Stranica 2 od 3
Poslato: Pon Jun 11, 2007 11:25 pm
od superfly tnt
srdjan_p napisao:Ovo zadnje vesanje na 156/147 je smesno...da ne verujes...na 145 je to mnogo ozbiljnije...
ovo je ozbiljno vjesanje

Poslato: Uto Jun 12, 2007 12:18 am
od Gost
Evo kako to izgleda na 145, 146, Tipo, 155, Dedra, GTV...
Znaci sama viljuska je jaka i masivna kako i izgleda, cak mnogo vise od te sa SAAB-a koja je ustvari od lima koji je zapertlan po rubovima, a ona je zapravo suplja, dok je ova od punog materijala! Ali to je potpuno nevazno, jer se ona nikada ne iskrivi osim u extremnim situacijama prilikom udara, a glavni uzrok zamene je ova kugla, dok se prednji i zadnji silent blokovi menjaju!
E sad kakva je ta kugla kod vas pa izdrzava pola miliona kilometara naspram ove koja dogura deset puta manje, zaista mi nije jasno!
U tome je poenta, ne u tome cija je bolja i cija vise izdrzava!
Poslato: Uto Jun 12, 2007 12:26 am
od Gost
OK.. kad bas pitash da ti onjasnim na brzinu.
To sto si prikazao je jedna kruta veza koja nema mogucnost da se uvija i da jede vibracije i udarce na koje ce tocak naici.
To sto je vidno kad se gleda SAABova je daje odradjena sa malo vishe .mastovitosti. :p , dakle, sa puno vecim poprechnim presekom ariala koji pokriva.
To je cini jachom dok je u isto vreme profilisana da radi kao opruga , dakle savitljiva je u odredjenoj geometrijskoj ravni koja je od presudnog znachaja za opstanak kugle.
Jbg... nije sve kao sto izgleda da je niti sve kao sto je receno da je

Poslato: Uto Jun 12, 2007 12:43 am
od Gost
:wtf2:
Poslato: Uto Jun 12, 2007 2:03 am
od Player
Hoce chovek da ti kazhe da kod Saab-a nisu toliko gledali na upravljivost nego na trajnost. Dok je kod Alfe kruca veza,
direktnije upravljanje... znachi pravi sportski auto
Shalim se malo... u sushtini jeste malo slabije veshanje, ali po meni nishta mnogo slabije od drugih varijanti multilink
veshanja kod drugih modela za shire narodne mase.
Ja kako sam chuo ako sa tim pasatom nabodesh malo ozbiljniju rupu, krivi se ta aluminijumska viljushka - bez obzira koliko je preshla pre toga.
Kada sam kupio 156, posle tri dana sam imao peh. Nisam gledao i sa oko 90 km/h preletim preko lezheceg pandura, i to onog najveceg... i nishta nije bilo.
A shto se tiche tih cifara od milijardu km... ok, ali to je po meni skroz druga pricha.
Po meni u ovakvim temama ne treba uzimati Saaba, Volva itd. kao neko merilo. Respekt za njih, ali oni imaju svoj zatvoreni krug mushterija,
potpuno drugi mentalitet ljudi gde se gledaju neke druge stvari, a ne samo zarada proizvodjacha automobila.
Kupac Volva i kupac Alfe sigurno nemaju isti stil vozhnje. Nijednom nisam video nekog Volva da juri kroz grad .k'o nenormalan..
Alfa, Bmw i sl. se u 90% sluchajeva ne kupuje da bi se izbegavale rupe pola miliona km i onda je to kao trajno
Mene kad udari adrenalin da se izdivljam pola sata-sat poslednje na chega obracam pazhnju su rupe, neravnine itd.
Ali zato chim primetim zamor nekog dela u trapu, odmah ga menjam, a ne kao neki vozachi .trajnijih. automobila.
Konkretno moj drug vozi E klasu i za dve godine od kada ga ima nijednom nije centrirao trap. Veshanje mu je u totalnom haosu, shkripi kao kochija.
Pre tri meseca je kupio nove gume i posle pet hiljada km pola prednje desne gume je totalno celavo, znachi do platna.
Ali po njemu je to sve u redu, jer to je MECHKA, bozhe moj - to se ne kvari i traje zilion km
Al' se raspisah, udarila me inspiracija posred...

