Stranica 2 od 2

Poslato: Uto Jul 03, 2007 10:20 am
od starac vujadin
@starac, iskuliraj ba, shala je bila ne zlonamerna, ali stav, mi to ni ne treba da znamo je moras priznati u krajnju ruku kontraproduktivan....
ipak , citam par stranih alfa foruma i mogu vam reci da smo mi slepci za one slepce... ako me razumes, neznanje je svuda neoprostiv greh osim izgleda kod nas.....
Prijatelju, ja shvatam da si ti u sustini dobronameren lik, samo je pitanje kako se covek izrazi. Ja sam cool jer se ne osecam prozvanim, a ne osecam se jer smatram da ne moramo da znamo. Dobro je znati vise, i ja zelim da znam - ali i ne moramo. Niko nije manji Alfista ako ne zna kako se nesto popravlja ili ako ne zna koje fabricke felne je imala Alfetta GT u `79, ili koliko titula je osvojio 33tt12. Ne ogleda se u tome .alfizam.... Nadam se da sam potpuno jasan.
Druga je stvar obrazovanje i njen znacaj, ali to je tezak off...
Verovatno si hteo da sve zvuci veselo i euforicno kada si napisao da treba da nas je sramota, ali ne mora to svako da shvati.
Na inostranim forumima ima jako malo clanova koji su majstori za mehaniku, elektroniku...zato sto ljudi idu u servis i zavrse posao, a opet tamo mozes da saznas daleko vise... verovatno ima neki catch, ali ne bih sada o tome. U svakom slucaju je dragoceno imati ljude koji se odlicno razumeju u vitalne sklopove automobila, a oni treba svoje znanje da dele s drugima opusteno i onoliko koliko im odgovara.

Sve je ok, a sad svi na radne zadatke... :lool:

Poslato: Uto Jul 03, 2007 10:46 am
od Gumetina
starac: razumeo si me skroz, samo sam ja pomalo razocaran sto ovde nema ama bas niko da se javi...

elem,

dve svecice stoje da bi napravile 2 plamena fronta, kod starih motora koji imaju jako sporo sagorevanje kroz komoru faza je bila pomerena i tu nema greske, zli mario mi je rekao da se razvodnici kasne 10 stepeni i to je to.

problem nastaje kod ovih 16v motora, koji su svi isti, a opet na ovim starijim javlja se vezivanje .ukrsteno. a na novijim paralelno....

svecice 100% ne pale po obrtajima jedna pa druga... a jedna je toplija a druga hladnija zbog uslova u kojima rade, ona koja pali prva (ako uopste pali prva) moze da bude toplija da lakse .kresne. a kad pritisak u cilindru pocne da raste raste i temperatura, zatim pali hladnija i to je to... da li je ?

da li i stari i novi sistemi pale u isto vreme ili nesto kasne, pitanje je sad...
(misli se na 16v)
pocinje sve ovo da me zamara....

@speedfreak: tebe stvarno ne zanima sta ima unutar tvoje devojke ? juuu :lool: :lool: :lool:

Poslato: Uto Jul 03, 2007 11:05 am
od kilson
jim mojo: Ne valja objashnjenje, a pogotovo ovo da se jedna pali na ovim obrtajima, a druga na onim. :lool:


Evo nadjoh neshto interesantno:

Slika

Sl: 1 Stari sistem sa distributorima i dve bobine.
Sl: 2 Osavremenjen sistem koji radi u rezhimu lost spark, koji okida i kada je cyl 1 pod kompresijom, a i kada je cyl 4 pod izduvavanjem. Ovo je praktichno osiguranje da je uvek prisutna varnica...
Sl: 3 Poslednja varijacija na temu; chetiri bobine okidaju svaka svoj cilindar i pri tome OBE SVECICE ISTOVREMENO za dati cilindar. Sa tim da ce se varnica pojaviti pre svega na onoj koja je manja zaprljana (tako bukvalno pishe u patentu).

