Moguce ako se variator cuje odskora ...deja 91 napisao:da li je moguce da mi se cuje varijator samo zato sto je ulje staro i nije na max?
Varijator
- Flavio
- Uprava ARCS

- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Varijator
- djn125
- Garaža: Alfa romeo 147 TS 120KS
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Varijator
Izvinjavam se sto vadim staru temu,da ne otvaram novu.
Radio sam varijator u ricambiju i izdrzo je dva meseca nekih 3000 km i opet je poceo da se cuje pri prvom paljenju,izadju mi u susret i odrade mi ponovo reparaciju ali je izdrzo ni 300 km i sad se opet cuje. Sta dalje raditi sa njim? Da li mu ima spasa? Koliko je nov i gde ima da se kupi,posto ga nigde nisam nasao?
Radio sam varijator u ricambiju i izdrzo je dva meseca nekih 3000 km i opet je poceo da se cuje pri prvom paljenju,izadju mi u susret i odrade mi ponovo reparaciju ali je izdrzo ni 300 km i sad se opet cuje. Sta dalje raditi sa njim? Da li mu ima spasa? Koliko je nov i gde ima da se kupi,posto ga nigde nisam nasao?
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Varijator
Koliko dugo se čuje kod prvog paljenja , da li se čuje kod svakog paljenja ili samo jutarnje ?
busso trsi Sline
- djn125
- Garaža: Alfa romeo 147 TS 120KS
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Varijator
Pa zarezi samo prvih sekundu dve i onda se kao smiri na lezru,ali u voznji mislim da ga cujem jos nekih par minuta. Iz prethodnog iskustva znam da ce se to rezanje povecavati vremenom. Cuje se kad auto ostane sat i po dva,kad se ohladi skroz...
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Varijator
Repariranje radi posao neko kraće vreme, nije ni previše skupo, ali ne može večno i na kraju ipak valja iskeširati za novi.
Suštinski nije opasan i posebno štetan kvar, odnosno ne iziskuje hitan odlazak kod majstora, a pre svega smeta zato što "klepeće" i ružno se čuje, u početku prilikom paljenja na par sekundi, a kasnije češće i duže. Takođe utiče i na performanse, odnosno snagu motora.
Dakle, ako je budžet problem (kao što često jeste) sasvim je OK odraditi reparaciju i produžiti mu vek na još par hiljada km, ali imati to u vidu i častiti auto novim kad se steknu uslovi.
Možda ne misle i postupaju svi isto, ali ja jesam odradio jednu reparaciju dok sam vozio 156 TSpark.
Uzgred, kako bi varijator što duže trajao valja motoru ponuditi preporučeno ulje i držati ga oko maksimuma, odnosno redovno vršiti provere...
Suštinski nije opasan i posebno štetan kvar, odnosno ne iziskuje hitan odlazak kod majstora, a pre svega smeta zato što "klepeće" i ružno se čuje, u početku prilikom paljenja na par sekundi, a kasnije češće i duže. Takođe utiče i na performanse, odnosno snagu motora.
Dakle, ako je budžet problem (kao što često jeste) sasvim je OK odraditi reparaciju i produžiti mu vek na još par hiljada km, ali imati to u vidu i častiti auto novim kad se steknu uslovi.
Možda ne misle i postupaju svi isto, ali ja jesam odradio jednu reparaciju dok sam vozio 156 TSpark.
Uzgred, kako bi varijator što duže trajao valja motoru ponuditi preporučeno ulje i držati ga oko maksimuma, odnosno redovno vršiti provere...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Varijator
pa taj zvuk kao dizel se cuje vec duze vreme.. ja sam autom presao 3000, burazer jos toliko od kad mu je uradjena generalna, i uvek se culo, mada mi se sada cini da se cuje jace u zadnje vreme pogotovu kad se motor zagreje.. e sad ko zna to da reparira? moze li neki automehanicar koje se eto razume dovoljno ili treba odredjeno (ovlasceno) lice?
- djn125
- Garaža: Alfa romeo 147 TS 120KS
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Varijator
Mora da ti uradi neko ko se razume. Taj majstor mora da vidi taj varijator dal moze uopste da se reparira jer su meni tako uzeli pare a varijator je imao lufta. Uradice ti reparaciju na los varijator pa ce ti opet uzeti pare kad stavljas nov. Ja sam uzeo stvar u svoje ruke na kraju kupio polovan,birao sam dobar,reparirao,naucio sve fore oko reparacije,namontiro i evo radi vec 5000km i nije zucno.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Varijator
auff.. ja nemam pojma nista oko mehanike, a i iskreno ni vremena bas. el moze neka preporuka za nekog majstora u Niskom okrugu koji to moze da odradi?