Poslato: Uto Jun 12, 2007 3:32 am
od Gost
GT napisao:Nista osim Srbije me ne interesuje!
Cekaj, hoce li neko da mi kaze da je problem samo u kvalitetu izrade?!
Pa verovatno,evo ti moj primer:fiat tempra promenjene viljuske(fabricke) na 70 000km zbog kugli,opel kadett promenjene kugle(fabricke) na 300 000km,oba auta vozena u Srbiji,opel znatno nemarnije vozen...Da nepricam da su nove viljuske na tempri izdrzale jedva 20 000km,doduse zamenjene pod garancijom...
Poslato: Uto Jun 12, 2007 6:52 am
od Gost
Ja sam menjao sve cetiri prednje viljuske na 119000km.Sada sam na 145000km,i sve je o.k.
p.s.stavljene su originalne viljuske
Poslato: Uto Jun 12, 2007 8:42 am
od Gost
GT napisao:
Gde je M sada da kaze kako je na BMW...
Znam sta si hteo da kazes....alfa sportski auto...tvrdje oslanjanje pa brza stradanje trapova
I BMW je sportskog karaktera sa tvrdjim oslanjanjem i ne znam nikoga ko je na trojci menjao celu viljusku sem da nije neka havarija bila ili istrulela na matorim modelima. Menjaju se kugle-outer na 100-150k i ponekad silen blok na viljusci dok se inner kugla bas retko menja.
Najveci problem kod BMW-a sto se tice trapa su zadnji silen blokovi zbog zadnje vuce, kod vecih modela i zbog tezine auta dok kod trojki stradaju uglavnom zbog izivljavanja i spustanja auta.
Poslato: Uto Jun 12, 2007 9:13 am
od Gost
Po meni u ovakvim temama ne treba uzimati Saaba, Volva itd. kao neko merilo. Respekt za njih, ali oni imaju svoj zatvoreni krug mushterija,
potpuno drugi mentalitet ljudi gde se gledaju neke druge stvari, a ne samo zarada proizvodjacha automobila.
sla
Poslato: Uto Jun 12, 2007 9:29 am
od Gost
Neko ce verovatno reci da se stedi na materijalu... [quote]
pa vidi
Poslato: Uto Jun 12, 2007 10:49 am
od starac vujadin
Na BMW E46 su prednje viljuske rak rana i menjaju se precesto ako se vozi po losijim putevima.
Poslato: Uto Jun 12, 2007 10:57 am
od Gost
Baksuzi jedni.....
Ajde sad nek mi neko kaze kako se zove ovaj obelezeni deo na viljusci, jer je on odgovoran za jedan prigusen zvuk koji se javlja pri prelasku preko rupe
Poslato: Uto Jun 12, 2007 11:14 am
od Gost
Hajde da probam da rezimiram...
To sve znaci da je 156 namerno napravljena da bude osetljiva zbog voznih osobina, ali u isto vreme sam kvalitet izrade nije na nivou sto je potpomognuto nasim putevima i losim delovima, pa viljuske traju oavko malo?!
Dok se za 145 i 146 ne bi moglo reci da poseduju tako sufisticirano vesanje, pa bi se tako kratak vek trajanja viljuski mogao pripisati samo losem konstrukcijskom resenju i kvalitetu proizvoda?!
Starche?!

