
Milioniti put.. koje ulje
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Uff sad se dvoumim izmedju racinga i ovog elf-a, drugar sto drzi auto-dijelove mi je preporucio ovaj elf umjesto racinga a sad i vidim ovdje ovu preporuku od Los -a 

NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! 

- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Na ovom našem području prvi uslov je da je ulje original, onda sve ostalo.
- neno-164st
- Garaža: alfa romeo 145 1.6 boxer
- Lokacija: beograd
- Lokacija: beograd zvezdara
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Meni na boxeru potrosnje ulja skoro pa nema,i mislim zasto svi odredjuju kvalitet ulja po tome koliko motor trosi kojeg ulja.Ako malo trosi onda je ulje dobro?valjda je merilo rad motora ravnomeran i tih hladan start,temp.motora itd.Ako motor bas trosi puno ulja nevredi mu onda sta god nasuo.
- Los
- Garaža: Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Potrosnja ulja dosta zavisi od postojanosti viskoziteta ulja. Kad izgubi viskozitet, eto i potrosnje.
Aditivi koji se stavljaju u ulje prilikom proizvodnje imaju veliki udeo u kvalitetu. Npr aditivi u Seleniji 20k su dodavani tako da produze vek trajanja ulju. Podignu gornju granicu paljenja itd... Ali opet gledano sa druge strane postoji i minus. voleo bih da neko ko stvarno menja 20k na 15k+ skine karter motora i uslika karter te da pokaze na sta lici sam karter i uljna pumpa... Dolazi do zgrusavanja, staranja taloga...
@Ogi Nnznm koliko je kod vas dole ovaj elf, ako je cena priblizna kao i ovde nije veliki trosak da probas(u srb je izmedju 19e i 23e kanta 5l). Pa ako ti se ne pokaze najbolje niko ti ne brani da posle 1k-2k ipak sipas rejsing...
@Neno A reci mi molim te od kad je hladan start i temperatura motora merilo kvaliteta?
Jer i jedno i drugo ima veze sa kvalitetom, kao Milka Canic sa fudbalom. Stoji da potrosnja ulja zavisi i od samog motora tj uljnih karika, kompresije, dihtunga itd.. Ali kad sipas neko ulje koje trosi 2l od zamene do zamene, pa posle njega sipas neko drugo ulje koje taj isti motor trosi 1l, hoces mi reci da to nema nikakve veze sa kvalitetom ulja? Dal' se cuju ventili/podizaci, dal' motor ima mirniji rad nije merilo samo kvaliteta, vec zapravo, vecinskim delom tip ulja(0w5,10w30,15w40...)
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Pa zapravo... Od uvek... Zavisi kako gledas na to...mali radojica napisao:Od kada je merilo kvaliteta ulja to koliko ga motor troši?!


@Ogi Nnznm koliko je kod vas dole ovaj elf, ako je cena priblizna kao i ovde nije veliki trosak da probas(u srb je izmedju 19e i 23e kanta 5l). Pa ako ti se ne pokaze najbolje niko ti ne brani da posle 1k-2k ipak sipas rejsing...
@Neno A reci mi molim te od kad je hladan start i temperatura motora merilo kvaliteta?

- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Los brate, ne znam ni ja koliko je para taj elf, posto mora da se narucuje(kod ovog mog drugara), ali ne bi trebalo da je 6L preko 30e.... S' obzirom da je racing 6L oko 72e mislim da cu probati taj Elf
i ostaviti pare za zamjenu kaiseva i shpanera
i eto ga za 100 evrica zavrsen veliki servis (ne racunajuci ruke naravno).....
vidjecemo oko 10-og kad bude plata
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
@Ogi Nnznm koliko je kod vas dole ovaj elf, ako je cena priblizna kao i ovde nije veliki trosak da probas(u srb je izmedju 19e i 23e kanta 5l). Pa ako ti se ne pokaze najbolje niko ti ne brani da posle 1k-2k ipak sipas rejsing...Los napisao:mali radojica napisao:Od kada je merilo kvaliteta ulja to koliko ga motor troši?!
Los brate, ne znam ni ja koliko je para taj elf, posto mora da se narucuje(kod ovog mog drugara), ali ne bi trebalo da je 6L preko 30e.... S' obzirom da je racing 6L oko 72e mislim da cu probati taj Elf




NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! 

