cirko83 napisao:87mm !!! Odakle sad to u boxeru, od čega li su klipovi?
@StefanMih, Izvinjavam se na glupom pitanju, napisah u brzini. Znam da su 80mm, 84mm i 87mm, a nisam video ni u tvojoj garaži šta piše, mislio sam da je tvoj 1.4 pa odakle sad 87mm? A baš mi zvučalo zanimljivo
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 4:40 pm
od StefanMih
Moja je 1.6, 84mm....Ma svi ti blokovi su isti (izuzev 16V koji ima malo drugachije kanale ali nishta shto se ne mozhe prepraviti), samo su razbushivani za odgovarajuce kubikazhe...mozhe i do 89mm/2000ccm da se ide...
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 5:34 pm
od cirko83
Već sam postavljao negde ovaj klip. Kako ovo ide
Evo jedne takve aždaje: Alfa Romeo 33 2.0 16v boxer
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 6:23 pm
od darko qv
Kad smo kod klipova....
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 6:29 pm
od Ducero
aaaaa tubro
kad smo se vec dotakli 145-ice... ... re=related
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 7:18 pm
od StefanMih
cirko83 napisao:Već sam postavljao negde ovaj klip. Kako ovo ide
Evo jedne takve aždaje: Alfa Romeo 33 2.0 16v boxer
gledaj divljake
AHMotorsport...dobri su dobri, nego cijene su smrzavanje....samo set vecih ventila s propratnim sitnicama za 8V je preko 1000€...
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 8:02 pm
od OMP
englezi su inace malo jaci sa cenama pogotovu kad su u pitanju aftermarket i racing delovi ali jbg, gledam ove cene karbonskih i poliester delova tipa hauba, krila i sl. uopste nisu jake 250e za karbonsku haubu nije puno, znam da bi ovde kod nas to kostalo duplo vise(secam se jedne price da su karbonska krila za bmw e30 kod nas bila preko 300e po komadu)ali i ovo dok stigne iz engleske opet izadje skupo, jedino sam da pravis bi bilo jeftinije ali jbg nije jednostavno.
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 8:14 pm
od JaMaL
"propratnim sitnicama" ovo je dobro...
kada si poslednji put usao u masinsku radionicu da vidis koliko kosta neka obrada necega...? ili pravljenje? od kakvog materijala? koji ces da nabavis gde?
normalno je da prototipovi necega koji se prave u maloj seriji, dizajnirani za specificnu upotrebu kostaju mnogo...
ta cena i nije tako velika jer dok ti stignes do ventila... donji deo motora ce ti pojesti 5-6k eura...
mi pricamo ovde o delovima za trkacke motore... dakle ne ulicnim... ovi ventili su za motor koji ce biti rastavljen posle svake trke... i opet sastavljen... i tako svaki put kada izadje da se vozi...
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 04, 2011 10:01 pm
od StefanMih
Nema potrebe za tim druze...nisam imao namjeru da potcjenjujem time shto sam rekao "propratne sitnice", samo nisam u trenutku nashao dobar izraz...Znam vrlo dobro koliko koshtaju takve "igrachke" i kakva je muka pokushati kod nas neshto slichno uraditi...i da je vrrlo mali broj firmi koje uopshte rade fast road/race dijelove za, konkretno, boxer motore pa je stoga i cijena veca...
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 3:28 pm
od SCHUMACHER
Citao sam na netu o holandskom tjuneru Savali-ju koji na v6 masine mijenja samo klipove (stavlja Cosworth-ove klipove sa kracim hodom) i "liners" (rijec na engleskom koja ne znam sta znaci) i npr zapremina 2.5 v6 165 konja raste na 3.1 i oko 220 konja.Glava,blok,radilica,sve ostaje stock...
Zanima me da li je to bas tako "jednostavno" kako je opisano na nekom forumu i dovoljno je za odredjeni motor naci samo isti promjer klipa sa kracim hodom i to je to,ili je to sve malo veca zahebancija?
