Stranica 71 od 163

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pon Mar 23, 2015 11:47 am
od Gremlin
Pisem preko telefona, spor net :-(
A komp nemam pri ruci trenutno.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pon Mar 23, 2015 3:37 pm
od spin
Koliko vidim, razlika je 0,6 inča u poluprečniku, što je 1,5 cm. U prečniku 3 cm.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pon Mar 23, 2015 7:45 pm
od vladomarjan
Daimetar je prečnik

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pon Mar 23, 2015 11:26 pm
od spin
:lol: jeste, u pravu si.

Gradivo osnovne škole :D jes' da nije neko opravdanje, ali davno sam se školovao.

Sorry za pogrešnu info.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Mar 26, 2015 11:17 am
od Vlada R
Kasno se uključujem u diskusiju ali što se "bubaca" iliti "jaja" tiče takve su gume za bacanje tj. reciklažu. Ako vas zadesi ta nezgoda da pukne bočno platno i izađe "bubac" najbezbednije je tu gumu staviti na poziciju zadnjeg desnog točka dok je ne zamenite. Ako i eksplodira guma imaćete upravljivost i mogućnost da stanete u desnoj traci. Tu od vulkaniziranja, ni sa platnima ni bez jih, nema sreće jer su popucala platna bočnog zida što je dovelo do strukturalne promene istog i ne može se rešiti lepljenjem platna sa unutrašnje ili spoljašnje strane. Za naše uslove je najbolja preventiva kupovina XL (Extra Load) pneumatika. Nema garancija ali je verovatnoća pojave bubaca manja.

Što se atota tiče ja sam ga koristio pre više godina i čisto bacanje para. Njihova logika je da su krupniji atomi azota, teže prolaze hermetizujući sloj i zato bolje održava pritisak. Po toj logici, svaka guma koja je više puta dopunjavana vazduhom vremenom ima sve veći udeo azota i trebalo bi da se sve ređe kontroliše i dopumpava!? Naprotiv, što je starija hermetizujući sloj je porozniji i guma više pušta. Sem ako se ne napuni vodom...

Što se temperature gume tiče nakon vožnje tu je važnija smeša od koje je napravljena nego išta drugo. Temperatura nastaje kao rezultat savijanja gume tj. savladavanja otpora elastičnosti i kasnijeg povratka u stanje mirovanja i koliko na zid gume utiče unutrašnja atmosfera toliko utiče i spoljašnja. Ne vidim da atot ni po tom pitanju može nešto značajno da pomogne ali neadekvatan pritisak svakako ima udela.

A i upitan je izvor azota koji oni upumpavaju. Nisam video da oni tamo imaju boce komprimovanog azota već svi od reda imaju Nitrogen generatore. Možda grešim ali verujem jedino hemijskom postupku dobijanja čistog azota, fizički proces bi zaista morao da bude izuzetno sofisticiran (a samim tim i nepouzdan) što ne ide sa ovim narodnim cenama pumpanja azota u gume.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Mar 26, 2015 6:06 pm
od Alfanatic
Vlada R napisao:Kasno se uključujem u diskusiju ali što se "bubaca" iliti "jaja" tiče takve su gume za bacanje tj. reciklažu. Ako vas zadesi ta nezgoda da pukne bočno platno i izađe "bubac" najbezbednije je tu gumu staviti na poziciju zadnjeg desnog točka dok je ne zamenite. Ako i eksplodira guma imaćete upravljivost i mogućnost da stanete u desnoj traci.
Upravo sam tako rezonovao i na tu poziciju stavio problematični točak. Bubac je bio zaista minimalan i mnogi ga ne bi ni zapazili bez da se zagledaju, ali svejedno sam imao taj faktor u glavi i bio oprezan dok nisam obezbedio nove "cipelice".

Što se tiče azota, imajući u vidu koliko su te nove ispustile dok su odstajale tokom zimske sezone, počinjem zaista da se pitam koliki su zapravo ti atomi :scratch:

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Mar 26, 2015 8:48 pm
od veljko1
Vlada R napisao: Što se atota tiče ja sam ga koristio pre više godina i čisto bacanje para.
Kad kazes da si bacio pare, na sta konkretno mislis, gubio si pritisak u pneumaticima? Pojavila se voda u unutrasnjosti pneumatika?

Re: Pitanje za gume

Poslato: Čet Mar 26, 2015 9:00 pm
od Vlada R
Ne, nije bilo vlage/kondenza ali ga nemam ni sa vazduhom (barem ne manifestno). Jednak je bio gubitak pritiska i sa vazduhom i sa N2. Nisam uočio ikakvu prednost da bi me motivisala da nastavim sa tom praksom.

Uostalom, ko veruje u to slobodno neka ide jednom mesečno na dopumpavanje guma azotom, za mene je to glupost. Za one druge koji se sa mnom slažu savet da tu razliku koju će davati vulkanizeru ulože u bolje gume koje imaju hermetizujući sloj i manje gube vazduh. Svi će biti zadovoljni :-)

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Mar 28, 2015 7:14 pm
od dusanGT
Predlažem upravi Foruma da uvede sekciju "Zablude i urbane legende"... :D

Re: Pitanje za gume

Poslato: Ned Mar 29, 2015 12:32 am
od veljko1
Ne kontam, imao si dve gume na vazduh a dve na azot, pa si tako ocenio :)

Kod mene su bile od 2010 godine i letnje i zimske napunjene azotom. Mogu reći da sam pritisak proveravao na 2-3 meseca ili recimo na 2000 km i da pritisak nije znacajno opadao, mozda za 0.1- 0.2 bara. Pre toga sam dopunjavao i po pola bara vazduhom mesecno... Bitno je reci da kompresori na benzinskim pumpama nisu precizni i da mogu da lazu podosta... Valja jos napomenuti da je bitno stanje, starost i kvalitet guma, ventila, i felni, spoljna temperatura i zagrejanost pneumatika pri pumpanju...ali, sve je stvar izbora i dobre volje. A hermetizujuci sloj imaju sve gume, od kad su izbacili unutrasnju gumu

Re: Pitanje za gume

Poslato: Ned Mar 29, 2015 8:53 am
od Vlada R
Ne, imao 4 na vazduh pa 4 na azot pa ponovo 4 na vazduh. Na istom automobilu. Za mene bacanje para a ti ako si video neki benefit odlično, nastavi sa tom praksom.

