Stranica 9 od 21

Re: Akumulator!

Poslato: Pon Dec 10, 2012 11:52 pm
od Musashi
@Milorad: Čudno mi je da Vartin akumulator tako brzo crkava. Ovaj koji sam ja pomenuo, ima tri godine garancije.. Tako da se slažem se nidzom.

@DjomlaN: Hvala puno na uputstvu :good:

Nisam nešto čuo loše reči o Varti, a kamoli o Exide-u, ali nažalost imam ograničen budžet..

Znate li možda dimenzije akumulatora koji pasuje u 156-icu, ili ako uzmem neki od 60Ah, sigurno će odgovarati? I još jedno pitanje: Mogu li da palim auto na kablove? Zbog te kutijice...

Hvala još!

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 8:08 am
od sErGiO
Možeš da pališ auto na kablove, samo otvori kutijicu dok držiš kabal na klemi. Uzmi Vartu nećeš pogrešiti a ako i ne bude nešto kako treba ima 36 meseci garanciju. Da li si siguran da je 60Ah dovoljno za JTD? L+ i D+ su oznake koje ti govore kako je orjentisan akumulator, tj. kako je okrenuta + klema (L - levo, D - desno). Najbolje ponesi sa sobom stari akumulator u radnju pa uzmi isti takav, a usput možeš da dibiješ i popust u nekim radnjama ako doneseš stari akumulator ili više njih.

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 8:18 am
od Djo83
fabricki u 1.9 jtd ide 60Ah... moze da se stavi i veci u leziste ali ne od svake marke jer nisu uvek iste dimenzije, mislim da Sauriann koristi Bosch 72Ah da je uspeo da stane u mjet, ako je isto leziste kao u obicnom jtd, ja sam uspeo da ubacim 66Ah BlackHorse...

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 9:14 am
od milosh024
Evo da napisem svoje iskustvo, nisam palio auto tri dana, bila mi zatrpana garaza, juce sam razgrnuo sneg i upalio Alfu malo da radi. Teze je upalila mislim da ce akumulator da rikne, mozda izdrzi jos ovu zimu jer je u garazi ali pitanje je i to. Ovo pisem zato sto je u pitanju Varta, kupljena u maju 2010, znaci garancija istekla pre 7 meseci, auto stalno garaziran. Pre nekoliko nedelja sam preventivno nakacio aukumulator na punjac jer dosta vozim po gradu sa "dnevnim " svetlima pa reko pre minusa da dopunim. Zato sam i kupio Vartu pre 2,5 godine, da bi bio bar malo sigurniji u kvalitet i radni vek. Vredelo mi je ko mrtvom konju cebe ;)

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 11:32 am
od Tihomirce
Da ponovimo kako se skida akumulator

1. odvije i odkači se minus klema
2. odvije i odkači se plus klema
3. izvadi stari i stavi nov akumulator
4. zakači se plus klema i stegne
5. zakači se minus klema i stegne


mnogi se pitaju zašto ovim redosledom
odgovor je sledeći :
iz bezbedonosnih razloga
ako pokušate prvo da odvijete plus klemu
i pri tom zakačite za masu biće BUUM :slap:
ne toliko pri skidanju koliko pri montaži :this:

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 12:32 pm
od darkbgd
u ponedeljak krenem sa klincom u vrtic,vec sam ocistio auto u nedelju,da upalim al ne lezi vraze akum je muerte:) Dao sam ga u servis danas,kao probace da ga ozivi.. U pitanju je top la akumulator i ovo mu je 3 zima.Prosle godine je na pocetku isto "crkao" ali ga cika majstor u servisu ozivio i celu zimu je radio besprekorno.Sad ako ne uspe da ga ozivi mislim da cu da kupim TUDOR jer na svim forumima je ocenjen kao najbolji.

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 1:08 pm
od nidza
Ne bih pokušavao da oživljavam akumulator koji je 2x umreo već. Izaće te opet kada ti bude bilo važno, pa ćeš onda kupiti novi. Bolje sad odmah kupi novi, isto ti je.

Re: Alfa 147 Prazan akumulator

Poslato: Uto Dec 11, 2012 1:50 pm
od Dulajo
Probao jutros da vidim kakvo je stanje.Kada sam dao kontakt,sve zivo treperi i svicka a od verglanja nista.Prazan je skroz,samo mi je ostalo da sacekam da se smiri ovo vreme pa da vidim sta je za ciniti.Greske nikakve ne izbacuje.

Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?

Poslato: Uto Dec 11, 2012 2:12 pm
od nidza
Ja bih se zakleo da je kod mene originalni Marelli od čak 86Ah (ili 80?).

Na Stilu kada mi je crkao 2009-te Marelli, zabezeknuo sam se da je imao samo 56Ah. Verovatno bi i dan danas radio da sam ga napunio na vreme - one priče da su akumulatori bez održavanje mačku o rep, to prodaju priče proizvođači da bi na 3 godine menjao akumulator.

