Sigurnost redizajnirane 147-ice
- DejanCA
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4 JTD - TI 651 GRIGIO STROMBOLI MET.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS - Rosso 130 B/B - Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Da, ali u nove NCAP standarde sve vise tezine dobijaju radari, pomoc pri kocenju...
Alfa je, mozda, i najveci iskorak napravila po pitanju bezbednosti, sa novim modelima. Reno je, na primer, uvek dosta vodio racuna o tom aspektu.
Alfa je, mozda, i najveci iskorak napravila po pitanju bezbednosti, sa novim modelima. Reno je, na primer, uvek dosta vodio racuna o tom aspektu.
- MareKG
- Garaža: Alfa Romeo GT JTDm
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Ma sledeći auto će mi biti isključivo sa 5 zvezdica na NCAP-u, to će mi biti od presudnog značaja. I po mogućstvu neki VW sa Bluemotion jer nema ni trunke dima pogotovo ovi za Američko tržište
Ipak verujemo mi našim komšijama iz Evrope na sve te njihove podatke i brojke, taman posla




- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Nema razloga da se pravi sprdnja oko nečega što je zaista bitno.
Prvo, ne bi trebalo da brojimo zvezdice, pošto je ogromna razlika između oduzimanja zvezdice zbog toga što nema upozorenja za pojas, i JEDNE zvezdice (najgori učinak do tada, a verovatno i nakon toga) na testu frontalnog sudara.
Kako god da biraš auto, mislim da je bitno kako će se auto ponašati u slučaju nezgode. Ne bih ovde da zvučim kao da mi je prezime Alvirević, ali danas ulicama idu SUV-ovi od 2+ tone, pa i sa 30 na sat ako te udari, prilično će da boli.
Ali eto, možda ja ne razumem esenciju alfizma, gde se brend brani po svaku cenu...samo mislim da je sve to deklarativno, te da bi svoje najmilije radije popakovali u tromi Hilux, kada bi znali da će doći do neprijatne situacije.
Prvo, ne bi trebalo da brojimo zvezdice, pošto je ogromna razlika između oduzimanja zvezdice zbog toga što nema upozorenja za pojas, i JEDNE zvezdice (najgori učinak do tada, a verovatno i nakon toga) na testu frontalnog sudara.
Kako god da biraš auto, mislim da je bitno kako će se auto ponašati u slučaju nezgode. Ne bih ovde da zvučim kao da mi je prezime Alvirević, ali danas ulicama idu SUV-ovi od 2+ tone, pa i sa 30 na sat ako te udari, prilično će da boli.
Ali eto, možda ja ne razumem esenciju alfizma, gde se brend brani po svaku cenu...samo mislim da je sve to deklarativno, te da bi svoje najmilije radije popakovali u tromi Hilux, kada bi znali da će doći do neprijatne situacije.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Ovde se očigledno ne shvata zašto postoje kraš testovi u tom obliku kakvi jesu.Da bi se testirali sva vozila jednako moralo se doneti neka pravila. To što su odlučili da testiraju frontalni udar sa vozačeve strane sa toliko procenta preklapanja je izvedeno iz statistike o udesima i pokriva najčešće slučajeve nezgoda.A to što je fiksna prepreka je zbog toga da testiranje bude jednostavnije jer mnogo bi bilo komplikovanije da testiraju sudar dva vozila pri većim brzinama. Elem postavili su neke standarde testiranja i zbog toga bezbednost iz godine u godinu neminovno raste.E sad bilo je i slučajeva da su neki proizvodjači prilagodjavali bezbednost isključivo prema tim testovima ali to ide njima na savest.
Mnogi još uvek (uglavnom ko nije doživeo jaču nezgodu) ne pridaju toliko značaj pasivnoj i aktivnoj bezbednosti jer podsvesno imaju osećaj da se nesreće uvek dešavaju nekom drugom ali verujte kada doživite jaču nezgodu razmišljanje se malo promeni pogotovo kada vozite decu.
Inače 156 i 147 nisu kritično ne bezbedne već su u proseku iz tog doba kada su konstruisane a u to vreme se nešto i nije ta bezbednost naglašavala u marketingu pa stoga i nije bila toliko razvijena kao danas. I danas verujte da to tržište ne zahteva ne bi se toliko ulagalo u to ali "zvezdice" značajno utiču na prodaju pa se investira u razvoj bezbednosti što je naravno dobro.
A rasprava o bezbednosti automobila koji je konstrukcijski od pred 20 godina i poredjenje sa novim automobilima je hmmm pomalo...
Bolje da se vratimo na esenciju alfe i jtd
ali benzin je benzin i mami malo širi osmeh od dizela 
Mnogi još uvek (uglavnom ko nije doživeo jaču nezgodu) ne pridaju toliko značaj pasivnoj i aktivnoj bezbednosti jer podsvesno imaju osećaj da se nesreće uvek dešavaju nekom drugom ali verujte kada doživite jaču nezgodu razmišljanje se malo promeni pogotovo kada vozite decu.
Inače 156 i 147 nisu kritično ne bezbedne već su u proseku iz tog doba kada su konstruisane a u to vreme se nešto i nije ta bezbednost naglašavala u marketingu pa stoga i nije bila toliko razvijena kao danas. I danas verujte da to tržište ne zahteva ne bi se toliko ulagalo u to ali "zvezdice" značajno utiču na prodaju pa se investira u razvoj bezbednosti što je naravno dobro.
A rasprava o bezbednosti automobila koji je konstrukcijski od pred 20 godina i poredjenje sa novim automobilima je hmmm pomalo...
Bolje da se vratimo na esenciju alfe i jtd


- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
Ne pravi ovde niko sprdnju, svima je jasno kako je 147 prošla na NCAP testu. A kada bi znali ne bi išli tuda, a kamoli popakovali u Hilux. Mada ima i ona ko se čuva i Bog ga čuva. Kakve su ulice, kako se vozi nema tog NCAP-a koji će da izračuna. Opet sa druge strane ovde se u proseku voze 15 godina stara vozila iliti generacija 147-ce. Nije da svi voze 2016-o sa 5 NCAP zvezdica.
Inače, ako se ne varam, Đulijeti je prednji kraj dignutiji u odnosu na 147 baš zbog zvezdica ali za bezbednost pešaka, a ne putnika.
Inače, ako se ne varam, Đulijeti je prednji kraj dignutiji u odnosu na 147 baš zbog zvezdica ali za bezbednost pešaka, a ne putnika.
If it ain't broke, don't fix it.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Nije NCAP osmišljen da izračuna sve moguće sudare već da po nekim standardima uporedi automobile u klasi da prosečan kupac može shvatiti koje vozilo je manje ili više bezbedno i naravno da ti testovi ne mogu pokriti sve mogućnosti ali pokrivaju najčešće.
Da što se tiče Djuliete i prednjeg kraja ali to nije slučaj samo kod nje već mnogi drugi sad prilagodjavaju prednje krajeve zbog bezbednosti pešaka.
Da što se tiče Djuliete i prednjeg kraja ali to nije slučaj samo kod nje već mnogi drugi sad prilagodjavaju prednje krajeve zbog bezbednosti pešaka.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Giulietta je najbolja u klasi što se bezbednosti putnika tiče, ako se dobro sećam.
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Niko ovde ne govori da kres testovi nisu bitni za bezbednost automobila, ja samo tvrdim, i stojim iza toga, da je bezbednost auta mnogo kompleksnija od udaranja auta u zid pri odredjenoj brzini. Ja mozda i nisam u pravu, ali kad gledam bezbednost nekog auta, prvo gledam koliko je sposoban i sta sve ima od sistema koji ce pomoci u izbegavanju sudara, jer sam misljenja da je mnogo bitnije uciniti sve da do sudara ni ne dodje. ABS i ESP su dve sjajne stvari koje su ucinile veliki korak po pitanju bezbednosti. Samo ova dva sistema su spasila mnogo vise zivota nego AirBag. I niko ovde ne brani Alfin brend, ja samo pokusavam da iznesem svoje misljenje i odbranim ga argumentima. Ko je shvatio o cemu pricam, super. Ko nije, sta da mu radim.
@interceptor, kres testovi pre svega postoje radi marketinga, jer da je ikoga u automobilskoj industriji briga za neciju bezbednost, ogranicila bi se maksimalna brzina svih automobila na 130 km/h.
I evo, da vam postavim jedno pitanje: Cinjenica je da automobili u poslednjih 20 godina sve bolje prolaze kres testove. Zasto se onda broj poginulih i povredjenih ne smanjuje u odnosu na broj saobracajnih nesreca? U poslednjih 15 dogina se broj saobracajnih nesreca smanjio za vise od polovine, a i broj poginulih isto toliko. Je l' to dovoljan dokaz da kres testovi ne znace mnogo?
@interceptor, kres testovi pre svega postoje radi marketinga, jer da je ikoga u automobilskoj industriji briga za neciju bezbednost, ogranicila bi se maksimalna brzina svih automobila na 130 km/h.
I evo, da vam postavim jedno pitanje: Cinjenica je da automobili u poslednjih 20 godina sve bolje prolaze kres testove. Zasto se onda broj poginulih i povredjenih ne smanjuje u odnosu na broj saobracajnih nesreca? U poslednjih 15 dogina se broj saobracajnih nesreca smanjio za vise od polovine, a i broj poginulih isto toliko. Je l' to dovoljan dokaz da kres testovi ne znace mnogo?
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Ponovo iznosiš mišljenje, a ne činjenice ili argumente


Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Ponovo ne citas sta pisem. Jedno je broj mrtvih u odnosu na predjen put, a drugo broj mrtvih u odnosu na broj saobracajnih nesreca.


- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Vidi statistika je vrlo interesantna nauka ali može se prikazati na različite načine. Kao prvo nema u tabeli broj vozila na putu 2001 i 2011 koji sigurno nije isti kao i predjeni km. a da ne pričam da od pre par godina se saobraćajne nesreće sa manjom štetom ne evidentiraju pa se tako virtualno smanjio broj nesreća. Sve to mi pričao poznanik koji radi na obradi tih podataka i kaže da realno se broj nesreća nije smanjio ali broj povredjenih u odnosu na broj vozila i nesreća je definitivno u padu.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Daj, nećemo valjda da uzimamo podatke iz Srbije? Malo je manji uzorak, a i previše ovo liči na čuvenu statistiku potrošačke korpe.
Ali i ovako, ako pogledaš početak dvehiljaditih, kada počinje obnova voznog parka u Srba i 2008. 2009., drastično se smanjuje broj mrtvih. Kasnije dolazi do smanjenja broja nesreća, ali to mi se čini da je pre do načina vođnja statistike, nego do realnog stanja. Subjektivni je osećaj da je nesreća vie nego ranije, ali da se većina završava evropskim izveštajem umesto izlaska policije.
I još jednom, ti ovo predstavljaš kao dokaz da kreš testovi ne znače mnogo, odnosno, da se bezbednost automobila nije popravila u poslednjih 15 godina...Evo ilustracije u napretku sigurnosti automobila i standarda na NCAP testovima
[video][/video]
Ali i ovako, ako pogledaš početak dvehiljaditih, kada počinje obnova voznog parka u Srba i 2008. 2009., drastično se smanjuje broj mrtvih. Kasnije dolazi do smanjenja broja nesreća, ali to mi se čini da je pre do načina vođnja statistike, nego do realnog stanja. Subjektivni je osećaj da je nesreća vie nego ranije, ali da se većina završava evropskim izveštajem umesto izlaska policije.
I još jednom, ti ovo predstavljaš kao dokaz da kreš testovi ne znače mnogo, odnosno, da se bezbednost automobila nije popravila u poslednjih 15 godina...Evo ilustracije u napretku sigurnosti automobila i standarda na NCAP testovima
[video][/video]
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
Sigurnost redizajnirane 147-ice
Neverovatni ste, ni jedan ni drugi ne vozite 147 pa se sprdate sa sirotinjom rajom
. Ako 'vako nastavite neću moći noću da spavam. Sednem jutros za volan MiG-a 147, a BobanR 'govori' nebezbedno, jerotije 'kaže' vozi ako imaš reflekse, gume, kočnice 
Nisam bio pametan, ali hladno napolju pa sam se prekrstio i pošao. Stigoh živ.


Nisam bio pametan, ali hladno napolju pa sam se prekrstio i pošao. Stigoh živ.
If it ain't broke, don't fix it.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Ako vidiš Hilux da ti ide u susret, parkiraj u kanal... 

Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
@interceptor, broj vozila na putu nije bitan za ovo sto ja tvrdim. Svakako da je broj vozila mnogo veci sada nego pre 15 godina, a broj saobracajki dosta manji, sto potvrdjuje moju teoriju da su vozila znacajno napredovala u izbegavanju saobracajnih nesreca, ali ne i u broju povreda i smrtnih slucaja u odnosu na broj saobracajki.
U tabeli su jasno prikazane i saobracajke sa manjim
@Boban, a sta fali podacima iz Srbije? I pre evropskih izvestaja su se manje saoracajke zavrsavale dogovorom, pa ni to nije ulazilo u statistiku.
Ovaj snimak ne dokazuje ama bas nista sto prethodni snimci nisu vec dokazali. Tacno je, nova vozila su bezbednija u frontalnom sudaru od starih pri brzini oko 60 km/h, to niko ne spori. Ali sta je sa vecim brzinama? Osim toga, postoji jos milion nacina kako dolazi do saobracajki, frontalni sudar sigurno nije najcesca saobracajka. Sta cemo sa prevrtanjem, izletanjem, bocnim sudarom, podletanjem ispod kamiona?
Opet kazem, bezbednost auta treba gledati na nivou izbegavanja nesrece. A ona ako se desi, nova vozila jesu nesto sigurnija, ali ni blizu onoliko koliko prikazuju kres testovi.
U tabeli su jasno prikazane i saobracajke sa manjim
@Boban, a sta fali podacima iz Srbije? I pre evropskih izvestaja su se manje saoracajke zavrsavale dogovorom, pa ni to nije ulazilo u statistiku.
Ovaj snimak ne dokazuje ama bas nista sto prethodni snimci nisu vec dokazali. Tacno je, nova vozila su bezbednija u frontalnom sudaru od starih pri brzini oko 60 km/h, to niko ne spori. Ali sta je sa vecim brzinama? Osim toga, postoji jos milion nacina kako dolazi do saobracajki, frontalni sudar sigurno nije najcesca saobracajka. Sta cemo sa prevrtanjem, izletanjem, bocnim sudarom, podletanjem ispod kamiona?
Opet kazem, bezbednost auta treba gledati na nivou izbegavanja nesrece. A ona ako se desi, nova vozila jesu nesto sigurnija, ali ni blizu onoliko koliko prikazuju kres testovi.
- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Hilux ako prolazi stajem u stav mirno. Što je sigurno - sigurno je 8-)BobanR napisao:Ako vidiš Hilux da ti ide u susret, parkiraj u kanal...
If it ain't broke, don't fix it.
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
@jerotije: Moram ti odati priznanje za upornost. Statistici iz Srbije fali doslednosti, pre svega, kao u svim ostalim oblastima. Broj saobraćajnih nesreća se u Srbiji smanjio taman koliko i nezaposlenost. Kako reče jedan naš poznati komentator, "Statistika je kao bikini...".
Evo sad stvarno se povlačim iz ove teme. Budući čitalac ima na jednom mestu sve neophodne informacije da se odluči da li će kupiti 147 ili Hilux. Ono šta preostaje je da, u slučaju kupovine Alfe, pomognemo, kao što smo uvek i radili, u izboru motora. Dakle, molio bih da se tema vrati u JTD/JTDm vs JTS/TS/Busso(sa plinom i bez) okvire. Takođe, ako nije problem, bilo bi lepo da se definiše status MultiAir motora
@Coo: ali prvo parkiraj
Evo sad stvarno se povlačim iz ove teme. Budući čitalac ima na jednom mestu sve neophodne informacije da se odluči da li će kupiti 147 ili Hilux. Ono šta preostaje je da, u slučaju kupovine Alfe, pomognemo, kao što smo uvek i radili, u izboru motora. Dakle, molio bih da se tema vrati u JTD/JTDm vs JTS/TS/Busso(sa plinom i bez) okvire. Takođe, ako nije problem, bilo bi lepo da se definiše status MultiAir motora

@Coo: ali prvo parkiraj

Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- 916
- Garaža: gtv ts,mito 155
- Lokacija: Zemun
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
pričate o različitim stvarima i obojica ste u pravu,ako bi došlo do direktnog sudara izmedju 147ce ili bilo kog manjeg auta i hiluxa od tog manjeg ne bi ostao ni jedan torex na svom mestu,ali sigurnost je mnogo više od samog sudara...puno takvih situacija je moguće i izbeći što hilux i slični nisu baš u stanju.na primer hilux izleti sa puta na 50 kmh gde će 147 proći normalno sa 80...vozio sam 2-3godine novog i dva puta je bio u kanalu pored puta
- jerotije
- BANOVAN
- Garaža: 164 3.0 V6 24v QV
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Upravo o tome i pricam. Sigurnost nekog auta ne treba gledati iskljucivo kroz kres testove, vec je to mnogo kompleksniji pojam od udaranja u zid pri brzini od 64 km/h.
- Kaligula
- Saradnik Uprave
- Garaža: ex 33 boxer(Gordana)
ex 145 boxer(Natasa)
ex 159 jtdm(Milica)
ex Sprint 1.7(Barbara)
ex 156 2.5 v6(Dita Von Teese)
147 1.6 ts(Milka) - Lokacija: Pancevo
- TheWickerMan
- Administrator
- Garaža: Alfa Stelvio 2.0 Estrema
Alfa Giulietta 1.4 TCT - Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Sigurnost redizajnirane 147-ice
Rezultati na ncap imaju smisla kod kupovine novog automobila ili skoro novog autmobila. Potpunio nebitna stvar kod starijih polovnih kola. Amortizacija čini svoje, a o eventulanim udarcima i poravkama havarija da i ne govorim. KAo što polovan auto nema te konje koje je imao posle 10, 15, 20 godina, još manje ima ncap zvezdica. Bolje gledajte klasične elemente aktivne sigurnosti da li su na mestu i kakav im je kvalitet.
Acqua-Olio-Benzina
Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”