- neno-164st
- Garaža: alfa romeo 145 1.6 boxer
- Lokacija: beograd
- Lokacija: beograd zvezdara
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Kvalitetnije ulje pravi film na metalnim sklopovoma u motoru(ne ocedi se potpuno posle stajanja) i prilikom startovanja motor ima podmazivanje i pre nego ga pumpa rasprsi po svim sklopovima,Losija ulja cak i sa nekim normalnim viskozitetom zimi je stisnuto kao tovatna mast,dok se ne ugrije,a posle se razredi.
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Da li ulje koje je stajalo 5 god. u originalnom pakovanju(neotvarano) gubi svoja svojstva, mozel posluziti,da li za njega vazi ono pravilo oko "starenja ulja" konkretno radi se o Castrol ulju kupljeno vani i da napomenem nije namenjeno Alfi
nego za drugo auto?

- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Nema veze za koji je auto namenjeno ali nije bezbedno sipati ga u motor jer od stajanje sigurno je došlo do taloženja nekih jedinjenja a i čak do razlaganja nekih komponenti tako da jedino je bezbedno ga sipati u motornu testeru da podmaže lanac 

- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
http://www.cbc.rs/threads/45122-Starost-novog-uljammladen napisao:Da li ulje koje je stajalo 5 god. u originalnom pakovanju(neotvarano) gubi svoja svojstva, mozel posluziti,da li za njega vazi ono pravilo oko "starenja ulja" ?
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Hvala vam za info.a da li gorivo(dizel) ako je recimo staro toliko godina steti motoru,odoh u off. necu vise
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Ocigledno je sve do uslova skladistenja. Verujem da dizel gorivu nista ne bi falilo ako je stajalo u nekom dobro zatvorenom kanisteru npr..
Licno sam imao sledecu situaciju. Burence (plasticno) od 30 lit., napunjeno sa D2, pred raspad SFRJ ('88.-'89.). Ostalo je zaboravljeno na terasi narednih 12-13 godina. Kad smo ga tada nasli i otvorili, "na oko i nos" je delovalo u redu. Zavrsilo je u rezervoaru Mercedesa W123 (rotaciona pumpa) a ne secam se da se ista nesto bunila dok ga je sagorevala
.
Licno sam imao sledecu situaciju. Burence (plasticno) od 30 lit., napunjeno sa D2, pred raspad SFRJ ('88.-'89.). Ostalo je zaboravljeno na terasi narednih 12-13 godina. Kad smo ga tada nasli i otvorili, "na oko i nos" je delovalo u redu. Zavrsilo je u rezervoaru Mercedesa W123 (rotaciona pumpa) a ne secam se da se ista nesto bunila dok ga je sagorevala

- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Još malo off,koji motor u 123 je imao rotacionu pumpu?Ja sam ih imao i 240 i 300 i imali su linijske pumpe a mislim da je i 200 imao linijsku.
A što se goriva tiče (D2) taj je imao lošu naviku da se vremenom parafin počeo sam taložiti pri dnu pa je trebalo ga dobro izmešati i naravno ti stari dizeli su to progutali bez problema,šta još reći kada su bez problema radili na trafo ulje
ali novi common rail neznam baš kako bi reagovali.
A što se goriva tiče (D2) taj je imao lošu naviku da se vremenom parafin počeo sam taložiti pri dnu pa je trebalo ga dobro izmešati i naravno ti stari dizeli su to progutali bez problema,šta još reći kada su bez problema radili na trafo ulje

- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Kumova je bila 123-ka, ja je cesto vozio tada. Slagacu te, ako se dobro secam, motor je bio 240D, al onaj noviji, od 72KS. Ti noviji treba da su bili sa roto pumpama (ne tvrdim) (200D/60KS, 240D/72KS i 300D/88KS). Prva serija 123 ('76.-'80.) je imala linijske pumpe provereno, motori iz Minike (200D/55 KS, 220D/60KS,240D/65KS i 300D/80KS).
Burence smo "otkrili"
u neko letnje doba. Dok smo ga sneli sa drugog sprata stepenicama, dobro se izbuckalo
. E sad, JTD i staro gorivo
... I dal je uopste ED, to ne znam(o)
.
Burence smo "otkrili"




- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Moj 124 240D je bio ´82 sa četvrtastim farovima i kompletnom opremom osim klime i imao je linijsku pumpu i 53 kW (71 hp) ali nebitno dosta off-a za danas 

