@ alfaholic
Hajde da se ne rasplinem previše u širinu i ostanem isključivo pri činjenicama:
1. Možemo da se složimo kako se ne slažemo i to je sasvim OK dok se ima strpljenja i volje za saslušati tuđe mišljenje.
2. Dok se saslušava tuđe mišljenje treba ga u potpunosti i ispratiti, pa ću apostrofirati onu krucijalnu činjenicu koja se previđa, a to je da ja ovde iznosim lično svoj stav, ono kako se osećam po pitanju Alfe i njene sudbine, što može biti i potpuno jedinstveno, ali je nepromenljivo. Kada se govori o onim emotivnim aspektima koji su teško merljivi i prenosivi na papir, tu čovek zaista treba da shvati o čemu se radi. Možemo li da utičemo na hemiju unutar nas kada vidimo specifičnu osobu suprotnog (ili istog?

) pola? Možemo li da utičemo na sopstveni ukus i ono nemerljivo u nama?
O tome se ovde radi, pa je i diskusija oko toga izlišna, a meni nikada nije problem da jasno iskažem kako se osećam zbog nečega.
3. Priča o Clarskonu i Lambu ti maši poentu. Prvo iz razloga što sam naveo kako je Lambo ZAISTA fantastična i tehnički besprekorna ultimativna sportska mašina koja je procvetala (u materijalnom smislu) pod VW-om. To je tako i ja to ne sporim, a to što moderni Lambo u meni ne budi emociju, to je neka sasvim druga tema, baš kao i pitanje zbog čega je nekom čoveku u tom smislu emocija uopšte toliko bitna. Barem sam se nadao da ću među Alfistima biti pravilno shvaćen, te da pitanje emocije neće biti sporno. A Clarkson (koga izuzetno cenim) jeste novinar koji i pored svoje specifičnosti, drskosti i cinizma nije striktno i beznadežno vezan za određenu marku automobila. Može sebi sve da priušti, a priroda posla čak ni njemu ne dozvoljava da previše mazi nekog omiljenog proizvođača, iako čovek svoje favorite nesumnjivo ima i svi mi poštovaoci TG znamo koje su to marke.
4. Umetnost je i meni na mnogo načina bliska, bez nje ne bih mogao živeti normalno, a pogodilo se da sam (kao i po pitanju izbora automobila) pripadnik manjine i undergrounda gde se uzgred jedino dobro i osećam. Ali to nije tema za ovakve forume niti je uopšte bitna za načetu temu.
5. Oduvek sam naklonjen budućnosti i SF-u, a nikada se ne bih vraćao u prošlost. I moj izbor automobila to potvrđuje, treba mi savremena Alfa, ali sa dovoljno atributa i pravim poreklom da bih u njoj uživao.
6. Više ni tebe niti bilo koga drugog neću uveravati da li nešto jeste ili nije "pravo" ili "spodoba". Slobodno slušajte tuđa mišljenja i formirajte svoje kako god želite, meni ni iz džepa ni u džep. A da li će neko ovde zaista da obrati pažnju na ono što detaljno ispiše i kaže hardcore Alfista vlasnik jedne takve Alfe, ili drugi cenjeni i iskusni kolega koji je nedavno imao priliku da se detaljno upozna sa jednom takvom "spodobom" - to zavisi od svakog od vas ponaosob. Ja se zaista nemam zbog čega vređati, a ponajmanje pravdati. Kada god mi crv proradi treba samo da sednem u svoju PRAVU made in Italy Alfu i da dodam gas, pa da mi raspoloženje skoči jer ga ova Alfa podiže najbrže i najbolje od svih koje sam do sada vozio ili imao prilike da upoznam.
7. Stanje u FIAT grupi definitivno nije dobro, što se manifestuje pre svega na brendu Alfa Romeo i pogotovo Lancia koja je praktično puštena niz vodu. To je takođe činjenica koju ja ne osporavam. Ali nije samo FIAT pogođen krizom ili nekim promašenim potezom u prošlosti. Cela autoindustrija se drma, baš kao i ekonomije širom sveta, tako da je to jedna mnogo kompleksna tema za površne analize po forumima. Možda je FIAT mogao bolje odreagovati u nekim situacijama, a možda je ovo maksimum trenutno i neki prelazni period dok ne dođu bolji dani - vreme će najbolje pokazati, ali ja sam ipak srećan i zadovoljan što imam priliku i mogućnost da vozim Alfa Romeo kakvog ga volim i zamišljam. Eventualni prelazak u ruke VW-a je ona crvena crta preko koje ja ne mogu da pređem i to je lično moj stav, a svako ima pravo na svoj.
Kada već dotičemo ovu temu, da li postoje garancije da bi Alfa procvetala u tuđim rukama?
