Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo MiTo forum | Alfa Romeo Giulietta forum | 4C | GIULIA | Prototipi
nmartin771
Garaža: Giulietta MultiAir 1.4
Lokacija: NS
Postovi: 36
Pridružio se: Uto Jul 10, 2012 7:57 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 9:36 am

Slazem se, tesko je odreti sta je "premium", a u mnogim slucajevima je samo marketinska terminologija i o tome bi mogli puno da diskutujemo.
Jedno je cinjenica, lepota je u detaljima i oni su ti koji izdvajaju proizvod iz gomile.
Takodje i upotreba materijala igra veliku ulogu u valorizaciji kvaliteta proizvoda.
Stim u vezi, ako Alfa zeli van gomile mora da malo igra po pravilima ...
Svaka imitacija je u neku ruku "prevara".
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 12:33 pm

Premium nije nešto što sam sebi zakačiš i to si automatski i postao.

Kad neko daje 150 din za litar soka od pomorandže iako može da se kupi litar soka od pomorandže i za 70 din, taj sok je svakako premium proizvod. Kupac je prepoznao da dobija nešto više od proseka i spreman je to i da plati nešto više od proseka.

To je jedina definicija premium proizvoda i definicija koju Alfa Romeo po prodajnim rezultatima veoma teško ispunjava. I to ne zbog kvaka na vratima i kazaljkama na instrument tabli, jer onaj ko bi kupio Giuliettu nema pojma kakve su kvake na Ypsilonu jer ga Ypsilon kao pojava uopšte ne zanima, već zbog očajne komunikacije sa kupcima, kako sadašnjim tako i budućim, i potpunog nerazumevanja svoje pozicije na tržištu i tržišta kao pojave uopšte.

Jedna praktična ilustracija onoga na šta mislim:

Kada neko kupi Audi A3, dva su osnovna motiva za izbor A3, prestiž i osećaj kvaliteta materijala i načina na koji je auto sklopljen. Kada kupiš A3 za 25.000 dobijaš obe te vrednosti. Ali kada kupiš A3 za 16.000 dobijaš takođe obe te vrednosti.

Koliko čitam ovaj forum dva osnovna motiva za kupovinu Alfe iz C segmenta su izgled i performanse. Kod Giuliette se prvi motiv jako klima, dovoljno je da pogledaš ovu temu da to bude jasno, ali auto od 170 KS odlično zadovoljava ovaj drugi motiv pa uz odgovarajuću cenu može da ima odličnu prodaju. Ali šta dobija onaj ko kupi Giuliettu sa 105 KS za 16.000? On očigledno ne dobija ni jedan od dva osnovna motiva za kupovinu Alfa Romea iz C segmenta. On počinje da razmišlja da su mu kvake od Punta :D

Eto, to je moja skromna matematka, u marketing se ne razumem, ali da sam Alfa Romeo ja bi se zamislio na tu temu... Sok od pomorandže je jednostavno napraviti, pa opet neko za njega uzme 150 din a neko s mukom i 70...
nmartin771
Garaža: Giulietta MultiAir 1.4
Lokacija: NS
Postovi: 36
Pridružio se: Uto Jul 10, 2012 7:57 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 3:02 pm

Definitivno razgovaramo o istoj stvari samo iz dve potpuno razlicite prizme gledanja.
Radi ilustracije onoga sto ja zelim da kazem dacu primer tog soka od pomoradze.
Dakle, sok koji si platio 150 din i na njemu stoji onaj isti jeftin poklopac kao i na soku od 50 din, daje utisak male "prevare", "podvale", pa ce razmazeni kupci "premijum" soka reci da nisu mogli za tu cenu ni da se potrude i uloze u cep !
To su detalji o kojima ja pricam. Ti detalji cine da se nesto postavi na odredjeno mesto i lestvicu vise, uzeci u obzir sve sto si ti pomenuo da se podrazumeva i nebi trebalo da bude predmet diskusije.
Pored izgleda, zasto je MINI bio poseban i svrstan u premijum malih automobila ? Pored svege sto se podrazumevalo: osecaj u voznji, motor, izgled... imao je jos nesto vise. Mogucnost personalizacije i izuzetnu posvecenost detaljima, kako u eksterijeru tako i u enterijeru. Bez toga bi bio samo jos jedan peugeot 206 ... Vozio sam MINI 6 godina, kao prvi vlasnik.

Druzim se sa G vec skoro godinu dana i veruj mi premijum je u svemu sto si ti napomenuo.
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 3:41 pm

Nismo mi ni u kakvoj svađi, naravno, o mnogim stvarima mislimo slično...

Ja lično bih uvek zažmurio na poklopac ako je sok odličan, ionako se pije sok, a ne poklopac. Zato i branim Giuliettine kvalitete, jer mislim da je mnogo važnije da se auto lepo vozi, da ti pruža uživanje u svojoj srži i suštini, uvek bih progutao prekidače i kvake jer su nevažni, dokle god je suština tu.

Ali zato i napadam glupu varijantu automobila od 105 KS, jer u njemu suština ne postoji. Suština je izvađena da bi cena bila niža. To je po meni imbecilan potez. Bolje da su potencijalnog kupca častili tih j*b*nih 15 KS umesto što su suštinu Alfa Romea izvrgli ruglu. Šta je sledeće? Varijanta sa jednom izvađenom svećicom i 85 KS za 14.000?
Korisnikov avatar
EnricoAdams
Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Postovi: 712
Pridružio se: Čet Nov 10, 2011 7:32 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 5:11 pm

Jeste da je lepota stvar ukusa, ali cinjenica je da je Giulietta pokupila gomila nagrada za dizajn i da je sa te strane veoma dobro primljena. To sto se gomila ljudi ovi vise lozi na agresivniji dizajn je druga stvar, ali je cinjenica da bukvalno svaka recenzija ocenjuje Giuliettu kao veoma lep auto, a jos je vise u tom smislu cene ljudi koji su strucniji oko estetskh pitanja.

Tako da sa te strane ta Giulietta od 105ks ima neku poentu, kao jeftinija varijanta za one kojima je izgled, stil i imidz veoma bitan a za performanse ne mare ni 5%. Takvima je i ovih 105 turbo konja avion.

