Tuning
- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Tuning
O.k.Nije preskupo.Koji dobitak moze da se ocekuje sa ovim bregastama?2.0 16v?
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- necromancer
- Garaža: Alfa romeo 156 2.0
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Tuning
Na bregastoj moze da se dobije podosta snage, samo je pitanje da li zelis da zrtvujes snagu na malim obrtajima, da bi dobio snagu u vecim, jer bregasta odredjuje na kojim obrtajima motor isporucuje najvecu snagu, na atmosfernom motoru vecu snagu uvek juris u vecim obrtajima za razliku od turba.
Ali da bi isao u neke velike obrtaje, treba jos mnogo stvari pored bregaste i mnogo mnogo para da to funkcionise a da se ne razleti.
Ali moje neko misljenje da neka normalna bregasta koja zadrzava varijator na stock alfinom motoru daje nekih 10-25hp, uz obavezan remap, i to je pitanje da li bi bas dala 25hp jer uvek jedna stvar vuce drugu zarad najveceg dobitka, jer ti si i tu na tom remapu dobio par konja, nije sve od bregaste, znaci uz bregastu kad odradis jos neke stvari se ocekuje najveci dobitak, to je bar moje misljenje.
Na jednom tajvanskom sajtu je radjena 156 1.8ts menjane su bregaste, kompet auspuh, leptir gasa od 2.5 ili od 3.2, custom usis (cevi i filter, grana je std.), ne secam se da li je radjen remap ili je mejnan ceo komp, i jos neke sitnice, ali te sitnice mogu da odluce da li ces dobiti 10hp ili izgubiti. Izmerena je na oko 180hp, oko samog motora nije nista radjeno sve je na standardu.
Sto je veoma veliki dobitak od skoro 40hp sto nije za bacanje ali je u svakom pogledu skupo, na turbo motoru skoro toliku snagu bih dobio samo sa cipom.
Na 2.0 motoru sa istim preradama kao i gore sa bregastom od 272 stepena je navodno izvuceno oko 200hp.
Problem je u tome sto je to sve rekla kazala i svaka firma reklamira sebe i precenjuje dobitke, recimo na supersprintovom sajtu postoje dyno rezultati za alfu 156 2.0 ts cf2 motor gde pise da motor sa fabrickim izduvom ima samo 146hp, a sa njihovim auspuhom ima 155hp kao sto je i deklarisano od fabrike, dok na 1.8ts nema podatak o stvarnoj konjazi vec samo dobitak koji iznosi 151hp, ispada da su ta dva motora skoro jednake snage, ko je sad tu lud, sama fabrika sto nas zavlaci za 10 konja ili sam supersprint sto daje lazne podatke.
Prave dobitke ces znati samo ako izmeris snagu pre radova i posle.
Ali da bi isao u neke velike obrtaje, treba jos mnogo stvari pored bregaste i mnogo mnogo para da to funkcionise a da se ne razleti.
Ali moje neko misljenje da neka normalna bregasta koja zadrzava varijator na stock alfinom motoru daje nekih 10-25hp, uz obavezan remap, i to je pitanje da li bi bas dala 25hp jer uvek jedna stvar vuce drugu zarad najveceg dobitka, jer ti si i tu na tom remapu dobio par konja, nije sve od bregaste, znaci uz bregastu kad odradis jos neke stvari se ocekuje najveci dobitak, to je bar moje misljenje.
Na jednom tajvanskom sajtu je radjena 156 1.8ts menjane su bregaste, kompet auspuh, leptir gasa od 2.5 ili od 3.2, custom usis (cevi i filter, grana je std.), ne secam se da li je radjen remap ili je mejnan ceo komp, i jos neke sitnice, ali te sitnice mogu da odluce da li ces dobiti 10hp ili izgubiti. Izmerena je na oko 180hp, oko samog motora nije nista radjeno sve je na standardu.
Sto je veoma veliki dobitak od skoro 40hp sto nije za bacanje ali je u svakom pogledu skupo, na turbo motoru skoro toliku snagu bih dobio samo sa cipom.
Na 2.0 motoru sa istim preradama kao i gore sa bregastom od 272 stepena je navodno izvuceno oko 200hp.
Problem je u tome sto je to sve rekla kazala i svaka firma reklamira sebe i precenjuje dobitke, recimo na supersprintovom sajtu postoje dyno rezultati za alfu 156 2.0 ts cf2 motor gde pise da motor sa fabrickim izduvom ima samo 146hp, a sa njihovim auspuhom ima 155hp kao sto je i deklarisano od fabrike, dok na 1.8ts nema podatak o stvarnoj konjazi vec samo dobitak koji iznosi 151hp, ispada da su ta dva motora skoro jednake snage, ko je sad tu lud, sama fabrika sto nas zavlaci za 10 konja ili sam supersprint sto daje lazne podatke.
Prave dobitke ces znati samo ako izmeris snagu pre radova i posle.
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Tuning
Hmmm...imas pravo.S tim sto se meni svidja kako funkcionise i sam rad 2.0 16v,u 145,s njenim prenosom stvarno ide dobro u svakoj brzini,jos kad bi se doradilo sa ovim bregastama cda usis,izduv i chip,to bi bila odlicna road varijanta,al bi taj luksuz kosta preko soma eura,pa je i pitanje koliko je isplativo??
1.8 i 2.0....razlike...gotovo ih i nema.

