Jedno zapažanje... 15€ je razlika u ceni akumulatora kapaciteta 640Ah marke "A" (koju ovde uglavnom hvale ) i marke "B" (na koju se ovde žale). Ako se akumulator menja svake tri godine, kupovina jeftinije (i lošije) marke se isplati posle pet zamena, tj. posle perioda od 15 godina.
Pitanje: ako je ovo gore tačna računica, da li je pametno štedeti pri kupovini akumulatora ili eksperimentisati sa polupoznatom markom "... koja se probija na tržištu, pa je zato jeftinija..."?
Kupljena Exide baterija za Milicu prilikom kupovine prodavac mi pokaže neki dopis gde piše da se mnogi Bosch i Varta akumulatori povlače iz prodaje jer ne zadovoljavaju standarde kvaliteta
Kod mene se dešava neki prirodni fenomen u mojim vozilima najkraće su izdržali slovenački akumulatori Vesna i Topla (24 meseca i kraj) a za neverovati da po pravilu Somborski traju oko četiri godine...a imao i dva koji su crkli posle šest godina.To pričam o kombi vozilima i autima koje sam imao,u Alfi imam Bosh sa kojim sam je kupio ali već je pri kraju pa moram i ja razmatrati kupovinu...Za kombi kupujem samo Somborske aku a za Alfu još uvek razmišljam ali na osnovu mog iskustva black horse je visoko na listi...
Pre 10ak dana kupim nov akumulator i sve radi kako treba.
Dok mi se komp nije prijavio gresku "batery low" ili neku slicnu, prvo na pamet mi padne da nije neka zakasnela greska ili tome slicno.
Posto mi se desavalo da crkne sijalica a on ne odreaguje odma tj. posle nekog vremena izbaci gresku.
Pogledam akumulator na njemu sve Ok "ima ona kuglica kao indikator" i nastavim da vozim.
Posle 20km pocne da izbacuje greske za: ABS,VDC,ASR, i tako redom..
Shvatio sam da je najverovatnije regler ili alternator posto sam bio blizu odredista malo dam gas i u medjuvremenu pogasim potrosace: muzika, grejanje, svetlo, radio... ali i to nije bilo dovoljno.
Sledece sto se desilo je da kazaljka od obrtaja ostaje negde na 2500-3000 o/min ali ne utice na rad automobila i na primanje gasa.
Cim sam osetio da motor slabije reaguje na gas ja izbacim u N, cisto da mogu da ga guram jos nekih 100-200m.
Zavukali se ortak i ja sa guranjem udjem u kola da uparkiram i stisnem kocnicu kad ono ko beton da stiskam, u trenutku povucem rucnu i stanem 2m pred banderu.
Ni na kraj pameti mi nije bilo da kocnice nece raditi.
Ovo sam napisao cisto da ako se neko odluci da vozi auto do kraja, da zna sta moze da ocekuje.
Inace danas sredjen i alternator i regler i sad je ok.
Nije unimer skup. Kod Kineza 10 evra. I onda lepo merim sam kako puni i da li negde vuce struju.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
Ja imam Vartin 66 Ah (čini mi se).Nije baš nešto preterano dobar,a pod garancijom je navodno.U Bmw-u sam imao Car Jack,bio je pun pogodak.Znam samo da sam Black Horse reklamirao čak 4 puta,ali ne sećam se da su naplaćivali nešto prilikom reklamacije.
Sad će možda izgledati da branim Somborske akumulatore (iako nebi da bude tako) ali svi koji pljuju po tim akumulatorima neka iskreno napišu koliko su ih komada imali.Ja pošto imam više vozila za posao a i ranije sam ih često menjao u mojoj karieri sam popriličan broj akumulatora kupovao od raznih proizvodjača i mogu reći da su se somborski dosta dobro pokazali pogotovo za cenu koju sam plaćao a inače najgora iskustva sam imao sa Slovenačkim akumulatorima.Nekažem da su to loši akumulatori ali nemogu baš ni da slušam da su Somborski akumulatori najgori,a uglavnom argument je što su proizvedeni u Srbiji ili što je neko nekom rekao da crkavaju dan posle isteka garancije.Evidentno je da ima toga ali to se dešava i akumulatorima drugih proizvodjača ali u Srbiji se to uglavnom kao po nekom tajnom dogovoru prećutkuje.
I čudi me da niko nikad nije napisao da je imao problema sa nekim akumulatorom o tih "zvučnih" proizvodjača (a verujte mi ima ih) jer nije lepo da se pljuje po bošu,vesna,exide ili topla akumulatorima a black horse je po "default" smeće...
ja trenutno imam 6 vozila i 6 akumulatora i na svima su mi exide a pre su bili somborski tako da iz iskustva govorim da je to jedno obicno srpsko govno jedini akumulator na koji nemam zamerku od somborskih to je 97am jedini se on dobro pokazao a zbog somborskog aukumulatora sam morao da menjam hladnjak jer akumulatori od 147am su poznati kako kipe i svaki kipi ni jedan do sada nije bio ispravan a promenuo sam ih 10 i tako mi je kiselina pojela hladnjak i zato srpsko govno nikad vise!
i da drzao sam i radnju delova pa sam imao i akumulatore i ja sam ih nosio na reklamaciju tako da sam i sa te strane upoznat sa kvalitetom somborskih akumulatora
Ja ti tako mogu nabrojati primere šta sam ja,a i moji poznanici imali loša iskustva sa ne-somborskim akumulatorima samo što se to nekako prećutno ignoriše.
Nemam ja nameru da tebe ubedjujem dali je ovo ili ono bolje jer ti imaš svoje utvrdjeno mišljenje o nečemu na osnovu svojih iskustva,i ja to cenim.