Patent je registrovao Fiat Auto S.p.A. i mozhete ga naci online ovde: http://www.freepatentsonline.com/4958616.html Za vidjanje pdf varijante, morate biti registrovani. Fora je shto u samom pdf-u fali jedan deo sa dijagramom koji objashnjava prvi i drugi sistem, ali nebitno.

Ovo je neka osnova sistema i ne verujem da su odstupali od ovoga. Dakle Gumetino, chini mi se da se 'ladno mozhe prepraviti standardni sistem kod tebe na ono shto hocesh (necu da spomenem na shta) hahaha (a i ja bih to uradio) hahahaha

Poslato: Uto Jul 03, 2007 11:09 am
od Gumetina
ja to vec uradio :P probaj ....

znaci definitivno pale u isto vreme :D that's goooood.......

Poslato: Uto Jul 03, 2007 1:05 pm
od speedfreak968
Eto, Killaz nam osvetlao obraz... sad nas je manje sramota ;) :lool: Sve ima na netu, samo treba biti strpljiv i uporan...

@Rale
Ne narocito... valjda ono digestivni trakt, reproduktivni organi, kardio vaskularni sistem, muskulatura isl... Bitno mi je da sve to radi k'o Bog i da ja u tome uzivam i izgleda dobro rukujem sa svim tim bez obzira sto ne umem da popravim ako se .pokvari. (tu su, ne daj Boze doktori) ... Imam cerku od 16 godina iz proslog braka, a sa sadasnjom suprugom ocekujem prinovu u Oktobru... Hvala na pitanju... :P

Ovo i nije toliki off... pre ce biti jedna metafora :cool

Poslato: Uto Jul 03, 2007 1:16 pm
od Gumetina
Jesi siguran da nema neki zlotokomer, bombina, ili shalt hebla ? :D:D:D

Sto ne rece da imas cerku od 16 godina ? :dugokosi:

Laki je car, a tek sto ce da osvetla obraz Alfistima, niste ni svesni... kuva se nesto :D pocinje na tu tu tu tuuuuu.... 'bo :D

Elem,

Nicim izazvano postavlja se pitanje, zasto je alfa uopste nastavila da fura TS na motoru koji inace jako brzo gori, pa jos pale 2 svecice u isto vreme ? Kad svi znamo (mozda neki ne znaju al sumnjam) da su trkacke alfe terale 1 svecicu ???

Jel to samo marketing ili ima nekog smisla ? Meni licno bi bilo dosta lakse da menjam 4 nego 8 svecica koje su usput male i skupe....

Probacu ovih dana da vozim na 4 svecice, pa cu da javim rezultate...

Poslato: Uto Jul 03, 2007 1:43 pm
od kilson
Da, to se i ja pitam... :lool:
Ali hajde, kao dobijash sigurnije paljenje, ipak je unutra Nemachka elektronika. :mad:

Mozhda bi ti ipak trebale maalo drugachije svecice za single. Alfa 156 SS :twisted: :twisted: :twisted:

Poslato: Uto Jul 03, 2007 2:06 pm
od Gumetina
krenem sa NGK 6 pa onda dalje...

da i rado bi stavio jednokraku ako se niko nece buniti ?

Poslato: Uto Jul 03, 2007 2:19 pm
od srdjan_p
Why not... Evo ove su neka racing varijanta pa su jednokrake...
NGK V-Power racing spark plugs

Poslato: Uto Jul 03, 2007 2:41 pm
od JaMaL
Pazi ne znam zasto imaju 2 svecice mozda neko sagorevanje, izduvni gasovi, ekologija + snaga... sta god...

Ali znam da to sto guma kaze da sve trkacke alfe fabricke i one koji ljudi prave rade konverziju na 1 svecicu... kao onaj psiho sa 147 od 500ks-a sa aflabb-a...

dakle 1 svecica je way to go za veliku snagu... sad taj lik sa 147 koji je inace koristio 2.0 ts iz 156 za celu akciju je naveo da je konverzija na jednu svecicu neophodna zbog iz cistih razloga pouzdanosti na visokim obrtajima... da ts nije pogodan da radi na veoma visokim obrtajima...

Poslato: Sre Jul 04, 2007 2:37 pm
od Nigy
Kako turbo zvuci u TS sektasici.