Iako je lepo spakovan akumulator da se ne vidi da se otvara, kada smo poskidali sve nalepnice, lepo smo ga otvorili i unutra 6 normalnih rupa za dolivanje. Nedostajao je litar vode unutra, a rikn'o je tek nakon što je auto 4 sata stajao u mestu na 0 stepeni sa 4 migavca. Da sam ga provaravao i punio na vreme, garant bi radio i dan danas.

Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?

Poslato: Uto Dec 11, 2012 2:40 pm
od mali radojica
to što ima otvore nema veze. ja sam npr kupovao akumulator za motocikl, tzv gel, ima otvore za sipanje sa gornje strane, aku je prazan potpuno kad ga kupiš i dobiješ uz njega neku tečnost koju sipaš unutra. sačekaš 15min i vozi miško. ne dopunjava se, ne formira se (mada ima i onih ha istom principu ali moraju da se formiraju) ne proverava se. ta tečnost se po sipanju "pretvori" u gel i to je to.

Re: Koji akumulator izabrati za 159-ku?

Poslato: Uto Dec 11, 2012 7:08 pm
od nidza
To o čemu pričaš je poseban slučaj. Ovi naši akumulatori "bez održavanja" su najobičniji olovni akumulatori, u principu. :-)

Tapatalk HD

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 7:11 pm
od Milorad
@nidza

Nisu nikad ispraznjeni, svaki dan se vozi vozilo sem vikenda po 400km u proseku. Vozilo je maksimalno ispravno, s obzirom da vidis koliku kilometrazu prelazi dnevno, valjano se i odrzava da bude kako treba.
Kazem da ne sme to da se desava iz razloga sta ja sad da radim ako ga odnesem na reklamaciju? To ce potrajati par dana a vozilo za to vreme stoji i ne zaradjuje mi platu. Zamenski cisto sumnjam da imaju.

Re: Akumulator!

Poslato: Uto Dec 11, 2012 8:36 pm
od dusanGT
Postoji još jedna mogućnost (da ne optužimo "Vartu", BH, "Bosch", "Toplu" ili "Exide" baš odmah)...

Naime, uvek ima vlage na konektorima, kontaktima ili u instalaciji, a preko zime najviše. Zbog izvesne provodljivosti (na primer, kontakti su razdvojeni, ali vlažni), nedovoljne da izazove kratki spoj (osigurač ne reaguje), desi se da "curi" struja. To može da bude i zbog nekvalitetno izvedenih ili loše povezanih uređaja (radio, CD...).

Teško se otkriva šta je u pitanju, ali ako je moguće neke uređaje fizički isključiti, može da se proveri gde "curi".

Re: Akumulator!

Poslato: Sre Dec 12, 2012 8:34 pm
od mmladen
Da li kad hocu da upalim auto pa ono tesko vergla i duze nego obicno da li je to znak da je aku. pri kraju ili je u pitanju motor koji je vec malo istrosen.Nisam vozio alfu zadnjih 5 dana pa jutros na minusu pokusam upalit i mislio sam po verglanju da nece uspjet upalit tako je iznemoglo okretao(usporeno) ali ipak uspeo je,imal neki pokazatelj da je bateriji dosao kraj(bord komp.),kod nas u BiH je glup zakon da svetla moraju biti uvek upaljena danju kao i nocu pa i to dodatno crpi akumulator jos po ovoj zimi grejanje itd.

Re: Akumulator!

Poslato: Sre Dec 12, 2012 8:50 pm
od dusanGT
Niske temperature doprinesu da se akumulator isprazni (tj. da mu se smanji "startna struja"), a kratke relacije da se nedovoljno napuni. Struju troše razni "standby" potrošači (ECU, alarmi, radioCD,...), što je naročito izraženo kod novijih modela vozila. A može da bude i problem sa anlaserom (trenje u ležajevima, dotrajale četkice...) ili alternatorom (ne puni dovoljno)...

Imam "Exide" (serija Premium, model EA770, 760A, 77Ah) kupljen u februaru - pre neki dan sam upalio iz drugog verglanja... Izmeren napon na akumulatoru (MultiECUScan) je bio 11.65V, tj. 13.85V kad motor radi u leru.

U nekim servisima (i prodavnicama autoelektrike) imaju uređaj za testiranje kapaciteta akumulatora i to merenje je jedini način da se proveri njegova dotrajalost.

Re: Preporuka Akumulatora Za Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2004god.

Poslato: Sre Dec 12, 2012 11:18 pm
od misholinjo
Trenutno kruzi prica da je Exide premium najkvalitetniji, cena prati naravno sve to... Ovo jos nisam cuo da placaju 800 din akumulator, al vredi proveriti

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 7:32 am
od nidza
Nema mnogo mudrolije, ima otprilike 2 fabrike koje prave akumulatore, ostali štancuju nalepnice. Na kraju će samo Kinezi da ih prave (i Srbi).