Ali isto tako ima nekog ko ima drugačija iskustva i to što ti pišeš za somborske akumulatore ja bi to mogao na osnovu mojih iskustva da napišem za poneke slovenačke akumulatore.
Ne pišem ovo zbog toga da branim ili kudim nečiji kvalitet,već pišem da bi oni koji kupuju znali da ima i onih koji imaju i drugačija iskustva od onog što se u srbiji standardno proklamiše.I da znaju da ih isto tako mogu zadesiti problemi ako kupe ne-somborski aku.
Ovde covek stvarno moze svasta procitati , ali da je Black Horse dobar akumulator je zesca glupost , a jos veca je da su i oni krsevi White Horse dobre baterije. Dajte ljudi , cemu toliko sirenje neistine... Slazem se samo u jednom a to je da se moze desiti da ti zapadne dobra baterija , ali to samo u slucaju da se oni pajseri prilikom pakovanja nesto zahebu pa one za Ukrajnu baterije nekako zavrse ispod tvoje haube.
A da se Topla proslavila , JESTE , znaci to licno tvrdim , nema reklamacija na njih , vec sam pisao koliko smo ih prodali kroz maloprodaje i nijedna se nije vratila i tako ce ostati .Naravno to je slucaj sa svima koji prodaju Toplu.
Zasto je to tako ? Zato sto oni nikada nece dozvoliti da ti baterija stoji duze od sest meseci u maloprodaji , zato sto uvek dobijas svezu bateriju , zato sto su odlicno upakovani , i imaju dugacku garanciju. Firma TAB koja je proizvodjac Tople je kooperant Thermo Kinga i Fergusona , trkacione baterije su im jedne od najboljih na svetu , tako da te price kako je Topla sranje , a BH dobar nemaju veze sa istinom.
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Ja se hvalim sa Vipiemme,kad on poceo da me izdaje,petog marta istice garancija,nisam palio auto dva dana i da otkljucam kad sijalice ckilje i jedva otkljuca,upalim na buster i gledam voltmetar nikako da dodje na 14v sve se drzi ispod,mada se desavalo u poslednje vreme da bude na 14v sa svetlima i maglenkama i evo vec par dana nece,stop znaci da izdise i treba ga napuniti a nece da se puni,odbija saradnju
Razmisljam sta uzeti,svasta sam probao i uvek se kao odlucim za najjeftinije,mada sam imao Toplu koja je imala garanciju 5.god i tolko trajala,Vesna 2.god i tolko trajala...kod dede Black horse traje vec 6.god i tek pre neki dan sam ga dopunio jer nije paljen skoro mesec dana
Drugari do sad sam u svojoj kratkokoj vozackoj karijeri (10+ god) koristio dve vrste akumulatora, Back horse i Bosch.
Dok sam vozio omegu (opel 2.0) prvi put kad sam menjo stavi "somborca" i to 70 i nesto ah i trajo mi je u neverovatnoj eksploatacije celih 5 godina ako ne i vise i posle sam stavi po nagovori majstra isto "somborca" ali 54 ah koliko se secam zato sto je auto bio pred prodaju i izdrzao do prodaje, tako da sa njima zaista nema previla izgleda.
A sada na alfi sam stavio Bosch silver mislim da je 61 ah i do sad sam zadovoljan.
Mislim da za relativno male pare ne treba stekariti na nekim stvarima (akumulator, gume itd..) jer na kraju dodje na isto, ali je naravno nerviranje manje sa kvalitetnijim stvarima.
Pozz
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
Ljudi,
Da li sme ovo da se stavi u alfu 147 jtd? To mi je preporucio lik iz battery centra. Kao nemoj black horse, to je za stara kola Ako imate neku preporuku...
Yuasa je ozbiljna firma, 2 proizvodjac na svetu - tako kaze sajt
Preformanse na papiru su odlicne, ja sam ga ugradio i za sada je sve OK :-)
Uz njega se dobije 30 meseci garancija, ne mora da se ide na odrzavanje posle 2 godine!
U battery centru su mi na licu mesta ugradili. Dao sam svoj i 7500din...
Bio sam na ispitivanju akumulatora,80% snage je u dobroj kondiciji ali kada je izmerio amperazu sa jedne skinute kleme negde mi vuce struju duplo od normalnog 0.12A,sto je dovoljno da za dva do tri dana ne moze da upali.
Sinoc primetim da mi ne rade trepcuca stop svetla,prelistam osigurace i svi su ok,pregledam releje a ono relej od stop svetala sa donje strane sav zardjao od vlage i kondenzacije,stavim drug i gle cuda,na ampermetru o,oo A,nigde ne vuce,a dozvoljena granica je 0.06 A da za nedelju dana ne isprazni akumulator,
Sad cu pratiti detalje,treba samo doliti destilovane vode,ne fali mnogo mozda oko 0.5L,posto su nalepnice bile preko pa nisam hteo da diram dok je u bio garanciji a istekla je pre par dana.
kod mene je na 156 neoriginalni radio vukao 3 x vise od propisanog i izvlacio mi nov akumulator... dozvoljeno je 0.36A a sa radiom 1.12A... posle sam skidao masku redovno i sve ok...
za BH sam čuo da se rusi kunu u njega i da iz sombora najviše akumulatora izvoze upravo tamo. mislim da je problem upravo u tome što za izvoz idu prvoklasni akumulatori, a nama smeće po većim cenama.
p.s. malo strariji se sigurno sećaju krajem '80 početkom '90 reklame za one domaće baterije za punjenje iz uroševca, neka tri slova BFG,GBU ili tako nešto. uglavnom tada su to bile najbolje i najkvalitetnije baterije na svetu, pravili su ih i za NASU