Stranica 6 od 15
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:30 pm
od mmladen
E to nisam gledao,onda je vrlo verovatno da je za chipovane mashine ali ostaje ipak da su za ove obicne dosta skuplji nego kod nas u to sam siguran.
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:31 pm
od dusanGT
Jel' mogu da ispričam jednu anegdotu? Admine?
Došli neki Nemci (sa zapada) u jednu NS firmu koja se bavila "preciznom mehanikom", doneli neki sklop pa pitali: da li naši mogu to da naprave, uz dosta stroge tolerancije mera? A ostavili i uzorak.
Naši (već kakvi su) olako pristali. Posle mesec dana stigli (sa istog zapada) Nemci da provere da li je OK prototip, a naši, jer nisu ništa napravili, podmetnu nemački uzorak...
Nemci izmere i kažu - ne valja... To je bilo osamdesetih godina prošlog veka. Kakvi su tek sad? Ne naši - to znam, već Nemci!
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:33 pm
od Sauriann
Da ne bude zabune, postoje u EU kalse delova koje su prva ugradnja i oni koji su za održavanje tj. zamenski ali su i oni obavezno sertifikovani. Takvi delovi jesu jeftiniji nekoliko puta ali je to tamo strogo kontrolisano Zakonom i na kutiji postoji oznaka tog njihovog sertifikata. Kod nas je opasno što mi kopiramo original, kao kakav zamenski itd. Iskopaću tekst gde sam pročitao.
Pored dve glavne klase posto je i ti skuplji delovi tj. baš specijalizovani/ojačani itd.
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:35 pm
od dusanGT
Jel' mora još anegdota?
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:40 pm
od Sauriann
Jesu za Japance, ali evo linka:
http://www.mojnoviauto.com/cms/blog/dom ... -originala
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:50 pm
od Djo83
u pravu je Sauriann za to sto prica, ali ja naprosto ne mogu da vjerujem da je moguce da neko stanca Valeo set kvacila sa logom Valea, sve upakovane u kutiju identicnu originalu a da Valeo do sada nije odreagovao da to spreci... nema veze sto Srbija nije EU to bi uradili garantovano...
druga strane price je da je moguce da Valeo ima u okviru sebe klasu A i klasu B delove, bilo gledajuci po kvalitetu materijala ili rezultatu kontrole kvaliteta na kraju proizvodnog procesa i da onda klasa B ide u ne-EU zemlje... (npr za foto tehniku (objektivi) postoji klasa B na osnovu kontrole kvaliteta (obicno decentriranost objektiva) koja cesto zavrsi u trecim zemljama)...
ali to ne mozemo znati dok ne prodje malo vremena i ne javi se neko ko je sprzio i zamjenski set kvacila pa da kaze koliko je presao... mislim da takav komentar jos uvijek nisam vidio na forumu...
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:53 pm
od dusanGT
Ja danas oko 13:00 došao iz EU... Tamo su "HBM" merne trake 40% skuplje nego u Petrovaradinu gde imaju zastupnika. Sve trake su, naravno, potpuno iste...
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Čet Mar 07, 2013 4:58 pm
od Djo83
ja 2011. u leto u Nimes-u gledao BF Goodrich gume 205/55/16 za 55E komad nove u redovnoj prodavnici

svih varijanti ima tako da sigurnog odgovora na problematiku nema... moze bit isto a i ne mora...
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Pet Mar 08, 2013 8:30 am
od sErGiO
Ae sad malo o setoovima kvačila i zamajcima

Dosta je bilo priče o Lenoru valjda

Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Pet Mar 08, 2013 8:59 am
od mmladen
Mislim da se nema sta reci vise ni o setovima,osim da ja jos i ovo pitam,kod kojih jos auta na cca 200000 obicno strada lamela i zamajac.Znam recicete da tu ima dosta drugih faktora koji uticu na vijek pomenutih dijelova stil voznje pre svega te gradska voznja itd.ali nekako citajuci po forumima ne naidjoh da neko vec nije menjao lamelu pa i zamajac a da sat vrti preko 200000 ,mozda i ima ali je retkost.Dakle koja to auta mogu preci recimo preko ove cifre koju navodim a da bar zamajac ostane na svom mjestu?