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijator
Varijator je najbolje reparirati kad se radi veliki servis jer, koliko ja znam, mora da se razubči motor da bi se skinuo varijator, možda i grešim. Ja sam tako uradio na 156 1.8 i evo već više od godinu dana kasnije ne čuje se.
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- Mikele
- Drug Član

- Garaža: Alfa Romeo 147 2.0 ex 1.6
147 FL 2.0 - Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijator
U pravu si Sergio,najbolje je da se varijator uradi prilikom velikog servisa,radio sam vec 2 puta repariranje varijatora,oba puta je varijator izdrzao odprilike oko 3000km da bi poceo opet da se cuje i pored stalnog ulja na maximumu.Sada cekam neki polovni da kupim da bih to resio konacno.Ukoliko se radi van velikog servisa,menja se zubcasti kais i tada je cena sa svim negde oko 60 eura.
Ako ne možeš da napraviš sam,barem pokvari drugome
- Falcon037
- predsednik kluba

- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Varijator
Evo ja da se umešam iako se ne razumem u benzince ( a u dizele se kao razumem
)
Pisao je dekideki o nekom novom tipu varijatora koji je praktično trajan
http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic. ... r#p1428501
Pisao je dekideki o nekom novom tipu varijatora koji je praktično trajan
http://www.arcs.org.rs/forum/viewtopic. ... r#p1428501
- Dewillex
- Garaža: Alfa Romeo 147 selespeed
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Varijator
Kupio sam novi pre nekoliko meseci i ima tu sifru. 0055202772. Kupljen u ovlascenom servisu na akciji. Jos nije na autu jer ceka se veliki servis. 

- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Varijator
gde se nalazi varijator na motoru? evo linka ispod gde sam citao da sota snage ispod 3000 rpm opadne kad je varijator los.. isto gde kod nas se moze uzeti nov. tj novije generacije sa oznakom 60666199
jer se po ovom sto pise taj ne kvari toliko kad je hladno i kad se stalno pali-gasi..
i da li je moguce da zbog varijatora u odredjenim trenucima auto vuce jace u odnosu na ranije.. tj meni se desava da nekad na ispod 3000 rpm-a povuce bas jako, a po nekad slabo, pa kad sam citao nesto po netu sve se svodi na varijator i na kvalitet gorima, mada gorivo kad se sipa ono se pomesa i stalno je jednako u rezervoaru dok se ne istrosi i sipa novo, a meni se ovo desavalo bas na jednom rezervoaru.
http://www.alfa156.net/
tips / Variator
jer se po ovom sto pise taj ne kvari toliko kad je hladno i kad se stalno pali-gasi..
i da li je moguce da zbog varijatora u odredjenim trenucima auto vuce jace u odnosu na ranije.. tj meni se desava da nekad na ispod 3000 rpm-a povuce bas jako, a po nekad slabo, pa kad sam citao nesto po netu sve se svodi na varijator i na kvalitet gorima, mada gorivo kad se sipa ono se pomesa i stalno je jednako u rezervoaru dok se ne istrosi i sipa novo, a meni se ovo desavalo bas na jednom rezervoaru.
http://www.alfa156.net/
tips / Variator
- flojd
- Garaža: Giulietta 1.4 TB
EX alfa romeo 33 1.7 IE Imola
EX alfa romeo 33 1.7 IE
EX Alfa Romeo 156 1.8TS 2001g - Lokacija: Pirot
- Lokacija: Pirot
Post
Re: Varijator
Nov varijator moze da se kupi kod nas u ap sportu po ceni od 17000 dinara a ovo sa padom snage mislim da nije moguce ako varijator cekica jer u sustini on i dalje radi.Prilikom radova oko varijatora treba ispitati i solenoid koji pusta ulje u varijator i same kanale koji ulje dovode do varijatora.
- lordnmp
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.6 TS
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Varijator
Imam jedan problem.
Radjen je veliki servis, kolega (citaj:majstor) mi je radio, zamenio zupcasti rolere, pumpu...
sve je to odradio esktra. Menjao sam i set kvacila.
kupio sam polovan varijator od drugara (tvrdi da je radi ekstra).
problem je sledeci:
Majstor je uzupcio bez problema kada je menjao kaiseve (nije skidao bregastu), ali je zavrsio, rekao mi je da je zaboravio da zameni varijator.
