Stranica 68 od 82

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Nov 10, 2019 4:02 pm
od DejanGT
popovicvl napisao:Za početak mogli su svojim bivšim Alfa Romeo karavan kupcima spremiti Giulia SW za minimum ulaganja finansijskih sredstava, to je na nivou 1% celog projekta.
Uz svo dužno poštovanje malo ga pretera... 1%?

Nisam ni ja iz te industrije i ne znam cifre tačno, ali svaki novi oblik karoserije nameće sva testiranja makar po pitanju bezbednosti ispočetka. Znači ono, crash testovi svi mogući, svetlosne grupe sve ispočetka, voznodinamička svojstva, ma sve. Svi sertifikati ispočetka, kao da nikad auto testiran nije. Možda lakše prođeš testove jer si sve to već jednom prošao s nečim sličnim, ali svakako sve ispočetka.

Pa onda u ogromnoj meri svi oni najveći, najkomplikovaniji i najskuplji alati za karoseriju sve ispočetka. Pa onda staklo ista priča. Pa plastika ista priča. Banalan primer. Staklo 5. vrata na Alfi 147 iz 2003. i iz 2006. golom oku izgledaju identično. Na modelu iz 2006. je više za 5 milimetara.

Realno je verovatno neki dvocifren broj procenata, možda i do 50% već zavisi koliko si hrabar i maštovit a ne 1%

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Nov 10, 2019 5:18 pm
od popovicvl
Za 159 su radili kompletan digitalni prototip, ne vidim razlog zašto bi to drugačije bilo za Giuliu. Još i 159 ima identično vešanje, pod, branik, zadnje svetlosne grupe, kočnice...

Moguće i da su već uradili digitalni prototip SW za Giuliu, a da su ga stavili u fioku.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Nov 10, 2019 11:01 pm
od Alfanatic
Evo, ja ću ponovo da vas pitam i nikako da dobijem odgovor! Da odete u osnovnu školu i pitate neko random dete za recepturu uspeha u trgovini i ekonomiji, dete bi sigurno kao iz topa reklo da treba da se što više proširi ponuda. A Alfa to ne radi, čak suprotno.
I sada je moje pitanje da li smatrate da tamo sede baš toliki moroni koji toga ne mogu da se sete, da ne bi ubacili SW da je to samo 1 ili 10% i da su istraživanjem utvrdili da to može doneti bilo kakav benefit? Apsolutno sam siguran da znaju za sve ovde iznete recepte i bila bi neopisiva sramota da ne znaju, a kako se ovo dešava duži period verovatno više generacija zaposlenih, menadžera i direktora je brutalno glupo i nesposobno ako toga ne mogu da se sete!

Ako to eliminišemo, a nadam se da se slažete sa tim, ostaju nam opcije da u Alfi to namerno neće ili ne mogu. Smatra li neko da zaista namerno neće ili da možda svesno sabotiraju sami sebe? Jedino logično ostaje da iz ovih ili onih razloga to sada ne mogu. Zašto ne mogu? Ko će ga znati (pare, recimo), a možda bi tu pomoglo neko pisamce ako odgovore, da nam konačno razjasne šta se dešava iza kulisa i da nam sinu svi razlozi oko kojih ovde mozgamo naveliko i naširoko!

Čista logika i dedukcija, a ko želi ovo da pobija, slobodno neka izvoli. Što se mene tiče, over & out da se više ne vrtimo u krug. Čisto filozofski zaključak - biće šta će biti ;)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Ned Nov 10, 2019 11:55 pm
od range
Nisi u pravu. Hoces primer? Rolex.
Problem sa alfom je sto je uvek tu izmedju: teze da budu mass market model, ali isto vremeno da sacuvaju sebe (koliko toliko). Rezultat svi vldimo: nijedno ni drugo.
Poredjenje sa Porscheom je bilo ok...2004. Kada su Nemci bite the bullet, istrpeli jedan nivo pljuvanja oko SUVa, pa drugi oko dizela i eto... 15 godina kasnije tu gde su. Sad alfa, 13 godina kasnije pokusava isto? Kada su u medjuvremenu svi proizvdodjaci to vec uradili? Pa... malo je kasno. I kao sto napisah negde: nisu vise protivnici Merc,Audi i BMW, vec i honde, skode, mazde, toyote.... Kopiranje modela koji je bio uspesan nakon 15 godina ne mora da se pokaze uspesnim. Cak naprotiv.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 11, 2019 1:54 pm
od Alfanatic
Ne znam u vezi čega nisam u pravu jer sam manje-više pisao sve to isto što i ti kolega, a jedino se u Rolex baš ne razumem :) Još jedan dokaz da diskutovati putem tastature nije idealno i da se često ljudi ne razumeju baš najbolje :drink