Da se razumemo ni ja ne bih kupio ni Mito ni Giuliettu bez punokrvnog 1.4 turbo motora i bez iole jaceg paketa opreme, jer to ne ispunjava ono sto ja ocekujem od jedne Alfe.
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 5:50 pm

EnricoAdams napisao:Da se razumemo ni ja ne bih kupio ni Mito ni Giuliettu bez punokrvnog 1.4 turbo motora i bez iole jaceg paketa opreme, jer to ne ispunjava ono sto ja ocekujem od jedne Alfe.

... i time si upravo podvukao ono što sam i ja hteo da kažem o varijanti od 105 KS. Nju niko neće, jer ljudi kojima je 105 konja dovoljno uopšte ne razmišljaju o Alfa Romeu, ni cena od 16.000 nije nikakav spektakularni motiv. Pa danas možeš da kupiš nov Fiat Bravo u puž izdanju za nešto ispod 12.000 eura. Nit je ružan, nit je loš, nit je nekvalitetan, nit je nepraktičan. O drugim proizvođačima da ne govorimo. Šta to dobiješ na toj Giulietti za 4.000 više? Lepše felne? Zadnju svetlosnu grupu od koje zastaje dah? Fantastično ležanje na putu i upravljivost u kojima nećeš moći ni da uživaš jer je auto u suštini spor?

Meni se lično Giulietta sviđa, mnogo je lepša uživo nego na slikama, ima odlične proporcije i odnose masa, ali iskreno nije nikakav pomak u dizajnu u osnosu na Alfu 147 iako je krčkana 10 godina. U poređenju sa drugim proizvođačima Giulietta je lep auto, ali ako uzmemo kakva su revolucija u dizajnu bili i 156 i 147, Giulietta je prilično bledunjava.

Kad se pojavila Alfa 156 svi drugi automobili iz D segmenta iz tog doba su počeli da izgledaju kao kutije za cipele. Iskreno ja sam to očekivao i od Giuliette posle 10 godina pauze od pojave 147-ice.
nmartin771
Garaža: Giulietta MultiAir 1.4
Lokacija: NS
Postovi: 36
Pridružio se: Uto Jul 10, 2012 7:57 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 6:18 pm

Ne znam da li ste imali priliku da probate G sa 105 ks.
Ja jesam i to posle moje od 170. Verujte mi da sustina
nedostaje samo na papiru, jer 105 kao broj ne deluje
impresivno. Ja sam jednom recju bio impresioniran! Ni
jednog trenutka nisam imao osecaj da vozim skoro 40% slabiji
auto. Cak se ni zvuk ne razlikuje. Ako budete imali prilike
zakazite test voznju, jako cete biti iznenadjeni. I bas me zanima
kakvi ce vam biti utisci. Inace motor u njemu je isti onaj iz
120ks, samo je cipovan.
Da su je ogolili od opreme, to jesu.
Korisnikov avatar
EnricoAdams
Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Postovi: 712
Pridružio se: Čet Nov 10, 2011 7:32 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 6:34 pm

DejanGT napisao:Meni se lično Giulietta sviđa, mnogo je lepša uživo nego na slikama, ima odlične proporcije i odnose masa, ali iskreno nije nikakav pomak u dizajnu u osnosu na Alfu 147 iako je krčkana 10 godina. U poređenju sa drugim proizvođačima Giulietta je lep auto, ali ako uzmemo kakva su revolucija u dizajnu bili i 156 i 147, Giulietta je prilično bledunjava.

Kad se pojavila Alfa 156 svi drugi automobili iz D segmenta iz tog doba su počeli da izgledaju kao kutije za cipele. Iskreno ja sam to očekivao i od Giuliette posle 10 godina pauze od pojave 147-ice.
Ovo je stvarno jedna velika, a u neku ruku i tuzna istina...
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 7:12 pm

nmartin771 napisao: Verujte mi da sustina
nedostaje samo na papiru, jer 105 kao broj ne deluje
impresivno. Ja sam jednom recju bio impresioniran! Ni
jednog trenutka nisam imao osecaj da vozim skoro 40% slabiji
auto. Cak se ni zvuk ne razlikuje. Ako budete imali prilike
zakazite test voznju, jako cete biti iznenadjeni. I bas me zanima
kakvi ce vam biti utisci. Inace motor u njemu je isti onaj iz
120ks, samo je cipovan.
Da su je ogolili od opreme, to jesu.
Iskreno mi je drago ako je tako. Eto, priznajem da ja nisam bio ni radoznao da ga probam kad sam video brojke na papiru.

Besan sam upravo zbog toga što je auto namerno de-tjunovan da bi se prodavao jeftinije. To je po meni apsolutna besmislica ako ti već prodaja slabo ide. To je kao da napraviš auto, probaš da ga prodaš za 20.000, pa kad ga niko neće ti uhvatiš šrafciger, skroz ga izgrebeš i onda ga prodaješ za 18.000 izgrebanog.

Skroz je ok da prodaješ auto za 18 ako ga niko neće za 20.000, nemoj da ga grebeš jer je to nepoštovanje prema samom sebi, a i prema potencijalnom kupcu.

Ima puno nepotrebnih stvari koje s Giuliette mogu da se skinu da bi bila jeftinija, ne treba joj dirati konje, pogotovo što se reprogramiranjem motora ništa ne štedi a upropašćava se imidž. To bacanje čaja u more je meni ogroman problem.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 8:02 pm

Dejane, razumem šta te nervira ali to isto rade i "premium" proizvođači. I tu imaš slabašne varijante u klot varijantama.

Ovde ću kopirati jedna moj tekst o pojmu "premium" u auto indsutriji koji sam napisao pre 2-3 godine. Možda će koristiti.

Pojam "premium" u automobilskoj industriji postao je popularan u poslednjih 20 godina...pre se nije koristio u auto indsutriji, ali se na automobile koji spadaju danas u "premium" gledalo na isti nacin. Sam pojam nije nigde definisan, ne postoji nikakav tehnicki standard, niti skup nekih elemenata, osobina koji "premium" automobil mora da poseduje za razliku od logicnih podela autmobila po velicini i po tipu karoserije. Zbog svega toga dolazi do proizvoljnih i krajnje subjektivnih poimanja tog pojma.

