Stranica 9 od 16
Re: Tuning
Poslato: Sub Jun 04, 2011 11:39 pm
od delic
Taj ko ti je rekao da je ubacivao klipove od dizela u benzinca te laze ili je totalni idiot
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 10:18 am
od SCHUMACHER
Zasto tako mislis?
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 11:59 am
od JaMaL
pitanje je sta ces time postici...
klipovi od dizela... da zanemarimo sve tehnicke strane toga... i da ostanemo samo na prakticnim...
oblik chela klipa je totalno pogresan za sagorevanje benzina... a da ne pricamo o visokim obrtajima...
opet... kompresija...? kolika?
ima tu milion stvari zasto taj warthburg tuning nije dobar... ne kazem da u teoriji ne bi radilo... ali sa pogleda na performanse... beskorisno...
motor koji cilja na performanse mora da zadovolji par kriterijuma... a jedan od njih je i efikasnost... dakle uzmi 16000 cm3 koji trosi 200l/100km.... sa losim dizajnom sklopova i komore za sagorevanje bas kao sto ti predlazes i dobices 150ks iz njega... kao u prvom svetskom ratu...
poenta je ici napred... ne unazad...
gledano iz danasnjeg ugla i sta danas znamo o sagorevanju i dizajnu klipova i komora i polozaja svecica, velicine kanala i svega ostalog...
svi nasi motoru mogu da se bace u djubre odmah... tako da unazadjivati vec prevazidjeni dizajn nije poenta...
pogledaj specificnu snagu i brzinu klipa kod modernih sportskih motora, porsche, lambo, koenigsegg koji ih je sve doduse razbio sa dizajnom motora ali ok... to nije vradzbina to je pametan dizajn...
poenta je zasuci rukave, nauciti nesto novo i napraviti bolje od postojeceg sa cime raspolazes...
posto znamo da ne mozemo da se bacimo u dizajniranje klipova i glava novih za nase automobile... nema se para za tu rabotu... onda je najbolje ici najjednostavnijim putem koji daje najvece rezultate... dve reci...:
FORCED INDUCTION...
najjeftiniji nacin dobijanja boljih performansi iz zastarelih motora...
single boost, compound boost, turbo, supercharger... sta god...kako god zelis ali to je uvek bio i uvek ce biti put napred...
zasto cekati na vazduh da udje u motor kada ga mozes naterati da udje...
i da ubacis te klipove unutra nekako i da nateras to da radi nekako... opet bi morao da chipujes kompjuter zbog promenjenih karakteristika motora... i opet bi ti trebao dyno... kad vec to radis... uradi bar kad ima smisla... bolje da chipujem za 100ks od turba nego za 30ks od dizel klipova

Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 1:27 pm
od SCHUMACHER
Hvala na odgovoru JaMal,pretpostavio sam da celo klipa moze biti problematicno tu...
Raspitivao sam se na jos jednom forumu gdje su mi predlozili da kupim knjigu od Kartalamakisa,ali je istu jako tesko kupiti iz MNE nazalost...
Sto se tice turba,kompresora itd. citao sam onaj tvoj "vodic" iznad tako da mi se vise isplati prodati moju 155,dodati jos koji cent i kupiti GTA-nazalost...
Imas li mozda neki malo jeftiniji predlog mozda,pa neka se dobija i manje konja?
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 1:58 pm
od Sasha
Za 1000e možeš uzeti kompresor sa neke mečke manje zapremine i drugi ecu(npr. vems) to će ti biti sasvim dosta za male pare.
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 4:06 pm
od JaMaL
ako zamenarimo sve ono sto sam napisao i idemo na najjeftiniju mogucu varijantu...
prvo moramo da se zapitamo koliko hocemo da dobijemo? 5-10-100ks
odatle ides sa onim sto imas i onim sto ti treba...
koliko mogu injectori da ti podnesu dodatne snage? ili moras i njih da menjas? imas li jeftinu varijantu sa otpada? neki opel/bmw/merc nesto sa bosch injectorima istog dizajna samo veceg protoka...
kolika ti je fabricka kompresija? 10+:1 ili manja... od toga zavisi koliko mozes boosta da furas pre nego sto ti se razleti motor
e sad ako je taj motor isti kao u 75-ici... imas 2 opcije za skidanje kompresije ako resis pitanje injectora, tj. goriva...
za 8v TS 2.0 iz 75-ice koji je isao i u 155 imas opcije koje rade i koje su ljudi koristili kao dobro budzetsko resenje:
1. klipnjace iz nord motora... malo su krace i daje oko 9:1
2. klipovi iz alfe 33 1.5 koji su nizi i daju oko 8.5:1
obe opcije daju mogucnost boosta od 0.3-1.0+ bar sve zavisi od dihtunga koji se stavi...
do 0.3-4 verujem da bi fabriski dihtung drzao... sve preko... isao bih na neki aftermarket za turbo...
sredio si 2 najveca problema sa ovim.. ostaje tehnikalija nadpunjenja...
tu imas 2 problema i zavisi u cemu si bolji to ces izabrati:
supercharger se napaja sa radilice... i tu je problem pravljenja samog nosaca za uredjaj i nosaca i zatezaca kaisa sa radilice koji bi to pokretao...
turbo ima posebnu izduvnu granu koju treba napraviti i izlaz iz turbine u auspuh kao i nosac za turbo da ne bi visio na izduvnoj grani i pravio nepotrebno opterecenje i stress point... za taj boost koji bi tu koristio obican log manifold bi obavio posao zadovoljavajuce i dovoljno je jednostavan za izradu... ako si spretan mozes napraviti i EL manifold i dobiti tu par procenata spoola i snage...
treba ti jos intercooler i par cevi/creva... rupa u karteru za odlivanje ulja iz turba i rupa u neki kanal pod pritiskom za uzimanje ulja za podmazivanje lagera turbine... no to se moze lako iskopirati sa 1.8t bloka za ts blok...
ecu imas u vidu standalone verzije... koje uvek bolja ali skuplja/komplikovanija za postavljanje ili neke piggyback varijante... i njih ima dosta...
mozda je opcija pogledati ceo sistem sa lancie negde sa otpada... ona ima i map i moze se veoma lako tunovati...
sve zavisi koliko si spreman za ucenje novih stvari i experimentisanje...
dakle:
turbo/supecharger
intercooler
ecu
cevi/spojnice
sve zavisi koliko mozes jeftino nabaviti ok polovne stvari sa otpada... moze sve ovo prilicno jeftino da se sklopi... jos kada bi znao da varis i lemis... eto odlicnog projekta za leto...
naravno ne mozemo ocekivati da ovo radi kao neki full mega giga nov sistem sa modernim turbinama i gomilom senzora ali za 10x manje para ce raditi extra... kapiram da iz 2.0ts-a mozes da izvuces 200ks i sa piggybackom... ako bi uzeo full vems ili nesto slicno standalone i dobar dihtung glave moze i 230-250ks iz 0.7-0.9 bara boosta da vuce... sa 9:1 kompresijom... opet zavisi od injectora i turbine...
intercooler ako ne nadjes polovan mozes da uzmes u onaj kineski od 100e za ebaya on je iovako predimenzionisan i za tu snagu ima dovoljno povrsine da radi dobro...
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 5:14 pm
od SCHUMACHER
Hvala na odgovorima momci.
Ovo sa nadpunjenjem zvuci zahebano,niko nema iskustva ili nece da se bakce sa tim...
Istripovao sam se bio da razbusim blok,i stavim samo siru pesnicu klipa,sve ostalo zadrzim,ali je na Nord blok to prakticno nemoguce jer svaki klip ima zasebne stubline...
"Bojim" se da cu na kraju samo malo spustiti glavu,oslajfovati ventile i ispolirati kanale u glavi...
Postoji li neka "formula" pomocu koje bih mogao izracunati koliko da spustim glavu?
Promjer i hod su 84x90,kompresija 10:1
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 5:47 pm
od starac vujadin
Zaboravi naknadno ugradjivanje turba i kompresora. To ne funkcionise za male pare, a turbo neko naknadno da uradi to ovde niko ne zna da uradi kvalitetno. Sve zvuci divno i lako na papiru. Pogotovu sto taj nord motor uopste nije pogodan za turbo. Sama fabrika se opekla sa tim. Tu postoji jedna odlicna engleska poslovica - "ne postoji besplatan rucak". To bi se u tuningu dalo prevesti - ne moze se raditi samo na jednom - kada radis nesto, sve treba promeniti, poboljasti, uskladiti. Zato se tuning ne radi s malo para, osim ako nemas "zlatne ruke" i znas da radis sam. Kod tuninga atmosferskog motora obradom gornjih i eventualno donjih delova motora krvavo se stize do ks koji se s druge strane lako dobijaju ako se ugradi turbo i kompresor. Zato ljude mrzi da se bakcu s tim nego hoce precicom da stignu do rezultata. Kao i u sportu. Neko trenira do iznemoglosti da bi dobio neki rezultat, neko guta steroide da nabrzaka stigne do cilja. Ali, sve ima svoju cenu.
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 8:41 pm
od SCHUMACHER
U pravu si Starac.
Kad Raletu sa toliko iskustva,poznanstava ljudi iz branse mehanike,elektronike itd nije uspjelo da napravi TS Turbo,ne znam zasto bi meni-da budem iskren...
Jedan ludak iz Belgije mi rece da ubacim "conrods" iz 1.7 u 2.0,da "lift the head" (to je valjda "podici glavu") i "unshroad" usisne ventile.
Sve bi to bilo super kad bih ja znao sta znace ovi termini...
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 8:50 pm
od JaMaL
moram samo da ubacim malu kontru...
Sama fabrika se opekla sa tim.
ako se ovde misli na iz-mnogo-drugih-razloga nesrecni 1.8t iz 75-ice totalno nepristrasno se sa ovim ne bih slozio, ako izuzmemo da posedujem doticni i da posmatramo sa totalno tehnicke i konstrukcijske strane taj motor.
Necemo cak uzeti ni moja iskustva sa njim vec ljudi koje se mnogo vise razumeju u pravljenje motora i tuning motora sa mnogo vecim budzetima nego sto cemo i ja i starac zaraditi za zivota, neki cak nasi susedi su napisali i par knjiga o alfama u koje se ceo svet kune i prodali svoje v6 masine i kupili 2-3 1.8t kao licni auto... ali nebitno... taj motor je nebruseni dragulj medju alfinim motorima i jedina njegova ahilova peta je nesrecni ECU koji upravlja njime... sta drugo reci o konstrukciji koja BEZ IKAKAVIH promena unutrasnjih delova trpi od 250 do 350ks SVAKODNEVNO sa promenom adekvatnih elektricnih komponenti za koje u to vreme fabrika nije mogla da investira zbog finansijske isplatljivosti jer je vec propadala...
ali ja uvek volim da me neko ispravi.. to je nacin ucenja naravno... koji drugi motor iz 1985 godine masovno proizvodjen moze bez kovanih klipova, klipnjaca ili bilo kakvog pipanja unutrasnjosti motora da iz 1800 cm3 proizvede svakodnevno pouzdanih 1.4 bara boosta i 250+ ks...?
ovo je jos uvek fabricki setup... sa modernim turbinama i bregastima (opet bez ikakvih diranja donjeg dela ili brusenja, prosirivanja itd...) preko 300ks... odatle moze on i vishe ali dolazimo do ogranicenja jadnog transaxle setupa koji se muci i sa manje konja od toga... jedini fail tog motora je sto je nastao u vreme kada nije vishe bilo para za homologaciju nove prepravljene sasije i elektronike koja bi mu bila primerena...
(a to sto je sa manje konja ubijao arese v6 koje je ponos i dika alfe o tome cemo isto precutati... dinosaurusima je dosao kraj ali je nestalo para da se sahrane) i naravno kako biva sa svim brilijantnim idejama trebalo je samo 20 godina da se shvate i pocnu ceniti... tacno toliko je trebalo autoindustriji da se vrati nadpunjenju kao jedinom/logicnom putu napred... a vratice turbine i u formulu 1... samo polako

Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 9:06 pm
od JaMaL
@ shumi...
Rale je izgubio interes i njegov projekat je trebalo da bude nesto totalnu drugacije...
ubaciti turbinu... kompresor ili nesto slicno nije pitanje mnogo znanja i poznanstava... samo malo para i mnogo truda i zalaganja...
jer svako kad nesto stvarno zeli on nadje nacin da to i ostvari... tako je i ovaj ceo svet nastao...
kada sam kupio moj turbo... nisam nista znao o njemu... znao sam teoriju kako to radi... teoriju...
danas 3 god kasnije, ne da mogu zmureci da ga rastavim i sastavim... nego mogu da ga napravim i u potpunosti znam sta bi bio rezultat okretanja svakog srafa na njemu ili zaokretanja bregaste ili skidanja neke zice ili mase ili elektricnog kontakta... mogu po zvuku da ti kazem sta nije nastelovano ili ne radi kako treba...
I dalje ne tvrdim da sam sveznajuci bog... uvek nesto moze da te iznenadi... i uvek ce moci... ali se nema razloga plasiti toga... zbog toga je zivot zanimljiv... problema... ako nema problema da se resavaju ili ako te nesto ne boli... nisi ziv...
no da ne teoretisemo vishe...
ako ne znas nista o elektronici, mehanici ili varenju/lemljenju ne bih ti preporucio da se bakces sam sa time... a da das nekome drugom... uvek ces dobiti drugo ili trece razredni rad kod nas... its the balkan way...
ali ako volis da experimentises, rodio si se sa lemilicom i gedorom u ruci kao ja