Taj varijator je imao lufta ( tipa, kada se montira na bregastu, ima malo lufta kada pokusas da ga zakrenes).
Naravno, znao sam da, kada se menja varijator, kada se zupci nakon zamene, bregaste moraju da se blokiraju.
Ja znam da majstor nema blokatore i kune se da je odradio kako treba (verovatno je pozajmio od nekoga). (Je*o me djavo, sto nisam slusao instikt pa oterao kod lika za koga znam da ima blokatore)
Simptomi su sledeci:
Kada se upali (hladan) obavezno skoce obrtaji pa se vrate.
cekicanje se cuje konstantno (sem pri visokim obrtajima).
Cini mi se kao da ima neravnomeran rad u pocetku ali kada se zagreje, sve je OK.
Sta mislite, sta to moze da bude?
Da li je lose uzupcen? Koji su simptomi kada je lose uzupcen (recimo za stepen pogresno podesena bregasta)
Napomenuo bih da auto ide kao uragan. mnogo bolje ide pre nego sto je isao pre.
Radjen je veliki servis, kolega (citaj:majstor) mi je radio, zamenio zupcasti rolere, pumpu...
sve je to odradio esktra. Menjao sam i set kvacila.
kupio sam polovan varijator od drugara (tvrdi da je radi ekstra).
problem je sledeci:
Majstor je uzupcio bez problema kada je menjao kaiseve (nije skidao bregastu), ali je zavrsio, rekao mi je da je zaboravio da zameni varijator.
Taj varijator je imao lufta ( tipa, kada se montira na bregastu, ima malo lufta kada pokusas da ga zakrenes).
Naravno, znao sam da, kada se menja varijator, kada se zupci nakon zamene, bregaste moraju da se blokiraju.
Ja znam da majstor nema blokatore i kune se da je odradio kako treba (verovatno je pozajmio od nekoga). (Je*o me djavo, sto nisam slusao instikt pa oterao kod lika za koga znam da ima blokatore)
Simptomi su sledeci:
Kada se upali (hladan) obavezno skoce obrtaji pa se vrate.
cekicanje se cuje konstantno (sem pri visokim obrtajima).
Cini mi se kao da ima neravnomeran rad u pocetku ali kada se zagreje, sve je OK.
Sta mislite, sta to moze da bude?
Da li je lose uzupcen? Koji su simptomi kada je lose uzupcen (recimo za stepen pogresno podesena bregasta)
Napomenuo bih da auto ide kao uragan. mnogo bolje ide pre nego sto je isao pre.
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Varijator
ja ti ne mogu pomoci, samo me interesuje kolika je razlika u ubrzanjima pre i posle ugradnje varijatora? tj razlikau obrtajima i to?
- djn125
- Garaža: Alfa romeo 147 TS 120KS
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Varijator
Ako auto ide dobro onda te varijator zeza,ako ima lufta kao sto je moj imao onda je otiso skroz. Taj polovan sto si kupio repariraj pre nego sto ga stavis. Ne znam koliko ti skoce obrtaji,mora da skoce malo pri paljenju.
- lordnmp
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.6 TS
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Varijator
Verovatno da treba da skoce pri paljenju obrtaji ali ne na ovaj nacin (naglo odjednom skoci). Takvo ponasanje nisam imao pre servisa. Taj polovan sto sam kupio cu lepo da vratim drugu, a repariracu moj
. Rastavio sam ga danas, i deluje mi da je sve OK (zupci su citavi).
Eto da dodam, danas sam cuo cviljenje, ali samo pri hladnom paljenju. Malo je to cudno nakon zamene kaiseva i rolera da se cuje cviljenje.Sta mislite?
Bas sam u bedaku, mnogo para dato a samo neki cim....
Obozavam alfe i ne pada mi na pamet da vozim neki drugi auto, inace da se ovako nesto desavalo sa nekim drugim autom, samo bih ga gurnuo u lepenicu...
Eto da dodam, danas sam cuo cviljenje, ali samo pri hladnom paljenju. Malo je to cudno nakon zamene kaiseva i rolera da se cuje cviljenje.Sta mislite?
Bas sam u bedaku, mnogo para dato a samo neki cim....
Obozavam alfe i ne pada mi na pamet da vozim neki drugi auto, inace da se ovako nesto desavalo sa nekim drugim autom, samo bih ga gurnuo u lepenicu...