Kako dobar deo ljudi dozivljava "premium" klasu automobila?

Nema sumnje da u tzv. "premium" klasi primat u prodaji i uticaju na kretanja drze nemacki proizvodjaci i to na globalnom nivou. To ce tako i ostati u buducnosti dokle god bude bilo benzina. Da bi pojacali tu svoju poziciju onu su sami sebe definisali i proglasili kao "premium" i u to "drustvo" dodali Lexus. Nije slucajno zasto je samo Lexus u tom samoproklamovanom drustvu. Lexus je mnogo slabije ime od sva 3 nemacka premium proizvodjaca (mada nije jasno zasto i Porsche nije tu) i ne moze predstavljati globalnu opasnost za prodaju jos duzi niz godina, pre svega u Evropi. Amerika je kontrolisana steta koju moraju da istrpe. Posto niko nije definisao sta je to premium ljudi su poceli sami da otprilike dokucuju sta je to. Najvise se pominje da su to kola povecanog kvaliteta i besprekorne serijske izrade. Medjutim, to ne moze biti tacno jer izvestaji pouzdanosti premium autmobili su uglavnom takvi da jesu solidno plasirani na tim lestvicama, ali skoro nikad na vrhu sem u visim klasama (gde skoro i nema nikog drugog...). Zatim, neki smatraju da je to povecan luksuz i ugodjaj u voznji. Problem s tim shvatanjem je u tome luksuz manje vise dostupan svima i da ono sto je ekskluzivno vrlo brzo postane opste popularno u danasnje vreme kada se sve ubrzava...stvari kao sto su biksenon farovi, led tehnolgija, automatsko parkiranje, sedista sa masazom, upozoravanje na izlazak iz linije, itd, itd...su dostupni mnogo sirem krugu kupaca nego samo u premium automobilima. Takodje ako bismo sledili polaziste da samo 4 proizvodjaca spadaju u premium moze se naci gomila primera da medju neki drugim proizvodjacima ima i udobnijih automobila...recimo kod Citroena, Jaguara...Sto se tice ugodjaja u voznji tek je tu stvar diskutabilna pre svega jer je to dosta subjektivna kategorija, a i u egzaktnom merenju perfomansi koje su bitne za ugodjaj vidi se cesto da premium autmobili ne moraju da budu na vrhu...recimo Golf V GTi je automobil koji nije premium, ali se manje vise svi slazu da pruza odlican all round ugodjaj u voznji. Jedan od apsurdnijih parametara premiuma koji se mogao cuti da su to "bolja kola sa zadnjom vucom"...medjutim, ima jos proizvodjaca sa zadnjom vucom koji ne spadaju prema toj podeli u premium, a i ogresili bismo se o mnoga odlicna kola sa prednjom vucom ili 4x4 ako bismo tako gledali....Zatim, imam da je to poseban odnos prema kupcu tokom eksploatacije automobila i visi nivo usluge. To takodj ne moze biti razlog za premium status...to vazi za sve sto je skuplje...sto se vise placa gospodin kupac uziva veci nivo usluge, a to cesto nije premium proizvodjac. Sve zavisi od organizacije prodaje i servisa.
Znaci, dolazimo do toga da je ono sto ljudi cesto smatraju pod premium klasom plod potpunih proizvoljnosti, a ono sto je posebno iritirajuce u svemu tome je da je neko sam sebe proglasio za premium i nikome drugome to ne priznaje, a pri tome ni ne trudi se da definise sta je to. Hocu da naglasim da za to nisu krivi proizvodi Mercedesa, BMW i Audija - znaci sama kola koja su u vecini slucajeva jako dobra-odlicna, vec marketinski timovi fabrika + neobjektivna nemacka auto stampa, pa kada se sve to projektuje na mahom neobjektivne vlasnike istih automobila (dokazano kroz razlicite vrste anketa i ispitivanje (...no nisu ljudi krivi vec su upili pogresnu markentisku pricu)) dolazimo do stalnog izvora beskonacnih rasprava i navodne mrznje prema "nemcima" ili mrznje "prema svim ostalima".
Licno mislim da ako govorimo o premium proizvodima treba uzeti u obzir mnogo veci broj parametara i aspekata. Razmisljao sam da li da to objasnim pokazujuci zasto je svaki od proizvodjaca za koje smatram da su premium - premium, ali sam se opredelio da idem prema osobinama koje tzv. premium automobil treba da ima.

Napomena: podela koju sam ovako napravio moze biti i drugacija jer se radi o vrlo povezanim stvarima koje se tesko se mogu odvajati

Istorija, pozicija na trzistu, tekovine u auto industriji

Automobilske firme koje imaju duzu istoriju, svoju autenticnu inzenjerijsku skolu i filozofiju imaju mnogo vece sanse da budu premium proizvodjaci. Pre svega, jer uglavnom imaju veliko iskustvo u pravljenju raznih vozila. Tokom vremena taj tehnoloski razvoj je prelezao mnoge bolesti i omogucio firmama sa pedigreom da povecaju svoj kvalitet, razviju nove tehnologije i podare svetu mnoge inovacije koje su kasnije i drugi prihvatili. Sve je to povezano sa tehnologijom, o cemu cu malo kasnije. Takodje, povezano je i sa imidzom firme o cemu takodje malo kasnije. Firme sa bogatom, slavnom istorijom, sa uspesima na razlicitim poljima tokom te svoje istorije su izgradile svoj brend i tako postali kategorija za sebe i samim tim mnogo im je lakse da budu u visim klasama kola jer su se definisale kao nesto specijalno i svako od njih nosi poseban kvalitet (Mercedes - kvalitet, Volvo - sigurnost, BMW - dinamicnu voznju, Alfa - dizajn i perfomanse, Saab - poseban konstrukcijski prilaz iz avio industrije, Citroen - udobnost, itd, itd...) . Naravno, nije nuzno da imaju istoriju i tekovine. Audi i Lexus su primeri da se moze biti premium i bez neke istorije. S druge strane, mnoge od pobrojanih posebnosti nekih brandova se gube jer bi svi hteli da budu dobri u svemu, a to je nemoguce. To znatno olaksava posao Audiju kao relativno mladoj firmi da se etablira u takvom drustvu.