I još par pitanja:
Zašto VW toliko nasrće na Alfa Romeo ako je isti već toliko urušen? Da, treba im zbog imidža i računaju da je dobiju u bescenje, ali pita li se neko da li tu postoji još nešto istinski vredno zbog čega Marchionne ne bi smeo da poklekne već da izvuče brod na sigurno i razvije ponovo brend, počevši od onih ambicioznih planova o kojima smo svi čitali.
Može li neko i da mi objasni zašto jedan fantasičan automobil poput 159-ke nije uspeo na tržištu, već je ocenjen kao promašaj po pitanju prodaje i očekivane zarade!? Na stranu one naše pikanterije o zajedničkim sklopovima, neadekvatnim benzincima i slično, to je nešto što je van domašaja interesovanja današnjeg prosečnog kupca limuzine koji hoće što više i bolje za uloženi novac. Naprosto fantastičan automobil u svakom pogledu, komforan, sa moćnim motorima, sjajnim držanjem na putu, opremljen maksimalno, čak bi se reklo i svesno germanski utegnut, a opet fijasko!?
Verujem da su i u rukovodstvu iznenađeni, ali izgleda da postoji nešto u podsvesti mnogih unapred neopredeljenih kupaca zbog čega izbegnu Alfu i kada ne boluje od bilo kakvih bolesti ili mana, već se opredele za druge brendove!? Mislim da je to onaj najteži faktor u celoj priči, a da bi Nemac kao vlasnik to promenio on bi morao da unese i svoju filozofiju, te da uveri kupca kako zapravo prodaje wagenov provereni paket, samo u malo drugačijem pakovanju.
Mislim da zapravo nije toliko FIAT/ALFA pravio pogrešne poteze, već da je prosto trenutak takav da šta god ponude prezasićenom tržištu, jednostavno to ne ide u potrebnom broju i tu je teško ostati pametan, pa smo sada samo sa dva modela koji se kako-tako prodaju i drže nas u životu (na veštačkom disanju).
8. Šta FIAT dobija ako proda Alfu? Pa nešto keša koji će pomoći da glava ispliva iznad površine i malo se nadiše vazduha dok se to ne potroši i kriza opet stisne, samo sa jednim stogodišnjim brendom i legendom manje u svom posedu. Cifra za koju bi Alfa otišla teško da bi adekvatno odrazila i istinsku vrednost brenda. A ako je FIAT spao na takve grane onda me mnogo podseća na banana države i neke političare kojima su puna usta priče i sopstvene veličine, a u realnosti rasprodaju sve što imaju u bescenje i zadužuju se po inostranstvu do iznemoglosti u nedostatku prave politike i sposobnosti. Ukratko, možda bi FIAT-u takav potez na kraći rok pomogao, ali na duže staze verovatno ne bi rešio glavni problem pri čemu bi ceo imidž italijanskog ponosa - autoindustrije bio značajno i dodatno narušen. Po mom skromnom mišljenju bolje da u krizi na veštačkom disanju održe sporne brendove ili da ih gase ako nema leka, pa da vidimo šta budućnost nosi.
9. FIAT treba neke stvari da uči od VW i da učini sve da tržišno ojača ako je ikako moguće (a zna se gde su oduvek bili jaki), pa da onda svežim kapitalom revitalizuju sporne brendove pametnim potezima. Ne pitaj me kako, da znam odmah bi spasao Alfu. Kako VW može da istrpi gubitak Seata ili da se zabavlja gubeći na Veyronu, tako bi i FIAT mogao sa kalkuliše sa novcem. Sve je lakše kad ga ima,a trenutno je frka i živi se u dobroj meri od profita brendova preko bare.
10. Da sam ikako u mogućnosti kupovao bih nove Alfe kada god bih mogao i na taj način pomagao fabriku. Da sam sportista besplatno bih reklamirao brend koji volim i ništa mi ne bi bilo teško. Danas činim koliko mogu, drvim po forumima i forsiram Alfizam gde i god stignem, a upravo sam ja najtužniji što ta pomoć nije i konkretnija.
I na kraju još jednom - ne mrzim nemačka vozila niti Nemce u bilo kom kontekstu. Naprotiv, divim im se kao vrednom i tehnički izuzetno potkovanom narodu koji ume da napravi automobil. Izuzetno cenim sve njihove brendove i bio bih zatucani laik da nije tako. Ne mrzim ni VW, sva moja sprdnja odnosi se na neki mantalitet koji ide uz narodni auto pogotovo na ovim prostorima, a tu svakako nisam jedini. Što se svega ostalog tiče - kapa dole, ali ja kao underground lik ne mogu da se poistovetim sa tim. Ne golica mi emocije i ne uklapa se uz obuću koju nosim
