Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 11:01 am
od OMP
u svetu trka se to ne radi samo zbog raspodele tezine vec i zbog bezbednosti vozaca a pedal box nema puno veze sa tim nego zato sto je mnogo bolje resenje od standardnog
a zbog pozicije vozaca se sigurno ne mogu dobiti desetinke po krugu
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 12:28 pm
od SCHUMACHER
Sad je malo glupo,ne poznajem covjeka (Crnog) a klapimo o njegovom autu, (ali jbg valjda za to forumi sluze) ,ali mislim da znaci kad nekih 90 kg pomjeris 15ak cm unazad,ne zbog osjecaja u voznji vec upravo zbog poboljsanja voznih karakteristika.To su naravno minimalni dobitci,ali pogotovo u automobilizmu,rezultati se zasnivaju upravo na istim.
X puta smo citali kad se predstavlja neki novi model sportskog auta,kako je motor pomjeren par cm unaprijed ili unazad,ili kako je vozacevo sjediste spusteno par cm ili pomjereno naprijed/nazad upravo zbog boljeg rasporeda tezine,a mislim da bezbjednost nema puno veze sa tim...
Pedale i volan sam spomenuo samo iz razloga sto kad bi pomjerio sjedite za 15ak cm,vjerovatno ne bi mogao dohvatiti pedale i volan...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 1:43 pm
od YUgisa
Na 1000kg sigurno je osetno 90kg U svakom slucaju, da li se isplati muciti pomerati sve je ipak upitno, posto koliko sam ja ispratio temu, nece ovaj auto ici na neke profi trke pa da mu neka desetinka postaje toliko bitna Jedino je stvar osecaja u voznji da li opravdava trud za to
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 2:06 pm
od SCHUMACHER
Vodim se ovom logikom:
Cim neko cerupa auto koji moze uvijek prodati 1.500 eura,onda su mu bitne desetinke,u suprotnom to ne bi radio vec bi ga vozio 100tinak kila teze,ali malo sporije.
A sto se pomjeranja itd tice,nema tu nekog posla.
Samo se sine sjedista zavare iza poprecne aluminijske platforme,rasjecu se oni metalni djelovi pedala,doda se jos po 10-15 cm nekog lima (zavisi koliko se pomjerilo sjediste) ,opet se zavare pedale,a za volan se napravi najobicniji adapter (sipka sa 2 okrugle ploce) koji se dolje inbusima srafi za "glavu/ulozak" sportskog volana,a gore obicnim sarafima za volan i gotovo...Nema ni 2 sata posla...
A mogu i da testiraju vremena sa istom kolicinom goriva sa pomjerenim sjedistem i bez pomjeranja istog...
Poenta svega i jeste taj trkacki "trip" da vozis,pa testiras,improvizujes itd,itd...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 3:36 pm
od OMP
ako hoces da raspodelis tezinu auta jednako na svim tockovima, sto je u sistini bitno, to se radi stelovanjem visina auta, svaki amort zasebno, oteras auto na vagice gde svaki tocak ide na zasebnu vagu i ocitava mu se tezina(tj ne tocka nego celog tog segmenta auta, npr. prednji levi kraj) i onda se ceo dan igras sa platformama amorta ili kako je vec kod koga reseno dok ne dobijes idealne tezine.
bio sam prisutan vise puta kad se to radilo na nekim trkackim automobilima, a i moj drugar je to isto radio na hibridu, pozicija vozaca naravno nije dirana i kako sam vec rekao vozac se vise pomera iz bezbednosnih razloga i mnogo je bitnije pozicija sedenja vozaca u smislu visine nego polozaja napred-nazad, levo-desno, visina sedenja je bitnija jer time teziste auta ide nize, ako pogledas reli automobile suvozac sedi malte ne na patosu i jedva se vidi u autu, a to sto si naveo za motor i menjac to je druga prica i to se radi kad se konstruise auto posebno kod ozbiljnih automobila i nikako ne mozes da poredis tezinu motora i menjaca koja je xxx kg naspram 90ak kila coveka, kod ST automobila motor i menjac su maksimalno pozadi i spusteni dole ka zemlji, i tu se najvise dobija, ali naravno najbolje bi bilo kad bi vozac sedeo i komande bile na sredini, to je pre svega najbitnije za one male zujalice od 400tinak kila sa motorima od moticikla i sl.(fica, pegla i sl.) a kod auta od 1000+ kila to nije presudna stvar, moze a ne mora, ako pogledas masa trkackih automobila to nema.
pedal box je skoro pa obavezna stvar kod ozbiljnih trkalica, bez obzira na poziciju vozaca
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 4:40 pm
od dekideki
rekao bih ugrubo da Crni nema preko 70, tako da... nema 90 sigurno!
bice to super. oko 1000kg je fantasticna tezina za ovu varijantu trkacke 155, s obzirom na nepostojanje profi delova kao sto su karbon hauba gepek i delovi kokpita (koji ce pretpostavljam ostati stok), da ne pominjem stakla...
nisam nigde procitao, hoce biti cevastog kaveza unutra? akumulator pozadi? rezervoar, jel ostaje i on kakav jeste (obican u desnim krivinama u ostroj voznji zna da zeza u krivinama, kao da presusi pumpa na momente cak iako ima jos trecinu goriva)?
srecni radovi!
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 5:57 pm
od YUgisa
dekideki napisao:...(obican u desnim krivinama u ostroj voznji zna da zeza u krivinama, kao da presusi pumpa na momente cak iako ima jos trecinu goriva)?
