
Kvačilo?
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Neskoo
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd
- Lokacija: Nis
Post
Re: Kvačilo?
Poozz
Hteo bi nesto da pitam. Imam alfu 156 nekih 6 meseci i pre mene je menjan plivajuci i set kvacila....do sada je sve bilo ok. Tipa malo tvrdje kvacilo u odnosu na druga vozila ali to je normalno za Alfu....e sad o pre neki dan promenio mi se osecaj na nozi kad pritiskam i pustam kvailo. Na voznju, ubrzanje, drhtanje, zvuk, sve je isto samo osecaj na nozi je dosta razlicit...
Hteo bi nesto da pitam. Imam alfu 156 nekih 6 meseci i pre mene je menjan plivajuci i set kvacila....do sada je sve bilo ok. Tipa malo tvrdje kvacilo u odnosu na druga vozila ali to je normalno za Alfu....e sad o pre neki dan promenio mi se osecaj na nozi kad pritiskam i pustam kvailo. Na voznju, ubrzanje, drhtanje, zvuk, sve je isto samo osecaj na nozi je dosta razlicit...
- Visconti
- Garaža: Past : AR 145 1.4, 33 1.7 ie, Punto Sporting 16V MK2 , GTV 2.0, Stilo 16v
Present : Lancia Y 1.2 FIRE, 147 1.9 JTD 115 5 porte, GT JTD, 147 JTD 3 porte
Future: Nesto `talijansko - Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Kvačilo?
A ovo kako je doslo hladnije vrijeme, pa se to sve stisne i oteza. Inace poznat slucaj otezavanja pedale, i stvaranja `zuba` dok se pritiska rjesenje je podmazivanje osovinice viljuske druk lagera i opet meka pedala. Ja otprilike dva put godisnje radim to na jtd.
...promotion to the status of a proper ‘petrolhead' requires the pain, sacrifice, and challenging ownership principles involved in running an Alfa Romeo. Only those who have had their fingers bludgeoned to oblivion in roadside repair will understand.
- Zvrle
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 8V 2010 god.
ex Alfa Romeo 156 1.9 jtd 16v 2003 god. - Lokacija: Breznica
- Lokacija: Homolje
Post
Re: Kvačilo?
@Visconti, kako i cime podmazujes osovinu viljuske?
''Alfa Romeo one day.. Alfa Romeo forever''
- Neskoo
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd
- Lokacija: Nis
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Kvačilo?
Jel ti samo osecaj na nozi drugaciji ili imas osecaj da ti vise vibrira auto npr u leru ili kad kreces?
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- Neskoo
- Garaža: Alfa Romeo 156 jtd
- Lokacija: Nis
Post
Re: Kvačilo?
Samo osecaj na nozi se promenio ostalo je isto potpuno.....zvuk unutra, spolja, vibracije, kretanje, menjanje brzine....sve isto.
- mladenke
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v 2003
- Lokacija: Nis
Post
Re: Kvačilo?
Detaljnije? Cime, gde, kako? Ima nas glupih kojima treba detaljno objasnjenje.Visconti napisao:A ovo kako je doslo hladnije vrijeme, pa se to sve stisne i oteza. Inace poznat slucaj otezavanja pedale, i stvaranja `zuba` dok se pritiska rjesenje je podmazivanje osovinice viljuske druk lagera i opet meka pedala. Ja otprilike dva put godisnje radim to na jtd.

