Stranica 5 od 11

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:12 pm
od dusanGT
Odmah se uočava velika razlika između potrebne i izmerene količine vazduha (max. 808.8mg/inj), a sećam se da sam na 1.9 JTD 8v imao čak i do 1400mg/inj, a na većim obrtajima i do 1250mg/inj (inj ciklus je tada kraći, naravno). "Desired" i "measured" kriva usisanog vazduha bi morale da se maltene poklapaju, ako je EGR sofverski isključen. Pored toga, mala je i količina ubrizganog goriva oko 57mm³/inj.

Indikativan je i relativno mali maksimalno izmereni izlazni napon MAFa. S obzirom da se protok kod tih "analognih" MAF senzora računa na osnovu izlaznog napona (max je oko 4660mV), moguće je i da je protok fizički ograničen (filter, usis, leptir, usisna grana...), pa čak i da je MAF neispravan, iako je nekoliko promenjeno...

Za svaki slučaj proverite i leptir u usisu - trebalo bi da je stalno u horizontalnom položaju, osim pri gašenju motora, kad se samo na trenutak zatvori i "uguši" dovod vazduha. Zatvara ga vakuum aktuator, a u horizontalnom položaju ga drži verovatno neka opruga... Ako je opruga popustila, leptir leluja i kvari protok...

E sad - ima još jedna logika: ako je protok zaista mali, otkud onda dobar boost... To nas vraća na MAF: ako je promenjeno nekoliko MAF senzora pa i dalje ima problema, moguće je da je nešto u instalaciji (konektori, kontakti, žice...), posebno što se bolje performanse postignu sa isključenim MAFom.

Da li u vožnji ima "trzanja" ili motor "ne prima gas"?

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:18 pm
od Deki
Motor ne prima gas - nema trzaja uopste. Kada naglo se pritisne pedala gasa u leru (do kraja) treba mu pola sekunde do sekund da uopste odreaguje i kada pocne dize obrtaje polako do nekih 3000...onda se kao probudi?

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:20 pm
od Deki
Leptir usisa OK - samo "zabode" (zatvori) pri gasenju i odmah vraca u konstantan polozaj.

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:24 pm
od Deki
EGR iskljucen i softwersi i zatvoren fizicki.
Pregledana creva turb-intercool, intercool-usis, leptir = sve ok.
Znaci ostaje:
1) pre rasturanja svega skinuti poklopac filtera vazduha odmah ispod MAF-a da se vidi da zagusenje nije negde na dolaznim cevima plasticnim (bio udaran u taj cosak), da se vidi "kako dise".
2) probati drugi protokomer od nekoga (izgleda da je kurate srece bas ako je ubo bas 5 neispravnih, mada meni nije logicno da svih 5 imaju isti problem koji se isto manifestuje)

Jel to ok logika za dalje postupanje ka lociranju problema?

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:26 pm
od dusanGT
a) skinite crevo usisa i pogledajte status leptira, dok neko daje gas u leru i
b) u vožnji izmerite status potenciometara pedale gasa (ima dva).
Moj dijagram za potenciometre pedale gasa je na slici dole (Track1 je duplo veći od Track2)...

Slika

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:27 pm
od Deki
Ok - da li mi mozes objasniti kako da okacim clip (dugacku sliku) ovde kada odradimo to?
Hvala.

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:33 pm
od dusanGT
Eksportuj iz MultiECUScan u "csv" format, importuj u Excel, sredi dijagram (boje i ostalo), uradi copy (desni klik na Chart Area u Excel 2010), ubaci (paste as JPG) u neki softver za obradu slika (ACDSee, na primer), pa ubaci u post...

Ako ide mnogo bolje kad se otkači MAF, filter nije blokiran... A ako je MAF menjan toliko puta, možda je do žica, konektora ili kontakata.

Ostalo je još i rebrasto crevo "MAF-turbo" u koje ulazi iberlauf... Ako je tu neka prslina, turbo vuče vazduh koji MAF ne meri (jer ulazi "posle" MAfa), zbog čega se ubrizgava manja količina goriva, pa Alfa ide lenjo... Bio jedan slučaj...

