Stranica 8 od 29

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Nov 24, 2014 11:49 pm
od dusanGT
U leru je 500mg/inj-550mg/inj za 1.9 JTD 8v.
Inače, iz oblika dijagrama "Intake Air Quantity" i vrednosti tog parametra izgleda da je količina vazduha sasvim Ok za testirani 2.0 JTDm.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Nov 25, 2014 12:41 am
od mladenke
da moja greska, jbg kad ima dve plave boje u grafikonu pa gledam desired boost :D

Dusane, a voltaza maf senzora od 2.5v za 500-500mg/i do 4.5v za 1100mg/i, onako grubo receno.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Nov 25, 2014 6:12 am
od dusanGT
I ta voltaža je sasvim logična...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Nov 25, 2014 12:35 pm
od mladenke
Ok. hvala puno ;)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Uto Nov 25, 2014 2:24 pm
od Mac

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 5:30 pm
od Gremlin
Drugari, kad prikacim 1.9JTD 103kW pokazuje mi odometar 0.
Nesto je cackano oko kilometraze ili FiatEcuScan ne moze da ocita?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 5:54 pm
od mladenke
ne moze da ocita ;)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 6:19 pm
od Gremlin
Na Alfi 159 sa motorom 1.9 110kW FES cita kao i examiner.

Nego, da se vratimo na temu;)
U leru pokazuje sledece vrednosti:
desired intake 309mg/i
intake 449mg/i
signal 2v

Pri engine speed 3000:
desired 1200mg/i
intake 730mg/i
signal 3.9v

Moze li neko dati misljenje u cemu je problem?

P.S. Kad budem uspeo da instaliram Excel 2010 bice i slika.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 6:39 pm
od dusanGT
Desired Air Intake je čitanje mape koja definiše rad EGR ventila i ne bi trebalo da se nešto posebno analizira.

Ovde je neobično da na tim obrtajima "Air Intake Quantity" bude 730mg/i - to je malo, pa je moguće da je problem tzv. "neočitani vazduh" ili nedovoljni pritisak turbine, pa bi i to trebalo izmeriti.

Ima li mnogo dima? Da li 147ca loše ide?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 6:45 pm
od Gremlin
U leru se krive pritisaka se poklapaju, dok je pri engine speed 3400
desired 2080mbar a stvarni 1643.

Dimi normalno rekao bih.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 6:51 pm
od dusanGT
Onda je problem sa pritiskom - ako nema dima, verovatno je zaribao overboost ventil (u kakvom stanju je tanko vakuum crevo koje ide od njega ka "pašteti"?) ili "pašteta" vakuumski ventil ili su zapekla krilca turbine, a manje je verovatno da postoji neka prepreka u usisu, pa ometa protok.

WD40 za polugu "paštete", a overboost može da se proba sa druge 147ce...

Važno je i kako ide ta Alfa? Da li sporo ubrzava?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 6:55 pm
od Gremlin
Alfa ide sasvim odlicno.

Cudno je sto pri leru je veca kolicina usisanog vazduha, a pri opterecenju manja kolicina kao i pritisak manji.
Crevo nisam gledao, moracu to da proverim.

Ako dimi jace? Turbina?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 7:24 pm
od dusanGT
Ako dimi jače - pukotina u turbo crevu, ali onda Alfa ne bi išla baš dobro...
Iz cele priče mi izgleda da je neka greška pri merenju... Ili format csv fajla ili je definisano pogrešno vozilo...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 7:25 pm
od Gremlin
Hvala hvala...

Moracu to pazljivije da uradim.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 7:32 pm
od dusanGT
Potrebno je da se uradi test baš kako je opisano u prvom postu teme... :)

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 7:41 pm
od Gremlin
Nesto nije u redu sa csv fajlom. Kako inace snimate isti?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 7:59 pm
od dusanGT
Eksport iz MES.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 8:02 pm
od Gremlin
Ja koristim FES.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 05, 2014 8:20 pm
od dusanGT
Trebalo bi da je isto...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pon Dec 08, 2014 11:15 pm
od Gremlin
CSV file napravljen u MES-u uspesno ucitam u Excel, dok problem pravi u FES-u.