- Shanirani
- Contact:
- Garaža: 156 2.0 TS
- Lokacija: Blace
Post
Re: Varijator
Nemoj reparirati dodaj jos malo pare i uzmi varijator nov sa oznakom 60666199
To je druga verzija koja je dobro odradjena. Nov u AP sportu je 150e. a repariranje koliko sam cuo krece se od 80e. a takodje sam cuo da posle 3-4 meseca opet pocne da lupa i auto opet ide losije. Tako su ga napravili jbg.
Evo ti link opsirnije o varijatoru.. http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... iator.html
To je druga verzija koja je dobro odradjena. Nov u AP sportu je 150e. a repariranje koliko sam cuo krece se od 80e. a takodje sam cuo da posle 3-4 meseca opet pocne da lupa i auto opet ide losije. Tako su ga napravili jbg.
Evo ti link opsirnije o varijatoru.. http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... iator.html
- djn125
- Garaža: Alfa romeo 147 TS 120KS
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Varijator
Cekaj sad nista ne razumem. Kako si uspeo da rastavis danas svoj varijator? Jel si razupcio motor? Uvek ce ti ti zupci izgledati kao novi a varijator ne znaci da je dobar/ Idi lepo nek ti neko uradi to kako treba i nek te posavetuje. Nov ti je najbolja opcija. Ko ti je zubio motor? kako je uzubljen?
- lordnmp
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.6 TS
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Varijator
Svoj stari varijator sam rastavio danas. U autu je ugradjen drugarov jer sam mislio da ne bi uspela reparacija mog (konstantno se cuo), a drugar me je uveravao da njegov je radio OK pre nego sto je slupao auto. Ipak na kraju ispade da drugarov varijator ne valja koji cu i da mu vratim, pa cu da dam da mi repariraju moj varijator. Ako i to ne uspe, vozicu ovako dok ne skupim za nov.
Nisam siguran da je lepo uzubljen. Mislim da zbog toga i ima ove simptome???
Mozda je ovaj slagao, pa je od oka uzubio. Znam samo da ove simptome nisam imao pre velikog servisa.
Svakako planiram za vikend da oteram auto kod coveka koji se razume u alfe. Ima jedan ovde u Kg-u, radi samo alfe.
Meni je samo frka da se nesto na zajebe dok sacekam vikend.... da ne pokrivi nesto... Ne bih voleo da olaksam novcanik za nov motor...
Nisam siguran da je lepo uzubljen. Mislim da zbog toga i ima ove simptome???
Mozda je ovaj slagao, pa je od oka uzubio. Znam samo da ove simptome nisam imao pre velikog servisa.
Svakako planiram za vikend da oteram auto kod coveka koji se razume u alfe. Ima jedan ovde u Kg-u, radi samo alfe.
Meni je samo frka da se nesto na zajebe dok sacekam vikend.... da ne pokrivi nesto... Ne bih voleo da olaksam novcanik za nov motor...
- flojd
- Garaža: Giulietta 1.4 TB
EX alfa romeo 33 1.7 IE Imola
EX alfa romeo 33 1.7 IE
EX Alfa Romeo 156 1.8TS 2001g - Lokacija: Pirot
- Lokacija: Pirot
Post
Re: Varijator
Ti motori traze perfektno uzubljenje ako je skidan varijator i posle uzubljen bez alata nema sanse da se pogodi uzubljenje na usisnoj bregastoj.
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Varijator
Verovatno nije uzubljen kako treba. Jedan od razloga crkavanja varijatora je lose zupcenje.
- lordnmp
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.6 TS
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Varijator
Evo i video sa zvukom.
[youtube]lpGHI_PbGXs[/youtube]
obratite paznju na 36 sekundu, cuje se neki zvuk, u predelu PK kaisa. recimo kada je bas hladno, pored zvuka varijatora, cuje se kao da nesto slajfuje i zvuk se recimo javlja konstantno posle 2 sekunde (nisam uspeo da snimim taj zvuk).
Sta mislite?
[youtube]lpGHI_PbGXs[/youtube]
obratite paznju na 36 sekundu, cuje se neki zvuk, u predelu PK kaisa. recimo kada je bas hladno, pored zvuka varijatora, cuje se kao da nesto slajfuje i zvuk se recimo javlja konstantno posle 2 sekunde (nisam uspeo da snimim taj zvuk).
Sta mislite?