- Los
- Garaža: Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
"(ne ocedi se potpuno posle stajanja) i prilikom startovanja motor ima podmazivanje i pre nego ga pumpa rasprsi po svim sklopovima"
Nemoj da se ljutis, ali mislim da bi trebalo da proveris kredibilitet izvora informacija, iz kojeg si ovo naucio
Da te razuverim. U brodske motore se sipa "disola" . Disola je ulje koje nemoze da se pomesa sa vodom, jos prostije receno nema "majoneza". Kvalitetnije ulje tog tipa se menja na 400 radnih sati(u Srbiji se moze naci castrol, mobil... ). Kad ga ispustas posle 400 radnih sati ulje i dalje delimicno ima prvobitnu boju(nije totalno pocrnelo). Ulje koje smo mi koristili je bilo neko slovenacko shnj klase i mogao si da ga menjas na svakih 100sati jer bude totalno razbijeno i crnje od djavoljeg srca. Pre servisa motor se ne pali 24 sata. Skidaju se glave, menjaju dihtunzi itd... A ulja na sve strane, i na zidovima cilindara itd... Pricamo o najprostijim mogucim dizelim motorima, gde hod elementa u bos pumpi ima veci hod od hoda mnogih visoko turaznih motora u auto industriji . Torpedo, SKL, FAM...
Dalje, tog momenta kad se radilica pomeri za 1-3 zuba ti i na najlosijem motoru, koji iole ima neke ostatke od lezaja, i ulju pumpu koja iole povlaci ulje, imas pritisak 0.1-0.3 bara. Kad radilica okrene pun krug ti imas ulje u svakom kanalu i delu motora u kojem je predvidjeno da bude ulja. Na jednostavnim dizel motorima(kao npr golf 2 1.6d), svaki pritisak ulja je dobar pritisak ulja.
Kad ti motor vapi za kompresijom, baca cudne besove na auspuh i ostale sklopove motora, sipa se ulje koje pravi taj film o kojem ti pricas. Ulje tipa Castrol Magnatech.
*Castrol magnatech koji je kod nas u ponudi i preko nisu ni priblizno isti, niti istog kvaliteta
**Izvinjavam se zbog off-a, morao sam da objasnim neke osnovne stvari, da ljudi nebi bili u zabludi...
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Ne pravi ulje film, nego aditiv u ulju , a to o cemu pricas je mac sa dve ostrice. A mislim da ti konkretno ciljas na Castrol Magnatech...neno-164st napisao:Kvalitetnije ulje pravi film na metalnim sklopovoma u motoru
"(ne ocedi se potpuno posle stajanja) i prilikom startovanja motor ima podmazivanje i pre nego ga pumpa rasprsi po svim sklopovima"
Nemoj da se ljutis, ali mislim da bi trebalo da proveris kredibilitet izvora informacija, iz kojeg si ovo naucio

Da te razuverim. U brodske motore se sipa "disola" . Disola je ulje koje nemoze da se pomesa sa vodom, jos prostije receno nema "majoneza". Kvalitetnije ulje tog tipa se menja na 400 radnih sati(u Srbiji se moze naci castrol, mobil... ). Kad ga ispustas posle 400 radnih sati ulje i dalje delimicno ima prvobitnu boju(nije totalno pocrnelo). Ulje koje smo mi koristili je bilo neko slovenacko shnj klase i mogao si da ga menjas na svakih 100sati jer bude totalno razbijeno i crnje od djavoljeg srca. Pre servisa motor se ne pali 24 sata. Skidaju se glave, menjaju dihtunzi itd... A ulja na sve strane, i na zidovima cilindara itd... Pricamo o najprostijim mogucim dizelim motorima, gde hod elementa u bos pumpi ima veci hod od hoda mnogih visoko turaznih motora u auto industriji . Torpedo, SKL, FAM...
Dalje, tog momenta kad se radilica pomeri za 1-3 zuba ti i na najlosijem motoru, koji iole ima neke ostatke od lezaja, i ulju pumpu koja iole povlaci ulje, imas pritisak 0.1-0.3 bara. Kad radilica okrene pun krug ti imas ulje u svakom kanalu i delu motora u kojem je predvidjeno da bude ulja. Na jednostavnim dizel motorima(kao npr golf 2 1.6d), svaki pritisak ulja je dobar pritisak ulja.
Kad ti motor vapi za kompresijom, baca cudne besove na auspuh i ostale sklopove motora, sipa se ulje koje pravi taj film o kojem ti pricas. Ulje tipa Castrol Magnatech.
*Castrol magnatech koji je kod nas u ponudi i preko nisu ni priblizno isti, niti istog kvaliteta