Inovacije, perfomanse, uspesi na trkama i u drugim nadmetanjima

U "konfekcijska" kola se retko kada ugradjuju revolucionarni sklopovi i uglavnom se igra na sigurno. To su kola koja donose novac i ne sme se igrati sa tesko stecenim ugledom. U premium klasi inovacije, tehnicka dostignuca su ono sto je pozeljno i ono sto odvaja takva kola od konfekcijskih. Vazno je napomenuti da premium kola takodje mogu biti masovna, ali nikad u tolikoj meri kao veikoserijska koja nisu premium. Zbog toga su premium proizvodjaci oni koji su dali poseban doprinos u bilo cemu i zbog toga su premium proizvodjaci i Saab i Volvo i Alfa, delimicno sva tri francuska proizvodjaca, ali i neki modeli japanskih proizvodjaca. Ako gledamo tehnologiju, kvalitet te tehnologije, onda sigurno u premium proizvodjace mogu spadati Subaru, a nekim modelima i Mazda i Honda.
Uspesi na trkama (oni su najcesci), kao i svaka druga vrsta velikog uspeha koji pronosi slavu firme moze dosta uticati na imidz i poimanje neke firme kao vrhunske, posebne.

Kvalitet, utisak kvaliteta, luksuz, oprema

U stvari apsurd je da je utisak kvalieta vaznija stavka kod premium proizvodjaca nego cist kvalitet. Jer da je suprotno ovde bismo pricali o Toyoti, Hyundai, a ne o Alfi, Saabu. S druge strane, oni koji gledaju na premium kao u prvom pasusu ovog pisanja gledaju urednost stepova na kozi, kako se vrata zatvaraju i gomilu detalja - bitnih i nebitnih. Ali, to je samo utisak - u stvarnosti neko obicno plasticno dugme podizaca prozora na Nissanu ce sluziti duze nego neko u Mercedesu. Zatim, ako bismo gledali cist kvalitet, tj, dokazani kvalitet u eksploataciji onda mnogo modeli premium proizvodjaca ne bi mogli da budu premium...primer Mercedes W210 koji spada u lose napravljene Mercedese sto se retko desava, ali se desilo. Znaci, utisak kvalieta je taj koji u mnogo cemu odredjuje da li je neko u tom drustvu...ali ni to nije nuzno. BMW E90 ili bilo koji Subaru nemaju utisak kvaliteta, cak deluju spartanski u enterijeru i treba dokupiti gomilu opreme da bi se njihov enterijer oplemenio. Jedna Skoda Superb ili Fiat Croma izgledaju vrlo atraktivno i kvalitetno unutra, ali ne spadaju u premium.
Prirodno je da premium automobili budu bolje, tj. drugacije opremljeni od svoje jeftinije velikoserijske brace, ali tu bi mogli da nadjemo toliko primera koji govore da oprema u nekom premiumu i nije bas nesto psoebno, a da je s druge strane oprema u velikoserijsskom autu mnogo vise premium. Da li bolje, kvalitetnije i atraktivnije izgleda enterijer nove Opel Astre i BMW1? Prirodno je da premium automobil bude vec serijski bolje opremljen, sa kvalitetnijim i atraktivnijiom materijalima. Tu je verovatno jedno od polja gde 3 nemacka proizvodjaca zasluzuju najzesce kritike. Oni su naravno svesni tih kritika, ali vec decenijama imaju tu politiku jer im ti extrasi pored osnovne cene donose cistu zaradu i ne zele da se toga odreknu. Ako neko kroz mogucnost opremanja gleda da li je auto premium, onda u to drustvo mora da primi i Lancia Deltu koja ima neverovatno mastovitu i luksuznu listu dodataka, boja, itd, koja nema sta da se stidi ni lista dodatne opreme najekskluzivnijih automobila danasnjice.
Sada bi neko mogao da pomisli da kvalitet nije bitan vec da su premium automobili sminka. Nije to slucaj. Kvalitet u toj klasi bi trebalo da se podrazumeva i on najcesce i jeste iznad proseka, ali ne mora da znaci da je najbolji.
Da je utisak kvalieta znacajniji govori i podatak da neki od premium proizvoda slabo drzi cenu kao polovnjak za razliku od dokazanog kvalieta recimo Toyote Yaris.

Da li bas svi modeli nekog proizvodjaca jesu premium samo zato sto ta firma spada u premium?

Treba izbegavati generalizacije. Ne moze svaki produkt nekog premium proizvodjaca biti premium. BMW 116i sa radkpanama ne moze biti premium. Mercedes A - premium??? S druge strane ima modela proizvodjaca koji ne spadaju u premium, ali neki model ili cak verzija tog modela mogu to biti. Niko ne ne moze zabraniti Opelu ili Fiatu da naprave premium proizvod. Niko ne moze da odrekne da je Lancer Evo X nesto posebno. VW je bio uporan i delimicno uspeo u tome jer je Piechu bilo stalo da VW postane premium proizvodjac. Srecom, odustali su nedavno od te ideje koja ih je uvalila u poprilicno skupu produkciju i manji profit. Mazda RX8 je svakako premium proizvod po mnogim osobinama iako Mazda generalno nije premium proizvodjac.
Prema uporedjivanju kola moze videti da li neko spada u premium. Renault Laguna Coupe se u svim testovima uporedjuje sa Audijem A5, BMW 3 Coupe. Ne uporedjuje se sa VW Scirocco-om, npr. Ako se uz to uzme u obzir jos neke stvari jasno je da taj auto zasluzuje epitet premium proizvoda. Primera za to ima gomila...Citroen DS ce uvek biti vise premium nego Mercedes W115.