Alfa Romeo - turning drivers into mechanics since 1910
- Visconti
- Garaža: Past : AR 145 1.4, 33 1.7 ie, Punto Sporting 16V MK2 , GTV 2.0, Stilo 16v
Present : Lancia Y 1.2 FIRE, 147 1.9 JTD 115 5 porte, GT JTD, 147 JTD 3 porte
Future: Nesto `talijansko - Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Kvačilo?
Meni se javi ponekad , kao cvor prilikom pritiskanja kvacila..kao da tokom hoda pedale naidjete na 2-3 otpora. Skine se akumulator, skine se njegov nosac, ona tabla sa osiguracima i imamo pristup cilindru koji se nalazi na zvonu mjenjaca. Do sad ne treba nikakav specijalni alat, obicni kljucevi/srafcigeri. Onda je potrebno skinuti cilindar (ima zeger osigurac pa su potrebna kljesta za njega) i osobdjamo polugu na kojoj takodje ima zeger osigurac , skinemo ga, poluga se rukom povuce na gore (ne treba da se pazi na polozaj, jer ima `kajlu` tj zub ili `key` tako da se moze montirati samo u jedan polozaj. Znaci poluga off, cilindar off, uzimamo sraficger podizemo gornji `lezaj` ili kako ga vec nazvati u cemu seta ona vertikalna osovinica, uzimamo mjenjacko ulje (s njim sam radio ) i sipamo jedan - dva cepa polako niz osovinu tako da i onaj donji nepristupacni dio osovine bude podmazan, nece doci ulje na kvacilo ne bojte se, gornji mazemo mascu (koristio jednom grafitnu ne valja vratilo se brzo cvoriste drugi put litijumova - bolje)i sve vracamo na mjesto, najbolje imati pomagaca jer je jako tesko vratiti polugu a posle cilindar na mjesto, jedino da se ispusti malo tecnosti iz sistema , onda je malo lakse ali ni onda nije idealno. Ja sam mislio da je to opstepoznato pa nijesam slikao kad sam radio, inace instrukcije sam pokupio sa alfaowner-a , iduci put bih mogao da slikam i postavim detaljnije. Inace posle stavljanja novog seta kvacila na autu (220000km) je bio originalni cilindar donji na mjenjacu ali je ubrzo propiskio i to veoma nekarakteristicno , samo kad je vruc propadala je pedala i teze bilo saltanje, zamjenio sa LPR-om i podmazao osovinicu i sad je kao na benzincu 1.2 pedala.
...promotion to the status of a proper ‘petrolhead' requires the pain, sacrifice, and challenging ownership principles involved in running an Alfa Romeo. Only those who have had their fingers bludgeoned to oblivion in roadside repair will understand.
- Zvrle
- Saradnik Uprave
- Garaža: Alfa Romeo 159 SW 1.9 8V 2010 god.
ex Alfa Romeo 156 1.9 jtd 16v 2003 god. - Lokacija: Breznica
- Lokacija: Homolje
- Crni
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-Jet
- Lokacija: Petrovac na Mlavi
Post
Nisam uspeo podmazati osovinu jer se navodno ne moze izvaditi ona biksna. Kako ti se manifestovao cilindar, da li je curkalno negde ulje ili ne, posto kod mene nema da pirne iz cantre? Inace, vise se manifestuje takodje kada se zagreje kvacilo, veoma brzo.
Re: Kvačilo?