Ljudi zanemaruju karakteristiku hladnog starta i kupuju akumulator sa većim kapacitetom. Jesu uglavnom te vrednosti u vezi, ali ne nužno. Zato je nekad bolje uzeti manjeg kapaciteta akumulator, ali više klase.

Tapatalk HD

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 9:03 am
od mmladen
Zar se nebi problem sa anlaserom manifestovao i kod toplijeg vremena i ja sam prvo na to pomislio,sto se tice akumulatora ko zna koliko je star kod mene ce evo drugu zimu sluzit ako izdrzi?

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 9:08 am
od dusanGT
Ako je nešto na granici upotrebljivosti (ili blizu) otežani uslovi (vlaga, kondenz, mraz, niske temperature) naprave situaciju (sve se sabere) u kojoj se problem pojavi...

Niske temperature i kratke relacije su glavni uzrok problema.

Inače, uvek postoji dilema da li da se uzme akumulator sa velikim kapacitetom ("treba to napuniti"), koji ima veliku "startnu struju" ili sa "optimalnim" kapacitetom ("brže se puni"), koji će u graničnim slučajevima da pravi problem sa startom. Sve zavisi od relacija koje se prelaze tj. od vremena rada alternatora...

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 10:07 am
od dejca
dusanGT napisao:Ako je nešto na granici upotrebljivosti (ili blizu) otežani uslovi (vlaga, kondenz, mraz, niske temperature) naprave situaciju (sve se sabere) u kojoj se problem pojavi...

Niske temperature i kratke relacije su glavni uzrok problema.

Inače, uvek postoji dilema da li da se uzme akumulator sa velikim kapacitetom ("treba to napuniti"), koji ima veliku "startnu struju" ili sa "optimalnim" kapacitetom ("brže se puni"), koji će u graničnim slučajevima da pravi problem sa startom. Sve zavisi od relacija koje se prelaze tj. od vremena rada alternatora...
:yes: :gr8:

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 10:15 am
od Djo83
nekako mi logika kaze da uvek treba uzeti ono sto je fabrika prepisala eventualno jednu "dimenziju" vise mada i to ne znam sta donosi posto koliko vidim posle 60Ah tek 72Ah donosi vecu startnu struju, 66Ah ima uglavnom istu... bas iz razloga napunjenosti jer procitah negdje na netu da akumulatori vole da su napunjeni...

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 10:40 am
od JaMaL
Mozes voziti i 100Ah na jugu... ako je elektrika ispravna i auto ne trosi vishe nego sto je fabrika propisala, alternator nece imati problema da ga napuni/drzi popunjenim...

Ako imas tonu muzike ili druge potrosace koje fabrika nije predvidela mozes imati problema sa svakim akumulatorom vecim/manjim/normalnim...

Licno sam vozio i do 50% vece akumulatore na raznim vozilima... dok je auto bio ispravan nikakav problem nikada nisam imao... problemi su bili tamo gde nesto ne radi kako treba u startu... zimi je normalno da akumulator oslabi na veoma niskim temperaturama ako se ne vozi auto dugo...

Po mom iskustvu kod mene na 75 ts-u je trebalo oko 16km da se napuni prosecan 62Ah aku... ali sve zavisi od kola i alternatora... 16km VOZNJE... ne stajanja u mestu na semaforu ili slicno :)

a na kraju uvek imas opciju da promenis alternator i stavis jaci sa drugog modela ili od druge marke koji pasuje na auto...

standardni recimo 75-icin 45a se moze zameniti bez prepravki nosaca ili bilo cega sa 100A sa drugog automobila... realno to resava sve probleme napajanja strujom na tom automobilu sta god da gurnes u njega... praznjenje akumulatora na kratkim relacijama... nemoguce :) ...

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 3:52 pm
od dusanGT
Na primer, za Alfu GT (1.9 JTDm 16v) idu razni alternatori ("ERA Benelux" - 150A za oko 150€, "Bosch" - 100A za 350€, "QH", "EuroTec")...

Re: Akumulator!

Poslato: Čet Dec 13, 2012 4:10 pm
od Musashi
Zvao sam jutros TorexCo. Ipak cene koje imaju na netu su cene za prodaju na veliko, znači akumulator od 60Ah nije 7200 din nego 8590 din, a ista cena je recimo u AP-sportu. U Pančevu ima firma koja prodaje Exide premium akumulator 60Ah za 8700 din. Sad, da li je to maloprodajna cena, ne znam. Ja idem na Vartu. Samo informativno ako nekoga zanima zato što svi izgleda toliko hvale Exide. Na kažem da je loš, nasuprot, samo što je moj izbor VARTA! :good:

Re: Akumulator!

Poslato: Pet Dec 14, 2012 6:21 pm
od Musashi
Sutra kupujem akumlator, samo sam hteo još da pitam šta mislite o ovom FIAMM-akumulatorima? Ovaj ima 64Ah i 610A startne snage. Pored toga 36 meseci garancije kao i Varta, a i nekoliko stotina dinara manje. (planirao sam da uzmem Vartu Blue Dynamic 60Ah 540A...

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index ... t_id=49073