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 11, 2019 5:16 pm
od Zika
Alfanatic napisao:Evo, ja ću ponovo da vas pitam i nikako da dobijem odgovor! Da odete u osnovnu školu i pitate neko random dete za recepturu uspeha u trgovini i ekonomiji, dete bi sigurno kao iz topa reklo da treba da se što više proširi ponuda. A Alfa to ne radi, čak suprotno.
I sada je moje pitanje da li smatrate da tamo sede baš toliki moroni koji toga ne mogu da se sete, da ne bi ubacili SW da je to samo 1 ili 10% i da su istraživanjem utvrdili da to može doneti bilo kakav benefit? Apsolutno sam siguran da znaju za sve ovde iznete recepte i bila bi neopisiva sramota da ne znaju, a kako se ovo dešava duži period verovatno više generacija zaposlenih, menadžera i direktora je brutalno glupo i nesposobno ako toga ne mogu da se sete!

Ako to eliminišemo, a nadam se da se slažete sa tim, ostaju nam opcije da u Alfi to namerno neće ili ne mogu. Smatra li neko da zaista namerno neće ili da možda svesno sabotiraju sami sebe? Jedino logično ostaje da iz ovih ili onih razloga to sada ne mogu. Zašto ne mogu? Ko će ga znati (pare, recimo), a možda bi tu pomoglo neko pisamce ako odgovore, da nam konačno razjasne šta se dešava iza kulisa i da nam sinu svi razlozi oko kojih ovde mozgamo naveliko i naširoko!

Čista logika i dedukcija, a ko želi ovo da pobija, slobodno neka izvoli. Što se mene tiče, over & out da se više ne vrtimo u krug. Čisto filozofski zaključak - biće šta će biti ;)
Ako si već rešio da se spuštaš na nivo osnovca slobodno izvoli.
Ali ako pređemo na next level, malo ozbiljniji videćeš da u toj klasi Alfa sa limuzinama bila jako visoko u 2018. godini / prva ispod vodeće trojke (švapske )sa samo 8000 manje prodatih limuzina u odnosu na Audi A4. Audi skoro 25000 Giulia 17000. Ako idemo dalje videćeš da u toj klasi limuzine čine kod kod nekih samo jednu trećinu dok kod Volvoa čak jednu devetinu i da su sve ostalo karavani.
Audi jeste popularan ali nikad ne bi pretpostavio na prvu loptu da su limuzine bukvalno jedna petina ??? Volvo je u dnu prodaje ali ga vade karavani.

BMW 4 , derivat trojke je u 2018. prodat kao kupe 16.756, kabrio 9.646 i Gran coupe 37.750 ukupno 52248. A limuzina 43445.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 11, 2019 7:38 pm
od DejanGT
Mislim da možemo da zaključimo da bi Alfa Romeo svakako imao sve modele i sve oblike karoserije u ponudi kada bi imao novca da ih napravi. Sigurno nisu tupsoni da ne kapiraju da moraš da imaš šta da prodaš da bi uopšte imao šansu da nešto prodaš.