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 9:48 pm
od Deki
Pregledam ujutru sve to pa izvestaj popodne kucam ovde - ja sad tipujem na to rebrasto crevo!!!! Jedino to objasnjava "isti kvar" svih protokomera!
Javicu cim pregledam!

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Ned Maj 26, 2013 10:05 pm
od dusanGT
Kolega ralinjo je imao ovaj problem... Pravi ga pukotina u crevu posle MAF.

Iberlauf crevo ulazi u usisno rebrasto crevo (posle MAF, pre turbine). Ako uberlauf crevo ili rebrasto crevo imaju malu prslinu, u usis turbine će realno ulaziti i relativno malo "dodatnog" vazduha čija količina nije "izmerena" MAFom.

Za neki granični slučaj (velika pukotina u pomenutim crevima, a malo prljav filter vazduha) može ta "dodatna" količina vazduha da bude značajna u odnosu na onu izmerenu MAFom*, na osnovu koje se i računa količina ubrizganog goriva, što određuje performanse (vuče/ne vuče).

*preskačem detalje iz mehanike gasovitog fluida...

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Pon Maj 27, 2013 1:50 pm
od Deki
Problem RESEN.

Po ko zna koji put DusanGT je U PRAVU!!!!
Prava je steta sto nemas servis samo za neresive kvarove....
Evo ovako:
Creva sva cela ali rupa naravno ne treba da postoji na rezonatoru. Dok se sve ne raskupusa nema ni teorijske sanse da se vidi. Ovako izgleda sve sklopljeno pored kola za magistralu svezeg vazduha.
Trazio sam pukotinu a nasao SALTER!
....slika ce reci vise od bilo cega sto napisem:


Slika
Slika

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Pon Maj 27, 2013 2:12 pm
od dusanGT
Nije baš isto kao na 147ci (morao sam da vidim u ePer gde je MAF kod 156ce), ali je princip kvara isti - uvlači se dovoljno vazduha, ali se ne meri sav taj vazduh...
Ako je moj vršnjak (aj' dobro malo mlađi) sad dobio "novu" Alfu, posebno mi je drago! :arflag A tebi za upornost i ideje sledi :drink !

Ako vas mrzi da "krpite" rezonator, jednostavno ga izbacite (njegova uloga je da "utiša" usis, pre svega), a "višak" otvora :scratch: zatvorite tako da struja vazduha ne bude ometana preprekama... Bez rezonatora usis ima malo više "basova"...

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Pon Maj 27, 2013 3:00 pm
od Djo83
Deki, jel moze mali rezime koji su bili simptomi? :) posto je rasuto sve u x postova, lepo bi bilo da stoji na kraju kratak rezime :), tipa ukratko problemi: ... rjesenje: ...

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Pon Maj 27, 2013 3:16 pm
od Gremlin
Deki, izvini sto kasnim s odgovorom :(

Duzina se meri od centra rupe kroz koju prolazi osovinica pa do "pastete" .
Vidim da si resio problem zahvaljujuci Dusanu. Meni je takodje pomogao pre pola godine i ovom prilikom ga pozdravljam, a tebi da uzivas u voznji ;)

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Pon Maj 27, 2013 3:33 pm
od dusanGT
:wave:

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Pon Maj 27, 2013 5:27 pm
od Deki
@Gremlin : Sve OK, reseno je - hvala za odgovor u svakom slucaju! :)

@DusanGT: Zakrpljen rezonator, sve sam vratio na fabriku - auto pokazao INJ.3 da nema struju posle ovoga ali i to reseno pritiskanjem "zabica" na konektoru injektora. Sada auto leti!
Doktore malo sam ljudi u zivotu upoznao kojima ovako radi kliker, jos jednom POSTOVANJE za umece, ja te zovem Doktor od danas! ;)