**Izvinjavam se zbog off-a, morao sam da objasnim neke osnovne stvari, da ljudi nebi bili u zabludi...
- neno-164st
- Garaža: alfa romeo 145 1.6 boxer
- Lokacija: beograd
- Lokacija: beograd zvezdara
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
U brodskim motorima uljni kanali debeli 2 ''cola''.Po struci sam pomorac gledao sam te motore u prekookeanskom brodu u ciji cilindar moze stati covek uspravno.Ja govorim o automobilskom motoru.Npr. Audijev dizel motor 5 cil. ima cak fabricku manu da se taj peti cilindar nepodmazuje ni kad je vruc i ma koje ulje da mu naspete.Zamisli zimi pri jutarnjem paljenju sta se desava u njemu.Problem su uski uljni kanali.Izvor informacijahttp://motornaulja.blogspot.com/
- Los
- Garaža: Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Ja pricam o motorima FAM, Torpedo, SKL, koji se nalaze u recnim brodovima. Motori do 300ks a ti mi spominjes preko okenaske brodove... Ne pratis fabulu kolega... Motori o kojima sam ja pricao se nalaze i u gradjevinskim masinama... A na njima kanala od 5cm precnika nema. A sto se tice izvora informacija... I na tarabi pise... Da zavrsimo sa off-om. Nikakvi filmovi i sl nisu kazatelj kvaliteta ulja, vec aditivia u uljima...
- Los
- Garaža: Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
I sta bi do kraja?
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Ognjen_HN napisao:Uff sad se dvoumim izmedju racinga i ovog elf-a, drugar sto drzi auto-dijelove mi je preporucio ovaj elf umjesto racinga a sad i vidim ovdje ovu preporuku od Los -a
I sta bi do kraja?

- erdeljan
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Beli fijaker
- Lokacija: Malmo
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Dva puta ništa jednako je ništa što znači da crva nije ni bilo 

Ja imam sve što mi treba: Parče zemlje, komad neba, koru hleba, i nekog' gore što me gleda!
- Ognjen_HN
- Garaža: ex Alfa Romeo 146 1.7 16v ie, Alfa Romeo 164 2.0 8v Nord
- Lokacija: Herceg-Novi
- Lokacija: Herceg-Novi
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Iskocile su pare pa sam uzeo ipak racing, selenia je keva. Castio meridijan 130 evrica
(kladionica). Imam podosta slika sto sam radio na autu pa cu jos da skupljam i da to ubacim odjednom, cim zavrsim policu za gepek, nadam se do srijede 


NE PREKIDAJ ZENU DOK CUTI! 

- Los
- Garaža: Alfa Romeo 33 1.7 16V boxer
- Lokacija: Sremska Mitrovica
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
erdeljan napisao:Dva puta ništa jednako je ništa što znači da crva nije ni bilo






- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Koje ulje ide u 1,3 multijet 16v (75ks) pre svega mislim na gradaciju,jel moze selenia WR 5W-40 ili neko pribliznog kvaliteta a jeftinije, ako takvo uopste postoji?
- motorhead
- Drug Član
- Garaža: Giulietta 1.6 mjet 105ks
Audi Avant B8 - Lokacija: beograd
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
e sta kazete na aditiv mos2 od liqui moly u boxera 1.7 8v uz ulje 10w40 inace motor suv sapuce...
x
x
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
Da li je neko proveravao da se na selenijinim kanticama odstampani br na dnu razlikuje od kantice do kantice? Ovde dve imaju identicnu oznaku, treca razlicitu, a cetvrta je uvezena prosle godine. Na deklaraciji pise da je oznaka br. sarze, tako da onda nema svaka svoj sn. ali posto nisam kupovao seleniju do sada, nisam ni imao prilike da to proveravam. Kupljeno danas u kit komercu.




- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
Re: Milioniti put.. koje ulje :S
To baš nikad nisam gledao a koristim Racing već 4god.
Kad god sam otišao u radnju da kupim Racing lik iz radnje mi je rekao da to retko ko kupuje i da mu je među najskupljim uljima...
Znam provereno da uzimaju od ovlašćenog uvoznika za Srbiju (Slodes Trade) i to mi je dovoljno. Ako tu nije original onda ja ne znam gde da kupujem ulje.
A što se ELF-a tiče još pre par godina drugar jedan mi je rekao da je vrhunsko i da ga slobodno sipam u 8v. Ali nisam smeo da se igram i da menjam Racing...
Kad god sam otišao u radnju da kupim Racing lik iz radnje mi je rekao da to retko ko kupuje i da mu je među najskupljim uljima...
Znam provereno da uzimaju od ovlašćenog uvoznika za Srbiju (Slodes Trade) i to mi je dovoljno. Ako tu nije original onda ja ne znam gde da kupujem ulje.
A što se ELF-a tiče još pre par godina drugar jedan mi je rekao da je vrhunsko i da ga slobodno sipam u 8v. Ali nisam smeo da se igram i da menjam Racing...
FANTAZ'JA