Nisam do sad stigao da se javim.Alfu sam kao što znate preuzeo i vozim je kad stignem,pošto imam službeni i manje više alfa se ne vozi toliko.
Da sve rezimiramo kako je bilo to sam ostao dužan.Auto sam kao što znate kupio od Čačana,posle sam ga ponovio farbanjem i lakiranjem u komori komplet.Nije bio truo,niti udaran bilo gde ali je imao manje više sitna udubljenja po svim delovima.Auto sam radio za sebe,te smo svaki deo detaljno pretresli ne znajući da nismo najvažniji ,a to nismo ni mogli mi (motor).Kad sam ga uzimao palio je grešku i trokirao,nakon toga sam kupio original svećice ali nije pomoglo pa smo kupili i nove bobine,jer su polovne mačka u džaku.
Po knjižici što sam imao iz Delte ispalo je da auto nije servisiran skoro 18000 kilometara,neko bi rekao ok,ali meni nije.Navikao sam da menjam ulje i filter na maksimum 5000 km kakvo god bilo i tako sam se upustio u avanturu jako dugačku.
Registrovao sam ga 19.og avgusta i malo nakon toga rešio da odem na veliki servis i Rikambi.Znam da se čuo varijator faze,ali sam verovao da je to samo ni slutio nisam da će zavrzlama biti veća.
Onda su me zvali iz Rikambija i rekli mi da je bregasta izduvna crkla odnosno da se pojeo jedan breg na njoj,bio sam u čudu jer sam verovao da na novijem jts-u to ne može se desiti ali dobro.Oni nisu uspeli da nađu deo,auto sam preuzeo i otišao skroz smoren kod majstora koji mi je održavao bmw-a i tako u priči kaže on meni da da imam ja te blokatore i ja ko najveća budala kažem mu da on sve to zameni jer ima alat,a verovao sam i znanje.Ja sam programer i zaista nisam mnogo znao o motorima u tom trenutku pa sam verovao da on zna.
Krenulo je redom.Kupljen je ceo set za veliki servis koji je podrazumevao sve kajiševe,španere,rolere,vodenu pumpu,filtere,ulja motora i menjača i čekalo se jedino da mi Čačani daju bregastu.To čekanje je bilo agonija,ja polovnu nisam nalatio za C&B sam čuo da trebaju prepravke na usisu pa sam ih čekao i čekaooooo...U međuvremenu mi majstor javlja da su skinuli karter i da je radilica neoštećena ali da leteći ležajevi imaju sitne riseve pa bi ih bilo dobro zameniti i tu nastane problem...3 puta nosio ležejeve dok nisam našao prave ili crvene 010 koji su bili prva ugradnja.Na kraju dobijem i bregastu,a opet u međuvremenu kupim 8 hidropodizača da se zamene.I tako sve spremno ja opet na čekanju,svi automobili se rade,moj ne.
Smiluje se jedan dan majstor i sastavi moju mašinu (bolje da nije),ja dolazim a ona radi kao traktor.Pitam ga šta se dešava a on kao pa znaš izbacuje grešku mogu biti bobine ili dizne,a može biti čak i glava da ventili dobro ne zatvaraju i da mi prave problem.Naravno na kraju je po njemu ispalo ovo treće i odnese on glavu na obradu i kaže mi da već ima njihov znak,da je već rađena kod njih.Ja u čudu odem tamo i gledam kako je moguće da me neko toliko zajebe.Kažu mi ova glava je druže rađena već ovde itd.Ja reko ok rađena je ali svaka glava koju vi radite ima broj pod kojim je zavedena...Kaže lik na to jeste ima,sad ću da ti nađemmmm...Vidi nema broja...I onda ja tu reko čekaj ajde istoriju u računaru i nisu uspeli da je nađu.Dal je neka muljavina bila ili ne nemam pojma,uglavnom na kraju se ispostavilo da je "kao" sečena ranije i da je trnovano ležište izduvne bregaste,te da je ona ispravna,ali da mora da se vrate stari hidropodizači jer novi prave problem.Pošto sam imao jako puno posla nisam stigao,da se zezam oko toga uzme ovaj dripac iz servisa što je radio moj auto i satavi sve kako "valja".Dođem po auto,on opet se čuje kao dizel.Naravno poludim,uzmem auto i odem.