Profil vlasnika, vezanost za brand, imidz proizvodjaca, cene, prodaja, kolicine, polovnjaci, oldtimeri

Jedno od glavnih obelezja premium branda je da je profil vlasnika razlicit u vecoj ili manjoj meri od prosecnih vozaca koji voze od tacke A do tacke B. To su mahom individualci koji traze vecu dozu luksuza ili sigurnosti ili perfomansi ili mozda neku stilisticku egzibiciju...I opet - ne treba i ne moze se generalizovati (posto ce vec neko pokusati da me demantuje nabrajanjem obicnih ljudi, polusveta, gangstera koji voze neki premium brand - svestan sam toga!). Zbog te svoje posebnosti mnogo je veca vezanost za brand. Zbog toga se ti ljudi cesto okupljaju u klubove. Velikoserijska konfkecija se tesko organizuje u klubove, oni se vise vezuju za neke legendarne modele tipa Golf GTi, Kadett GSi, Toyote AE86...dok se ljubitelji BMW, Alfe, Rovera, Saaba mnogo cvrsce drze. To govore da premium brand ima svoju tezinu. Cak stavise najvise materijala za pricu o premiumu ima bas u segementu koji je iracionalan i tice se imidza, ljubavi, subjektivnih dozivljaja...nije to slucajno, ali zbog toga je posao definisanja premiuma mnogo tezi.
Tu se opet doticemo cene koja je uglavnom visa od plebejskih vozila, ali u u kasnijoj prodaji to ne mora da bude. Primera ima puno...Sam uspeh nekog proizvodjaca ne mora da ima, odnosno tesko da ima veci uticaj na dozivljaj premiuma. To sto je Rover propao ne znaci da Rover nije bio premium proizvodjac. To ce vaziti i za Saab ako sutra propadne. VW zeli da kupi Alfu. Ne zeli je on zato sto Alfa ima neku hiper modernu fabriku ili neke nevidjeno dobre radnike. Samo je zele, i ne kriju da je mnogo zele, zbog imena i imidza i ugleda koji je redak i velikoserijskim automobilima. Zbog toga premium proizvodjaci imaju u svojoj istoriji mnogo veci procenat autmobila koji postaju oldtimeri, nego drugi.

Nadam se da sam vam malo olaksao shvatanje tog pojma...

Da bi jos vise pojasnio evo firmi za koje smatram da spadaju u celini ili delimicno u premium brandove.
Mercedes, BMW, Audi, Porsche, Range Rover, Jaguar, Alfa Romeo, Lancia, Saab, Volvo, Cadillac, Lincoln, Lexus, Infinity. Neki modeli VW, Honde, Mazde, skoro svi Subarui, skoro svaki americki proizvodjac je imao ili ima flagship model. Francuski proizvodjaci kroz celu svoju istoriju imaju neke linije proizvoda koji jesu premium. To je svaki veci Peugeot kabrio i kupe, najluksuzniji Citroeni i redje - poneki Renault.
Ostali cuveni proizdjaci kao sto su Maserati, Bentley, Aston Martin nisu tu jer im je produkcija znatno manja, Ne bi ni Porsche tu bio da su samo u prodaji 911 i Boxster...medjutim, posto su se prosirili, a imaju u planu da prave i manji dzjp od Cayenne njih takodje treba staviti u premium drustvo.
Acqua-Olio-Benzina
nmartin771
Garaža: Giulietta MultiAir 1.4
Lokacija: NS
Postovi: 36
Pridružio se: Uto Jul 10, 2012 7:57 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 8:09 pm

Svi proizvodjaci to rade, bez obzira na rezultate prodaje i upste mi nije jasno zasto.
U Golf su strpali nek stari 1.4 i daju ga za 15k, MINI takodeje dobio neki
blesav 1.4 i cenu od 14k, audi A3 isto, BMW 1 itd ....
I uvek ti modeli dodju posle 2-3 godine i NIKAD nisu bili
popularni !
Kod G mi je drago sto barem koliko toliko je sustina ostala.
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 10:36 pm

Dali je neki proizvod premium ili nije određuju i definišu isključivo kupci. Svaki proizvod za koji je neko spreman da izdvoji natprosečno para zato što ima neka natprosečna svojstva se može nazvati premium proizvodom.

Fiatu je uspelo da sa 500 uzme kupcu natprosečno mnogo novca za takvu vrstu automobila, i ja bih im na tom uspehu od srca čestitao.

Međutim mislim da AR užasno luta i da je cela ova generacija automobila, koji su usput rečeno u suštini odlični, sa greškom u cenovniku.

Kad se pojavila 156-ica i 147-ica, novi primerci nisu bili retki na ulicama Beograda posle samo nekoliko meseci na tržištu, i to u vreme kada smo mi bili u prilično lošoj ekonomskoj situaciji.

Danas, dve godine od poočetka prodaje Giuliette, ja bazajući svakodnevno centrom Beograda naletim na Giuliettu jednom do dva puta mesečno. 159 je počeo da niče na beogradskim ulicama tek od kad je kao polovan dosegao 7000 eura. Pre toga je bio čest kao Rolls Royce.

Ok, rećićete da mi nismo merodavna sredina za osmatranje novih automobila... ali polovinom avgusta sam proveo 4 dana u Rimu. Tabanao sam 4 dana po 14 sati dnevno ulicama i video ukupno 4 Giuliette! 147-ica ima kao salate, 156-ice nisu retke, ima tu i tamo poneki MiTo, sretneš 4-5 GTV-a dnevno od kojih su većina fantastično očuvani, ni GT nije retkost, 159ke su uglavnom službena vozila ali u centar ionako niko ne ulazi autom iz D segmenta, ali Giulietta takoreći nigde nema. Neki tu problem mora da postoji, a ja sam gotovo siguran da je u pitanju preambiciozna cena.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Ned Nov 18, 2012 11:01 pm

To što se Alfa loše prodaje i što luta ne znači da nije "premium". Prodaja ne određuje takve stvari.

Mnogi "premium" automobili nemaju nikakva nadprosečna svojstva. Možda neko doživljava d aje nesšto nadprsečno, ali to je druga priča. Kupci mogu da osećaju neki prozvod kao nešto posebno, a da li je on stvarno nešto posebno ne određuju kupci.

