Malo kasnim da pomognem kolegi pri izboru, no svakako cu podeliti iskustva i informacije. Mozda nekome u buducnosti pomogne.
Skoro sam bio kod poznatog Alfa Romeo dilera u NS da uradim prvi godisnji servis, pa sam svratio i do salona da naparim oci, kao i da se raspitam kakvo je stanje sa MY23 modelima. Za pocetak, napokon su update-ovali i nas srpski konfigurator pre mesec dana. Na njemu su startne cene trenutno vece za 3-4k evra u odnosu na salon (zasto su tako uradili, niko ne zna).
MY23 se od benzinskih motora prodaje iskljucivo u varijantama od 2.0 280ks i 2.9 510ks (QV). Izbacili su opciju 200ks i licno mislim da je to los potez. Vozim 2.0 TB 200ks i nakon predjenih 15k, utisci su veoma pozitivni. 2.0 TB 280ks ima bolje ubrzanje kao i elasticnost, no u mojoj eksploataciji i voznji po nasim oranicama, potreba za jacim motorom je poprilicno mala. Ukoliko se u buducnosti odlucm za vecu ergelu, bice definitivno i samo 4-lista, pa pravac Navak, Hungaroring, Nirburgring

Salu na stranu, ovde je izbor stvar ukusa i potreba u datom trenutku...
Sto se tice trimova, stvarno su napravili pometnju. Competizione je bila limitirana serija, ne moze vise da se naruci (prosto receno - Veloce + Moon Light boja + Harmon Kardon). U NS ce stici jedan, pa cemo ga valjda videti i uzivo

Sprint, TI i Veloce - razlika je u izboru sedista (kombinacija tkanina/koza vs koza sa 'sportskim' sedistima), felnama (18 vs 19 cola) i difuzoru/aktivnoj suspenziji koja dolazi iskljucivo uz Veloce. Iskreno, ne znam cemu sluze Sprint i Ti ove godine, posto se Veloce u startu isplati za pocetnu razliku od 2k evra. Na Sprint i Ti dolaze gumene lajsne oko prozora, na Veloce idu sjajne (kao i na srednjem stubu). Zaboravio sam da li u ove cene ulazi ADAS paket (senzor mrtvog ugla, lane assistance, prepoznavanje znakova, 'inteligentna' kontrola brzine, itd...) ili se dodatno naplacuje. Poredjenja radi, prethodne 2 godine je bio u osnovnom paketu.
Raspitao sam se i kako funkcionise Q4. Neki odgovor jeste da u 80% slucajeva, dostupni obrtni moment ide samo na zadnje tockove, a raspodela se desava kada softver proceni da se prvise brzo ulazi/ili vec uslo u krivinu, naglo dodaje gas, situacije pre aktiviranja ABS/ESP sistema, itd. Ne postoji mogucnost da se iskljuci ili kontrolise raspodela snage. Nemam osecaj kako ovo funkcionise u praksi posto je kod mene iskljucivo zadnji pogon, no mozda ima smisla kada se ukljuci i aktivna suspenzija. Ukoliko neko ima auto sa Q4+aktivna suspenzija, bilo bi lepo da podeli iskustvo.
Led Matrix farovi uzivo izgledaju stvarno super, no slozio bih se sa prethidnim komentarima da je i 'stara' generacija farova i dalje atraktivna. Licno, vise mi se svidja stari display sa cajgerima (mozda mogu nam puste update nove verzije software-a

) nego full digitalna konzola na kojoj se moze birati par prikaza.
Sto se tice moje Djulije, istakao bih sledece:
- Kozna sedista: hteo sam da uzmem iskljucivo tkaninu, no nije bila opcija kao na MY20 i pre. Na kraju sam se odlucio za sportska kozna sedista, posto se za dodanih 2.5k evra u tom trenutku dobijalo i elektropodesavanje, memorisanje pozicije, lumbalna podrska, bocna podrska, grejaci volana, prednjih sedista, itd. Kada se bira kombinacija tkanina/koza, ove opcije nisu moguce. Iako vise volim cist stof, ova kozna sedista mi odgovaraju, nemam problema sa lepljenjem i sl.
- Motor: vec sam gore komentarisao. Moze biti jaci, no i 200ks pruza Alfa zadovoljstvo u voznji. Elasticnost mu je solidna i kada je potrebno snage i ubrzanja, jedan-dva downshifta pa gas resavaju stvar (ovde su odlicna stvar sifteri na volanu)

Posto sam probao i 280ks, oseti se razlika u ubrzanju iz mesta, no u medju-ubrzanju, kada se krece sa 70-80km/h pa navise, i ne previse. Kombinovana potrosnja je oko 8-8.2l, dok sa 280ks najmanje litru vise (sto je i ocekivano). Otvoreni put/autoput se krece izmedju 6-7l, dok u gradu guta 10/11l, pa cak i vise dok se ne zagreje.
- Harmon Kardon: bacanje para

Ja sam ga dobio u base varijanti, no zvucnici i zvuk su isprod proseka (isti je problem na svim modelima, pomaze iskljucivo custom budzenje).
- Parking kamera je na nivou kamera mobilnih telefona od pre 10 godina. Ne znam da li su uzeli sa aliexpressa ogromne zalihe, no stvarno ispod proseka za ovaj segment. Ocekivao sam da ce MY2023 dobiti neki update ili 360 kameru - mrka kapa i dalje. No dobro, ovo i ne ocekujes od Alfa Romeo brenda.
- ZF menjac je odlican i fantasticno uparen sa ovim benzincima. Pun pogodak sto se mene tice.
- Start/stop me uzasno iritira i ne moze da se softverski deaktivira po default-u (ili nece u ovlascenim servisima). Prvo sto uradim kad upalim auto jeste da pritisnem dugme gde ga iskljucim.
- Nisam imao problema do sada. Mislim da su neki kvarovi sa elektronikom i baterijom iz prvih par godina reseni na modelima MY20+.
Za kraj, slozio bih se da je izbor benzinaca kod nas mali i mrsav, pa je mozda bolje pogledati opciju da se nesto uveze (pogotovu ukoliko se vodi racuna o odredjenim detaljima).