Je l' ima neko ovaj problem?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 19, 2014 7:38 am
od dimbranislav
Pozdrav svima,
Imam neke vibracije koje me nerviraju na leru i u opsegu oko 1800-2000 obrtaja. Kome god spomenem to svi kazu da je problem nosac ispod akumulatora. Verovatno i jeste ali po meni je imao neki problem pa je dotrajao. Zato sam resio da pre bilo koje kupovine ispitam rad motora. Prvo sam hteo da ocitam korekcije dizni, ali sam saznao da to ne mogu da uradim Mulitiecuscan-om.
Stilo ide solidno, skoro da i ne dimi dok je na obrtajima do 4500. Posle toga hoce da izbaci crni dim. Ovo govorim za turiranje. Znaci dok ga turiram u deo ispred crvene zone na obtometru nema dima, kada udje u crvenu oblast pocinje da izbacuje crni dim. Katalizator iza pletenice je skinut a za onaj iza tirbine neznam. Takodje EGR ventil nije zatvoren. Potrosnja ulja je oko 200ml na 10000km.
Snimio sam ponasanje vozila u voznji po upustvu na pocetku foruma, pa bih zamolio Dusana da prokomentarise grafike.

Slika

Slika

Malo mi je sumljiv boost dolenoid i protokomer na osnovu ovih grafika.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 19, 2014 3:39 pm
od Gremlin
Neko je imao slican problem s protokomerom, bila u pitanju rupa izmedju istog i turbine.

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 19, 2014 3:47 pm
od dimbranislav
Nisam napisao da je test radjen u 4-om stepenu prenosa i da sam nakon postizanja 4000 obtaja usporavao laganim kocenjem jer deonica nije bila dovoljno duga da mogu da uradim dva merenja i da pritome usporavam samo kocenjem motora.
Kako vam izgleda, izmedju ostalog, ponasanje EGR ventila?

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 19, 2014 4:24 pm
od dusanGT
Ako su dijagrami tačni... iz prvog se vidi da je količina usisanog vazduha veoma mala (ispod 500mg/i), a sa drugog da je i količina goriva manja (oko 60mm³/i) nego što bi trebalo na tim obrtajima... pa je moguće:
a) postoji neka pukotina posle MAFa ili
b) postoji neka prepreka u usisu koja sprečava normalan protok vazduha.

Inače, slobodno zatvori EGR...

Re: Dijagnostika u vožnji - zašto i kako?

Poslato: Pet Dec 19, 2014 6:15 pm
od dimbranislav
Hvala svima na odgovorima.
Dijagrami su tacni i mereni su juce. Dusane, sta ti je sumnjivo na njima pa si izrazio sumnju u tacnost?
Imam jos par pitanja:

1. Da li vam je sumljiv EGR ventil pa predlazete da ga zatvorim?
2. Kako vam izgleda boost solenoid? Mislim na ove oscilacije na visim obrtajima i to sto vrednost ne pada ispod 40%.
3. Da li moze turbina da bude problem jer u poslednje vreme kao da je malo glasnija, cuje se kao fijukanje dok je motor hladniji?
4. Da li postoji mogucnost da je MAF los? Mislio sam da ga ocistm za pocetak.
5. Da li sa ovih grafika moze da se nesto zakljuci o stanju dizni?

Kako me zanima ova oblast, hteo bih da malo dublje udjem u materiju pa me zanima da je neko ima siskustva sa ovim knjigama:

1. http://www.infoelektronika.net/knjiga/n ... omoc%20OBD
2. http://www.infoelektronika.net/knjiga/n=obd-2
3. http://www.infoelektronika.net/knjiga/n=obdn

Vredi li kupovati neku od njih ili mozda imate bolji predlog?