Ne bih hteo da polemišem ja tebi-ti meni, već da ukažem na besmislenost tog pojma u auto industriji koji se zloupotrebljava.
Acqua-Olio-Benzina
nmartin771
Garaža: Giulietta MultiAir 1.4
Lokacija: NS
Postovi: 36
Pridružio se: Uto Jul 10, 2012 7:57 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Pon Nov 19, 2012 12:06 am

Vujadine procitao sam tvoj tekst i dosta je zanimljiv, sa izuzetno interesantnim tezama.
Pitanje koje postavljas i na koje vecina nas nema konkretan odgovor je u sustini rezultat jedne marketinske kampanje koja se vodila krajem sezdesetih pa sve do pocetka osamdesetih godina. Tih godina se odvijala velika bitka u pozicioniranju proizvoda, koja je za rezultat imala poziciju konkretnog proizvoda sve do danasnjeg dana. Mercedes je krenuo, kao sto si i napomenuo, tih godina sa tim cuvenim "premium" jer je trziste to trazilo, tu je postojala rupa. Njemu se pridruzio i BMW i tako je krenuo rat. Volvo je tih godina dosao na sjajnu ideju "intelektualci voze volvo" pa je kroz celu markentinsku kampanju forsirao inzinjere, arhitekte, doktore, sudije koji su srecni i sigurni ... U americi su sudijama placali da voze Volvo. I tako je i ostalo, nekako se volvo vezuje za intelektualnu elitu. Mercedes to ne moze da im oprosti ni dan danas. Mada postoji jos jedna stvar koju ne mogu da im oproste. Naime, mercedes je imao tih godina jednu interesantnu kariranu saru na sedistima tipa burberry, koju je Volvo ismevao time sto je koristio istu saru na kaputima starih ljudi sa stapovima koji su gledali Volvo u prolazu. Od tuda ono da je Mercedes za dede. Tu je bio i SAAB, oni su toboze imali kampanju da je automobil proistekao iz avionske industrije. To je bilo interesantno jer se zna da je SAAB samo sklapao avione, uglavnom svi mehaniski sklopovi i motori su bili napravljeni od strane Volvo-a. Ali ostalo je svima da su SAAB pravili vrhunski inzinjeri u avio industriji na pauzama izmedju konstruisanja borbenog aviona. Primera ima bezbroj, a svi oni su izuzetno profitirali od tih marketinskih kampanja i kasnije ulagali u imidz koji su tad stvorili.
Sta je bilo sa nasom Alfom, pitate se ? Italijani su smestili Dustin Hofmana u malu crvenu Alfu Spider u filmu Diplomac i lansirali imidz ljubavnika, buntovnika sa stilom. To je bio i prvi put da se na taj nacin kroz filmove reklamira proizvod. Genijalna ideja, slozicete se, koja ih je prosto vinula u nebesa na Americkom trzistu, a kasnije tu praksu su primenjivali svi. Secate se James Bonda i Astona :) .. i sta su povodom toga Italijani uradili ? Pili su skuplji sampanjac, degustirali skuplje vino, jeli po skupim restoranima i dobro se provodili :) :) dok su vredni nemci radili, radili, radili :) I onda su dosli osamdesetih problemi za Alfu, a kasnije imidz da se Alfa kvari. Ne zameram im, verovatno bi tako i ja na njihovom mestu :)
Mi smo i dalje pod velikim uticajem tih marketinskih kampanja i onih koje su usledile.
I tu mozemo preformulisati pitanje u : "Da li uopste postoji premijum ?"
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Pon Nov 19, 2012 1:56 am

Starčev esej o premium segmentu auto industrije je odličan i odlično ilustruje i obuhvata sve pojave na tu temu. Međutim ”premium” nalepnica kao takva uopšte i nema neki praktičan značaj na proizvodu, što i sam esej konstatuje. Veći značaj za prodaju ima tzv. odnos cena/kvalitet.

Iako je Giulietta mnogo bolji auto od Alfe 147, Alfa 147 je imala mnogo bolji odnos cena/kvalitet od Giuliette pa se zato izgleda bolje i prodavala.

Meni je zaista sve jedno dali je Giulietta premium ili nije, ali bih voleo da se mnogo bolje prodaje jer bi se time lakše skupio novac da se konstruišu i proizvode novi modeli, AR bi bio ozbiljnije preduzeće koje bi moglo da mi obezbedi da kupim rezervne delove za moj auto, a imalo bi i bolji imidž zbog čega bih ja moj polovni auto mogao bolje i brže da prodam i lakše se odlučio da kupim novi AR.

Eto, celo razglabanje na temu ”premium - ne premium” se uvek zapravo svodi na lični ugao svakog od nas, tj. svakog potencijalnog kupca. Mislim da bi se Giulietta mnogo bolje prodavala da je većina varijanti ispod magične psihološke granice od 20.000 eura i da bi tada odnos cena/kvalitet bio fenomenalan. Ovako je rasprava na temu ”premium - ne premium” potpuno akademska. A Giuliettin naslednik će se pojaviti već 2022. godine. I to ako Dodge Dart nakrpi neku kintu. Jedva čekam.
Korisnikov avatar
Coha_the_King
Garaža: 164 2.0 V6 turbo - ex
156 Polizia Stradale 2.4 JTD - ex
159 1.9 JTDm SW - S_Ex
Lokacija: Beograd
Postovi: 236
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 9:27 am

Alfa Romeo Giulietta SW

Uto Dec 04, 2012 12:00 pm

:medal: Jos jedan vlazni san za skoru buducnost! Prava mera, SW :medal:


Slika
Slika
Slika
Slika
Korisnikov avatar
alfamen
Contact:
Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1602
Pridružio se: Sre Jan 21, 2009 11:46 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Uto Dec 04, 2012 2:01 pm

Odavno se nisam ovako lepo zabavio gledajuci ovog irca kako vozi Djulietu 1.4 :D
Vredi pogledati jako je lep snimak!

