

@ erdeljanHow do I read the numbers around the 'W'? For example 5W40?
As oils heat up, they generally get thinner. Single grade oils get too thin when hot for most modern engines which is where multigrade oil comes in. The idea is simple - use science and physics to prevent the base oil from getting too thin when it gets hot. The number before the 'W' is the 'cold' viscosity rating of the oil, and the number after the 'W' is the 'hot' viscosity rating. So a 5W40 oil is one that behaves like a 5-rated single grade oil when cold, but doesn't thin any more than a 40-rated single grade oil when hot. The lower the 'winter' number (hence the 'W'), the easier the engine will turn over when starting in cold climates. There's more detail on this later in the page under both viscosity, and SAE ratings.
Read more: http://www.carbibles.com/engineoil_bibl ... z30H3Pst1l
JaMaL napisao:10/60 je previshe gusto za TS-a, 10/40 ide u TS, posebno sto funkcija varijatora zavisi od pritiska i viskoznosti ulja, to je dakle dupli zajeb. 10/50 bi mozda moga da stavis ako ti motor trosi mnogo ulja ili se vozi stalno na 6000 obrtaja... sve van toga nema razloga za tim uljem, vishe stete nego koristi.
kod mene je cak 10/50 fabricki, a turbo ima 2x vece tolerancije svega u motoru zbog zagrevanja. ja vozim 10/60 jer su leta vrlo topla, motor se greje sumanuto i cesto ga vozim u visokim obrtajima, a da ne pominjemo sta turbina radi ulju.
nego bi trebalo pogledati, ne mogu da nadjem nigde podatak kolika je vrednost Selenia ulja na HTHS - High temperature High shear testu.
Ovo drugo je iz moje temeJaMaL napisao:Nemoj 10-40, uzmi 10-60, ili ako bas oces 10-40 nemoj nikako seleniu gold... dakle ima mnogo razloga, ali ako volis svoj auto izbegavaj... 10-40 je ok ako ne vozis auto po beogradu po guzvi... bilo je ok pre 25 godina... nije bilo ovakvih guzvi... 10-60 zelis sad realno... ts voli da naglo menja temperaturu... brzo je gubi ali je brzo i dize...
svecice uzmi fabricke po katalogu za normalnu voznju i proveravaj kablove redovno... oce da se sprze na ts-u... tj. ne stedi na kablovima... izbegni Lika sistem ako mozes kod mene su crkli na obe 75-ice za manje od 5000 km... ne svi, ali pojedini kablovi periodicno...
ja sam na ts-u vozio ngk iridium i nisam zazalio ni jednog trenutka, ali jesu malo skuplje... uzmi obicne i bices ok... champion zaobidji, bosch kako-tako... malo oce da trzaju leti po guzvi... ne rade tako glatko tople kao iridium ali za 4x manje para ne mozes ni da ocekujes sve...