Moje niskobudzetno resenje za to, plus se hladi gorivo
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Uto Mar 13, 2012 11:47 pm
od kilson
Yugisha, bolje bi bilo da ti taj rezervoar stoji uspravno a sa strane da vuces vod ka motoru.
dekideki: Dobar tip za gorivo, a kavez ce naravno da se postavlja, hrom molibden je na lageru.
Schumi: Izmestanje sedista je bespotrebno, vredi obratiti paznju na roll centar automobila i detalje oko vesanja, ucvrscivanja karoserije itd.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sre Mar 14, 2012 8:44 am
od YUgisa
Znam da je bolji efekat da stoji uspravno ali kod mene je resilo problem. Umesto da se problem javlja sa 1/3 punim rezervoarom, sad se javlja sa skoro praznim
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sre Mar 14, 2012 10:56 am
od dekideki
hrom molbiden? svaka cast!
*centralno postavljeno sediste bi trazilo previse prepravki. sto zbog volana i pedala, sto zbog kardanskog tunela. posto ga nemaju trkacke 155 pravljene iz nule u Areseu, i nije bas neophodno. legendarna V6TI ga nema takodje, kao ni Andrejeva 156 ST koja je skroz FWD...
akumulator je vec pozadi, zaboravio sam da je Santino vec to odradio, jos na pocetku.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Mar 15, 2012 8:36 am
od ljube-kugla
dekideki napisao:malo copy-paste od drugara iz Holandije
kakvi su ovo silen blokovi,jel ima nesto u njima ili se direktno navlaci aluminijumske sape na viljusku,sa ovom ce biti kao karting
bojim se da ce kriviti kugle i razbiti glavcine,jer i sa std silen blokovima se to desava,al dobro bar tih delova ima
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Čet Mar 15, 2012 10:17 pm
od dekideki
koliko vidim, izmedju su kuglicni lezajevi, po dva u svakom aluminijumskom nosacu.
naravno da je ovo izivljavanje, poliuretan bi odradio posao bez previse prepravki i posebnih aluminijumskih peverzija...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Ne valja to kad se izbace gumice iz trapa, popizdite kada idete po putu, na najmanji nagib ili kolotrag volan stoji ukrivo i mislite da ste sjebali "optiku" u nekoj rupi
Al zato poboljsanje upravljivosti je neopisivo
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Mar 16, 2012 12:40 am
od Andrej
OMP napisao:
ljube-kugla napisao:Miran ler zavisi od bregaste,bregaste koje imaju velik preklop ono 280-310 stepeni one brljave jer na malim obrtajima i te bregaste su za 4500-8500rpm
Svaka cast za posao, samo jos da se organizuje TD opet...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Mar 23, 2012 12:58 am
od kilson
Centralna pozicija za sedenje!
Izolacija je istorija...
Ipak ostaje std pozicija za sedenje. Obratiti paznju na vrata, kao i ceo pozarni zid - Crni je kao i uvek toliko detaljan da nemam reci. Sutra se cupa Busso!
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Mar 23, 2012 9:27 am
od YUgisa
Obavezna oprema cepici za usi posto ima da zvoni...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Mar 23, 2012 11:12 am
od SCHUMACHER
Momci,nisam ja mislio da se pomjeri sjediste po sredini kao kod Mc Laren-a,vec da se povuce nazad (mada to ne bi imalo Bog zna kakvog efekta)...
Steta sto Busovača leti napolje,mada sa njim auto ne bi imalo neku raspodjelu tezine,a i mozda ga se Santino nije odrekao
Sve u svemu-pravi projekat sa pravim autom i pravim motorom
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Mar 23, 2012 12:40 pm
od Santino
Santino se nikada nece odreci bussa, moze mu samo pasti na pamet da ga drugacije smesti pod haubu!
btw crni bas i ne voli vece kubikaze, on je pre za manji ali prgav motor...
p.s. batali vise tu raspodelu mase, gde se ti trkas? s kim? koja je razlika u vremenu? 0.1 sec? Za tebe su samo superautomobili...
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Mar 23, 2012 12:55 pm
od SCHUMACHER
Brate "batalio" sam,ali sam htio samo da razjasnim da ne ostane na tome da sam fantazirao o postavljanju sjedista centralno.
Ako se vec neko zeza sa guljenjem 250 grama bitumena,onda su mu 0,1 sec vjerovatno bitne,ali nebitno,opet kazem ne poznajem covjeka pa mi je glupo da naglabam o njegovom autu,samo sam dao predlog.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pet Mar 23, 2012 1:49 pm
od kilson
Bitumena ima sigurno 30+kg, a pored toga ruzno izgleda kada povadis itison, tapacire itd..
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sub Mar 24, 2012 11:51 am
od kilson
Busso iz in da hauz!
Glava od TS-a, prepolirana i sakrivena od konkurencije (spyshot)!
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Sub Mar 24, 2012 3:42 pm
od vojaalfa
Pazite samo kako ovaj vešti momak drži ova dva šrafcigera.
p.s. verovatno je bio u Kini i tamo naučio ovu veštinu samo što je umesto štapića uzeo šrafcigere.
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pon Mar 26, 2012 10:13 pm
od kilson
Neke lude ideje mi odavno padaju na pamet, smestih ovde jer je ipak ovo blok od Crnog...
Za koju svrhu bi ovaj klip mogao posluziti, pitanje je sad..?
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]
Poslato: Pon Mar 26, 2012 10:16 pm
od alfaskorpion
Ništa bez fena
Re: AR155 atmo track day makina by Crni [Squadra Lutkenson]