1.8 i 2.0....razlike...gotovo ih i nema.

GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Tuning
Ma sve to ima smisla raditi ako imash auto za svaki dan a drugo raditi za merak...s TS-om "nategnutim" na atmosferskih 180-200ks ces da pominjesh porodicu svemu i svachemu kad se "zaglavish" u centru grada...a onda ce nedje da se pruzhi prilika za stazu i poslije mjesec dana ce da bude "uff opet mi nije dovoljno snage, nishta od zimovanja"...pa ce za sledecih par konja trebati 3xtoliko novca itd itd....nema stajanja kad se udje u igru ;p
I dalje stojim pri tome da je kompresor/turbina najbolji kompromis za svaki dan/"spirited driving" ;p A to je u nashem sluchaju najlakshe uraditi (u svakom sluchaju lakshe nego utezanje TS-a...), nabavi se polovan 16V Turbo, srede iznutrice i "utakne"...taj motor se relativno lako mozhe dovesti do snage koja je limit za FWD...u svakom sluchaju s ne previshe para i s dosta rada mozhe da se napravi ubica GTA-jki
A onda se opet vratimo na pochetak....atmo koji prelazi kraj skale na obrtomjeru
I dalje stojim pri tome da je kompresor/turbina najbolji kompromis za svaki dan/"spirited driving" ;p A to je u nashem sluchaju najlakshe uraditi (u svakom sluchaju lakshe nego utezanje TS-a...), nabavi se polovan 16V Turbo, srede iznutrice i "utakne"...taj motor se relativno lako mozhe dovesti do snage koja je limit za FWD...u svakom sluchaju s ne previshe para i s dosta rada mozhe da se napravi ubica GTA-jki