Da, svaka tubeless ima hermetizujući sloj ali nije jednakog kvaliteta kod svih proizvođača i najčešće premium segment bolje drži pritisak (ukoliko su felna i ventil zdravi).

Za merenje pritiska imam Schwalbe digitalni merač (Airmax Pro) koji je dokazano precizan i ovo je prilika da pohvalim nove NISove kompresore (konkretno na pumpama Zmaj i Južni Bulevar), razlika je uvek <0,05 bar. Ja nemam naviku da merim na 2-3 meseca, barem 1 mesečno a i ranije ukoliko idem na duži put a da se temperatura vazduha promenila značajnije.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pet Apr 03, 2015 6:51 pm
od nemmen
Imam pitanje: zasto letnju gumu DOMACE proizvodnje u sred sezone nigde ne mogu kupiti? Ne znam gde sve nisam zvao i proveravao...n e m a...u pitanju je 215/45 R17 87V SYNERIS koja kosta oko 6000rsd

Inace, zanimaju me dve stvari pa molim da prozborimo koju:
-da li neko od ranije ima ove gume i kako su se pokazale
-da li ako stavim na alfu 156 dimenziju 225/45/17 imam problem ako je felna 7j, et 40,5

Re: Pitanje za gume

Poslato: Pet Apr 03, 2015 10:13 pm
od Nemesis
Za ovo prvo pitanje ne mogu da ti odgovorim jer nikad nisam imao te gume. A sto se tice ovog drugog pitanja mislim da sirina gume 225 na felni od 7j nije dobra stvar. Za tu sirinu ti treba 7.5j.

Poslato: Sub Apr 04, 2015 1:59 am
od nidza
Idealno je 7.5, ali kolega je stavio 225 na 7 i izgleda skroz normalno. Stavio je GY Assy2.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Apr 04, 2015 12:15 pm
od Nemesis
Izgleda normalno ali kako ce da mu se trosi guma? Vulkanizer kod kojeg idem ne preporucuje taj poduhvat. Bas sam sa njim pricao kad sam sad stavljao letnji komplet guma. Evo npr ja na mojoj felni od 7.5j imam gumu 215/45/17. Mogu da stavim 225 ali zasto bih. Trpeo bi auto na udobnosti, trap bi se vise unistavao, a gume verujem da kostaju vise, a ne verujem sad da je vizuelno spektakularno velika razlika.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Apr 04, 2015 1:07 pm
od nole1985
Gume 225/45 su značajno jeftinije od 215/45.

Poslato: Sub Apr 04, 2015 1:10 pm
od nidza
Stavljanjem 215 na 7.5 si malo razvukao gumu, ni to nije idealno. Dobio si u stvari neznatno tvrđi bok i neudobniji auto.

Ne verujem da ima veze sa trošenjem. I fabrike se šetaju sa susednim dimenzijama.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Apr 04, 2015 1:21 pm
od dusanGT
215/45/17" su skuplje od 225/45/17" (za oko 8000din u slučaju Dunlop Sport Maxx RT), razlika u udobnosti ne može da se oseti, dodatno opterećenje trapa je beznačajno, a estetika je... individualna stvar.
Vozim već treću godinu, tj. drugi komplet "Dunlop" Sport Maxx RT 225/45/17" na felnama od 7j.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Apr 04, 2015 3:47 pm
od Nemesis
Evo ja sad bas gleam i recimo Sava Intensa UHP 225/45/17 je skuplja za 2500+ rsd po gumi od ekvivalenta u dimenziji 215/45/17.
Dok recimo taj Dunlop 225/45R17 SPTMAXX RT 91Y V1 M kosta 11916rsd. Verzija 215/45/17 nemam predstavu koliko kosta.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Apr 04, 2015 4:20 pm
od dusanGT
Na ubedljivo najjeftinijoj "Planeti guma" cena jedne "Dunlop" Sport Maxx RT 225/45/17" 91Y je 11271din, a iste u veličini 215/45 je 13180din.

"Sava" je 8574din i 9306din, a "Dunlop" 12952din i 14137din za 225 i 215, na "Internet Prodaja Guma".

Re: Pitanje za gume

Poslato: Sub Apr 04, 2015 10:49 pm
od nemmen
ok, dimenzija 225 je definitivno jeftinija, cini mi se da je i izbor veci...ali da li ce biti problema prilikom opterecenja auta,da ne kace gume po rubovima i sl. jel ima neko na 156ici 225/45/17?

Re: Pitanje za gume

Poslato: Ned Apr 05, 2015 12:27 am
od Dika
Moze lagano 225/45/17

Re: Pitanje za gume

Poslato: Ned Apr 05, 2015 8:04 pm
od Gremlin
Ja imam 225 45 i ne kaci, a jos je Alfa spustena.
Mada, felna ima ET 35.

Poslato: Ned Apr 05, 2015 9:52 pm
od nidza
Ne kači ni drugaru na 156 TI. Ima 225 umesto 215 na TI felnama.

Re: Pitanje za gume

Poslato: Ned Apr 05, 2015 10:38 pm
od nemmen
te felne su u pitanju, TI model ;)
tnx