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Pet Mar 08, 2013 11:39 pm
od CoyoteKG
hehe, tu zavisi i na koje se kilometre misli... kilometri u srbiji nisu kao i kilometri preko... otprilke bude odnos 1:2.
dovezes auto sa 250K km, a u oglase ga stavis sa 130K...
moj je prevalio 200K zamajac je jos OK. Kvacilo je tvrdo ali i dalje funkcionise... ne poskakuje i ne proklizava
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 12:32 am
od cirko83
Kod mene je fabrički set (korpa, lamela i druk ležaj) prešao 234000 pa sam ga ja zamenio pre nekoliko dana, a zamajac da li je menjan ne znam. S tim da je korpa odlična i dalje
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 8:01 am
od Djo83
ja menjao set na 179 hiljada, moja racunica je da kilometraza skinuta 60 hiljada (razlika koliko je bilo u dokumentaciji pri uvozu i na placu) dakle oko 240 hiljada izdzao set, zamajac nije mjenjan i luft mu je u fabrickim granicama <5mm...
zamajac na JTD prelazi jako dosta, preko 200 hiljada daleko pod uslovom da se auto normalno vozi i da nije chipovan... a ako se pretezno vozi na otvorenom putu moze da predje koliko i motor (500+) bez problema...
ako ti je stradao zamajac nema sanse da ti je auto presao ispod 300 hiljada...
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 8:13 am
od dusanGT
U vezi sa procenom trajnosti i dilemom "da li da se kupi ovo ili ono":
a) set kvačila i SMF zamajac na benzincima su mnogo manje opterećeni nego na set i DMF zamajac turbodizela i upoređenje trajnosti nije jednostavno,
b) mesečni troškovi za dizel gorivo prosečnog vozača su veći nego što je cena seta kvačila kod nas,
c) ako se prosečno vozi 20000km godišnje, a DMF zamajac "traje" 150000km, sasvim je prihvatljivo posle 7-8 godina uložiti tih 230€ za taj novi DMF, jer...
d) ... ko neće pametno da ulaže u održavanje, mora da plaća popravke i havarije.
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 8:52 am
od Dragon
Postoji mogucnost stavljanja obicnog zamajca, ali u tom slucaju ide kvacilo s oprugama. Radi se o setu iz FIat Cupea 2.5, koje u potpunosti odgovara JTD 8v. Ne pricam napamet, sinoc sam sedeo s covekom koji vise od godinu dana ima to u Alfi i prezadovoljan je.
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 9:08 am
od Djo83
zasto bi neko stavljaju obican zamajac umesto plivajuceg? ima li neko tehnicko objasnjenje kao prednost ako je vec fabrika stavila plivajuci ili je samo manji rizik da deo valja?
drugo pitanje je sta garantuje da bi taj od Fiat Cupea bio "provjereniji original" nego ovaj Valeo za JTD sto se moze kupiti...
ja i dalje mislim da je sva ta prica oko setova/zamajaca malo prenaduvana paranojom vlasnika vozila koji treba da ih mjenjaju...
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 9:19 am
od dusanGT
Nije slučajno
dvomaseni plivajući zamajac u turbodizelu sa onolikim obrtnim momentom! Postoji zamenska varijanta (SMF zamajac + set čija lamela ima opruge), ali to nije za 24/7 situacije.
Na ovom linku dole analizirajte podvučeno i bold u rečenici: "This combination is recommended for heavily tuned JTD setups (up to 400 Nm torque) with
slightly reduced comfort compared to OEM parts."
http://www.js-tuning.nl/reinforced-flyw ... p-147.html
A evo još jednog mišljenja (post #160):
http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost5096582
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 12:21 pm
od Dragon
Ova kombinacija je ispala slucajno. Coveku je rinulo kvacilo, plivajuci je bio los. Spremao se da kupi novo, ali nije bio za varijantu Kit komerca, vec je nasao nesto bolje i skuplje.. Slucajno je video menjac od Cupea i ucinilo mu se da je isti kao kod Alfe. Uzeo je plivajuci i kvacilo i sam se iznenadio kako je sve perfektno leglo. Nikakvih vecih vibracija, tresenja i neceg drugog nema. Bar po njegovim recima, nazalost, nismo imali vremena da ja probam auto, ali i to cu uraditi.
Alfa se vozi najnormalnije svaki dan, ima i duze ture, tipa more, Madjarska i zasad niti jedan jedini problem nije imao.
Ja sam prvi bio sketpik jer sam ranije cuo da se to radi, ne na Alfama. Znam primer Stila i Brava. Ali, eto, covek je ozbiljan, bavi se trapovima...
Cisto sam pomenuo kao mogucnost i neku alternativu...
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 1:20 pm
od mmladen
Steta sto nema niko da potvrdi da je je sa tim prepravkama presao neku vecu kilometrazu i kolika je usteda sa tim neoriginalnim delovima.Ja sam se vec pomirio sa tim da dam 400 € za set i zamajac ali me brine to da je to sto kupim loseg kvaliteta pa ne preguram ni 50000 km pa opet sve iznova e to me sad najvise brine.Kad bi ovaj novi bar pola km presao kao sto je fabricki bio bi zadovoljan i nebi razmisljao o ovim neoriginalnim kombinacijama a da ne spominjem rizik da zeznem nesto dosta skuplje
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 1:23 pm
od dusanGT
Dragon napisao:... Uzeo je plivajuci i kvacilo i sam se iznenadio kako je sve perfektno leglo. Nikakvih vecih vibracija, tresenja i neceg drugog nema. Bar po njegovim recima, nazalost, nismo imali vremena da ja probam auto, ali i to cu uraditi...