Meni je mnogo sumnjivija ideja da će Alfa Romeo išta spektakularno da uradi u USA. Juriti Alfa Romeom kupca kome moraš na bočnom retrovizoru da napišeš "Objects in the Mirror Are Closer Than They Appear" je po meni Sizifov posao.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 11, 2019 7:59 pm
od 2600
Alfanatic je jedan od rijetkih ovdje čiji su postovi na mjestu.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 11, 2019 9:21 pm
od interceptor
DejanGT napisao: Juriti Alfa Romeom kupca kome moraš na bočnom retrovizoru da napišeš "Objects in the Mirror Are Closer Than They Appear" je po meni Sizifov posao.
Najtačniji i najslikovitiji opis prosečnog kupca u USA :gr8:

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 11, 2019 9:22 pm
od DejanGT
2600, sebe si zaboravio :)

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 11, 2019 10:12 pm
od bums85
To za usa kupce je da se ograde od tuzbi, ai po zakonu mora to da pise. Vidjao sam reklame na tv-u kako lik skace sa zgrade i ispod pise ne pokusavati. Ako cemo iskreno ovde bi takvi natpisi vise imali smisla, ko je citao komentare o alfama na drustvenim mrezama zna o cemu pricam.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 12, 2019 7:40 am
od popovicvl
Onda ispada da Alfa treba da bude nešto poput Aston Martina. Ima svoju klijantelu, ne ide u veliko tiražnu proizvodnju, onda spremite da platite vašu Alfu 100.000 eura da bi se ispaltila investicija.

Nije ni prvi ni poslednji brend koji će biti pokopan 2 m ispod zemlje, a bogami i čitave autoindustrije su završile uz loš menadžment. Npr. Engleska?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 12, 2019 8:19 am
od Alfanatic
Zika napisao:Ako si već rešio da se spuštaš na nivo osnovca slobodno izvoli.
Kolega, jako bih voleo da se u diskusijama makar pažljivo čita ono što je napisano. Nema potrebe za ponavljanjem, a od tumačenja me više boli glava. Teorija mnogo lepo zvuči i svi imaju ideju šta Alfa treba da radi, zar ne? Za razliku od mnogih ja kažem da nemam pojma šta se dešava na tom nivou odlučivanja, da ne znam na osnovu čega se u Alfi donose odluke koje se donose i da APSOLUTNO NEMAM BLAGE VEZE kako bi Alfa mogla da se izvuče iz svega ovoga! Čak šta više mislim da za Alfu u budućnosti nema rešenja i da nikada neće postati profitabilna, a sasvim je moguće i da će se lagano gasiti poput Lancie. Ipak verujem da u datim okolnostima povlače poteze koji su logični i da žele isto što i mi.

E sad, pošto ovde ima ljudi koji su apsolutno uvereni da znaju gde Alfa greši i da imaju siguran recept za spas našeg omiljenog brenda, od mene ne bi bilo srećnijeg čoveka ako neko od vas bude pitan za savet ili se zaposli tamo, pa da se Alfa Romeo konačno postavi na zdrave noge :)
DejanGT napisao:Mislim da možemo da zaključimo da bi Alfa Romeo svakako imao sve modele i sve oblike karoserije u ponudi kada bi imao novca da ih napravi. Sigurno nisu tupsoni da ne kapiraju da moraš da imaš šta da prodaš da bi uopšte imao šansu da nešto prodaš.
Ko god da je pisao u ovoj temi, iz kojeg god "tabora" da je došao, mislim da ova rečenica označava zaključak oko koga bismo svi trebali da se složimo! Svi u suštini i pričamo slične stvari, samo neki malo previše lično gledaju na stvari i kao da ne žele da istumače na pravi način ono što se jasno napiše.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 12, 2019 12:07 pm
od Zika
Sad i podele na tabore.
Teško da će Giulia sa 50-60000 komada da isplati uloženo u razvoj i da zaradi pare za sledeći model.
Oće li opet pauza od 6-7 godina?

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 12, 2019 12:30 pm
od popovicvl
Biće kao Giulietta, 10 godina da je razvlače dok ne bude total obsolete. Egzotika, pa ko voli ima i da plati i da pati.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 12, 2019 5:27 pm
od Raketa

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 12, 2019 8:08 pm
od Plexform
2600 napisao:...Kad već spominjem 2.9 V6 benzin. Za facelift/MCA Giulie i Stelvia se sprema paprena verzija sa preko 600 KS...
Možda ne? ALFA ROMEO ELECTRIFICATION PLANS REORGANIZATION:

"The Giulia and the Stelvio are no longer in line to receive hybrid technology, interestingly. Alfa Romeo has a proven history of changing its product plan on a regular basis, so seeing a plug-in hybrid variant of either nameplate is not entirely out of the question. Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) boss Mike Manley hinted the rear-wheel drive Giorgio platform on which both cars are built was recently updated to accommodate an array of tech features, including alternative powertrains."