A onda se opet vratimo na pochetak....atmo koji prelazi kraj skale na obrtomjeru

Post
Re: Tuning
Ukoliko imam pravo da nešto kažem, ja bih samo dodao da prava 1KS košta oko 200 hevreja.
Sa druge strane, alfa u svakom segmentu ima auto za svačiji ukus hoćeš obrtni moment imaš JTD načipuj ga pa se sigraj sa Nm do mile volje, oćeš silu imaš 2.0T i 3.0 V6, ili ti volja nešto između imaš razne TS varijante i "4 in line" 2.0 turbo varijante pa čak i 4x4. Vlasniku ostaje samo da probere pravu varijantu gotovog auta za sebe i eventualno da se poigra sa olakžavanjem zamajca, da stavi APsport kvačilo, da olakša auto, stavi KENT-stage1 bregastu, možda da eksperimentiše sa obimom guma, kočnicama, POWRFLEXima i amortizerima, sprint filterima i izduvima, i tu ima previše zanimacije. Auto u kućnoj varijanti ne može da se napravi i koristi da bude mnogo bolji nego što ga je tim inženjera napravio u fabrici. Gubiš ili upotrebljivost ili ekonomičnost, nekad možda oba odjednom.
Kod nas nema okupljanja na "Doningthon parku" i "Track days" pa da malo "prodžibrimo" stazom za vikend, da se probamo onako "za želju".
Je li neko nekad probao da potera svoju alfu u žuto - crvenoj zoni (ne na auto putu) i da tako tera 20ak minuta auto, ne mora više? Svojevremeno nije bilo ovoliko policije i radara na putu i dok je moglo, ja jesam i to bre ide "ki besno", sve što bi u garaži dirao može da doprinese nekom kvarenju.
Praviti neke dorade na AR je kao da dorađuješ "Mona Lisu" da bude lepša ili da napraviš nadogradnju na "Aifelovoj kuli" da bude praktičnija. Izvinjavam se ako sam nekoga možda iziritirao, ali morao sam da kažem ili da puknem.
Sa druge strane, alfa u svakom segmentu ima auto za svačiji ukus hoćeš obrtni moment imaš JTD načipuj ga pa se sigraj sa Nm do mile volje, oćeš silu imaš 2.0T i 3.0 V6, ili ti volja nešto između imaš razne TS varijante i "4 in line" 2.0 turbo varijante pa čak i 4x4. Vlasniku ostaje samo da probere pravu varijantu gotovog auta za sebe i eventualno da se poigra sa olakžavanjem zamajca, da stavi APsport kvačilo, da olakša auto, stavi KENT-stage1 bregastu, možda da eksperimentiše sa obimom guma, kočnicama, POWRFLEXima i amortizerima, sprint filterima i izduvima, i tu ima previše zanimacije. Auto u kućnoj varijanti ne može da se napravi i koristi da bude mnogo bolji nego što ga je tim inženjera napravio u fabrici. Gubiš ili upotrebljivost ili ekonomičnost, nekad možda oba odjednom.
Kod nas nema okupljanja na "Doningthon parku" i "Track days" pa da malo "prodžibrimo" stazom za vikend, da se probamo onako "za želju".
Je li neko nekad probao da potera svoju alfu u žuto - crvenoj zoni (ne na auto putu) i da tako tera 20ak minuta auto, ne mora više? Svojevremeno nije bilo ovoliko policije i radara na putu i dok je moglo, ja jesam i to bre ide "ki besno", sve što bi u garaži dirao može da doprinese nekom kvarenju.
Praviti neke dorade na AR je kao da dorađuješ "Mona Lisu" da bude lepša ili da napraviš nadogradnju na "Aifelovoj kuli" da bude praktičnija. Izvinjavam se ako sam nekoga možda iziritirao, ali morao sam da kažem ili da puknem.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Tuning
E ovu rečenicu sam odavno tražio...jolollo napisao: Praviti neke dorade na AR je kao da dorađuješ "Mona Lisu" da bude lepša

- Santino
- potenziato
- Garaža: 155 scary fast
- Lokacija: BG-Zvezdara
Post
Re: Tuning
ne slazem se sa tom recenicom 'ja tu nista ne bi dir'o'
ako se malo dublje zadje u mehaniku postoji puno propusta kao i mnogo glupih i jeftinih resenja, poznavaoci cesto vide resenje ovog ili onog - sa boljeg modela - odnosno resenja.
ako se malo dublje zadje u mehaniku postoji puno propusta kao i mnogo glupih i jeftinih resenja, poznavaoci cesto vide resenje ovog ili onog - sa boljeg modela - odnosno resenja.