Korisnikov avatar
G0XY
Garaža: Mito QV
Lokacija: Beograd
Lokacija: Beograd-Bele Vode
Postovi: 6713
Pridružio se: Pet Nov 20, 2009 12:21 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Uto Dec 04, 2012 4:18 pm

Svaki kvar na Giullieti,povlači čekanje najmanje 2. nedelje na popravak.
FAS neće da drži delove na lageru,sve se dovlači iz ITA.
Ako neko kupuje nov auto,neka obavezno proveri garantne uslove,jer proizvođač ne obezbeđuje zamensko vozilo ako se na popravak čeka duže vremena,a čeka se na svako sr.nje dve nedelje,sem naravno potrošnih delova i delova za redovni i veliki servis.
Jbg malo smo tržište,za tako velike hohštaplere kao što su Italijani i zabole ih za nas.
Ovo me toliko iritira da nije normalno :banghead:
A Man's Got to Know His Limitations...
Ka
Kaligula
Drug Član
Drug Član

Re: Alfa Romeo Giulietta

Uto Dec 04, 2012 5:18 pm

G0XY napisao:Svaki kvar na Giullieti,povlači čekanje najmanje 2. nedelje na popravak.
FAS neće da drži delove na lageru,sve se dovlači iz ITA.
Ako neko kupuje nov auto,neka obavezno proveri garantne uslove,jer proizvođač ne obezbeđuje zamensko vozilo ako se na popravak čeka duže vremena,a čeka se na svako sr.nje dve nedelje,sem naravno potrošnih delova i delova za redovni i veliki servis.
Jbg malo smo tržište,za tako velike hohštaplere kao što su Italijani i zabole ih za nas.
Ovo me toliko iritira da nije normalno :banghead:
Idemo lagano Goxy.........diši duboko.....i nosi psa sa sobom hahaha
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Uto Dec 04, 2012 5:44 pm

Cela ta stvar sa Fiatom u Srbiji je totalno promašena i jadna, zato im i ide ovde tako jadno, a i imidž im je jadan.

Ne samo da moraš da čekaš dve nedelje rezervne delove za Giuliettu, nego moraš da čekaš iste te stvari za automobile koje su ovde prodali u mnogo ozbiljnijem tiražu i koji su upravo u životnom dobu kad im ti delovi akutno trebaju.

Time što su potpuno nezainteresovani da svoje verne mušterije opslužuju originalnim rezervnim delovima normalnog kvaliteta i normalne cene su to tržište prepustili kinezima, turcima i maloj privredi, a to direktno utiče na loše iskustvo kupaca sa svojim autom i na napuštanje Alfa Romea i okretanje ka nekom drugom proizvođaču. Ta ekonomska nemoć da na polici imaš pristojan asortiman rezervnih delova ustvari rasteruje potencijalne mušterije i govori im da je ulaganje u Alfa Romeo automobil loša investicija u nešto nesigurno.

Ima tu i drugih gluposti vrednih pažnje. Kada bi recimo danas popodne hteo onako na brzaka da odeš da pogledaš Giuliettu, gde bi ustvari otišao? Gde je oficijelna AR prodavnica u kojoj čuči Giulietta spremna da je pogledaš i provozaš? I kad bi tu famoznu prodavnicu i pronašao, zna li u njoj iko od prodavaca odgovor i na jedno pitanje vezano za Giuliettu? Kad sam ja zadnji put gledao auto pre godinu ipo dana na početku 29. novembra o njemu u prodavnici niko ništa nije znao.

Šta ćeš naći od zvaničnog materijala o Giulietti na srpskom na internetu? Možda neke nesuvisle prepeve nekih stranica teksta sa italijanskog ili engleskog. Možda neke raspadnute podatke bivšeg uvoznika. Možda gomilu nekih prastarih, konfuznih i nevažećih pdf cenovnika. Ali tačan podatak o tome gde u Srbiji može da se kupi Giulietta, koliko tačno košta, koju opremu tačno ima nećeš naći sigurno. O konfiguratoru automobila da ne govorimo. Pa i jadni Srbin to očekuje kad za auto treba da da 23.000 eura, nije baš toliko pao s marsa...

Pređimo na banalnije stvari... Ovde se na forumu svakih par nedelja raspravlja i diskutuje o Selenia ulju. Jedna od glavnih drama je dali je ulje pravo ili nije. Da radim u Fiatu i da pročitam ovaj forum, ja bih u Beogradu na dve lokacije napravio Selenia Butik i jednom zauvek otklonio sve drame na tu temu. Jedan novinski oglas sa listom gde u Srbiji može da se kupi garantovano originalno Selenia ulje bi takođe puno pomogao. Internet prezentacija takođe.

Oni misle da ako na bilbord stave fotku svog auta sa nekom j*bozovnom sojkom da će kola da se prodaju sama... a to se ne dešava više ni u diznilendu... ni Šilja više ne troši pare napamet...
Korisnikov avatar
alfaholic
Contact:
Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05.
Lokacija: Pancevo
Postovi: 1121
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 8:16 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Sre Dec 05, 2012 8:59 am

Glupavo je ustvari da pojedini prodaju dobro i pored istih ili sličnih gluposti.
Evo bila je dve nedelje za redom ako se sećam dobro u SAT štampanom izdanju uporedni test gde se Giulietta pokazala odlično.
U prvom delu je bila čini mi se na drugom mestu overall, a u drugom delu gde su ih kao rasklapali bila je takođe na drugom mestu po kvalitetu iza Golf-a.
Astra je bila na poslednjem mestu a ovde se prodaje dosta dobro, bar po onome koliko ih ima na ulicama. Istina cena je niža, pa recimo oni imaju taj klot model za 12 000 Eura, što niko normalan ne bi kupio, ali kad se namunji za 16 000 može da se uzme solidan primerak, dok za taj novac ima ogoljena Giulietta.

Priče i priče, ali i dalje nikako nije jasno zašto prodaja ide loše, počevši sa 159 koja je stvarno ozbiljan automobil po standardima prosečnog penzionera, pa i po standardima ozbiljnijeg vozača. Verujem da je ista priča i sa Giulietta-om, ali eto opet ćorak...

Ako već pričamo o Srpskom tržištu, ljudi su ovde skoro pa totalno nepismeni i vođeni onim "kaže kolega", "pričao mi pašenog koji je imao prijatelja" i slično, pa se tako i po tim merilima i kupuje auto.
Ne znam koliki je tačan iznos, ali verujem da je 80% automobila kod nas kupljeno kao polovno i da se ti ljudi vode tim merilima rekla kazala i otuda toliko Nemačkih automobila, samo mi nije jasno otkud toliko Francuskih kad važe za kvarljive poput Italijanskih.
Sa druge strane slušam stalno neke priče meni bliskih ljudi kojima imam razloga da verujem kako kupe polovnu Lagunu za 3k Eura i voze je 100 000 km bez ulaganja ikavkog i tako u nedogled.
A opet moj kum koji je kupio 147 pre godinu i po dana sa realnih 125 000 km na satu odveze juče auto na generalnu i reparaciju menjača, circa 800 Eura uz osveženje i 1400 uz totalnu generalnu, plus 1000 Eura na trapove, protokomer, kočnice, servise, ulje koje mu je trošila, letvu volana i još par nekih stvari ispada da je platio još 2500 Eura za 147 koja je inicijalno koštala 3200 Eura i to sve za samo godinu i po dana.