Verovatno je Dragon hteo da kaže: "
Uzeo je obični i kvačilo..."
Naravno da sve zavisi od stila vožnje - pod istim uslovima će DMF efikasnije da zaštiti ostatak transmisije (kvačilo, menjač, diferencijal...) nego SMF i dati bolji utisak "vozljivosti" (mali obrtaji, gradska vožnja).
Ako je urađen remap i ako je stil vožnje "najbrži sam od semafora do semafora" bolje je na turbodizelu imati DMF, ako je primarni zahtev zaštita.
Ako su primarni zahtevi cena zamajca i performanse starta iz mirovanja ili međuubrzanja, SMF je, kao jednostavniji i lakši, bolje rešenje, ali uz rizik po menjač i diferencijal (nije slučajno "polomljeno" mnogo diferencijala sa SMF na GTA), sa neprijatnim utiskom "vozljivosti" na malim obrtajima i vibracijama koje ne može da priguši SMF.
Inače, originalni DMF je dimenzionisan za JTD/JTDm - njegova masa, balansiranost i krutost opruga je prilagođena karakteristikama JTD/JTDm motora. Stavljanje olakšanog zamajca ili SMF je tehnički avanturizam...
To su neke činjenice - pa ko šta voli, nek' uradi...
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 6:39 pm
od Dragon
Da, heto sam da kazem obican.

Slazem se, Dusane. Ovde se radi o necipovanom autu i coveku kome je stil voznje prosecan...ali odlucio je da cipuje auto, pa me bas interesuje sta ce tada biti.
@mmladen
Znam ga dosta dugo, siguran sam da prica istinu. Sto se tice kvacila, u mom slucaju je kvacilo iz Kit komerca izdrzalo nekih 40.000. Pola od toga je bilo s cipom. Bez nekih preteranih ludovanja s autom. Za zamajac ne znam, ali siguran sam da i taj jeftini iz Kita moze da gura bar 100.000.
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 8:16 pm
od mmladen
E sad cu jos nesto pitat ali siguran sam da ce biti ismejavanja ali ja resio da pitam,nadjoh ovo na netu pa da citiram " Voda i vlaga znaju da mu naprave veliki problem ako slucajno nekako prodru u njega (strada opruga koja se nalazi u njemu)" odnosi se na zamajac.
Meni se ovo sto sam opisao u prethodnim postovima desilo neposredno posle pranja auta u praonici,pre toga nista u tolikoj mjeri kao sto je sad,tek toliko da naglasim iako mislim da nema ama bas nikakve veze nego puka slucajnost da bas tad crkne.
Od tada nisam vise ni pokusavao vozit jer sve teze ga je tog dana bilo pokrenut iz mjesta, ostaje jos toliko samo da ga otjeram nekako do mehanicara ako se uspije odvuc.
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 9:13 pm
od nidza
Multijet ima i opruge i plivajući. :-) Ne verujem da opruge na lameli menjaju plivajući, jer je njihov efekat ublažavanja udara momenta ograničen.
Tapatalk HD
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Sub Mar 09, 2013 11:17 pm
od dusanGT
Na AO forumu su mišljenja podeljena: nije bilo mnogo tih DMF-to-SMF konverzija i nije se javio niko ko je "pokidao" menjač zbog stavljanja SMF, ali se uglavnom svi žale na više vibracija u leru i neprijatno brzo kočenje motorom, kad se skine noga sa pedale gasa...
U ebay oglasu za prodaju tog kita (SMF+set kvačila sa oprugama) je upozorenje:
"Please note this is a modified part, originally designed for race/track use. If you do not understand the possible implications and effects of removing a dual mass flywheel then we recommend you do not purchase this item. As it is a race-derived product, no warranty or guarantees can be offered. If you would like a warranty or guarantee, please buy an OEM dual mass flywheel & clutch kit."
Re: Plivajuci zamajac i set kvacila za 156 1.9jtd 16v 2003
Poslato: Pon Mar 11, 2013 1:04 pm
od mmladen
Da li neko zna imal povrata PDV-a za drzavljane BiH (ako to kupim u Srbiji)i kako to ide,pretpostavljam da se to pravo i nemoze ostvarit ako se ne prijavi na granici a opet trazice carinu verovatno da naplate pa samim tim mi je jeftinija varijanta da to prosvercujem ako i u tome uspem