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 3:37 pm
od darko qv
Uf...ja mislim da je ovo malo vece zjb...."liners" su stubline ja mislim.
Isto je jeftiniji 3.0 24v sa 220ks.Mislim onako u kompletu "sklap" unutra lakse nego ovo.
Mada ne znam koliko bas dobro ide ovaj fabricki 2.5 sa 165 ks???Isto je to dosta ks-a i kubikaza je super....]
Evo pitanje,je li razlika velika izmedju 2.5 12v i 24v?
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 3:54 pm
od SCHUMACHER
I to sto kazes,mada mene vise zanima TS nego V6 ovdje konkretno....
A sto se 155 v6 tice,nije brza nista specijalno,tvoja npr brze prelazi 1km iz mjesta za isto vrijeme,ako ne i brze,a bolje koci a i lezi sigurno...
Sto se tice 12v i 24v,155 v6 12v ima 165 ks i ide 0-100 oko 8,4 sec,dok nesto laksa 156 v6 24v ima oko 193 ks i ide 0-100 za oko 7,2 sec...
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 5:26 pm
od StefanMih
Liners, da, to su hilzne...Cosworth kovane klipove custom ili iz nekog cosworth-a ? pretpostavljam da je ovo prvo i tu vec prichamo o mnogo para...
Bolje 3.8 V6
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 9:10 pm
od delic
Klipovi nemaju veze sa hodom to zavisi od radilice,ovde se verovatno radi o sirini klipa.
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 10:47 pm
od OMP
pa da veci precnik klipa zato i menja hilzne, corworth pravi nove klipove za par znam da rade za subaru konkretno imprecu i jos par marki pa je moguce da se pasuje tako neki klip
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 11:01 pm
od delic
Koliko vidim OMP i JaMaL barataju temom aj sad jedno pitanje posto ste pomenuli Juga N klase motor je poznati 128A064 sa 1116 ccm ima 55 ks na 5500 obr. po homologaciji za 1150 N koliko se ja secam nije dozvoljeno menjanje sledeceg:
-Bregasta osovina serijske proizvodnje DMB sa liftom misli do 9.3 mm
-Zapremina motora do 1150 ccm
-Ventili serijske proizvodnje (sirina pecurke,visina,nema olaksavanja stabla kod pecurke)
-Radilica serijske proizvodnje,dozvoljeno balansiranje i dovodjenje u meru po tezini(cak i
kod pomeranja hoda sa 55.5 na 56 mm ne dobija se skoro nista)
-Klipnjace serijska proizvodnja dozvoljena min.tezina mislim 600 gr.(moze meka veza na
maloj pesnici)
-klipovi slobodni sto se tice proizvodjaca (nije dozvoljeno stavljati tzv. nosate) tezina
takodje homologirana
-Pumpa za ulje serijska,pumpa za vodu serijska,pumpa za gorivo dozvoljena elektricna
-Menjac 13/53 ili 17/64 bez zatv.diferencijala znaci serija samo lepo spakovana
-Karborator sa difuzorom do 24 mm dizne slobodne i mesac.
To su u principu jako dobro doradjena serijska kola sto se tice motora i menjaca i i sporucuje skoro 80% vise snage od serijskog,kako ako nema ljute bregaste,duzi hod, veci klip,dupli karburator,sire ventile cak znate da su im komore za sagorevanje katastrofalnog oblika i usisna grana iznad izduvne sto je ogroman hendikep zbog grejanja.
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 11:22 pm
od darko qv
SCHUMACHER napisao:I to sto kazes,mada mene vise zanima TS nego V6 ovdje konkretno....
A sto se 155 v6 tice,nije brza nista specijalno,tvoja npr brze prelazi 1km iz mjesta za isto vrijeme,ako ne i brze,a bolje koci a i lezi sigurno...
Sto se tice 12v i 24v,155 v6 12v ima 165 ks i ide 0-100 oko 8,4 sec,dok nesto laksa 156 v6 24v ima oko 193 ks i ide 0-100 za oko 7,2 sec...
Shumi,mislio sam je li samo razlika u glavama motora il je masu toga drugacije?