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 12, 2019 8:30 pm
od 2600
Tom logikom ni Ghibli MCA neće vidjeti hibride. :D

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 18, 2019 11:55 am
od Alfanatic
Da se ponovo vratimo na prežvakavanje iste teme :) Pronađoh ovaj citat, a ako je ispravno interpretiran i preveden (što bih rekao da jeste slučaj jer sam malo kopao i nailazio na slične informacije), onda je sve jasno i u velikoj meri potvrđuje ono što sam i sam piskarao:

*************
Revidirani plan za Alfa Romeo znači da u budućnosti neće biti najavljenog sportskog kupea 8C sa motorom snage preko 700KS niti sportske limuzine sa više od 600KS. Giulietta, koja se prodaje od 2010. godine, mogla bi biti ukinuta već sledeće godine, kažu izvori iz sindikata u Italiji.

Otkazane su i verzije Giulije i Stelvija sa produženim međuosovinskim razmakom, koje su bile planirane za kinesko tržište.

Alfa će u budućnosti imati četiri modela – pored Giulije i Stelvija u katalogu će se naći novi kompaktni SUV i novi mali SUV model. Giulia i Stelvio će biti osveženi na sredini proizvodnog veka 2021. godine. Kompaktni SUV će biti predstavljen 2021. godine, a manji SUV 2022. godine.

Direktor FCA Majk Menli rekao je da fundamentalno veruje u Alfa Romeo, ali da se mora osigurati da svaka investicija generiše odgovarajuću dobit, preneo je Auto njuz (Auto News). Menli je rekao da su planovi za Alfu svedeni na manju meru da bi se umanjila kapitalna ulganja i da bi marka bila profitabilna.


*************

Dakle u teoriji povučen je dobar potez koji bi, siguran sam, nekom drugom doneo i odgovarajući rezultat. Uložen je ozbiljan novac u sjajnu limuzinu i prvi SUV koji je trebao da glumi karavan u eri popularnosti SUV-a. U startu su prezentovane udarne verzije i sve je to trebalo da bude zamajac za budućnost, širenje varijanti tih modela, kao i ulaganje u nove (coupe, novi 8C, veliki SUV, pa čak i velika limuzina iz E segmenta čiji su planovi takođe postojali i radovali smo se renderima pre par godina).

Kako su se planovi neočekivano izjalovili, uprkos tome što Alfa svakako želi, zna i može da napravi ono što volimo, sada na čelu FCA više nema spremnosti da se ulaže u bilo šta što u startu ne miriše na dobit. Alfa mora da živi od svoje prodaje. I tako na kraju dobijamo gamu koja podrazumeva jednu limuzinu (koja se od starta ne prodaje dobro) i tri "džipčića" iz B, C i D segmenta!

U praksi ulazi se u novu ligu među poslednjima i zadatak je da se otme deo tržišta iako je kolač u velikoj meri već podeljen. Nemačka trojka (+ Porsche) pokrivaju komplet SUV segment, razbijaju se od prodaje i imaju klijentelu koju će jako teško biti ubediti da pređu na Alfu. Pored toga pojavili su se jaki igrači tačno tamo gde je Alfa trebala da zaigra, a tu pre svega mislim na Volvo i Jaguar. Ima tu još onih koji su tradicionalno dobri u SUV priči (Range Rover), ali i čitava plejada onih koji su pozicionirani ispod, ali bogatom opremom i nižom cenom svakako uzimaju deo kupaca koji bi možda i nategli do elite. Japanci (pre svega Mazda), Korejci, VW sa svojim satelitima, Ford,...