- necromancer
- Garaža: Alfa romeo 156 2.0
- Lokacija: Beograd
Post
Isplatljiva rec u ovom segmentu ne postoji, nemoguce je povratiti ove pare, neko ce taj trosak smatrati bacanjem para zarad par konja, neko ne, nekome se svi ti utroseni novci isplate kad pritisne pedalu gasa i auto ide bolje, ne mora da ide mnogo bolje dovoljno je samo malo.
A to da konja nikad nije dosta to je apsolutno tacno, to je deo nase prirode jednostavno nikad nam nicega nije dosta i uvek tezimo ka necem boljem, nevezano sa kolima vec sa svime oko nas. Ne postoji nesto sto je savrseno, nekome je alfa savrsena takva kakva jeste nekome nije, isto kao i Mona Lisa, "100 ljudi 100 cudi".
Dok prepravljanje atmo motora na turbo je mnogo skuplja prica nego ovo, najvise se isplati drugi motor ili drugi auto- jaci, ali nije prica o menjanju auta ili motora nego dorada postojeceg motora.
Re: Tuning
U tome i jeste poenta po meni, ljudi moraju biti svesni da ne postoje bepslatni konji i da svaki dodatni konj vuce neku drugu stavku, i da imaju realna ocekivanja i da se njima zadovolje.darko qv napisao:Hmmm...imas pravo.S tim sto se meni svidja kako funkcionise i sam rad 2.0 16v,u 145,s njenim prenosom stvarno ide dobro u svakoj brzini,jos kad bi se doradilo sa ovim bregastama cda usis,izduv i chip,to bi bila odlicna road varijanta,al bi taj luksuz kosta preko soma eura,pa je i pitanje koliko je isplativo??![]()
1.8 i 2.0....razlike...gotovo ih i nema.
Isplatljiva rec u ovom segmentu ne postoji, nemoguce je povratiti ove pare, neko ce taj trosak smatrati bacanjem para zarad par konja, neko ne, nekome se svi ti utroseni novci isplate kad pritisne pedalu gasa i auto ide bolje, ne mora da ide mnogo bolje dovoljno je samo malo.
A to da konja nikad nije dosta to je apsolutno tacno, to je deo nase prirode jednostavno nikad nam nicega nije dosta i uvek tezimo ka necem boljem, nevezano sa kolima vec sa svime oko nas. Ne postoji nesto sto je savrseno, nekome je alfa savrsena takva kakva jeste nekome nije, isto kao i Mona Lisa, "100 ljudi 100 cudi".
Dok prepravljanje atmo motora na turbo je mnogo skuplja prica nego ovo, najvise se isplati drugi motor ili drugi auto- jaci, ali nije prica o menjanju auta ili motora nego dorada postojeceg motora.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
novitec recimo nista ne dira kod ferarijevog motora sto se tice donjeg dela jer smatraju da je to apsolutno savrseno spakovano i odradjeno od strane fabrike, samo se zezaju sa izduvom, kompresorom, ecu-om, ubrizgavanjem i eventualnom prilagodjavanju glave za tako nesto ali dobitak moze biti i do 50% u odnosu na seriju.
Re: Tuning
bas tako, svaki motor posebno stare koncepcije imaju delove koji nisu bas najsrecnije reseni i odradjeni u startu, sto zbog samog nacina izrade i vremena u kom su pravljeni sto zbog jeftinije serijske proizvodnje i na kraju zato sto su verovatno smatrali da nesto nije ni potrebno za serijsku upotrebu motora(cest primer kod savremenih motora) pa su unapredjenja uvek moguca, svaki auto tj motor ima mesta za poboljsanje performansi samo sto to negde kosta manje negde vise i ferarijev motor kao jedno od savrsenstava je moguce uspesno unaprediti stim da ja stvarno tu ne bih nista pipao kad je takav jedan motor i auto u pitanju ali ima i onih koji to voleSantino napisao: postoji puno propusta kao i mnogo glupih i jeftinih resenja

novitec recimo nista ne dira kod ferarijevog motora sto se tice donjeg dela jer smatraju da je to apsolutno savrseno spakovano i odradjeno od strane fabrike, samo se zezaju sa izduvom, kompresorom, ecu-om, ubrizgavanjem i eventualnom prilagodjavanju glave za tako nesto ali dobitak moze biti i do 50% u odnosu na seriju.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Tuning
Citat koji sam stavio se odnosio na stajling AR "Praviti neke dorade na AR je kao da dorađuješ "Mona Lisu" da bude lepša " (ili sam samo ja to tako shvatio pošto se pominje lepota) a što se tuninga tiče na svakom motoru postoj ima prostora za doteravanje ali tu je uvek i računica...Kako je neko ovde pisao nekome financijski deo i nije bitan zarad manje ili više povećanje snage,a mnogi se zadovoljavaju i subjektivnim osećajem povećanja snage.Činjenica je da svako pravo povećanje snage traži adekvatni financijski deo koji nikad nije mali.Većina nas bi volela da može sebi priuštiti i drugi auto sa kojim bi se eksperimentisalo i pravilo uličnog trkača ,ali pošto je situacija takva kakva je praviti kompromisna rešenja na vozilu za svakodnevnu upotrebu obično dovodi do nesretnih kompromisa (najviše zbog financija a i zarad upotrebljivosti).
Podržavam entuzijaste koji idu tim putem ali netreba se zanositi idejom da se nešto više može napraviti sa skromnim novčanim sredstvim...
Podržavam entuzijaste koji idu tim putem ali netreba se zanositi idejom da se nešto više može napraviti sa skromnim novčanim sredstvim...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Tuning
Istina.Uvijek je bilo i bice ""koliko para toliko muzike".
Mozda nekad dodju bolji dani za mnoge od nas,pa budemo mogli da imamo 2 auta.Iskreno,mnogi od nas se jedva bore i s ovim jednim,al nadamo se boljem....
Licno bih ulozio pare u ovu stvar.Blago poboljsao QV,u odnosu na fabriku,i uzivao viknedom.
Mozda nekad dodju bolji dani za mnoge od nas,pa budemo mogli da imamo 2 auta.Iskreno,mnogi od nas se jedva bore i s ovim jednim,al nadamo se boljem....
Licno bih ulozio pare u ovu stvar.Blago poboljsao QV,u odnosu na fabriku,i uzivao viknedom.

GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Tuning
Upravo zbog toga i kazhem da je 16VT za nashe prilike bombona...jer je dobar kompromis, mozhe da se vozi u ekonomicnoj varijanti (dobro, nije bash JTD ali ni TS nije shtedisha..) a s druge strane lako mozhe i da preskochi GTA...registacija je ista kao na TS itd itd...
Par modifikacija na TS-u ce da koshtaju kao gore-pomenuti swap a dobitak ga opet nece izvuci mnogo....i dalje je to prilichno malo snage za 1200-1300kg s kojima se bori...Ne kazhem da je TS trom itd, ali kapirate vec..
Mozhemo mi da prichamo koliko ocemo, ali ko od nas ce da podje i keshira 500-600€, 1000€ za bregaste ili sl i da se nada da ce dobiti 10-20ks vishe....hmm, niko ?!
Par modifikacija na TS-u ce da koshtaju kao gore-pomenuti swap a dobitak ga opet nece izvuci mnogo....i dalje je to prilichno malo snage za 1200-1300kg s kojima se bori...Ne kazhem da je TS trom itd, ali kapirate vec..
Mozhemo mi da prichamo koliko ocemo, ali ko od nas ce da podje i keshira 500-600€, 1000€ za bregaste ili sl i da se nada da ce dobiti 10-20ks vishe....hmm, niko ?!

-
ki
- Drug Član
Post
Re: Tuning
Provozacu vas ja u mojoj doradjenoj Moni pa ce vam biti jasno zasto vise ne stoji u mestu..interceptor napisao:E ovu rečenicu sam odavno tražio...jolollo napisao: Praviti neke dorade na AR je kao da dorađuješ "Mona Lisu" da bude lepša

- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Tuning
poenta je i dalje ako znas nije skupo...
mnogo mozes sam da uradis...
a prvo sto ce uvek svako reci je da bacis auto na dijetu... svi konji ovog sveta ti nece pomoci ako u krivinu ulazis sa mrcinom od 1500+ kg...
ko jos zeli da ide 300 km/h pravo i onda 40km/h kroz krivinu to nije najbolji niti najzabavniji nacin da prodjes krivinu...
balans je sve... ni tih 120-130ks koje ima ts u najboljem slucaju bi bili mnogo bolji da imas 200-300kg manje...
i sa 50kg manje osetis a kamoli 100-150... koje mozes skinuti sa svakog auta...
pitanje samo koliko znas i umes... i ne mora biti skupo... ako imas gde... poliester/fiberglas je lako raditi... i za tih 500-600e koje bi ulozio u motor.. napravi haubu, krila,branike, iseci vrata izbaci unutrasnjost i videces kako su ti konji dobili malo steroida...
izbalansiraj auto, skini malo tezine, preradi vesanje malo... iznenadices se koliko moze da se uradi sa malo para i mnogo znanja i vremena...
u najgorem slucaju ubaci kompressor... dakle otpad, mecka ili mini, aparat za varenje malo cevi... lagano... ts sa 0.3 boostom i olaksanim automobilom bi jeo beton... i dalje ispod 500e sve... uzmes neki ecu za samogradnju... izlemis malo.. probas... nesto i naucis u procesu... niko se nije naucen rodio... ko ima pare, placa, ko nema pravi... tacka...
ko umije njemu dvije... mislim da tako ide poslovica...
mnogo mozes sam da uradis...
a prvo sto ce uvek svako reci je da bacis auto na dijetu... svi konji ovog sveta ti nece pomoci ako u krivinu ulazis sa mrcinom od 1500+ kg...
ko jos zeli da ide 300 km/h pravo i onda 40km/h kroz krivinu to nije najbolji niti najzabavniji nacin da prodjes krivinu...
balans je sve... ni tih 120-130ks koje ima ts u najboljem slucaju bi bili mnogo bolji da imas 200-300kg manje...
i sa 50kg manje osetis a kamoli 100-150... koje mozes skinuti sa svakog auta...
pitanje samo koliko znas i umes... i ne mora biti skupo... ako imas gde... poliester/fiberglas je lako raditi... i za tih 500-600e koje bi ulozio u motor.. napravi haubu, krila,branike, iseci vrata izbaci unutrasnjost i videces kako su ti konji dobili malo steroida...