Poslato: Pon Dec 24, 2007 11:27 pm
od Masinac
ovo je bilo divno za citanje

Poslato: Uto Dec 25, 2007 1:49 am
od Gost
Veoma zanimljivo i sam sam sebi postavljao ta pitanja...

Ali da bi bilo jasnije mora se odgovoriti na dva pitanja:

Prvo sta je sa TS motorom iz 1914. godine, pa onda GTA i TZ iz 60-ih, preko 33 Stradale, pa sve do 1988. i 8v iz 164 i ovog 16v o kome pricate, koja je veza medju njima i opet zasto dve svecice, jer razlika je velika u tome sto tada nisu postojale zabrane o izduvnim gasovima, radilo se dakle cisto o performansama?!
Na to se dodaje logicno pitanje zasto 8 a ne 4 i koja je prednost ako se ta ista snaga dobija iz iste zapremine i na druge nacine, nazovimo ih .konvencionalnim.?!
Mada moram da priznam, niko nigde, iko igde nije cuo da ovoliko tezak auto od 2k cc i 150 ks trosi ovoliko malo na 100 km, ima sigurno veze sa tim!
Opet 8v bez varijatora, sve iste svecice, starije ubrizgavanje pa opet ista snaga kao i 16v sa svim ovim gadgeti-ima, hmmm...

Drugo sto mene zanima je zasto ne vec postojecih 8, nego mora na 4 ako zelis da turbacis motor ili radis bilo sta drugo na povecanju snage?! Zasto su one sada odjednom smetnja, ako su tu stavljene zbog performansi istatijaznam?! Uostalom ne vidim zasto je malo 7200 rpm, osim Mazde RX8 nista se ne vrti vise, bez ostalih Japanaca sa bez obrtnog momenta?!

Evo slike 156 WTCC, jednom sam prilikom pitao sta je unutra, procenite vi...

Slika

Poslato: Uto Dec 25, 2007 8:39 am
od Nigy
Izvini, al' moram malo da odreagujem. ;)
TS motor je predstavljen u AR 75:

In February 1987 the 2.0i Twin Spark was introduced. The 2.0i engine was fitted with two sparkplugs per cylinder which symultaniously produces twin sparks p/cylinder. The press was very impressed, but Alfa Romeo had used this principle already in 1913... The twin spark engine also featured a higher compression ratio (10:1 instead of 9,0:1), Bosch Motronic fuel injection system and variable phase system on the inlet camshaft. This combination increased the power to 148BHP. Also added were light-alloy wheels, power steering and a central door locking system as standard. The coachwork was also improved with a boot spoiler and side skirts.

Kao sto vidis, varijabilno otvaranje usisnih ventila je primenjeno i na 8V motoru.
Evo i par karakteristika:

Engine - Specifications
No. of cylinders,layout: 4, lengthwise at front
Bore x Stroke [mm]: 84 x 88.5
Displacement [cc]: 1962
Compression ratio: 10:1
Max. power output BHP-DIN [kW-EEC]: 148 [107] at 5800
Max. torque mkg-DIN [Nm-EEC]: from 16 [157] to 19 [186] at between 2000 and 4000

Engine - Construction
Timing [control]: DOHC [chain], variable advance
Fuel feed: Bosch ML-4.1 Motronic electronic injection integrated with ignition
Emission control: -

Poslato: Uto Dec 25, 2007 9:47 pm
od dekideki
da dopunim killaz-ov prilog:
In practice, it will be understood that, because of lack of homogeneity in the medium, gap differences, or differences in the electrodes, the spark will always be struck first on one plug and then on the other. The determinations carried out by the Applicant on the system of FIG. 3 in conditions substantially like those to which reference has been made above for the lost-spark system of FIG. 2 show that, in the case of the system according to the invention, which uses the same coils as those in FIG. 2, the high tension available at the second plug is 30 kV and is thus much greater than that of the lost-spark system.
U praksi, ispada da, zbog vise razlicitih parametara, varnica ce uvek sevnuti prvo na jednoj a potom na drugoj svecici.