@DjomlaN : PROBLEM:
Problem je taj da je auto kao baba...140ks. i 6 brzina maximalno navuce do 180, jedva. Ja sa 8v i 115ks ga oduvam. Posle 3000rpm malo zivne ali nakratko. Od 9.Septembra je obisao skoro sve majstore sa foruma, Desu i ostale i svi kazu "protokomer" i tu je kraj ali ga niko nije resio. Da napomenem da mu je na kolima sada 5. protokomer od Septembra i nema ni teorijske sanse da svi imaju isti problem- kupovani na razlicitim mestima. Nema gresku nijednu, do sada(igranje sa duzinom polugice).
Proban i overboost sa mog=isto, Proban MAP novi, Desa mu menjao vakuum creva na overboostu(kontra vracena). Mario pdegledao softwere i takodje utvrdio problem sa ocitavanjem vrednosti protokomera. Auto mnoogo bolje ide sa otkacenim MAFom. Polugica na kucistu turbine gde se kaci poluga pastete ide sama(jako lako), cak i ustima kada pravim vakuum na pasteti kad je zakacena ide lagano. Mario dobija ocitavanja da hod poluge nije dobar (po 30 posto u svaku stranu fali)?
Tvoj sistem za utvrdjivanje duzine poluge je tip-top najtacniji! To je sledece...Hvala jos jednom za pametan savet i bas me briga koliko je to u merama, to je najpreciznije!

RESENJE i RESAVANJE :
Predugacka je sipka- kada sam je vracao poslednji put morao sam da rukom pritisnem pastetu odozdo da bih uhvatio matice. Znaci stelovanje ce biti na licu mesta pored sipke gde je navlacim dami opruga ne bi sama podizala sipku. Mora da se poklopi rupa sa rukom max podignutom sipkom bez opterecenja da se navuce. To je jedna tacka amplitude, vakuum ce da zavrsi drugu dok ne sabije oprugu skroz. Ne moze logicnije i preciznije...

ače, ono pojašnjenje u dužem postu ukazuje na sledeći problem: ako je šipka bila predugačka, boost je, pre svega na malim, a i na srednjim obrtajima bio nedovoljan i JTD je radio maltene kao "atmo"... Atmodizel - ništa od performansi. Tek negde na 3500-4000o/min boost je verovatno odgovarao vrednostima koje su u mapi, ali za to je trebalo dosta "zaleta"...

OK, idemo dalje... Ako se ne reši problem promenom dužine šipke (a promenjeno je nekoliko MAFova, proveren je MAP i overboost, vakuum creva...) ostaje da se proveri da li možda pašteta pušta, jer nije hermetički "zapertlovana" ili ima neku malu prslinu ili ležište šipke ne zaptiva dobro...

Ako ide mnogo bolje kad se otkači MAF, filter nije blokiran... A ako je MAF menjan toliko puta, možda je do žica, konektora ili kontakata.

Ostalo je još i rebrasto crevo "MAF-turbo" u koje ulazi iberlauf... Ako je tu neka prslina, turbo vuče vazduh koji MAF ne meri (jer ulazi "posle" MAfa), zbog čega se ubrizgava manja količina goriva, pa Alfa ide lenjo... Bio jedan slučaj...

Po ko zna koji put DusanGT je U PRAVU!!!!
Prava je steta sto nemas servis samo za neresive kvarove....
Evo ovako:
Creva sva cela ali rupa naravno ne treba da postoji na rezonatoru. Dok se sve ne raskupusa nema ni teorijske sanse da se vidi. Ovako izgleda sve sklopljeno pored kola za magistralu svezeg vazduha.
Trazio sam pukotinu a nasao SALTER!

Kasnim na posao pa brisem odmah! HVALA SVIMA JOS JEDNOM!

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Pon Maj 27, 2013 5:40 pm
od Gremlin
Toliko o kompetentnosti majstora!
Desa i ostali... Hmmm...


Sad uzivaj u voznji :arflag

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 10:04 am
od kovalski
Pitanje za profesora i ostale, a da ne otvaram novu temu, iako ne znam koliko su slicne..
Naime, vec duze vreme imam problem sa bacanjem u safe mod prilikom stiskanja gasa preko 2.5- 3.000 0brtaja u 4. i 5oj brzini...
U poslednjih par meseci remontovana je turbina u Novom Milosevu, sva creva su zamenjena, ciscen MAP... Greska se uvek palila, ali se posle izvesnog vremena ugasi, pa prilikom potapanja gasa ponovo upali i tako redom, da bi nakon remonta turba kada se prvi put upalila ostala da gori..
Oteram auto "po preporuci" kod nekog naseg lokalnog majstora i utvrdi da je pierburg ventil i da vrednosti dal pritiska turbine il nece drugog (nem pojma), a koje su merene u voznji odstupaju od zadatih... Majstor ga uradi, sednemo da se provozamo i auto vuce bez greske.
Proslu subotu krenem u Svajcarsku i pred granicu sa Madjarskom upali check engine koji i dalje dok sam ovde se ne gasi!!!
A jos pre nego sto cu oterati auto kod ovog majstora cuo sam se sa Vojom i Djoletom iz N. Sada i na pitanje gde sam remontovao turbinu rekose da je mozda problem do ovih iz Milooseva zbog loseg "stelovanja" turbine i losih iskustava musterija sa njima.
Napominjem da mi je ovaj sto je radio auto spominjao i protokomer, koje je uzgred i zakrenuo (a ne znam da li se to sme raditi) i da bi ga mozda trebalo zameniti.
Ovde sam par puta provozao alfu i ne znam da li se tripujem, al mi se cini da se turbina malko vise cujeee.
U pitanju je remapovan JTD 16V.

I jos nesto, auto vuce konstantno u citavom opsegu obrtaja bez obzira na gresku

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 11:23 am
od dusanGT
Sećam se da odavno imaš taj problem, još kad je urađen remap?

Kako je okrenut MAF i zašto? Trebalo bi da je u vertikalnom položaju, sa strelicom toka vazduha okrenutom ka turbini i uloškom koji je okrenut na dobru stranu... Podrazumeva se i da je MAF za tvoju Alfu, a ne neki drugi...

Bilo bi dobro da se uradi dijagnostika u vožnji (desired boost, measured boost), pa da se vidi da li je izmereni boost opet mnogo veći od traženog. A možda je MCSF sada zbog nečeg drugog.

Inače, ovo je ispravna dužina poluge vakuum aktuatora za 147 1.9 JTD 8v, a za 16v je verovatno ista, ali proveri...

Slika[/quote]

Najbolje i najbliže turbo rešenje je "Remont NS" u Veterniku: http://turbo-servis.com/

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 1:21 pm
od Gremlin
dusanGT napisao:
Inače, ovo je ispravna dužina poluge vakuum aktuatora za 147 1.9 JTD 8v, a za 16v je verovatno ista, ali proveri...

Slika


Profesore, s duznim postavanjem, ali moram da Vas ispravim.

Duzina je 91,4mm za 16V, a za 8V je 85mm.
I meri se od centra rupice kroz koju prolazi osovinica.

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 1:50 pm
od dusanGT
Ja merio celu dužinu, jer je lakše, bez šublera, od merenja do centra rupe, što je tehnički najispravnije. Bitno je da se može uporediti...

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 2:08 pm
od kovalski
Profesore remap je radjen u januaru 2012, a problem se javljao i pre toga, tako da nije remap u pitanju. Inace uradjen je u B. Jarku sa Raletovom mapom.

MAF je bio zakrenut ulevo, tj. desno kada se gleda odgore i majstor mi rece da ce to malo povecati potrosnju. Ja sam ga danas potpuno ispravio, ne znam dal sam pametno postupio? :scratch:

Malopre sam ga sa zenom provozao ovde po okolini i cak je i ona primetila neko cudno cangrljanje i na leru. Kad sam podigao haubu cini mi se da cangrlja remenica kaisa, nisam siguran..

U svakom slucaju check engine je i dalje upaljen, a auto vuce sasvim normalno u svakom rezimu..

Mozda je kao sto i Vi kazete check engine zbog nekog drugog problema. A za turbinu sam se verovatno istripovao..

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 2:13 pm
od kovalski
Da li mogu uz pomoc stapa i kanapa i kako da proverim da li je MAF uzrok?

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 2:16 pm
od kovalski
Majstor jos "strucno uz objasnjenje" rece da MAP nije problem, a isto tako i pasteta.

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 2:21 pm
od Gremlin
A koju gresku prijavljuje?

Re: 1.9jtd izludjuju me: P0191 P0235?

Poslato: Uto Jul 16, 2013 2:26 pm
od Gremlin
MAP i MAF lako proveris preko dijagnostike ili "pazjmis" od nekog ko ima isti motor.