Re: Tuning
Poslato: Pon Jan 10, 2011 11:34 pm
od JaMaL
@delic
pazi... ako su klipovi slobodni znaci da mogu? da nabijem 11:1 kompresiju... i furam 105 oktana benzin?
cak i ako ne mogu da povecam kompresiju toliko... i dalje pretpostavljam da mogu da imam bolji benzin? sto znaci agresivniji timing? sto znaci vishe snage?
sta je sa razvodnikom? moze li se on zameniti? kriva paljenja promeniti?
podici broj obrtaja? recimo sa balansiranom unutrasnjoscu... 7500.... 8500 rpma?
timing bregastih slobodan pretpostavljam?
glava? porting kanala?
samo na tome, dakle ako nisu bitni izduvni gasovi i potrosnja... mozes dobiti cuda...
poenta je samo sto uzimas nesto sto je u startu toliko lose dizajnirano i izvedeno da je tuzno... pa mozes tako nesto izvuci iz njega...
alfe nisu toliko lose uradjene i iz njih je izvuceno vec dosta fabricki... tj. vec su fabricki projektovane za performanse... i vecina stvari o kojima se ovde prica su vec uradjene na njoj... cak je i glupo porediti te tehnologije ali kapiras sta hocu reci... a opet tehnoloski nivo do koga mozes dovuci alfin motor i sta mozes izvuci iz njega je nemoguce za jugishu sa bilo kojim budzetom... jer taj motor to ne moze podnesti jednostavno...
pogledaj samo fabricku izduvnu granu od alfe... neke starije naravno, pricamo o pravim alfama... 4-2-1... istih duzina, i savrsenih uglova... fabricke... niko jos nije uspeo da dobije nikakav znacajan dobitak menjajuci ih... tj. nikakav dobitak... dakle fabrika je mislila na to u startu...
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 11, 2011 12:03 am
od delic
Tacno da se vozi jace gorivo ali je i stepen komp. po homologaciji mislim do 11,brgastu ima jednu znaci nista neko mrdanje i igranje pokretna remenica mu sluzi da se motor vrati u fabricku fazu zbog skidanja bloka i glave a sto se tice serijskih alfinih motora nisu ni oni neka preciznost dosta ih sklapaju aljkavo naravno kao i sve velikoserijske motore.Kada bi se doveli sklopovi klip-klipnjaca-karike-lezaj i osovinica u gram tezine radilica i zamajac su na serijskom autu po meni nebitni i glupo ih je dirati,naravno malo veci stepen i glava motora koja je sve po meni na motoru i sa serijskim bregastim osovinama naravno uz remap kompa taj motor moze sigurno fino da se digne,uz ne neko veliko ulaganje(ako radis sam).Honda Integra koja je jednostavnija od TS-a ima u 1.8 motoru 180ks (ako se ne varam) samo zato sto to japosi urade sve mnogo pedantnije.Znaci malo se zaigras i una grande la potenza.
Razvodnici na N-u su mislim serija elektronski i jeste sa svim prepravkama guraju 4brz. na 13/53 preko 8000 obr.
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 11, 2011 12:47 am
od OMP
uh sad me nadjoste u temi o kojoj moze nasiroko da se piše ali ipak necu al cu reci samo nesto, obzirom da mi drugari voze trke tj jugice a pri tom su i u samom vrhu po rezultatima znam dosta o tome sta se i kako radi tj pravi, prvo treba razgraniciti to N sta znaci, postoje dve klase jugica jedna je mali N druga hibrid, e sad mali N je po fia homologaciji skoro pa serijski auto sa minimalni prepravkama i komercijalnim gumama a hibrid vise tezi grupi A ali se zato i zove hibrid jer je fakticki unapredjena N verzija sa dodacima gr.A i nije po klasicnim fia pravilima vec je nesto izmedju A i N kako smo ga mi izmislili.