Poslato: Uto Jun 12, 2007 11:29 am
od Gost
Hermes....kugla viljuske iner (unutrasnja) od 500-1000din
Poslato: Uto Jun 12, 2007 11:43 am
od Gost
starac vujadin napisao:Na BMW E46 su prednje viljuske rak rana i menjaju se precesto ako se vozi po losijim putevima.
Od serije E46 je BMW .obilato. koristio aluminijum za izradu delova podvozhja, otuda i uchestaliji problemi kod primeraka koji se voze po ovim nashim .visoko-kvalitetnim. putevima.
Bez predrasuda, ali mislim da i pored toga konstrukcija kod BMW-a je mnogo robusnija, i da je Alfa mnogo osetljivija po tom pitanju na losh kvalitet puteva.
Starija generacija trojke (E36), poshto je bash ona pomenuta, nema takvih problema osim u sluchajevima koje je M naveo. Ja sam sa E36 prevezao preko 40000 km, sada ima blizu 127000 km na satu (kupljena sa 86000 i servisnom knjizhicom, ali nikad ne mozhesh biti 100 % siguran) i na njoj su josh uvek svi elementi veshanja iz prve ugradnje, ukljuchujuci i amortizere. Ne rachunajuci .tehnichki pregled. pri obnovi registracije, vec na osnovu (redovne) provere kod poverljivog i struchnog auto-servisera znam da trenutno nema nikakvih problema sa podvozhjem, chak ni .u najavi.

. A kakvi su tek ovi .putevi. gde uglavnom vozim, odnosno juzhnije od Rashke, bolje i da ne znate...

Poslato: Uto Jun 12, 2007 12:07 pm
od Gost
A kakva je situacija sa E39 i njegovim podvozjem?
Poslato: Uto Jun 12, 2007 12:43 pm
od Gost
I kod E39 je aluminijum .nashiroko. korishten u izradi, ukljuchujuci tu i elemente veshanja. Naravno, cilj je prevashodno bio smanjenje ukupne tezhine a sekundarno bolja upravljivost, pa je E39 tek neznatno tezhi od starije petice (E34) i pored vecih spoljashnjih gabarita i daleko vishe opreme koja se ugradjivala u E39 u odnosu na E34.
Medjutim, nije mi poznato da E39 ima neke .simptomatichne. probleme sa veshanjem, odnosno oni su u manjoj meri izrazheni nego kod E46, zbog vece robusnosti konstrukcije u odnosu na trojku. Ima i suprotnih priomeraka, ali u sluchajevima kad se vanredno servisiranje ne podrazumeva, ili je auto vozhen konstantno po kaldrmama i kojekakvim vuko*ebinama

BMW preporuchuje da se prva kontrola celokupnog podvozhja i elemenata veshanja kontrolishe i po potrebi zameni neophodno na svakih 100000 predjenih km. Ali, to vazhi za .normalnu. putnu mrezhu.