Napominje se dalje u tekstu da je starija varijanta 16V twin spark sistema, takozvana lost spark, konstruisana tako da je za svecice dovoljno 25kV sa bobina. U novijoj varijanti vezivanja kablova, bilo bi dobro da je isti napon bar 30kV...

sve zbog toga sto kod starog sistema u jednom cilindru svaka svecica u jednom okidanju dobija energiju sa svoje (razlicite) bobine, a kod novog obe imaju jednu (istu) i zato je potrebno vise energije. prosto.

naravoucenije:
1. nista ja tu ne bi diro :badteeth1:
2. ako bi vec dirao, sve bih promenio. ne samo kablove vec i bobine. celu tablu...

Poslato: Pet Dec 28, 2007 2:23 pm
od kilson
Deki, proveri prevod ponovo i chitaj ga sa razumevanjem mozhda je neko do juche hteo dirati... :(
in the case of the system according to the invention, which uses the same coils as those in FIG. 2
i najbolje:
the high tension available at the second plug is 30 kV and is thus much greater than that of the lost-spark system.
1. Dirao bih.
2. Potrebna su samo 4 kratka kabla.

;)


Verovatno ovo nece doneti neko osetno poboljshanje, ali ce definitivno naterati one male svecice da przhe ko lude. Samim tim bih se i ogranichio na probnu zamenu SAMO velikih svecica kada im dodje vreme za zamenu. :)

Poslato: Ned Jan 06, 2008 11:13 am
od Gost
Poz

a jel mogu ja da nesto kazem na ovu temu?Ne vozim alfu jedino sto prckam po jednoj

Poslato: Ned Jan 06, 2008 12:42 pm
od Gost
Pa kazi, sta cekas... ;)

Poslato: Pon Jan 07, 2008 11:26 am
od Gost
Mir Boziji,Hristos se rodi

Pa ovako....
Konkretno,da se vratim nma tvoja pitanja u vezi sa T.S-om....
Koliko ja kapairamTS ce u svakom slucaju povecat performanse motora.Ovako,prilikom rada motora,nakon detonacije,klip ide ka DMT tj.prenosi snagu na radilicu.Posle toga ide ka GMT i izbacuje izguvne gasove.Eh sad,nijedan motor na svetu ne izbaci apsolutno sve gasove iz cilindra,vec nesto i ostane.To je takozvano trovanje smese,jer nova kolicina smese koja je spremna za detonaciju se mesa sa .otpadom. i usled toga detonacija nije idealna.Koliko ja kapiram TS,upravo se radi o tome da se taj otpad svede na sto manju meru.Moguce je vise nacina, a jedan od njih je gore prikazano okidanje 1&4 tj.2&3 jer su polozaju tih klipova identicni.
NPR.kad prvi pali,pali i cetvrti,stim sto prvi pali smesu za detonaciju,a cetvrti .otpad. koji je pod pritiskom i povisenom temperaturom.Kao nus pojava ovoga,bice povecanja snaga,cistiji izduvni gasovi itd.itd
Eto,ako ja to kapiram,ako gresim neka me neko ispravi.

Pozdrav

Spajanje svećica na 164 2.0 Twin Spark

Poslato: Sre Jan 30, 2008 12:31 pm
od reli
Koliko se ja razumem kod rada Twin Spark motora jedna svećica služi za sagorevanje smeše a ona druga da smeša koja nije sagorela da je sagori i da ima manju emisiju izduvnih gasova.

Da li je neko pokušao da poveže svih 8 svećica da istovremeno sagorevaju i kakav se efekat postiže.

Ja sam nešto razmišljao da to uradim pa da vidim da li je neko slično eksperimentisao i kakvi su rezultati. :idea:

Poslato: Sre Jan 30, 2008 1:56 pm
od Nigy
Modovi, prebacite gornji post u vec postojecu temu.

@ reli
Ovde su opisani svi do sada poznati TS sistemi paljenja. ;)
Ako je naj stariji (a trebalo bi) onda time nista neces dobiti jer se i onako pale u istom trenutku.