sve sto si nabrojao oko tjuninga vazi za hibrid ne za N klasu
i samo da dodam da je gorivo najobicnije sa pumpe, nikakvo 105 oktana, avionsko i sl. probali smo par varijanti razlicitih goriva i nije bilo dobitaka sem nekih mizernih koji nisu merodavni zbog vremenski uslova, kao i one octan bustere i sl. sranja, avionsko gorivo pa cak i varijante da hladimo gorivo i sipamo direktno pred trku, nista od toga, klasicno nis-ovo sa pumpe i piči donosili smo i shell 99+(preko ga zovu šumaher ), jedino je ostalo da se proba vladoil pravo racing ali ono se kupuje samo na bure od xx litara, kad nadjemo par kila za probu videcemo stanje ali cuo sam da su neki probali i nista posebno tj i ono malo sto su dobili ne vredi te pare koliko kosta 1l, konkretno za juga pricam, za jace klase tipa sp i st je takvo gorivo obavezno.
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 11, 2011 12:55 am
od delic
Pa naravno hibrid mali N je magareci
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 11, 2011 7:20 am
od jolollo
Pozdrav,
Kompresija je pritisak koji karike mogu da izdrže pre nego što procure i ona je izražena u barima, a 10:1, 10,5:1 ili 11:1 je stepen sabijanja. Džaba je veliki stepen sabujanja kada karike mogu da izdrže 9 bara (kompresije).
Ukoliko se menjaju klipovi, meri se visina klipa od čela do centra bolcne i ona treba da je što manja, pa tako ako izvadite klip iz pojedinih motora videće te da on ima čak dve karike, kako bi imao što nižu visinu, a samim tim i da di se skratio hod klipnog mehanizma. Recimo da je u pitanju 3mm, ukupno je putanja čela klipa kraća za 6mm. Acralite je firma koja proizvodi klipove "on budget" za posebne namene, olakšani, niski, sa 1 - 2 - 3 - 4 karike. Od broja karika i tolerancije klipa zavisi "plesanje" klipa na većim obrtjima što može izazvati pucanje klipnjače.
Ukoliko se diže snaga motora, obavezno je podizanje količine ulja koje mora da prođe kroz motor u jedinici vremena, a za visoke performance se koriste i suvi karteri, kako bi smo tokom vožnje, od centrfugalnih sila radilice i kretanja vozila (kočenje i krivine) imali ulje tamo gde nam treba, a ne po ćoškovima bloka i glave.
Ventili, odnosno uglvi naleganja ventila na sic se menjaju, a samim tim i uvođenje smese u cilindar. Kod starijih alfi je primenjen sistem horizontalnog provetravanja cilindra.
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 11, 2011 11:26 am
od delic
Stepen kompresije je koliko puta se radna zapremina sabije a to da je pritisak 9 bara je pogresno,jugov motor sa pritiskom od 9 bara je crkao motor.Pritisak u motoru ti trpi klip a karike su tu da zaptivaju kad bi tolerancija bila tolika da karike trpe opterecenje to bi trajalo jako kratko.
Tolerancija klip cilindar zavisi od proizvodjaca klipa i njegovog termickog opterecenja a klipovi sa cetiri karike su cista glupost to je za traktore i radne masine koje ne idu u obrtaje zato sto su veci gubitci u trenju nego sto se dobije zaptivanjem.
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 11, 2011 12:58 pm
od delic
Sto se tice yugovog motora 1.3 grupe A koji je nekada kod nas vozio Pijero Filipi mozda OMP moze da nadje sliku 175 ks 16v i neki sumanuti obrtaji naravno atmosverski.
Re: Tuning
Poslato: Uto Jan 11, 2011 2:20 pm
od Santino
SCHUMACHER napisao:
A sto se 155 v6 tice,nije brza nista specijalno,tvoja npr brze prelazi 1km iz mjesta za isto vrijeme,ako ne i brze,a bolje koci a i lezi sigurno...
2.5 12v ce da pokida svaki ts, podaci na papiru su jedno, u stvarnosti nesto sasvim trece... ko se vozio u mom autu dok je bio 2.5 zna o cemu pricam...