tj. nisi imao ni jednu igracku duze od 15 minuta dok je nisi rastavio/razbio da vidis kako radi iz ciste znatizelje, slobodno navali... napravi malu finansijsku kontrukciju i kreni odnekud... ako se nadjes u tome da mozes da izvuces... zabavices se extra a svi problemi se daju resiti usput...
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 9:29 pm
od starac vujadin
Schumi, s obzirom na tvoju situaciju, jedini logican put za unapredjenje perfomansi kod tebe je stavljanje nekog drugog, jaceg motora. Drugi put, je da ti kazes ideju, a da ti sve drugi rade, a to kosta mnogo...pogotovu sto bi to trebalo da se radi napolju ili da smoris ovde nekog ko priprema motore trkacima, ali niko (iako ih ima nadarenih i vestih) nije radio Alfu, pa bi tu bilo eksperimetisanja sa tvojom glavom i ostalim delovima...e tu dolazimo do kineske poslovice koju Srbi nikada nece shvatiti - "pametan covek se uci na tudjim greskama, a budala na svojim"...Nasa verzija koju nikada necemo shvatiti da je pogresna je "svako se uci na sopstvenim greskama".
Turi neki V6 u auto i zavrsi posao...

Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 10:03 pm
od SCHUMACHER
JaMal,vec sam rekao da bas,bas cijenim tvoje misljenje i poznavanje materije,kao i Starcevo objektivno razmisljanje i iskreno savjetovanje,i zato Vam hvala na odgovorima.
Starac:Naj-iskrenije,2.0 nisam ubacivao jer sam u dubini duse htio da ubacim 2.5 V6 sa pratecim elementima,a ostatke od donora prodam,ali bih se time samo izglupirao jer bih za pola godine zelio 3.0 12V iz 164-ke,i onda iznova kupovina motora,placanje majstru,2.5 u zeljezo,za sta?
Za 40ak konja-jel da da nije vrijedno...
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 10:14 pm
od starac vujadin
Vec mso priclai o tome i sa tim 2.5 12v nista bitno ne bi dobio. Ako nadjes stavi 2.5 24v ili 3 litra odmah 12v ili 24v...sta ti dodje pod ruku. Onda bacis akcenat na lezanje jer ce to zahtevati dosta rada, kao i kocnice. To ti je za pocetak, a da budes zadovoljan i da imas osmeh od uva do uva.
Ako nekad dodjes do neke pristojene kinte onda doradis i taj V6, promenis bregaste, malo sredis glavu i usis, izduv, neki cip i tako...Ali, i tih 200+ ks bi trebalo da ti bude dovoljno.
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 10:32 pm
od SCHUMACHER
Sjecam se da si mi rekao da taj 2.5 12v ne ide mnogo bolje od 2.0,ali da bih ubacio bilo koji v6 moram kao donora imati 155 2.5 jer mi treba mjenjac,instalacija,elementi trapa i da ne nabrajam.Mozda zvucim kao da bih "da se j...,a da mi ne ulazi",ali se ta operacija jednostavno ne isplati.Zato sam se i raspitivao kako bih mogao povecati snagu postojeceg TS-a,a sa ovom masom automobila i ponasanjem prednjeg trapa,bio bih zadovoljan i sa nekih 180ak konja koji mi se ne cine nedostiznim uz neke prepravke.
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 10:38 pm
od starac vujadin
Jeftinije je naci donora i premestiti motor, menjac i ostale bitne delove.
Eto, pogledaj koliko bi bile otprilike bregaste...a o rukama da i ne pricamo...
http://cb-cams.com/dettaglio_prodotto.p ... rodotto=22
Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 11:02 pm
od kilson
Speed costs money, how fast you wanna be?

Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 11:05 pm
od Ducero
kilson napisao:Speed costs money, how fast you wanna be?

Mnogo

Re: Tuning
Poslato: Ned Jun 05, 2011 11:30 pm
od darko qv
Ubaci ti Boze zdravlja 2.0 i sredi ga malo,pa nekad takodje Boze zdravlja kad dodju ljepsa vremena kupis 2 auta i pakujes.
Za sad 2.0 i extra.

Re: Tuning
Poslato: Pon Jun 06, 2011 10:24 am
od Santino
SCHUMACHER napisao:Sjecam se da si mi rekao da taj 2.5 12v ne ide mnogo bolje od 2.0
ne bih vise da ponavljam o ovome, nekoliko puta se ponela prica ali jbg, ode niz vetar...
SCHUMACHER napisao: da bih ubacio bilo koji v6 moram kao donora imati 155 2.5 jer mi treba mjenjac,instalacija,elementi trapa i da ne nabrajam.Mozda zvucim kao da bih "da se j...,a da mi ne ulazi",ali se ta operacija jednostavno ne isplati.
apsolutno se isplati.
uzmi stranca i prepakuj sta ti treba kod tebe, zatim rasprodaj sve ostalo sto ti ostane u delove (za par meseci te tuning ne kosta nista)
sa ovim potezom si postigao da imas jaci motor kao i predispozicije 'sutra' za ubacivanje jos jaceg v6 motora, da li ce to biti 3.0 12v ili 24v nije vazno...
ja iskreno ne vidim jeftiniji 'tuning'...
Re: Tuning
Poslato: Pon Jun 06, 2011 10:32 am
od StefanMih
nadzesh dedru integrale, presadish s nje vjeshanje/prenos, nasvirash 16vt i znash shta si napravio

Re: Tuning
Poslato: Pon Jun 06, 2011 11:23 am
od darko qv
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Evo Shumi za tebe nesto.

Re: Tuning
Poslato: Pon Jun 06, 2011 11:23 am
od brzi_pas
Re: Tuning
Poslato: Pon Jun 06, 2011 2:47 pm
od starac vujadin
Odlicno...izgleda da nije preneo pogon iz 164q4 inace bi bio moj idol. U svakom lsucaju mnogo lepo izgleda.
Re: Tuning
Poslato: Pon Jun 06, 2011 3:38 pm
od SCHUMACHER
Ova 155 bruka izgleda...
Santino,imao sam slicnu kalkulaciju,ali u motor potencijalnog donora mora da se ulozi minimum 500e,i to ako mu ne budu shebane bregaste,dok je jedan od podizaca ventila riknuo 100%.Minimum 200e bi me kostalo prepakivanje u moju + 700e donor,to je 1400e sto nije ni malo naivno.neka ostatak donora ode za 400e,opet pucam soma za 170 konja.
Stefke,imao sam na umu Coupea 16vt,ali nista jeftinije ne bih prosao nego sa V6 jbg,zato sam htio da se fokusiram na pojacavanje ovog 2.0 8v...