Ovo i mene muci isto, nakon zamene kvacila javila se tako, neka knedla, gde se zaglavi malo pedala kvacila, kao preko brega nekog da ide i onda sklizne. Isto tako se nekada cuje na cilindru na zvonu da zuji pomalo i dosta je tvrdo kvacilo, cini mi se da je to donji cilindar?Visconti napisao:Meni se javi ponekad , kao cvor prilikom pritiskanja kvacila..kao da tokom hoda pedale naidjete na 2-3 otpora... Inace posle stavljanja novog seta kvacila na autu (220000km) je bio originalni cilindar donji na mjenjacu ali je ubrzo propiskio i to veoma nekarakteristicno , samo kad je vruc propadala je pedala i teze bilo saltanje, zamjenio sa LPR-om i podmazao osovinicu i sad je kao na benzincu 1.2 pedala.
Nisam uspeo podmazati osovinu jer se navodno ne moze izvaditi ona biksna. Kako ti se manifestovao cilindar, da li je curkalno negde ulje ili ne, posto kod mene nema da pirne iz cantre? Inace, vise se manifestuje takodje kada se zagreje kvacilo, veoma brzo.
Picking suspension is like getting married - you take the time to look at the options, read the reviews, and try as many as you can. Then you pick one, invest loads of cash in it and then find it has hidden secrets or undesirable characteristics.
- Visconti
- Garaža: Past : AR 145 1.4, 33 1.7 ie, Punto Sporting 16V MK2 , GTV 2.0, Stilo 16v
Present : Lancia Y 1.2 FIRE, 147 1.9 JTD 115 5 porte, GT JTD, 147 JTD 3 porte
Future: Nesto `talijansko - Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Kvačilo?
Znas kako je bilo, tek posle duze voznje znalo mi se desit da ne mogu da ubacim normalno u brzinu, kvacilo do poda stisnuto ali osjetis na rucici mjenjaca da nije to to , a cak ponekad i zakrci! Nivo u posudi nije vidno padao, ali kad sam skinuo onu maznetnu sto stoji na cilindru vidio sam da je unutar nje vlazilo! znaci bukvalno mikroskopski , mozda bi pao nivo u psodui posle dva mjeseca takve voznje! Inace , ovo je sve slucaj kad je donji cilindar na zvonu mjenjaca, jer koliko sam shvatio, ima modela jtd ili jtdm gdje je on zajedno sa druk lgerom i nalazi se unutar zvona!
...promotion to the status of a proper ‘petrolhead' requires the pain, sacrifice, and challenging ownership principles involved in running an Alfa Romeo. Only those who have had their fingers bludgeoned to oblivion in roadside repair will understand.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvačilo?
Vlažilo je na cilindru zato što stiskaš na silu kad ti glavi pedala i onda se više optereti cilindar. Nekima su čak i pucali cilindri od stiskanja na silu.
Koliko sam čitao problem je dosta prisutan na ovom tipu kvačila sa korpom na izvlačenje. Nešto je tu loše rešeno oko tih biksni na viljušci ... ja sam čak planirao da kupim i nove biksne ali treba skinuti menjač da bi se to zamenilo.
Koliko sam čitao problem je dosta prisutan na ovom tipu kvačila sa korpom na izvlačenje. Nešto je tu loše rešeno oko tih biksni na viljušci ... ja sam čak planirao da kupim i nove biksne ali treba skinuti menjač da bi se to zamenilo.
- Visconti
- Garaža: Past : AR 145 1.4, 33 1.7 ie, Punto Sporting 16V MK2 , GTV 2.0, Stilo 16v
Present : Lancia Y 1.2 FIRE, 147 1.9 JTD 115 5 porte, GT JTD, 147 JTD 3 porte
Future: Nesto `talijansko - Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Kvačilo?
Ma i ja sam mislio, a i nov je set bio, pa sve to na stari cilindar , opteretilo ga i morao sam ga mijenjati posle par hiljada km. Sad redovno podmazujem cim osjetim imalo tezine na kvacilu i nema problema 