Poslato: Uto Jun 12, 2007 3:04 pm
od Gost
Evo i ja da kazem koju. Mislim da najvise uticaja na viljuske imaju putevi po kojima se vozi, pa onda stil voznje pa onda sve ostalo.
Sve ostalo je nacin konstrukcije vozila, poznato je da Alfa ima specificno vesanje i bilo bi glupo porediti je sa drugim markama koje po nameni nisu slicne. Druga vrlo bitna stvar je kvalitet samih viljuski. Koliko vidim par ljudi je spomenulo da menja viljuske na 15-20 hiljada km. Isto kao i ja. U prodaji su viljuske nekoliko proizvodjaca Birth, Teknorot, Metelli, Optimal... medjutim sve je to skoro isto, isto kostaju i isto traju.
Ja sam presao 40.000 sa 155-icom, i dva puta sam menjao viljuske.
Ove sto su sad na autu su presle oko 15.000 i dobro su utegnute i bice sve dok ne naidjem na neku vecu rupu.
Poslato: Uto Jun 12, 2007 3:59 pm
od starac vujadin
@GT
Uopsteno receno - gde god imas aluminijum u donjem postroju osetljivost na lose puteve je izrazena. Tako je kod Alfe, tako je kod novijih VW, tako je kod BMW E46, tako je manje vise kod svih ostalih... Interesantno je da u vodicima za kupovinu polovnjaka u Nemackoj koje redovno pratim sami Nemci vise spominju osetljivost BMW E46 (ali samo na prednjim viljuskama), nego Alfe 156 gde joj se mnogo vise zameraju neki problemi na eletronici i drugim stvarima...
Aluminijum se stavlja da bi olaksali automobile koji postaju zbog bezbednosti i udobnosti sve tezi. Posto su putevi na Zapadu mahom odlicni, onda je ovo .ukalkulisano smanjivanje robustnosti. zarad smanjenja tezine. Jednostavno konstruktori procenjuju da je to manje zlo i mislim da su u pravu. Automobili su sve vise potrosna roba i nikog ne interesuje da mu rame traje 300000km, niti to vise nekog impresionira. Vise se ceni dobro ponasanje na drumu, upravljivost, nego trajnost tih elemenata. E, u Srbiji je drugacija situacija i ljudi ne mogu da se naviknu na novu situaciju (kao sto ne mogu da se naviknu na mnogo toga kod novijih automobila...) i ovde je to veliki problem.
Uostalom, da li smo toliko spominjali rec .silen blok. kod majstora pre 20-30 godina...Vrlo retko, uglavnom vlasnicima starijih BMW je bio poznat taj izraz, a sada svako malo pa neko menja neke silen, selen blokove (u svakom slucaju nepravilno je i jedno i drugo). Obogatise se majstori na tome...
Vremena se menjaju, tako da svi podlezu novim trendovima, pa i ovde nasiroko hvaljene svedske firme. Sve je to manje vise konfekcija. Ljubitelji Volvoa i Saab-a to pravdaju zbog novih gazda koje su im unistile ili razblazile individualnost i jedinstvena tehnicka resenja, ali siguran sam da bi i oni sami kao nezavisni proizvodjaci bili prinudjeni da rade manje vise isto sto i svi ostali. Jedino sto je Ford bolji gazda od GM, pa je Volvo napredovao, a Saab nazadovao.
Poslato: Uto Jun 12, 2007 4:56 pm
od Gost

To je to...
Poslato: Uto Jun 12, 2007 8:47 pm
od ljube-kugla
na mojoj alfi su lepo propale,zaribali silen blokovi,ustvari to su unibolovi u donjim viljuskama,donje kugle su bile fabricke,njih sam uradio,gornje su fabricke,a spone sam odradio,ostala mi je jos letva sto malo curi pa obelezavam teritoriju
Poslato: Uto Jun 12, 2007 10:26 pm
od TOXON
Ja mislim da 60-70% uticaja imaju vlasnici vozila,ja na primer vise gledam u put nego u daljinu,zato me po koji put i opali radar!
Znaci paziti i paziti!
Dok moj drugar
killaz ne je*e?? Kad mu kazem pazi rupa!!!! On kaze: sta da vozim ko vuna kad je komplet trap za 155 50 evra
A imam jos jednog prijatelja kome tenka da das izcupao bi mu gusenice za par dana,tako da je sve
relativno!
Poslato: Uto Jun 12, 2007 10:31 pm
od dekideki
fakat
trap komplet komplet za 80e
sve ovo na slici, pa puta dva:
Alfa Romeo 155 RU LES
Poslato: Uto Jun 12, 2007 11:06 pm
od ljube-kugla
ove aluminijumske na slici,ima ih na bubanj potoku za smesne pare oko 15-ak evrica komad,dok u autokomercu za navodno oridjidji oko soma ipo evrica,otvorio sam skoro sve proizvodjace i konstatovao da su namerno ostavljali ne polirane delove nego samo grubo obradjeno da ide sto teze na ruku a koliko ce trajati to nema veze,jer na trap ni fabrika ne daje garanciju jer je to potrosni materijal i dok traje traje,nekom traju godinu dana a nekom pet,jer taj neko predje i oko 100-tinak hiljada za godinu dana i tera ko tudje
Poslato: Uto Jun 12, 2007 11:32 pm
od srdjan_p
Sta je ovo sve na slici, ja prepoznajem samo viljusku? Ljube ajde pojasni molim te...