izbalansiraj auto, skini malo tezine, preradi vesanje malo... iznenadices se koliko moze da se uradi sa malo para i mnogo znanja i vremena...
u najgorem slucaju ubaci kompressor... dakle otpad, mecka ili mini, aparat za varenje malo cevi... lagano... ts sa 0.3 boostom i olaksanim automobilom bi jeo beton... i dalje ispod 500e sve... uzmes neki ecu za samogradnju... izlemis malo.. probas... nesto i naucis u procesu... niko se nije naucen rodio... ko ima pare, placa, ko nema pravi... tacka...
ko umije njemu dvije... mislim da tako ide poslovica...
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Tuning
ja sam prvi za olaksavanje auta sto je vise moguce pre bilo kakvog pocetka tjuninga ali realno taj auto onda nije za svakodnevnu upotrebu posebno onom kome je to jedini auto, koliko vidim ovde se o tome prica, kako ubrzati auto koji svaki dan vozis
pa zbog toga nisam ni pomenuo temu olaksavanje, za neki vikend auto ili track car znam sta bi i kako napravio, ali za svakodnevni auto je malo glupo izbaciti gomilu stvari koje ti znace i prave neki ugodjaj u voznji a koje su realni balast npr. klima, centralka, podizaci, servo, sedista, muzika itd. sve to otezava auto ako cemo ljudski da ga olaksavamo ali ocigledno nije poenta price to, onda bolje naci neki auto bez toga u startu pa cerupati dalje sta moze.
ja se secam kad je drugar olaksavao jugica, posekao sve moguce limove koji su visak na autu do najsitnijih detalja i sve stavljao na vagu, kad vidis sve te limove na gomili reko bi ima 50 kg a ono jedva 15ak(okvirno pricam poredjenja radi)
glavne tezine se kriju u staklima, enterijeru, haubama i vratima kao i delovima tj uredjajima koje sam pomenuo na pocetku(ako ih taj auto ima uopste) , kad bi sve to izbacio, zamenio karbonom ili poliesterom, ugradio plexi umesto stakala(sem soferke) pa jos dodao neka laka sedista i felne, itd. e to vec ima smisla a da ne pominjem da mozes ici u perverzije tipa skidanje izolacije(zastite) odozdo, sa koseva i sl.(sto vecina trkaca radi kad od polovne skoljke pravi trkacku) izrade aluminijumski dalova umesto calicnih itd. ali taj auto onda gubi upotrebnu vrednost za svaki(nije ga verovatno moguce ni ragostrovati) a i bezbednost je dovedena pod znak pitanja(ako ne ubacujemo rol bar)
sa druge strane ako ubacis rol, koji ima 50ak kg, onda deo onog olaksavanja gubi smisao