Zna i on, a ja mu stalno ponavljam, polovan auti je pitanje primerka, a nov je pitanje proizvođača pa se tako mora i suditi o tome, ali taj automobil smo birali zajedno, ja sa nekim svojim iskustvom kolikim tolikom, pa eto promašaj.
To je čoek koji je bio pripremljen sa moje stane i znao je mnogo toga, shvatio je šta Alfa predstavlja pa je i hteo da plaća u nekoj meri, ali ovo je bilo previše i sad hoće da je sredi i proda za 1000 Eura samo da je se reši.
Mogu da zamislim šta bi se dogodilo nekom da kupi takav auto ko nema pojma niočemu, kakav bi to horor bio i kakve priče bi nastajale, ipak mora se priznati, ne baš tako neosnovano...
Korisnikov avatar
EnricoAdams
Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Postovi: 712
Pridružio se: Čet Nov 10, 2011 7:32 pm

Re: Alfa Romeo Giulietta

Sre Dec 05, 2012 11:52 am

Ovo poredjenje pouzdanosti kod Alfe 147 i Lagune je stvarno smesno. Evo npr ako se covek osloni na TUV ovo su rezultati

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 11-8-9/564
http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... 11-6-7/563

A po nekim istrazivanjima je Laguna znacajno nepouzdanija. Tako da jbg sve zavisi od primerka, ali praviti ovakve uopstene zakljucke je bas bezveze.

Osim toga sumnjam da postoji auto 8-10 godina star koji moze da se vozi jos 100.000km po ovim nasim kraterima i sa ovim nasim gorivom bez ikakvih ulaganja.
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta forum srbija

Sre Dec 05, 2012 1:00 pm

Tačno je da je kod nas najveći broj kupljenih automobila polovan, ali isto tako je i u svetu, pa samo jednom u životu možeš da odeš da prvi put u životu kupiš nov auto, posle toga i ti prvo moraš da prodaš svoj polovan da bi kupio sledeći nov, zato ja sve vreme i insistiram da su polovni automobili neobično važni za prodaju novih. To je lanac ishrane u automobilskoj industriji. Ta kilava 147ica tvog druga i kilava 147ica mog druga, i hiljade sličnih, strahovito utiču na prodaju novih Alfa Romea. Loša prodaja je rezultat čitavog niza loših ideja i akcija tokom nekoliko godina, nije nastala preko noći. Toyoti zaglavljena papučica gasa na kraju balade nije napravila neku epohalnu štetu. Nije ni Fiatu jedan loš potez. Ali gomila glupih poteza u nizu svakako jesu.

Po meni glavni krivac za 159kinu i Giuliettinu lošu prodaju je imbecilna Fiatova ideja da ti automobili treba da se takmiče i ravnaju sa Audijem i BMW-om. Da Giulietta ima kvalitet proizvoda jedne Mazde 3 i cenu te iste Mazde 3 prodavala bi se genijalno. Auto sa Mazdinim kvalitetom i italijanskim šarmom i dizajnom, uz vozna svojstva koja su nesumljivo odlično uboli bi bio fantastičan proizvod. Zaje*i trku sa BMW-om i BMW-ovu cenu, niti si BMW niti treba da budeš BMW. Sama ideja da ganjaš kupca koji želi BMW je glupa marketinšla sraćka, pa on će ionako kupiti sebi BMW. Bolje gaji kupca koji hoće Alfa Romeo.

Druga važna stvar kad želiš da proizvodu podigneš kvalitet i cenu je redosled poteza. Prvo moraš da podigneš kvalitet po staroj ceni, pa onda postupno da dižeš cenu paralelno sa laganim procesom u kome kupci prepoznaju novodobijeni kvalitet. Ako naglo digneš kvalitet i cenu definitivno pogubiš kupce jer oni nisu svesni šta to sad plaćaju više. To je direktno upropastilo 159. Fiat za pravilan redosled poteza definitivno para imao nije.
Korisnikov avatar
Coha_the_King
Garaža: 164 2.0 V6 turbo - ex
156 Polizia Stradale 2.4 JTD - ex
159 1.9 JTDm SW - S_Ex
Lokacija: Beograd
Postovi: 236
Pridružio se: Pet Nov 28, 2008 9:27 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Uto Dec 18, 2012 12:32 am

Da li je ovo neka zajebancija ili realna prodaja Djulijete, http://www.mojauto.rs/polovni-automobil ... a_2010_god" onclick="window.open(this.href);return false; Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM
8.550 €
Prešao:53.000 km
Godina:2010
Gorivo:Dizel
Snaga:168KS (124.95kW)
Kubikaža:1956 ccm
Lokacija:Novi Sad
Ako je kostala pre 2.5 godine 20ak hiljada, da toliko zvajzne cena? Posalo sam upit coveku, zaintrigiralo me...

Slika
Korisnikov avatar
DejanGT
Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
Lokacija: Beograd
Postovi: 1478
Pridružio se: Pet Apr 23, 2010 12:09 am

Re: Alfa Romeo Giulietta

Uto Dec 18, 2012 1:01 am

Taj oglas je verovatno lažan jer kao prvo po toj ceni bi auto proveo u oglasima 15 minuta i bio prodat a kao drugo samo moron može da da oglas i da onda kupac preskače prepone da dođe u kontakt sa prodavcem. To jednostavno niko legitiman i normalan nebi uradio.

Da je auto i pravi, i da se stvarno prodaje, mogao bi da pored ove cene očekuješ da platiš i još jedno 20-30 rata nekog lizinga ili sličnog sranja...

Povratak na “Alfa Romeo Nuova Razza”