Stranica 6 od 7

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Čet Dec 12, 2013 12:25 am
od Ognjen_HN
Ja sam kupio i promijenio termostat Veranet ili Vernet kako li se vec zove prije 2ipo god kad sam kupio auto i radi super, do sad nisam imao problema pu pu pu da ga ne ureknem hahaha Kostao je oko 25e, moguce koji euro manje vise :)

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Čet Dec 12, 2013 12:46 am
od alexa
Moje iskustvo..
Originalni(ostao otvoren) zamenjen Vernetovim pred pocetak predprosle zime,prezimeo,radio,sve ok.Negde sredinom proslog leta primetim da slini antifriz zanemarljivo,ali na nezgodnom mestu(spoj).Pokusavao sam da ga udihtujem,cistio,lepio,vakumirao..slaba vajda.Promenim ga novim.

Slika

Stavljen novi (isto Vernet) ,vozen par,bukvalno 2-3 dana i na semaforu poce da skace temperatura,sreca pa non stop buljim,dobra navika..Desilo se to da je ovaj mali ulaz za crevo po 90 stepeni pukao bukvalno kao da ga je neko odsekao nozem..


Slika

Nisam imao volje i vremena,a ni racun,da jurim i reklamiram.Pa sam prepakovao sa ovog iz prve ugradnje.Odvrce se,ima navoj..loctite odradio posao sto se tice dihtovanja..evo ga jos uvek na autu od proslog leta,sljaka kao leptir.. :coolguy:

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Dec 23, 2013 10:03 pm
od Falcon037
Imam jedno zanimljivo (a možda i glupo) pitanje pošto nisam baš načisto.

Sa čega dijagnostika očitava temperaturu motora (termodavač na termostatu ?), a sa čega očitava pokazivač na tabli ?

Pitanje vezano za JTD i JTDm motore.

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Dec 23, 2013 10:10 pm
od elas
Trebalo bi da je jedini pokazivac temperature taj davac na termostatu,mada mozda ima jos negde gde dijagnostika ocitava.
Ustvari dijagnostika bi trebalo da skine podatke sa kompjutera auta a komp je vec dobio podatak sa senzora teperature na motoru.Valjda je tako a ne mora da znaci...

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Dec 23, 2013 10:28 pm
od OMP
elas napisao: Ustvari dijagnostika bi trebalo da skine podatke sa kompjutera auta a komp je vec dobio podatak sa senzora teperature na motoru.
treba da je bas tako

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Dec 23, 2013 10:35 pm
od Falcon037
Sad malo kopah po dokumentaciji...

Code: Obeleži sve

ENIGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR

It is fitted on the thermostatic cup and measures the temperature of the coolant by means of an NTC thermistor which has a negative resistance coefficient.
One NTC thermistor sends the signal to the injection control unit whilst the other one sends the signal to the temperature gauge and warning light in the instrument panel.
The sensor is based on semiconductor technology; so if the sensor temperature increases as the water temperature increases, the resistance decreases.
As the variation in resistance is not linear, for the same temperature increment, it is higher for


Prema ovome znači da pokazivač u kabini dobija informaciju od jedinice za ubrizgavanje koja dobija podatke sa termodavača.

A pošto se nekima ne gađa temperatura na pokazivaču i dijagnostici (usled nekog kvara) to znači da dijagnostika dobija parametre o temperaturi motora sa neke druge strane ?

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Uto Dec 24, 2013 4:13 am
od spin
U stvari kaze da senzor ima dva termistora koji daju signale. Jedan termistor salje signal kontroli ubrizgavanja a drugi pokazivacu u kabini i signalnoj lampi.
Iz toga bi moglo da bude logicno da dijagnostika cita signal kojim operise kompjuter, a meni se cini smisleno da je to signal termistora koji ide u kontrolu ubrizgavanja.
Onda i razlika izmedju dijagnostike i cajgera dobija kakvo takvo razjasnjenje. Sad, da li izmedju ta dva termistora postoje razlike u kvalitetu i zasto ih je uopste dva...

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Čet Jan 09, 2014 9:45 pm
od marinac
Evo i ja da kazem svoja zapazanja nakon 4 meseca voznje alfe. Svi se zale na pogresno ocitavanje temperature motora na satu na kontrolnoj tabli. Ja preko OB2 senzora ocitavam jednu temperaturu i poredim je sa pokazivacem u kabini. Skontao sam jedno. Crtica izmedju 50 i 90 stepeni, iako stoji tacno izmedju 50 i 90 ustvari pokazuje temperaturu od 80 stepeni. A crtica izmedju 90 i 130, covek bi pomislio 115, a ona pokazuje ustvari 100 srepeni. Provereno vise puta, i moja matematika se slaze.

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 3:24 pm
od Flavio
Ovo zvuči kao prilično logičan sled stvari :)
Jel ima još neko ovakvo iskustvo ??

