Jeremy napisao:pozdrav svima, reg sam se prije 10 min, danas sam pazario alfu ali evo tek sad citam vase postove, to jeste nisam prije nasao ovu temu sto mi je jako zao
Kupio sam na plac u obrenovac bijelu alfu 159 jtdm 150 ks sa crnim krovom, 2007 kilometraza joj je 53 000 sto naravno ne vjerujem u to. Poveli smo je uovlasceni servis na pregled, rekli su da je sve u odlicnom stanju, na kom je pokazao samo jednu gresku da je jedan grijac crkao. Upravo je brat vozi za crnu goru koje je inace picajzla za auto. kaze mi da ne lupa da se nidje ne cuje da lijepo ide, vozio je po neravnom kaze da je bas ocuvana. E sad vidio sam na oglase identicnu kao moju samo sto je ova iz novog sada i nema fabricku muziku, boja unutra je malo drugacija i moji su retrovizori u boju auta. ali sve ostalo je identicno pri tome sto je na suvozaceva vrata meni malo izvucen tapacir sa ovom to nije slusaj tako da se nadam da nisu iste. Imam sad pitanje za vas znate li sto o tome prodavcu it obrenovca( Auto Indzic) i kakva su vam iskustva, i naravno da li je neko upucen o kome se autu radi?
Prednost kupovine na placu je što su po zakonu dužni da ti daju garanciju od godinu dana, čak i ako ti ne stave tu stavku u ugovor. Koliko njih zaista to i poštuje i koliko su kupci informisani o svojim pravima nemam pojma. O tome je detaljno pisano u reviji SAT pre nekih godinu dana.
Meni su te bele sa crnim krovom sumnjive u smislu da su prefarbavane, da li u cilju prikrivanja neke havarije ili ovako, zaista ne znam. Da imam beli auto radije bih stavio neku foliju na krov koju bih mogao da skinem ako prodam nego da farbam.
Drugo, ukoliko je kilometraža prava a prodat je po ceni koje se nude po Srbiji 99% da je imao neku havariju zbog čega se pređašnji vlasnik odlučio na prodaju. Ni napolju ne kupuju dizel auto da pređu 10k km godišnje pa da ga prodaju jeftino. Prevrti strane oglase, kilometraža za to godište je 2-2,5x veća.
Ono što vidim u ponudi uglavnom su Alfe koje su radile po Rent-a-Car firmama ili uzete na operativni lizing. Dobra stvar je da su većinom održavane u ovlašćenim servisima (mada se danas i servisne knjižice kupuju blanko za 50tak €) ali ako se pažljivo pogleda mali servis je bio uvek na 30 kkm, nevezano da li je bilo puno start-stop ciklusa i puno vožnje po gradu ili su vožene na otvorenom. Za utehu je što je 1.9 mašina zaista dokazan kvalitet, od Stila i Astre pa na ovamo u raznim verzijama snage, može zaista dosta da pređe.
Pri kupovini treba gledati konkretan primerak, u kakvom je stanju, kako je očuvan (ukoliko nije šminkan - po pravilu prednji je znak odljušten ili izbledeo; ako je volan kao nov a naslon za ruke između prednjih sedišta ispucao znači da je volan presvučen; na donjem zadnjem uglu zadnjih vrata i prednje donje ivice zadjeg blatobrana imaju nekakve folije, ako nedostaju znači da je i to farbano, isto važi i za nalepnicu Giugiaro design napred) i najpametnije je povesti majstora sa sobom. Kući štek od 1-1,5k € za nepredviđene troškove (ključ 350€, CarPass ako nije stigao sa kolima oko 60€, gume u 16" su 12-12k din a za 17" 15-16k din po komadu, što nije zanemarljiv trošak).
I ja gledam neko valjan primerak ali slabo ide, izgleda da je pametnije zapucati za Germaniju i kupiti od pravnog lica, 2006-2007 izađe 8-8,5k € pa nagore, to je realna cena.
Bilo bi dobro da se i vlasnici uključe sa svojim zapažanjima, gde se prvo primete znaci starenja i zamora materijala kod 159ke tj. na šta obratiti pažnju.
pozz