ja se secam kad je drugar olaksavao jugica, posekao sve moguce limove koji su visak na autu do najsitnijih detalja i sve stavljao na vagu, kad vidis sve te limove na gomili reko bi ima 50 kg a ono jedva 15ak(okvirno pricam poredjenja radi)
glavne tezine se kriju u staklima, enterijeru, haubama i vratima kao i delovima tj uredjajima koje sam pomenuo na pocetku(ako ih taj auto ima uopste) , kad bi sve to izbacio, zamenio karbonom ili poliesterom, ugradio plexi umesto stakala(sem soferke) pa jos dodao neka laka sedista i felne, itd. e to vec ima smisla a da ne pominjem da mozes ici u perverzije tipa skidanje izolacije(zastite) odozdo, sa koseva i sl.(sto vecina trkaca radi kad od polovne skoljke pravi trkacku) izrade aluminijumski dalova umesto calicnih itd. ali taj auto onda gubi upotrebnu vrednost za svaki(nije ga verovatno moguce ni ragostrovati) a i bezbednost je dovedena pod znak pitanja(ako ne ubacujemo rol bar)
sa druge strane ako ubacis rol, koji ima 50ak kg, onda deo onog olaksavanja gubi smisao
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Post
Re: Tuning
Nemojte me pogrešno shvatiti, prvi sam za raznorazna čačkanja i majstorije, pa nisam za badava kupovao sav mogući alat, CO2, napravio peskirnicu, kompresor, mašina za ručno savijanje cevi, stiže i plasmacut ovih dana i još sijaset svega i svačega. Sa tjuningom i doradama stvari brzo izmaknu kontroli i svoj udoban porodični auto vrlo brzo se pretvori u stalno eksperimentisanje i sve češće "pozajmljivanje auta od kuma", jer baš sinoć nas je nešto zezalo i nismo uspeli da ga sklopimo, a klince moram u školu da odvezem ili ženu na posao. Ja sam pristalica sitnih dorada, promeni opruge, PowerFlexe, malo Bremba ili Feroda, po enterijeru detalji tek da se vidi da "vlasnik nije naivac", felne bih menjao ako dođem do dobrih.
Projekat....e tu nema limita. Tu možemo da budemo kreativni do mile volje, i opet na kraju gde to isprobati? Za finansijera neću ni da pitam. Ja sam se tako zaludeo sa 164om i nabavio dve turbine, dva interkulera (od Subarua), zaludeo se da prepravim 3.0 u BTurbo. Čak sam i preradu radilice dogovorio u MRu, dok sam se okrenuo somić otišao, a nisam još ni haubu otvorio. Mic po mic dođosmo do projekta koji u najavi će da košta par somića????koje uzgred budi rečeno nemam trenutno, a nema više ni do sada datog somića, a delovalo je samo malo će mo da čačkamo i "eto rešenja". Da stvar bude crnja, nabasam na AR 2.0T, stoji u garaži jer ga gazda ne drnda zimi, primerak kao lutka - našli smo se na 1800.
Ukoliko budem uspeo da pokrenem skener na W7, postaviću malo "Engleske Škole" tjuninga za atmosferske i turbo motore, ima lepog teksta koji može da se primeni. Većina saveta i u njihovim časopisima je da se auto radi do "stage 1", preko toga nema smisla.
Projekat....e tu nema limita. Tu možemo da budemo kreativni do mile volje, i opet na kraju gde to isprobati? Za finansijera neću ni da pitam. Ja sam se tako zaludeo sa 164om i nabavio dve turbine, dva interkulera (od Subarua), zaludeo se da prepravim 3.0 u BTurbo. Čak sam i preradu radilice dogovorio u MRu, dok sam se okrenuo somić otišao, a nisam još ni haubu otvorio. Mic po mic dođosmo do projekta koji u najavi će da košta par somića????koje uzgred budi rečeno nemam trenutno, a nema više ni do sada datog somića, a delovalo je samo malo će mo da čačkamo i "eto rešenja". Da stvar bude crnja, nabasam na AR 2.0T, stoji u garaži jer ga gazda ne drnda zimi, primerak kao lutka - našli smo se na 1800.
Ukoliko budem uspeo da pokrenem skener na W7, postaviću malo "Engleske Škole" tjuninga za atmosferske i turbo motore, ima lepog teksta koji može da se primeni. Većina saveta i u njihovim časopisima je da se auto radi do "stage 1", preko toga nema smisla.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Tuning
upravo to je glavni problem, dzaba sve to kad nemas gde da poteras, da je nasa zemlja normalna pa da ima neku ljudski stazu pa neki open day i sl. sve bi to imalo smisla ali ovako??? najblize gde mozemo da odemo su piiiip, banjaluka ili hungaroring(ako postoji open day za automobile, ima za motore to znam) ali sve to prilicno kosta tako da track day car sa malo kila a mnogo konja je promasena investicija na zalostjolollo napisao: Tu možemo da budemo kreativni do mile volje, i opet na kraju gde to isprobati?

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
bash sad kad razmislim, boxerka je proshlih bar 6 od 12 mjeseci bila u snu...a svaki put se pochelo s prichom "samo da ovu jednu stvar uradim na brzinu".
Sreca pa je i 156 u kuci i uvijek spremna
Inache danas sam provalio novi tip tuninga, zove se "hvala proshlom vlasniku"...nekakvi 87mm klipovi zalutali
Re: Tuning
Sa tjuningom i doradama stvari brzo izmaknu kontroli i svoj udoban porodični auto vrlo brzo se pretvori u stalno eksperimentisanje i sve češće "pozajmljivanje auta od kuma", jer baš sinoć nas je nešto zezalo i nismo uspeli da ga sklopimo