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 4:54 pm
od moljac
meni je na 2.4 jtd pokazivao 70-75c na satu,dijagnostika pokazuje 85c
kad ode na oko 90c na satu,dijagnostika pokazuje isto oko 90c hahaha
za razliku od bivseg jtd-a,na V6-ici mi mnogo preciznije radi pokazivac temp. :)

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 6:56 pm
od flojd
Elaborirano vise puta na 156 sto je skazaljka bliza 90 stepeni to je tacniji podatak ako stoji malo iznad one crte izmedju 50 i 90 sve je ok

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 10:42 pm
od Flavio
Dakle, kolega @marinac ima pravo :)
Crta između 50 i 90 nije 70 nego 80° C. Ako se ja pitam, misterija razrešena i cela ta situacija oko temperature mi je sada mnogo jasnija :yahoo:

U međuvremenu sam u još nekom tredu našao slike koje je postovao @Saurianin (ili kako je već tačno nick), koje potvrđuju gornju konstataciju, oko baždarenja skale ;)


Slika

Po meni, to je to. Stepen 2 levo desno al, to je to :D

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 10:43 pm
od Flavio
I još nešto da pitam, na temu.

Ventilator na hladnjaku ima 1 ili 2 brzine ?
Na kojim temperaturama treba da uključuje ventilator ?

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 10:47 pm
od Mrzovoljni Soko
Ima 2 brzine,prva oko 92-3 a druga na vecim temperaturama,ako sam ja dobro skontao :) :arflag

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Feb 09, 2014 10:52 pm
od Flavio
Tnx kolega :drink

Danas mi je prvi put uključila vent i to tako, malo preko 90° C. Ohladila na 88-90 i isključila (rad u mestu). To je onda to, samo još da ispratim kad pali drugu brzinu, čisto da budem u toku.
Na 155 gotovo i nemam razmak između prve i druge brzine pa zato.

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 3:47 pm
od Ognjen_HN
Drugu brzinu ce ti tesko upaliti, jer se obicno pali pred kljucanje/kuvanje, znaci na nekih 97-8 stepeni, meni se rijetko kad palila druga brzina i ljeti, u guzvi stani-kreni :)

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 3:58 pm
od Flavio
Dobro je da znam i taj detalj, da ne panicim bespotrebno :)

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Feb 10, 2014 5:30 pm
od Bojan90
50% G12 kljuca tek na oko 110 stepeni.

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Uto Feb 11, 2014 12:34 am
od Ognjen_HN
Bojan90 napisao:50% G12 kljuca tek na oko 110 stepeni.

Pa da, to je jos bolje, ali temperatura paljenja druge brzine ventilatora ne zavisi od samog kljucanja tecnosti, vec od termo davaca :arflag

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Uto Feb 11, 2014 12:58 am
od Flavio
Tako je.
Msm da svaki antifriz ključa na oko 110° C.

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Uto Feb 11, 2014 8:00 am
od Zillgian
Samo da potvrdim teoriju oko termostata.

Imao sam Vernet koji je radio sasvim korektno, međutim, činilo mi se da mu treba duže nego obično da postigne radnu temperaturu, pogotovo kako je zašao u evo petu zimu kako je kod mene, a i rijetko je pokazivao 90 stepeni, obično kazaljka stoji na oko 80, eventualno 85, s tim što ode na 90 ako vozim malo brže. Zbog toga sam zamijenio termostat, ali je priča sa novim (QH) potpuno ista, tako da mi ova teorija o loše izbaždarenoj skali ima smisla :)

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Jul 31, 2016 5:23 pm
od ivcha90
Poz drugari, imam jedno pitanje desava mi se da temperatura rashladne tecnosti predje onu crtu za 90 c, znaci dodje izmedju 90 i 130 i to dodje na trenutak recimo mozda bude tu par sekunde oko 10najvise i onda se mnogo brzo vrati na 90 i tu stoji neko vreme, na otvorenom i u voznji je 90 ali cim stanem ili vozim sporije neko vreme popne se do te crte i brzo vrati, da li je to normalno ili nije, sta da proverim, rashladna tecnost je na max?

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Jul 31, 2016 5:44 pm
od BobanR
Kad pipneš creva za vodu, da li su tvrda?
Moguće je da je pumpa za vodu otišla, pa kad voziš sporije ne izbacuje dovoljno vode.
Ja sam imao iste simptome, i kod mene je bila puknuta glava, ali na dizelu, tako da verujem da je kod tebe varijanta #1

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Ned Jul 31, 2016 9:34 pm
od elas
Sasvim normalno u ovim letnjim uslovima...problem bi bio da ti stoji po par minuta ili trajno u gradskoj voznji preko 90...to sto padne brzo znaci da ti ventilatori rade posao i da nema nigde zacepljenje u vodenom sistemu.Termostat je otvoren i vrti vodu u krug.Sve je to ok.

Re: Termostat ili termodavač?

Poslato: Pon Avg 01, 2016 5:22 pm
od ivcha90
Creva su mekana, i jedno i drugo bude vruce, kod mene je pukla posuda za antifriz pa je lepljena ali i dalje izlazi voda po malo tj isparava na tom mestu, i malopre vidim da je bas isparilo dosta, dosipao sam vodu i sad je normalna temperatura, i evo narucio sam posudu novu, sutra cu da je montiram i da vidim da li je do nje tj do ispaaravanja, inace pale se obe brzine mekana su creva, mislim da je ok glava?