Stranica 6 od 12

Poslato: Pon Avg 06, 2007 7:22 pm
od dekideki
jesi u pravu. ja sam malo preopsiran (kao i uvek nazalost :mrgreen: ), tvoj Pera je apsolvirao varijator .kad kako i koliko., ne mogu sad da nadjem gde je kucao o tome, a i meni se omaklo da taj fakat o nizim obrtajima unesem preko reci .elasticnost..
mada, mislim da se usisna zakrece u drugu stranu od osnovne tacke pri visim obrtajima. shvaticu valjda za jedno 10 godina kako zapravo funkcionise taj TS 16V. vidis bre da nismo nacisto ni kad koja svecica ni zasto okida u kom cilindru u kojoj tachci. hahaha

pozdrav majstoru! (boli tebe uvo za varijator kad imas trubinu) :cool

Poslato: Pon Avg 06, 2007 7:39 pm
od Dora
Da probam prostije.
Motor je koncipiran da ima sporstske performanse da bi se dobilo više KS i NM stavljene su bregaste koje nisu za put i kilavu vožnju (uslovno re?eno). Da bi se to ipak omogu?ilo dodat je varijator faze koji pomera bregastu na niskim obrtajima i ?ini da motor stabilnije radi kao sa obi?nom bregastom. Iz istog razloga postoji i varijabilni usis samo što on radi obrnuto, uklju?uje se na višim obrtajima i pomaže boljem usisavanju.

Poslato: Pon Avg 06, 2007 7:50 pm
od dekideki
:bow:

Poslato: Pon Avg 06, 2007 8:46 pm
od Gost
nije on dzabe uvek u pravu, cak i kad jeste! hahaha

Poslato: Pon Avg 06, 2007 8:50 pm
od dekideki
svaka mu je ka' u Njegosa! (ono bre treba u lepljive da ide. odma')

Poslato: Pon Avg 06, 2007 10:45 pm
od flugzeug
Varijator pomera bregastu za 25 stepeni u napred, ukljucije se na 1600 obrtaja, a isljucuje se na oko 4800 obrtaja (1.6 16v TS). U toku voznje u navedenim obrtajima ako sklonite nogu sa gasa (leptir gasa se zatvori) solenoid iskljucuje dotok ulja u varijator i bregasta se vraca u osnovni polozaj. Kada ponovo dodate gas, pod uslovom da su obrtaji u navedenom opsegu, ponovo se aktivira varijator i eto bregaste u zakrenutom polozaju! Od pohabanosti samog varijatora i pritiska ulja zavisi da li ce varijator uspeti da se zakrene do kraja ili samo do nekog medjupolozaja (0-25). Zvuk koji proizvodi (cukanje) dolazi iz njega samog i posledica je nemogucnosti da citav sklop odigra ulogu hidrobrave kada postigne potpunu zakrenutost. Zupcanici, njih dva komada u novom varijatoru izmedju sebe imaju belu podlosku koja bi trebalo da utisa zvuk koji proizvode svojim sudaranjem. Vremenom se pohaba i zvuk je sve jaci. Ali, to je samo posledica. Sudari se se javljaju zbog toga sto ulje nije u stanju da zakrene i zadrzi bregastu u tom polozaju. Bregovi na bregastoj nailaze na hidro podizace ventila, a samim tim i na opruge, koje su veoma jake. A posto sa druge strane nema dovoljno pritiska ulja (iz pomenutih razloga), Bregasta .plese. izmedju 0 i 25 stepeni vukuci sa sobom zupcanike unutar varijatora tamo-amo i sto za posledicu ima slabljenje performansi i cukanje unutar varijatora! Sto su u stvari i jedine posledice, ali za svakog alfistu porazavajuce!

Poslato: Uto Avg 07, 2007 12:40 pm
od Gost
dekideki napisao:- postoji i jos bolja i sigurnija varijanta, Laki killaz mi je preporucio majstora... dopunicu uskoro (bez zurbe, to se ne radi svaki dan...)
Daj nabaci bar malo na sta mislis
dekideki napisao:P.S. meni je poslednji na spisku plana radova ali mislim da cu ugraditi nov tip definitivno. nemam snage za ponovnu reparaciju...
Ako vec i sam kazes da nameravas da ugradis nov zar nije to najbolja varijanta?

Poslato: Uto Avg 07, 2007 1:47 pm
od dekideki
mislim na drugog majstora. iskusnog, od skoro samostalnog (mimo navedenih preporucenih servisa). kad budem ja odradio posao kao laboratorijski pacov na svojoj, preporucicu ili necu. do tad, strpljenje molim...

nov naravno. iako se (kod nas bar) i nov kvari tu i tamo, u svetu je skoro nezabelezeno da se to nekome desilo. samo da je ulje i sve u vezi ulja u motoru u redu, i nema brige. o starom nesrecno projektovanom koji je zadesio skoro sve 16V od 95-98 su epopeje napisane a svako ima neku svoju ujmicu kako da ga spakuje da ne zeza.

*sad imam precih ulaganja ali cim pre odradicu i to. ma ima da bude vr' il nista!

Poslato: Sre Avg 08, 2007 7:22 am
od Gost
Dobro, reci mi jos samo gde ima nov sa ugradnjom za 140??

Poslato: Sre Avg 08, 2007 11:34 am
od dekideki
izvini ja razvukao ovo na sto strana ali nisam shvatio da ti je zurba... :oops:
http://www.arcs.org.yu/html/popusti.htm
Prvi servis u nizu, Abarth. zovi na mobilni, reci da si clan ARCS i da ti treba nov varijator sa ugradnjom. (to sam ja rekao i dobio ponudu 140?)