Ovo je sve ako se priča o Evropi, a kako je neophodno širenje na istok i USA stvari mi deluju još sumornije. Treba ući u Rusiju gde se inače voli veliko i gabaritno, a Italijana ima tek u tragovima. Treba osvojiti Kineza kome je apsolutni prioritet da se na zadnjem sedištu može opružiti i udobno dremati u 5-metarskoj limariji, a do Alfine tradicije, upravljivosti i "duši" mu je stalo koliko i do lanjskog snega. Konačno, ne vidim kako se sa "džipčićima" može praviti posao u USA gde tržište SUV-ova tradicionalno cveta i gde se takođe voli gabaritno?

U suštini ponavljam da će Alfi trebati pravo čudo da se desi ono što Mike Manley priželjkuje i u čega "fundamentalno veruje". U ovom trenutku tradicionalnom Alfa Romeu apsolutno ništa ne ide u prilog, čak i ako se povlače naizgled jedino logični potezi. Koliko bih samo voleo da grešim i da Tonale + budući "MiTo Crossover" ipak nekako izvuku situaciju "golom u poslednjem minutu nadoknade vremena"...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 18, 2019 12:28 pm
od DejanGT
Ja mislim da je najveća greška u svemu tome što umesto da se skoncentrišu da prave i popravljaju brand Alfa Romeo oni se lože da Alfa Romeo donosi profit. To da Alfa Romeo u sledećioj deceniji donosi bilo kakav profit je utopija.

Prvo moraju da se pozabave ozbiljno narušenim imidžom Alfe, ili čak nepostojećim imidžom u mnogim delovima sveta, pa tek onda, nekad u budućnosti možda mogu da očekuju profit. Taj narušeni imidž i čini da prodaja odličnih automobila ide slabo.

Kada su već svojeveremeno presipali pare od Alfe i ostalih italijanskih brendova da bi kupili Chrysler, sada bi bilo fer da profit koji taj Chrysler pravi presipaju u popravku i pravljenje imidža Alfe.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 18, 2019 12:36 pm
od starac vujadin
Nema šanse da se Alfa oporavi oslanjajući se pre svega (bolej reći samo) na kibernetiku i merkantilizam. Ne ide to tako...

Juče sam gledao film Le Mans 66...u principu film kao film loš, ali je dobro što je snimljen i ima dobre poruke od kojih jedna od glavnih je da za uspeh treba imati strast, upornost i ludilo bez obzira na novac, organizaciju i planove. Samo treba naći balans u tome. Samo...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Pon Nov 18, 2019 6:37 pm
od Alfanatic
Nema naravno od toga ništa. Alfa kao Alfa sama za sebe ne može da pliva u današnjem svetu, a ovako izgleda kad odluke donosi neki upravni odbor i biznismen iz sveta krupnog kapitala koji se oslanja isključivo na grafikone, tabele i suve cifre...

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 19, 2019 10:16 am
od 2600
Premijera za Tonale bi mogla biti već sljedeće godine u Detroitu. Od sljedeće godine je Detroit u 6. mjesec, a ne više u 1.

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 19, 2019 11:28 am
od Alfanatic
I bolje im je da požure. Jako je loša praksa ponuditi nešto vrelo i poželjno, a onda sve to krčkati još par godina dok se tržište skroz ne ohladi i konkurencija preduhitri...

Uzgred, čitam juče novosti iz sveta automobila i naletim na jednu vrlo simptomatičnu:
https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktual ... a/9630484/

Komentar je skroz izlišan. Samo pročitam tekst, pogledam slike eksterijera i onog užasnog enterijera, zapitam se kuda je nestala ona poželjna autoindustrija koju pamtim i volim, pa na kraju zamislim Alfinu budućnost i šta bi sve morala da proguta kako bi je neko kupovao :scratch: Zaključak je bukvalno da bi ova tema trebala uskoro u lock :banghead:

Re: Novi pocetak (modeli)

Poslato: Uto Nov 19, 2019 4:33 pm
od interceptor
Haha koja je ovo komedija od enterijera,mislim da je dizajner bio na godišnjem kad je trebalo osmisliti instrument tablu pa ga je portir zamenio...