Sreca pa je i 156 u kuci i uvijek spremna

Inache danas sam provalio novi tip tuninga, zove se "hvala proshlom vlasniku"...nekakvi 87mm klipovi zalutali


- cirko83
- Garaža: AR 147 1.6 ts
ex AR 33. 1.5
ex AR 156 1.8ts
Ford Mondeo 2.0 benz - Lokacija: Knjazevac
- StefanMih
- Garaža: 156 JTD, 33 Racer, Panda 750
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Tuning
87 su klipovi od 1.7 boxera (ovi kod mene konkretno od 8V)
Dobra kombinacija je radilica i klipnjache od 1.3 (jer su najkrace) a blok razbushen na 87....tako se dobija 87mm sa, ako me dobro sjecanje sluzhi, hodom od 67mm, to je ~1600ccm motora koji se vrti kao lud...
Sjecam se da sam nedje na netu naletio na neki Sud za koji je odradjen bolestan boxer s takvom konfiguracijom...na 11000rpm je imao 230KS, ali je to naravno gomiletinu para koshtalo jer su stavljene 16V glave i shto sve s njima nije uradjeno, dry sump, ITB itd itd itd

Dobra kombinacija je radilica i klipnjache od 1.3 (jer su najkrace) a blok razbushen na 87....tako se dobija 87mm sa, ako me dobro sjecanje sluzhi, hodom od 67mm, to je ~1600ccm motora koji se vrti kao lud...
Sjecam se da sam nedje na netu naletio na neki Sud za koji je odradjen bolestan boxer s takvom konfiguracijom...na 11000rpm je imao 230KS, ali je to naravno gomiletinu para koshtalo jer su stavljene 16V glave i shto sve s njima nije uradjeno, dry sump, ITB itd itd itd

- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Mi u CG nemamo ni krstenu pravinu,a kamoli autoput.To je sanjarija teska.Sto se tice ovog tuninga,za pare koje ce covek dobiti 20-tak ks,moze se kupiti Coupe,licno mi se svidja vise 20 vt...brembo..16 tockovi...6 speed..visco i td.Pa,neka ga covek plati i 2500e,mislim da se isplati.
Re: Tuning
Slazem se u potpunosti.OMP napisao:upravo to je glavni problem, dzaba sve to kad nemas gde da poteras, da je nasa zemlja normalna pa da ima neku ljudski stazu pa neki open day i sl. sve bi to imalo smisla ali ovako??? najblize gde mozemo da odemo su piiiip, banjaluka ili hungaroring(ako postoji open day za automobile, ima za motore to znam) ali sve to prilicno kosta tako da track day car sa malo kila a mnogo konja je promasena investicija na zalostjolollo napisao: Tu možemo da budemo kreativni do mile volje, i opet na kraju gde to isprobati?

Mi u CG nemamo ni krstenu pravinu,a kamoli autoput.To je sanjarija teska.Sto se tice ovog tuninga,za pare koje ce covek dobiti 20-tak ks,moze se kupiti Coupe,licno mi se svidja vise 20 vt...brembo..16 tockovi...6 speed..visco i td.Pa,neka ga covek plati i 2500e,mislim da se isplati.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- sibin
- Garaža: 5,4L
- Lokacija: bgd
Post
Re: Tuning
definitivno je naj jeftiniji tuning prodati auto i kupiti sa jacim motorom ali mislim da je mnogo lepsi osecaj imati nesto sto je unikat recimo 2.0ts koji ima 30-50ks vise od ostalih ts-ova. razmisljao sam ja i o drugom auto sa jacim motorom kao vikend auto recimo gtv 20v6tb ali na kraju kad izuzmemo cenu drugog auta treba to odrzavati registrovati. kako god pogleda na tu temu nista bez $$$.
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Tuning
Ali je Fiat...Kad zalupis vrata,odzvanja jos pola sata kroz kabinu...
U poredjenju sa GTV-om V6T,Coupe je svjetlosnu godinu iza po nekim stvarima...
U poredjenju sa GTV-om V6T,Coupe je svjetlosnu godinu iza po nekim stvarima...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Tuning
To stoji.Pa,izmedju 145 qv i Brava Hgt je neminovna razlika,a ne izmedju Gtv i Coupea.Ali,ovaj 20vt je stvarno raketa.Licno bih volio da vidim ispod haube 145 bas njega.Ne znam dal je to neko ranije odradio 

GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF