Stranica 5 od 10

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 3:19 pm
od dusanGT
Sve je u mapama: i koliko goriva s ubrizgava s obzirom na položaj papučice gasa, temperaturu rashladne tečnosti, trenutni broj obrtaja... (prestajem sa nabrajanjem), a procesor u ECU dovoljno je moćan za "realtime" proračun potrošnje na osnovu tih parametara. ECU "ne zna" da li je mapa "dobra" ili "loša" - radi sa brojevima, kakvi god da su. Ovo za gume/felne ;) se šališ...

S obzirom da je doziranje zapreminsko, kvalitet goriva (osim u ekstremnim slučajevima) ne može utiče na potrošnju, osim ako se ne vozi sa stalno uključenim tempomatom.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 4:25 pm
od EnricoAdams
Jel sam ja to ispao glup sto mislim da sirina gume utice na potrosnju ili je nesto drugo po sredi :-)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 6:09 pm
od dusanGT
Utiče svakako (kao i pritisak u gumama i mnoge druge stvari), ali ECU pojma nema o bilo čemu što nije u mapama ili što ne može da se izmeri postojećim senzorima, jer to ne može da uđe u proračun potrošnje...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 6:29 pm
od EnricoAdams
Pa to ja upravo i kazem, mozda se nismo dobro razumeli. ako je ECU programiran da racuna potrosnju za 185 ili 195 gumu, da li je nelogicno predpostaviti da laze za oko 1l sa 225 gumom

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Čet Apr 25, 2013 9:33 pm
od dusanGT
Logičan algoritam za računanje prosečne potrošnje bazirao bi se na izračunatoj trenutnoj potrošnji, na osnovu baždarenja injektora (tj. koda) i mapa za gorivo i to bi bili primarni parametri za proračun potrošnje.

Teorijski, mogla bi da se radi i korekcija koja uzima u obzir teško merljive parametre: uticaj dimenzije, vrste gume i vrste podloge (zbog trenja kotrljanja), uticaj težine gume i felne (zbog rotacione inercije), vrste i kvaliteta goriva i motornog ulja (zbog pravilnog rada motora), stanja trapova i ležaja (zbog uticaja "parazitskih" vibracija na kretanje vozila), prelaznih režima rada motora (zbog neodgovarajućeg doziranja goriva), itd... Ta korekcija bi morala da se određuje eksperimentalno, ali je to preterivanje s obzirom na značaj podatka o potrošnji na ekranu boardcompa i tačnost rezultata koja je diskutabilna, s obzirom na mernu nesigurnost...

Uobičajeno se sa "faktorom sigurnosti" uzme nešto veliko što ne može tačno da se definiše ili se potpuno zanemari ako je uticaj tog faktora nesrazmerno mali. Meni se čini da je uticaj ovih "teško merljivih" faktora mali u odnosu na primarne.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pet Apr 26, 2013 6:14 am
od Hijacker NS
spin napisao:
Inače, za servis sve pohvale. Cela intervencija (provere, zamena 4 uloška, testiranje) je bila 350€, i uključuje zakazanu proveru nakon 40.000 km. Detalj koji je na mene ostavio poseban utisak je poziv da sedim u radionici i gledam šta se i kako radi. To nisam često sretao kod majstora bilo kog tipa.
Ovih 350 eura mi deluje skupo, s' obzirom da je provera i testiranje kod Vilića koštaju 4000 dinara. Ispada da je zamena uložaka koštala preko 300 eura (ja sam to platio 30-ak eura, doduše ne u istom servisu). Jedino ako je rađeno još nešto što sam propustio :scratch:

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pet Apr 26, 2013 8:01 am
od BanE147
Za 30 eura ne mozes ni da operes 4 dizne a kamoli uloske da promenis :scratch: Oni su tebe cini mi se izmuljali :club:

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pet Apr 26, 2013 11:23 am
od spin
Meni je ponuđena cena zamene jednog uloška sa pripadajućim podloškama od oko 80€; kada se na to doda pomenuta provera, eto ukupne cene. Ranije je u jednoj temi o servisiranju injektora bila informacija da je nabavna cena Bosch uloška kod nas oko 60€. Tako da možda i nije toliko skupo kod Vilića? Ja sam procenio da je ok cena, pošto je 350€ jedan novi injektor.

Inače, može i jeftinije. Kinezi prodaju uloške za Bosch injektore po ceni od 28-33$ po komadu, na minimalnu narudžbinu od 50 komada, dakle upola jeftinije nego što je kod nas.

Pošto ima i ceo injektor za AR jtd mašine a prodaje se i na komad, poslao sam upit, čisto informativno, pa ako nekom možda bude interesantno da naruči i stavi originalni kineski injektor... ;)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pet Apr 26, 2013 11:48 am
od dusanGT
Postupak obuhvata:
a) testiranje injektora (sva četiri istovremeno ili samo sumnjivi),
b) zamena uložaka (ventila, itd...) i podešavanje injektora (ključna operacija koja zahteva znanje i iskustvo) i
c) ponovno testiranje - ispitivanje podešenosti repariranih injektora.

Ako rezultat posle operacije c) nije dobar sledi dodatno podešavanje u b)... Cena operacije a) je nešto veća ako se ne radi b) + c), što je i razumljivo.

Cena a)+b)+c) je manja od cene polovnih 17" felni (styling) i upola manja od cene novih letnjih 17" guma ili u rangu jednomesečnih troškova za gorivo (grad kao BGD, duže relacije).

Kad sam prvi put pisao o ovoj temi (na nekom drugom forumu) javili su se dežurni "genijalci" (u čemu smo mi svetski prvaci) da ospore sofisticiranost tehnologije koja se koristi u testiranju. A u "Viliću" mi ispričali da i oni donose injektore... :) Naša posla...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pet Apr 26, 2013 6:41 pm
od Hijacker NS
Izgleda da sam ja pobrkao uloške i podloške :D

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Maj 11, 2013 11:12 am
od MiloshBg
Ja sam juce moje dizne odneo kod Zeravice i ustanovljeno je da na sve 4 moraju da se zamene injektori, neke kuglice i jos par stavki koje sam zaboravio... Cena za sve to je 36k dinara, a inace za full remont, tj. zamenu svega, cena po dizni je 90e, a u Beogradu uzimaju 150e po komadu...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Maj 11, 2013 6:38 pm
od Milorad
I nisi pogresio, evo proslog februara sam radio za kombi Iveco, do danas sam presao 100.000km i nema nikakvih problema. Provereno je preko kompjutera pre par dana.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Maj 11, 2013 8:22 pm
od MiloshBg
Upravo to, verujem da nisam pogresio, mada me drugar danas napusi... Kaze ti si lud, mogao si kod Moravcevica to uraditi za mnogo manje, kao ulozak je 20e (verovatno made in PRC) i ruke par hiljada...

Zeravica je ipak Zeravica.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Maj 13, 2013 3:53 pm
od EnricoAdams
U protekle 2 nedelje sam presao oko 4900km po auto putevima uglavnom i dobio sam ovakve rezultate

1. BG - granica Slovenija/Italija, vozeno po ogranicenju (120 ili 130 km/h) sa tempomatom i ukljucenom klimom i sa oko 50km gradske voznje potrosnja 7.2l sa MOL gorivom. Bord je pokazivao 5.9.
2. Milano - Slovenija, isto po ogranicenju (130 km/h) sa tempomatom, klimom i malo manje od 100km gradske voznje, potrosnja 6.2l sa italijanskim gorivom. Bord je pokazivao 5.1.
3. Slovenija - Beograd, po ogranicenju sa tempomatom ali ovaj put bez klime i bez ikakve gradske voznje, potrosnja 5.5l sa slovenackim gorivom. Bord je pokazivao 4.1l a izmerio prosecnu brzinu od 110 km/h.

Auto je sve vreme bio sa 225/45/17 gumama, punim gepekom i oko 350kg zive vage u njemu :) Iz ovoga sam zakljucio da gorivo ipak pravi razliku u potrosnji (to i bord pokazuje) i da i u ovim idealnim uslovima postoji znacajna razlika izmedju borda i realne potrosnje tako da cu sigurno posetiti Bosch servis da mi bar provere kodove injektore. Ne znam da li mogu da ocekujem manju potrosnju od ovoga pri istim uslovima?

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Maj 13, 2013 4:03 pm
od dusanGT
EnricoAdams napisao:Iz ovoga sam zakljucio da gorivo ipak pravi razliku u potrosnji (to i bord pokazuje)
Uglavnom zbog vožnje na tempomat... Da bi se odredila realna tačna razlika u potrošnji, potrebno je i da svi ostali uslovi budu isti, a to je nemoguće na tri različite relacije (u različitim danima sa različitom temperaturom, vlagom, vetrom, itd.)

Nezavisno od toga, u pitanju su odlični rezultati sa tim gumama, teretom i na toj prosečnoj brzini. Čim bude prva sledeća polemika "benzin/dizel", eto solidnog argumenta za objektivne...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Maj 13, 2013 4:39 pm
od EnricoAdams
Moguce da je i do tih faktora. Ja sam laicki rekao da je do goriva jer su ostali faktori bili manje vise isti. Npr izmedju ove potrosnje od 5.5 i 7.2 je razlika samo u klimi i tipu goriva, jer je u pitanju ista deonica (samo u suprotnom smeru) u isto doba dana i sa istim teretom.

Da li po tvom misljenju realna potrosnja moze da ide jos nize od ovoga (za auto od 10god i 160k km), ili je ovo dobar pokazatelj da je mehanika odgovorna za to u najboljem redu (osim ove razlike izmedju realne potrosnje i borda?

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Maj 13, 2013 5:01 pm
od dusanGT
Meni ovo izgleda toliko dobro da "ništa ja tu ne b' dir'o" (Čola?).

Nije jeftino, ali može samo da se dobije sređivanjem injektora. Ne znam koliki dobici još mogu da budu - možda je performance/price odnos suviše mali...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Maj 13, 2013 8:11 pm
od elas
Imam jedno pitanje, dali su dizne od 2.4 jtd i 1.9 isti,posto ih imam pa ako su isti da ostavim sebi neka stoje nece da se bace

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Pon Maj 13, 2013 9:09 pm
od dusanGT
Razlikuju se samo injektori CF2 i CF3 motora.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Sub Maj 18, 2013 11:34 pm
od MiloshBg
Sta sve moze biti uzrok velike potrosnje goriva?
Dizne sam uradio kod Zeravice, stavljeni novi ulosci i sve sto ide uz to, ali mi se i dalje cini da vise trosi... Na sta da obratim paznju? Auto inace vozim bas lagano, maltene ne prelazim 2.5k obrtaja, plafon idem do 3000. Motor je 1.9jtd 115konja.

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Maj 19, 2013 6:21 am
od dusanGT
MiloshBg napisao:... ali mi se i dalje čini da vise troši...
Tačno izmereno ili utisak?

Kad se uradi reparacija injektora, malo drugih stvari (neispravnih) može da bude uzrok povećane potrošnje...

Prema fabričkim podacima, GT bi trebalo da troši 8.7l/100km u gradu, a meni je, sa 225/45/17" letnjim gumama, oko 8.3l/100km. Bila je čak i nešto manja u uslovima nižih temperatura, ali i sa 205/55/16" zimskim gumama. Stil vožnje nije nežan...

Inače, podaci o potrošnji koje navode vlasnici (i proizvođači vozila) su na "ivici istine" ili ispod. ;)

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Maj 19, 2013 7:20 am
od MiloshBg
Za sad je samo utisak. Po dijagnostici je sve ok, svi parametri su dobri, jedino sto zeza je senzor pedale gasa. Znate da ona ima dva parametra, jedan je dobar a drugi varira, vrednost pada na nulu sto ne bi smelo, inace u voznji nisam primetio nikakav problem vezan za nju. E sad ne znam da li ona moze biti razlog vece potrosnje...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Maj 19, 2013 7:40 am
od dusanGT
Pedala gasa ima dva ugrađena potenciometra (glavni i sigurnosni), koji verovatno rade u paru kao "pozitivni/negativni" (ili nešto slično)...

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Maj 19, 2013 10:03 am
od MiloshBg
Pa da, jedan ima jednu vrednost koja se ne menja i druga koja je promenljiva i ta druga pada na nulu. Jel sme tako, i jel to moze biti uzrok..?

Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw

Poslato: Ned Maj 19, 2013 11:58 am
od dusanGT
Proverim kod mene, pa javljam...