...promotion to the status of a proper ‘petrolhead' requires the pain, sacrifice, and challenging ownership principles involved in running an Alfa Romeo. Only those who have had their fingers bludgeoned to oblivion in roadside repair will understand.
- Boki Ar
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Arandjelovac
- Visconti
- Garaža: Past : AR 145 1.4, 33 1.7 ie, Punto Sporting 16V MK2 , GTV 2.0, Stilo 16v
Present : Lancia Y 1.2 FIRE, 147 1.9 JTD 115 5 porte, GT JTD, 147 JTD 3 porte
Future: Nesto `talijansko - Lokacija: Kotor
- Lokacija: Kotor
Post
Re: Kvačilo?
To je to , `pull type ` kvacilo, ima caka MORA onaj plasticni prsten biti preko zice prije instalacije seta i tek kad je sve na mjestu CAK upadne fino i svi srecni i zadovoljni
u suprotnom moguce je mnogo glavobolje

...promotion to the status of a proper ‘petrolhead' requires the pain, sacrifice, and challenging ownership principles involved in running an Alfa Romeo. Only those who have had their fingers bludgeoned to oblivion in roadside repair will understand.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvačilo?
Ma sve to lepo radi dok radi samo je pitanje zašto krene da glavi. Problem je kod većine vlasnika fita/alfe sa ovim sistemom potezanja korpe. E sad jel problem do konstrukcije ili do majstora koji tu nešto ne odradi kako valja nemam pojma ...
Silni problemi su pisani na AO forumu (stavljao sam linkove i ranije u ovoj temi)
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -jtdm.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... stion.html
@Boki
Ti kao čovek sa iskustvom možda možeš da objasniš do čega je problem ?
Silni problemi su pisani na AO forumu (stavljao sam linkove i ranije u ovoj temi)
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... -jtdm.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... stion.html
@Boki
Ti kao čovek sa iskustvom možda možeš da objasniš do čega je problem ?
- Boki Ar
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Kvačilo?
"Alfistički tvrdo kvačilo" važi za mernu jedinicu tvrdoće pedale istog.
Jednostavno, konstrukcija je takva. Da li je to nečiji promašaj, ne usuđujem se da javno komentarišem, pošto su mnoga kvačila na sajlu mekša od ovog.

Kad vreme dozvoli, napraviću još jedan video, uz napomenu da takvo rešenje nigde nisam video, ni čuo, ni pročitao. Molim da me ne shvatite pogrešno, nije mi do dokazivanja, toga sam bio željan kad sam imao 16-20 godina.
Ovde sam došao na preporuku prijatelja, voljan sam da pomognem koliko mogu. 
Dok smo ovde da pitam ko je Deša? Cenim da je poznat serviser ovih vozila.


Kad vreme dozvoli, napraviću još jedan video, uz napomenu da takvo rešenje nigde nisam video, ni čuo, ni pročitao. Molim da me ne shvatite pogrešno, nije mi do dokazivanja, toga sam bio željan kad sam imao 16-20 godina.


Dok smo ovde da pitam ko je Deša? Cenim da je poznat serviser ovih vozila.

- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post 
Zanima me sta misle ostali?
Re: Kvačilo?
Ne bih da ispadnem smesan, ali pada mi na pamet konverzija hidraulickog na sajluBoki Ar napisao:"Alfistički tvrdo kvačilo" važi za mernu jedinicu tvrdoće pedale istog.Jednostavno, konstrukcija je takva. Da li je to nečiji promašaj, ne usuđujem se da javno komentarišem, pošto su mnoga kvačila na sajlu mekša od ovog.

Zanima me sta misle ostali?
- Boki Ar
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Kvačilo?
Teoretski i praktično - moguće je kod svih vozila kojima je poluga kvačila van zvona, tj. nemaju hidro-druk-ležaj unutar zvona kao na pr. Stilo, Opel Vektra itd... Moguće je i kod ovih ali bi bilo jako naporno...
Poluga je čudo.
Poluga je čudo.

- Gremlin
- Garaža: Alfa 147 JTD 16V
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvačilo?
Dajte mi oslonac i podici cu celu Zemljinu kuglu.Boki Ar napisao: Poluga je čudo.

- Alex V6
- Garaža: V6 inside
- Lokacija: Srbija
Post
Re: Kvačilo?
Kad sve funkcionise kako treba, ovaj tip kvacila funkcionise perfektno i prilicno je mekan.
Ako je drugacije, postoji kvar koji mora da se resi. Ne postoji nikakvo alfino tvrdo kvacilo i slicni mitovi prodavaca i vlasnika koji nisu spremni da plate popravku nego se tese i prave zablude.
Ako je drugacije, postoji kvar koji mora da se resi. Ne postoji nikakvo alfino tvrdo kvacilo i slicni mitovi prodavaca i vlasnika koji nisu spremni da plate popravku nego se tese i prave zablude.
- Boki Ar
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Kvačilo?
Slažem se sa prilično je mekano. Dodajem da je za moj ukus kvačilo "meko" onda kada mogu da ga stisnem malim prstom desne ruke, no i ovo je subjektivno. 

- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- Nemesis
- Garaža: ex Alfa Romeo 147, 1.9 JTD, 8V
BMW 118d 2.0 - Lokacija: Chicago
Post
Re: Kvačilo?
Zdravo drugari 
Postavljao sam ovaj problem u Virusu u svojo temi ali nisam dobio nikakvu povratnu informaciju pa sam morao ovde da opet postujem. Inace zamenio sam plivajuci zamajac sa komplet setom kvacila, ulje u menjacu promenjeno i simerinzi menjaca.
Od zamene izvezao sam jedno 500ak km i kvacilo ima promenljivu tvrdocu. Nekad je meko, a nekad tvrdo.
Isto desava se recimo kad sam u prvoj brzini ili u rikvercu i polako ali bas polako otpustam kvacilo da bi se malo pomerio sa autom, osecam kao neku vibraciju ispred sebe i prenosi mi se na nozne komande i volan. Oseca se kao neko titranje na pedali kvacila kao da dolazi od napred. Isto tako kad pritisnem kvacilo u leru tad se i menja zvuk motora (zamajac stavljen nov kapiram da to ne treba da se desava) i recimo kad je kvaiclo pritisnuto na 1-2cm od patosa ima to osetno titranje, vibriranje. Mehanicar kod kojeg sam ugradjivao sve ovo kaze da su novi delovi i da je to normalno prvih 100ak km dok ne legne lamela i sve ostalo. Evo ja sam presao preko 500-600km i dalje su prisutne gore pomenute vibracije/poskakivanja.
Da li neko zna sta moze da bude ovo? Inace mehanicar mi kaze da doteram auto i da ce dostelovati nosace motora i sl.
Meni lici da lamela nije dobra ili nije tu nesto dobro ugradjeno.
Zamolio bih za savet jer danas idem kod njega da to reklamiram tako da svaki odgovor ovde mi je bitan jer promeniti sve ovo ni kosta malo, a da ne pricam kad se ovako nesto desi kako mehanicari (cast izuzetcima) gledaju da se operu.
Da, u pitanju je motor 1.9jtd sa 116ks. Kvacilo nije povlacece nego sa hidro druk lezajem,
Hvala puno svima

Postavljao sam ovaj problem u Virusu u svojo temi ali nisam dobio nikakvu povratnu informaciju pa sam morao ovde da opet postujem. Inace zamenio sam plivajuci zamajac sa komplet setom kvacila, ulje u menjacu promenjeno i simerinzi menjaca.
Od zamene izvezao sam jedno 500ak km i kvacilo ima promenljivu tvrdocu. Nekad je meko, a nekad tvrdo.
Isto desava se recimo kad sam u prvoj brzini ili u rikvercu i polako ali bas polako otpustam kvacilo da bi se malo pomerio sa autom, osecam kao neku vibraciju ispred sebe i prenosi mi se na nozne komande i volan. Oseca se kao neko titranje na pedali kvacila kao da dolazi od napred. Isto tako kad pritisnem kvacilo u leru tad se i menja zvuk motora (zamajac stavljen nov kapiram da to ne treba da se desava) i recimo kad je kvaiclo pritisnuto na 1-2cm od patosa ima to osetno titranje, vibriranje. Mehanicar kod kojeg sam ugradjivao sve ovo kaze da su novi delovi i da je to normalno prvih 100ak km dok ne legne lamela i sve ostalo. Evo ja sam presao preko 500-600km i dalje su prisutne gore pomenute vibracije/poskakivanja.
Da li neko zna sta moze da bude ovo? Inace mehanicar mi kaze da doteram auto i da ce dostelovati nosace motora i sl.
Meni lici da lamela nije dobra ili nije tu nesto dobro ugradjeno.
Zamolio bih za savet jer danas idem kod njega da to reklamiram tako da svaki odgovor ovde mi je bitan jer promeniti sve ovo ni kosta malo, a da ne pricam kad se ovako nesto desi kako mehanicari (cast izuzetcima) gledaju da se operu.
Da, u pitanju je motor 1.9jtd sa 116ks. Kvacilo nije povlacece nego sa hidro druk lezajem,
Hvala puno svima