Čim sam imao vremena zakažem kod Deše,sa kojim sam se i ranije čuo i bio je upoznat manje više sa situacijom oteram auto gore i proverili nivo ulja i dosuli još Selenije Racing,koju sam i ranije sipao.Dogovorim se sa njegovim pomoćnikom da napravim 1000km i da se vidi onda dalj je potrošnja ulja tako velika kaoš što sam ja rekao.Odem za Aranđelovac i u povratku svratim u Stepojevcu na Eko pumpu,sipam bmb 95 i nsatavim put,kad posle 2 minuta greška,pa se ugasi pa opet.Stanem sa strane otvorim haubu vidim usijao se katalizator levi,ok pustim da se ohladi nastavim.On posle upali grešku za stalno i piše da idem u servis.U međuvremenu me Deša zove i kaže da obavezno više ga ne vozim i da je situacija katastrofalna.Čekao se ponedeljak,dođe tog jutra šlep služba pukoh pare i za to i oterasmo ga kod Deše.
Momci su za 2-3 sata rasturili skoro ceo motor.Prve stvari koje sam video,jeste da je deklu majstor prošli polomio,pa lepio silikonom pa je auto tu gubio ulje,Deša kad je video glavu čovek je stao u neverici jer kaže nikad tako nešto nije video u životu da se trnuje glava tako što se seče sa jedne strane.
Probao je da nosi tu glavu na obradu kod čoveka u čiji rad nema ni najmanju sumnju,ali su je vratili i rekli da je uništena.Sicevi su bili loše obrađeni,pa su ventili upadali skoro,glava nepravilno poravnjana čak ispod treće crte i više se nije videlo udubljenje koje je na glavi što smo kadnije uzeli itekako vidljivo.
Ventile su sekli da bi uspeli da se zatvaraju.
Epilog cele priče je bio da sam menjao ovaj put celu glavu,drugu deklu,dihtunge..Uzeli smo glavu u extra stanju sa garancijom,druge ventile i hidropodizače,varijator faze,nove karike,hilzne je Deša rekao da im najmanja obrada rešava problem tako je i urađeno.Kupljena je nova orginalna lambda sonda i zamenjena je ona što je izgorela kad se katalizator usijao.Auto je sastavljen veova,ali veooma brzo jer ljudi znaju svoj posao.Na kraju su dizne dve loše radile.Kupljene su dve,sve sređene i zamenjeni ulošci i montirane.Ovoga puta auto je radio kao sat,ali sam hteo da brže postigne radnu temperaturu,pa smo kupili i nov termostat.Inače naravno opet je sipana nova Selenia Racing.Auto je bio 2-3 nedelje nakon toga kod Deše,ali ga je čovek držao u garaži noću i palio svako jutro da se razrađuje mašina i jako sam mu zahvalan na tome.Drugo u svim servisima u kojima sam bio nisam video takvu pedantnost,zainteresovanost za mušteriju,kao i organizovanost celokupne ekipe.Utisak je čista 10ka i najtoplije preporuke za taj servis i majstora Dešu..
Dok je bio kod njih Deša je sredio i prednji trap,zamenio viljuške kako on reče kuća časti i hvala mu na tome zaista je čovek ZMAJ!
Imao sam problem i sa papučicom kvačila gde je guma spadala,on je stavio novu orginalnu isto o trošku kuće.
Račun je na kraju zaista nebitan,jer što se Deše tiče mislim da sam povoljno prošao.
Sad imam makinu koja je konačno spremna za put,merim ulje i vodu redovno i zasad je sve super.Inače auto je imao 84100 kad sam ga kupio,sad verovali ili ne ima 84980km.
Treće možda i najbitnije,čitav motorni prostor je sređen tiptop kao da je pre mesec dana napustio salon.Inače sad se sipa samo Euro premijum na MOL-u i to je to.Auto nikome ne dajem,a niko ne želi ni da ga uzme od ukućana,jer su prestrašeni
Sad je sve onako kako je i trebalo da bude.Napominjem da sam auto radio za sebe ne za drugoga i da oglas koji je stavljen sa većom cenom je čisto onako,ako neko naleti što da ne,mada ni za te pare da ga prodam opet nisam ni na nuli.
Još jednom svima vama koji ste mi pomogli hvala maksimalno i nadam se da ću i ja biti u mogućnosti vama da pomognem kad god zatreba,a nadam se da neće biti nešto ozbiljno.

Nisu alfe toliko kvarljive,koliko su ljudi navikli da ih arče i ne vode računa o njima.Izvinjavam se ako je tekst u nekim delovima konfuzan,žurio sam.Pozdrav svima i pitajte šta god vas zanima.
