali bez ikakvih nuspojava osim toga.
Zakljucak:
kada turbina ode (ili je pri kraju), kompjuter kompenzuje smanjenu kolicinu vazduha sa smanjenom kolicinom goriva. Nemas dim iz izduva, sve je u redu a masina ne vuce...(doduse i manje trosi ali

)
Inace te lagarije oko vremena ubrizgavanja (pa samim time i kolicine goriva koje stize u cilindar) se koriste i kod power box-ova kojima se radi neki (kakav takav) tuning.
Jos jednostavnije je zameniti senzor za temeraturu vazduha u usisu sa piggy-jem koji javlja ECU da je temp. manja nego sto jeste (ECU misli da je vazduh hladan i gust i da moze da sagori mnoogo vise goriva nego da nema tog malog gov****
U piiiip*** ala sam se raspisao
necu vishe nikada, majke mi...
odjavljujem se sa foruma na 3 meseca (evo samokaznjavam se

)
PS: i nemoj vise neko da spomene 2.4 JTD (bilo koji) i to, kako vuce. TO BRE CHUPA i ako bubrezi ne osete ubrzanje, onda nije nesto u redu sa motorom i tacka (da ne kazem PUNTO)