***pojavila se .kvaka 22. (koje sam se nazalost setio tek juce) u vezi skidanja dekle a to je da ce ti biti pametno da promenis dihtung dekle (koji nema nigde da se kupi) jer je meni procurio i to onaj centralni koji ide oko rupa za 8 svecica. to mi se desilo i na 2.0 16V kad sam radio varijator, samo sto ih je tada bilo... ovo ti pricam da ne ides na ugradnju bez bar dogovora oko toga. moze da se iskomplikuje a da ti vraca to natrag pa opet da skidas kad nadjes dihtung... kapiras? ;)

Poslato: Čet Avg 09, 2007 7:01 am
od Gost
OK, ovih dana krecem u akciju pa cu da javim rezultate

Poslato: Uto Sep 18, 2007 1:09 pm
od Gost
Zakazao sam za sutra reparaciju u Ricambiju. Videcemo kako ce da ispadne

Poslato: Pet Sep 21, 2007 6:12 pm
od nikola_VUK
STa je bilo sa reparacijom, kako je proslo?

Poslato: Uto Sep 25, 2007 3:53 pm
od Gost
Za sada je sve u redu, videcemo koliko ce da izdrzi. Bila je mala guzva u servisu pa se posao nesto oduzio, inace je sve ostalo OK. Jedino sto sam se nadao da ce posle reparacije auto da mi bolje pali ujutru pri prvom startu ali izgleda da je taj problem zbog neceg drugog. Mnooogo dugo mora da vergla prvi put kad se pali.

Poslato: Uto Sep 25, 2007 5:25 pm
od Gost
Jedino rešenje za varijator je Motul ulje ili MoS2 pri svakoj zameni ulja, dok je još ispravan. Na svaku 3 zamenu onaj engine flush i to je to. Ako je kaput ili nov ili varenje ko KG ekipa :).

Poslato: Čet Okt 11, 2007 1:09 pm
od Gost
Nemate pojma koliko sam se ja namučio sa ovim varijatorom i mislio sam da sam jedini, ali tek sada vidim da i drugi imaju iste probleme :lool:
Doduše, kod mene nije još otišlo tako daleko. Meni se on čuo povremeno ujutru kada ga palim, ali me je užasno nerviralo. Imao sam i problem da mi se posle određene vožnje i kada vozim uzbrdo čuje sličan zvuk, kada menjam brzine i dodajem gas. na kraju, nisam znao da li je u pitanju varijator ili jedan hidropodizač na ventilu. Ja sam tu najviše pogrešio jer sam dozvolio da mi ulje spadne ispod minimuma i od tada je to počelo da zvekeće. Elem, promenim ja ulje, stavim novo do kraja i sada auto radi mnog mirnije, tiše, i retko kada se čuje ono zveketanje. Da, imao sam problem i sa jutarnjim paljenjem, jer se uvek gasio kada ga prvi put zaverglam i onda upali iz drugog puta. Sada je sve ok...I da, majstor mi je očistio step motor, očistio dizne i sipao neki sprej i stvarno sada odlično radi. :lool:

Poslato: Ned Okt 28, 2007 2:48 pm
od Gost
poZ svima,
vozim punta HGT 1.8 i muchim istu muku sa variatorom, nashao sam na netu ovo http://forums.puntomk2.co.uk/showthread ... t=variator
bacite pogled pa recite shta mislite, ista firma radi i Alfe (http://www.gsr-uk.co.uk/engineering/pag ... a_main.htm)

Poslato: Ned Okt 28, 2007 3:41 pm
od Gost
Nek ti kode Deše (ako radi punto) ili u Ricambiju odrade varijator i sipaj Seleniju Racing i više nećeš imati problema sa njim

Poslato: Uto Okt 30, 2007 8:55 am
od Gost
idem malo u off nadam se da se ne ljutite :lool:
trebalo bi ovih dana da uradim veliki servis(kaishevi,shpaneri,uje...) a o Deshi sam chuo sve najbolje, bilo bi extra da uradi servis i variator zajedno!
e sad, da li bi uzeo da radi fiata?

Poslato: Uto Okt 30, 2007 11:23 am
od dekideki
kako je tebi crkao varijator na HGT? jel to petak 20V? mislio sam da na tim motorima nikad ne crkava varijator... :?

probaj kod Deshe, koliko kosta tel. poziv? ;)

Poslato: Uto Okt 30, 2007 11:51 am
od gile
Uradiće Deša to, nije gadljiv :)

Poslato: Uto Okt 30, 2007 2:12 pm
od Gost
extra hvala! :lool:
nije petak, u puntu hgt je 4cil 1.8, variator mu je slaba tacka :(

Poslato: Čet Nov 01, 2007 1:39 am
od Gost
da ne bude vise zabune oko ovog imucnog sklopa:

- 'popravlja' se samo model sa cinelicama!

- ne popravlja se na duzi period - nema pravila!

- ukoliko ne razupcis motor zbog drugih stvari ne remontuj ga!

- kupi novi :lool:

Poslato: Čet Nov 01, 2007 9:36 am
od Gost
Sta je to varijator? To alfa ima? :lool: mozda cu sa trecom imati taj problem...

Poslato: Čet Nov 01, 2007 9:56 am
od Gost
Ja sam zavrsio posao u Ricambiju jos onda kad sam pisao. Za sada je dobro, ne cuje se nista. Videcemo koliko ce da traje.